Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 15:08
Estar
Estar is offline
Ik heb nooit een cito toets gehad omdat ik nooit in groep 8 heb gezeten.
Advertentie
Oud 27-07-2005, 20:30
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Estar schreef op 27-07-2005 @ 16:08 :
Ik heb nooit een cito toets gehad omdat ik nooit in groep 8 heb gezeten.
Hoe kan je nooit in groep 8 hebben gezeten? Ben je van groep 7 naar de mddelbare gegaan ofzo?
Oud 27-07-2005, 21:00
Roosje
Roosje is offline
Ik had geen cito, maar vier onderdelen (Taal, Begrijpend Lezen, Rekenen en Ruimtelijk Inzicht) en ik had voor alle zeer hoog, behalve voor Begrijpend Lezen. Laat dat nou net het enige gedeelte zijn dat wel uit de cito kwam. Ik ging toen alleen niet lezen, maar gewoon vragen beantwoorden en kijken waar ik kwam.

Ik ga btw naar 3 Gymnasium.
Oud 27-07-2005, 22:02
Estar
Estar is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 27-07-2005 @ 21:30 :
Hoe kan je nooit in groep 8 hebben gezeten? Ben je van groep 7 naar de mddelbare gegaan ofzo?
Ja
Oud 28-07-2005, 09:21
Lilium
Lilium is offline
Ik had HAVO advies, van mijn leraar en van de cito. Nu heb ik mijn gymnasium-diploma op zak!
Oud 28-07-2005, 16:07
Astridjuh
Astridjuh is offline
wat heeft iedereen hier hoge scores zeg!
Ik had 530, en had VMBO T advies.
Volgend jaar ga ik naar 4 VMBO K/B.
En t is precies mijn niveau
Oud 28-07-2005, 16:38
moisture
moisture is offline
Wegens omstandigheden nooit gemaakt, school gaf mij een vwo advies. Ik heb een dag meegelopen op mijn huidige school zodat de begeleider van de brugklassen zou kunnen kijken wat ik aankon. Hij had er vertrouwen in dat ik het aankon en er was zelfs een mogelijkheid om gelijk te beginnen. Blijkbaar had de man gelijk want dit jaar ga ik eindexamen doen.
Oud 28-07-2005, 20:22
Mindfields
Mindfields is offline
Ik had 548, gymnasium advies en ga naar 5 gymnasium (hoor naar 6 te gaan).
Oud 30-07-2005, 09:59
Verwijderd
Score was 546, advies brugklas havo/vwo. Op 29 augustus begin ik in Gymnasium 3.
Oud 30-07-2005, 10:00
Verwijderd
Citaat:
*MIJAM* schreef op 18-07-2005 @ 18:14 :
twee talig vwo heb je de meeste lessen in het engels
Dat is dan alleen bij jullie, ik heb er bij ons nog nooit over gehoord.
Oud 30-07-2005, 14:59
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik had vmbo-t advies... Ik haalde 534 punten.. en kon dus vmbo-t gaan doen... uiteindelijk is er nog ong 30% kans geweest dat ik havo kon gaan doen... Maar dat heb ik niet gedaan... Ik wilde wel, maar men docenten niet... Ben dr iig heel blij mee dat ik vmbo ging doen...
Oud 02-08-2005, 15:12
Adrenaline
Adrenaline is offline
ik had 549 gescoord met 100 voor taal. Kreeg van de leraar havo/vwo advies
Oud 02-08-2005, 17:18
marieke1232
marieke1232 is offline
Ik weet niet meer welke score ik precies had, maar deze was zo laag dat ik het laagste onderwijs nog niet eens aan zou kunnen
De leerkracht uit groep 8 gaf mij mavo/havo advies en heb inmiddels mijn vwo diploma en studeer nu tandheelkunde! Eat that! (voor die leerkracht)
Oud 02-08-2005, 20:33
Junipertje
Junipertje is offline
Vraag me niet hoe het allemaal precies zit maar volgens de cito-toets zou havo te makkelijk zijn en vwo te moeilijk. School raade havo aan, kwam ik in een vmbo-t/havo klas, nogal saai eigenlijk. Volgend jaar ga ik naar een havo klas, ik kon het vwo-niveau wel aan maar sociaal gezien niet, zei mijn mentrix. Wat hebben hun sociaal gezien nou met mij te maken? *zucht*
Liefs,
Juniper
Oud 02-08-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Junipertje schreef op 02-08-2005 @ 21:33 :
Vraag me niet hoe het allemaal precies zit maar volgens de cito-toets zou havo te makkelijk zijn en vwo te moeilijk. School raade havo aan, kwam ik in een vmbo-t/havo klas, nogal saai eigenlijk. Volgend jaar ga ik naar een havo klas, ik kon het vwo-niveau wel aan maar sociaal gezien niet, zei mijn mentrix. Wat hebben hun sociaal gezien nou met mij te maken? *zucht*
Liefs,
Juniper
Ze willen gewoon niet dat je enorm op je tenen moet lopen om alles te halen. En als je in de 2e? al op je tenen moet lopen dan hou je dat niet nog 4 jaar vol
Oud 02-08-2005, 20:42
Junipertje
Junipertje is offline
Maar ze kennen mij niet, dat denken ze wel maar dat is niet zo. En voor de opleiding die ik na de middelbare wil doen heb ik vwo nodig. Naja, zal het volgend jaar nog eens proberen.
Liefs,
Juniper
Oud 02-08-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Junipertje schreef op 02-08-2005 @ 21:42 :
Maar ze kennen mij niet, dat denken ze wel maar dat is niet zo.
Zij kennen jou niet?! Wist je dat er vanaf groep 1 van de basisschool een soort van profiel over jou bijgehouden wordt over hoe of jij leert en of je goed kan leren?

(Ofwel, in ieder geval iets wat daarop lijkt. Ik weet het niet helemaal zeker, misschien iemand anders wel.)
Oud 02-08-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 02-08-2005 @ 21:45 :
Zij kennen jou niet?! Wist je dat er vanaf groep 1 van de basisschool een soort van profiel over jou bijgehouden wordt over hoe of jij leert en of je goed kan leren?

(Ofwel, in ieder geval iets wat daarop lijkt. Ik weet het niet helemaal zeker, misschien iemand anders wel.)
Natuurlijk wordt er wel bijgehouden wat je resultaten zijn in een leerlingvolg systeem maar ik denk niet dat ze dat complete dossier doorsturen naar je middelbare school of wel?

Daarintegen, Juniper, ze zien je in de les en vaak zien mensen wel hoe hard je werkt en welke cijfers je daarmee haalt en kunnen ze op basis daarvan een goed advies geven. En als je uiteindelijk toch niet het advies krijgt wat je graag wil kan je altijd op eigen risico het proberen op een hoger niveau
Oud 03-08-2005, 15:17
Marinka
Marinka is offline
8 jaar terug cito toets gedaan had toen een score van 535 kreeg (toen heette het vbo advies gekregen en dat heb ik gedaan. diploma gehaald op 17 (jaar langer er over gedaan door problemen thuis) nu MBO opleiding sociaal dienstverlener, hiernaar mbo juridische medewerker
Oud 04-08-2005, 19:19
marrel
marrel is offline
546 was mijn score als ik me niet vergis. Havo advies, verdere details weet ik zo niet
Oud 04-08-2005, 19:21
Henk Biertank
Henk Biertank is offline
Citaat:
Vitamintje schreef op 27-07-2005 @ 15:23 :
Ik had 549 en VWO-advies. Ik ben gymnasium gaan doen (zonder Grieks) maar ik moest halverwege de 5e stoppen met school ivm ziekte. In de 5e ben ik dus blijven zitten. Toen ik weer begon heb ik Latijn laten vallen omdat ik zonder ook genoeg uren had. Dit jaar ben ik (door mijn ziekte) amper naar school geweest maar ik heb toch 4 vakken afgesloten nl frans 1, anw, geschiedenis en nederlands. Volgend jaar ga ik proberen de rest van mijn vakken (nog 6) te halen en dan heb ik mijn vwo-diploma.
kan je gymnasium doen zonder grieks

bij mij op school is het wel relaxed geregeld.. 1 jaar grieks + 6 jaar latijn en natuurlijk vaste vakkenpakket en je hebt je gymnasium binnen, maar gymnasium zonder grieks...
Oud 08-01-2007, 15:29
Schild-Mel-Roos
Schild-Mel-Roos is offline
Ik heb havo/vwo advies, maar ik wil echt heel graag vwo doen. Maar mijn moeder zegt dat ze mij havo/vwo inschat Wat moet ik doen??
Oud 08-01-2007, 15:32
Verwijderd
Jeetje, ik heb het even nagezocht..
Had 534, vmbo-t (oude mavo) Dat heb ik het 1e jaar ook gevolgd, maar ben toen opgestroomd naar 2havo/vwo, en automatisch stroom je dan door naar de havo, waar ik nu opzit Hierna wil ik het vwo erachter aan doen..
Oud 08-01-2007, 15:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Schild-Mel-Roos schreef op 08-01-2007 @ 16:29 :
Ik heb havo/vwo advies, maar ik wil echt heel graag vwo doen. Maar mijn moeder zegt dat ze mij havo/vwo inschat Wat moet ik doen??
Stomme up, maar goed: is er bij jou in de buurt geen school waar ze in de eerste een combinatieklas aanbieden (havo/vwo dus)?
Oud 08-01-2007, 18:25
bbyn
bbyn is offline
had 541, havo advies, maar later bleek dat ik ziek was blablabla en daardoor minder presteerde, dus ben nu na 5 jr. havo bezig met vwo
Oud 08-01-2007, 20:37
Angel on Earth
Angel on Earth is offline
ik had 535, ik kreeg vmbo advies, maar mijn moeder die de bui al zag hangen omdat dat ook al gebeurd was met mijn zussen zei dat ik wel hoger kon...
in overleg met de meester toen naar havo/vwo gegaan.. heb havo met gemak afgerond en doe nu 6 vwo.... *laatbloeier *
Oud 08-01-2007, 21:05
Miracle
Miracle is offline
Dit topic is een beetje oud. Diegene die hem geupt heeft, mag gewoon een eigen topic openen over het probleem.

Regels voor berichten