![]() |
||
Citaat:
sinds wanneer liep die samenwerking van de VN zo goed? De film No Man's Land - ook al is het fictief - illustreert goed hoe het vaak ging binnen de VN in het vm. joegoslavie.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
1 - De Serviers walsten over Dutchbat en de enclave heen en vermoorden 6000 mensen plus het hele bataljon. 2 - Dutchbat verzet zich niet tegen een overmacht en er worden 6000 mensen vermoord. Persoonlijk vind ik het hypocriet als iemand dan nog offers van Dutchbat wil vragen ook.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zag gisteravond nog een docu op tv, waarin een servische commandant aan een van de soldaten vroeg: had iemand van jullie oorlogservaring? En die dutchbat soldaat antwoorde nee. En toen zei die servische commandant nu begrijp ik het. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als het missiedoel gewoon was het beschermen van de enclave Srebrenica, dan is duidelijk dat gefaald is. Je kunt de schuldvraag van nalatigheid van de troepen of hun bevelhebbers niet zomaar afdoen met 'ze konden niets doen want de Serven waren sterker'. Maarja, zelfreflectie en zelfkritiek zijn heel moeilijk, zeker wanneer het gaat om de nationale trots en om 'onze jongens'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Sjonge zeg, het was oorlog. Tuurlijk gaat er dan wel iets fout. Het is niet alsof 'de goeden' altijd maar winnen en niet kunnen verliezen. Het is geen scifi filmpje waarin de bad guys altijd doodgaan. Om dan nog achteraf met vingertjes te wijzen en te straffen vind ik wel heel erg van de pot gerukt.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals jij het nu doet voorkomen vind ik het pas een goedkoop filmscenario: 'het is nu eenmaal oorlog, er wordt geschoten, shit happens, er gaan wel eens lui dood'. De werkelijkheid is dat er ook in oorlogstijd verantwoordeing zal moeten worden afgelegd, en als vastgesteld wordt dat bepaalde personen gefaald hebben of regels hebben geschonden dan moet daartegen worden opgetreden. Zeker als het gaat om een situatie waar duizenden mensen zijn omgekomen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet wat zelf kritiek is, maar jan soldaat, die de ellende van dicht bij mee mocht maken was evenmin blij als de gemiddelde moslim op die plaats en tijd.... dat ze karremans aan de schandpaal nagelen, samen met die lul van een voorhoeve is ok. Maar weet je wat het is, met dit onderwerp? De beste stuurlui staan niet aan wal, ze rebbelen als een kip zonder kop op dit forum.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben met je eens, dat je een missie niet moet aannemen als je dat niet waar kan maken, maar geef dan af op de juiste personen, en niet op de jongens die er ook niet echt veel aan konden doen. Kamikaze acties deden ze in japan, en ik zie niet in waarom de dutchbatters dat hadden moeten doen. Als de VN een beter mandaat had gegeven, en wel luchtsteun, en al dat soort zeik, was het ook anders gelopen. Dus zeik, maar doe het niet op dutchbat, maar op Voorhoeve, Karremans en Wim Kok. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|