![]() |
||
Citaat:
Moslims geloven dat ieder zijn/haar eigen last draagt terwijl christenen hun last op de schouders van Jezus leggen. dat vind ik een belangrijk verschil...
|
![]() |
||
Citaat:
oke.. maar leg eens uit... Hoe zie je Hem als de Mesias? wat voor plaats neemt Hij in
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij is voor ons ook een belangrijke profeet zoals alle andere profeten. |
![]() |
||
Citaat:
Kennen jullie zonden? jullie hebben toch ook een soort wet/10 geboden?
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wij geloven dat een mens van jongs af aan zondig is..
||
Citaat:
Het is wel iets heel mooi s dat je rein bent omdat God heilig is... maar het lijkt mij zo moeilijk dat je als je bijvoorbeel in nood zit of iets heel ergs gebeurd is eerst moet wassen voordat je kan bidden.. dan gaat het zo onspontaan..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 14:41. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Deze gebeden zijn inderdaad elke dag hetzelfde, dwz elke dag op vijf vastgestelde tijden die verschuiven afhankelijk van de stand van de zon. Simpel gezegd komt het neer op een ochtend-, middag-, namiddag-, avond- en nachtgebed. Het gebed kent verplichte onderdelen zoals de bewegingen (staan, buigen, knielen, zitten) en een aantal te reciteren hoofdstukken uit de koran (waar ook keuze uit is) maar biedt ook ruimte voor de persoonlijke smeekbeden die ik eerder noemde. Waarom MOET het? Omdat Allah het inderdaad verplicht heeft gesteld in de koran. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vraag elke bekeerling of "herboren" moslim naar hun herleving en zij zullen je ook vertellen over een ommekeer, die het gevolg is van het verwijderen van een zegel van hun hart. Islam betekent ook overgave en de moslim moet hopen op de genade van zijn Heer. Alles wat jij noemt wordt dus wel degelijk door de islam omvat, maar daar blijft het niet bij. Waar het voor de christen voldoende is om met zijn hart te geloven in Jezus, zal de moslim dit ook moeten uiten in woorden en daden. De genade en barmhartigheid van de Schepper is een feit waar zij zowiezo mee te maken krijgen, evenals met zijn rechtvaardigheid. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen bij de islam zijn de werken toch belangrijk om zalig te worden? Kijk, bij ons is het ook zo dat je als je genade hebt ontvangen gewoon doorleeft natuurlijk. Romeinen 6 : 1 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worde? 2 Dat zij verre. Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven? Wij verdienen hier alleen niets mee. Het gaat om de genade die Christus verworven heeft. En alleen door Hem kun je leven en voor God verschijnen.
||
![]() |
Citaat:
En wanneer is iemand volgens jou zalig? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je blijft zondigen maar God ziet geen zonden meer in jou. Zal er dan ook totaal geen afrekening/beloning op grond van daden plaatsvinden? Eerder zei je dat geloof in het hart ook tot daden over moest gaan maar hebben die daden enige waarde als geloof in het hart al tot het eeuwige leven leidt? |
![]() |
||
Citaat:
|
God (Jahweh) versus Allah
karakter God in Bijbel en Koran liefde: God vs Allah Dit is wel genoeg materiaal om te zeggen dat God (Jahweh) en Allah niet dezelfde zijn.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 18:56. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het geloof moet idd. tot daden overgaan. Aan de vruchten kent men de boom... Met die daden verdien je niets, ze zijn alleen uit dankbaarheid. Ze zijn eigenlijk een onderstreping van je geloof. Iemand die niet verlost is zal niet uit liefde tot God Zijn geboden willen houden en regelt zijn leven het liefst zelf.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, ik denk dat zij hetzelfde zijn maar alleen door Christenen en Moslims anders worden geinterpreteerd.
Raar vb misschien maar stel iemand kent mij van de sportschool, diegene zou mij misschien zien als een sportief iemand. Iemand anders kent mij van school en zou mij misschien zien als een brutaal iemand omdat ik tegen docenten inga. Ze zien beide dezelfde persoon maar andere kanten van die persoon. Ik denk dus dat Allah en God dezelfde zijn maar door Moslims anders wordt gezien dan door Christenen. xxx Fantome
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Deugt de mens? Lucky Duck | 118 | 12-11-2003 20:20 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Uitspraak op NMO Hippielove | 112 | 27-08-2002 15:09 |