Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 20:55
BBEM
BBEM is offline
ik heb op zich wel relaxed baantje, maakt niet uit of ik half uurtje te laat kom of te vroeg als ik me werk maar goed doe en er geen probleem van maak om soms tot 10 uur door te werken.
officieel werk ik van 8:30 tot 17:00
Oud 15-07-2005, 00:01
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 14-07-2005 @ 20:19 :
Hahah, Idd .

Als je een slechte ritme hebt; slaap je vaak in de middag ook; waardoor je 'S avonds niet kan slapen, en vervolgens 'S ochtends vroeg je bed uit moet. Damn.. Wat is dat vervelend
Ik probeer overdag niet meer te slapen, want als ik dan weer wakker word voel ik me de hele dag raar.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:14
langejongen
langejongen is offline
Ik zorg er altijd voor dat ik om half negen aanwezig ben, maar 5 minuten later is niet erg. Ik zet de wekker om 7:20 en probeer sinds een paar dagen om half 11 in bed te liggen.
Oud 15-07-2005, 20:26
MB
MB is offline
Ik hoef nog maar 3 daagjes, maar ik werk nu in een fabriek en moet om half 7 op
Oud 15-07-2005, 20:27
MB
MB is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-07-2005 @ 20:42 :
Mijn baan begint op z'n vroegst om 7:45. Moet ik dus rond 7:30 aanwezig zijn, dus dan moet ik om 6:30 m'n bed uit.
Waarom ben je een kwartier vantevoren aanwezig? JE krijgt betaald vanaf 7.45 lijkt mij? Dan zorg je toch dat je dan op het terrein bent?
Oud 15-07-2005, 20:28
Mc Joe
Mc Joe is offline
Ik heb gewoon 1 bijbaan voor in de vakanties. Kassenbouw.
We beginnen om 06:00 uur en werken ook tot 18:00.
Dat zijn best wel extreme tijden voor iemand van 15 jaar.
Maargoed, zoiets heb je gewoon als je bij iemand werkt met een eigen bedrijf en een instelling heeft van alles snel, snel snel.

Dus 05:00 uur opstaan, brood smeren en heel de rattaplan en word dan om 05:45 opgehaald. Dat is dan weer een groot pluspunt, ik wordt altijd opgehaald.

Als het heel erg druk is dan beginnen we ook nog wel eens om 5 uur, of zelfs 4 uur.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 20:30
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-07-2005 @ 21:27 :
Waarom ben je een kwartier vantevoren aanwezig? JE krijgt betaald vanaf 7.45 lijkt mij? Dan zorg je toch dat je dan op het terrein bent?
Dat is wel erg simpel gedacht. Er zijn zoveel redenen voor waarom dat niet zou kunnen, je weet toch niet wat voor baan ze heeft?
Misschien moet ze zich eerst omkleden en eventueel 'ontsmetten' etc. Misschien werkt ze in een zorginstelling en moeten eerst de patienten doorgenomen worden. Misschien moet ze een andere ploeg overnemen en er dus op tijd zijn. Weet jij veel.
Ik ben zelf ook altijd minimaal 5 minuten van te voren op mn werk, en dan heb ik me al omgekleed.
Oud 15-07-2005, 20:33
MB
MB is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-07-2005 @ 21:30 :
Dat is wel erg simpel gedacht. Er zijn zoveel redenen voor waarom dat niet zou kunnen, je weet toch niet wat voor baan ze heeft?
Misschien moet ze zich eerst omkleden en eventueel 'ontsmetten' etc. Misschien werkt ze in een zorginstelling en moeten eerst de patienten doorgenomen worden. Misschien moet ze een andere ploeg overnemen en er dus op tijd zijn. Weet jij veel.
Ik ben zelf ook altijd minimaal 5 minuten van te voren op mn werk, en dan heb ik me al omgekleed.
ja dat klopt, maar een kwartier is wel erg lang. En als je je persee uitzonderlijk goed schoon moet maken voor je baan, of bedrijfskleding aan moet die je niet mee mag nemen, dan zou ik dat gewoon onder werktijd doen, je doet het ook voor je werkgever, dus is wel zo eerlijk...

Dit topic gaat toch over een vakantiebaantje? Het is nog wat anders als het voor vast werk is, dan mag je er wel wat meer voo rover hebben...
Oud 15-07-2005, 21:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-07-2005 @ 21:27 :
Ik krijg vanaf 7.45 uitbetaald ja. Ik moet echter nog m'n kleding aandoen, er een beetje verzorgd uitzien e.d. Ik wil 't liefst ook nog een kopje water drinken oid, even zitten. Ik móet dus niet om 7:30 aanwezig zijn, verkeerde bewoording, maar 't is wel zo handig.

Nee, ik kan me niet omkleden in de tijd van de baas. Ik moet om 7:45 beginnen laden erin te gooien.

Ik ben overigens (hoofd)caissiere
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 21:30
Mara
Mara is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 15-07-2005 @ 21:33 :
Dit topic gaat toch over een vakantiebaantje? Het is nog wat anders als het voor vast werk is, dan mag je er wel wat meer voo rover hebben...
Het is mij niet opgevallen dat dit over een vakantiebaantje gaat, dit is idd mijn vaste baan maar het is dus ook wat ik in de vakantie doe
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 22:01
MB
MB is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-07-2005 @ 22:30 :
Het is mij niet opgevallen dat dit over een vakantiebaantje gaat, dit is idd mijn vaste baan maar het is dus ook wat ik in de vakantie doe
Dat maakt nogal verschil , maar op je 17e hoofd van de cassières? Dat doe je goed
Oud 15-07-2005, 23:28
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Elmoo schreef op 11-07-2005 @ 20:44 :
Heb je ook een vakantiebaantje? Hoe laat ga jij je bedje uit en hoe zorg er ervoor dat dit niet heel vervelend is?
de winkel waar ik werk is van acht uur smorgens tot tien uur savonds open. in het ergste geval moet ik om kwart over zeven beginnen, dat betekend om halfzes mijn bedje uit.
het wordt al minder erg als M. ook werkt.
Oud 15-07-2005, 23:31
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-07-2005 @ 22:30 :
als je hoofdcassiere bent neem ik aan dat je fulltime werkt? in je profiel staat dat je 5vwo doet. het lijkt me niet dat je én een vwo-opleiding doet én 38 uur per week werkt? (buiten de vakanties dan he).
maar idd, op je 17e hoofdcassiere, knap hoor!
Oud 16-07-2005, 06:12
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Mc Joe schreef op 15-07-2005 @ 21:28 :
Ik heb gewoon 1 bijbaan voor in de vakanties. Kassenbouw.
We beginnen om 06:00 uur en werken ook tot 18:00.
Dat zijn best wel extreme tijden voor iemand van 15 jaar.
Maargoed, zoiets heb je gewoon als je bij iemand werkt met een eigen bedrijf en een instelling heeft van alles snel, snel snel.

Dus 05:00 uur opstaan, brood smeren en heel de rattaplan en word dan om 05:45 opgehaald. Dat is dan weer een groot pluspunt, ik wordt altijd opgehaald.

Als het heel erg druk is dan beginnen we ook nog wel eens om 5 uur, of zelfs 4 uur.
Doe je dit elke dag?
Je doet dit gewoon 12 uur per dag.
Terwijl 14 en 15 jarigen 2uur per dagen mogen werken ( op schooldagen)
En in vakanties 8 uur

In welke stad doe je het?
Oud 16-07-2005, 10:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 16-07-2005 @ 00:31 :
als je hoofdcassiere bent neem ik aan dat je fulltime werkt? in je profiel staat dat je 5vwo doet. het lijkt me niet dat je én een vwo-opleiding doet én 38 uur per week werkt? (buiten de vakanties dan he).
Ten eerste is een fulltime baan 36 uur in de week, dat terzijde.

Daarnaast kun je ook hoofdcassiere zijn op het moment dat je aanwezig bent. Kortom, er kunnen meer hoofdcassieres zijn.
Oud 16-07-2005, 13:04
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ik sta half 7 op, kwart over 7 op de fiets naar mn werk. Ik begin om 7:45.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:57
kellytje
kellytje is offline
(vast werk, dus ook in de vakantie)
We beginnen ten vroegste om 9 uur dus dan sta ik om 8.20 op, meestal lig ik dan tussen 1 en 2 in mijn bed. Ik werk maar 24 uur dus vaak begin ik pas om 1-2-3-4 uur
Oud 16-07-2005, 21:48
Mc Joe
Mc Joe is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 16-07-2005 @ 07:12 :
Doe je dit elke dag?
Je doet dit gewoon 12 uur per dag.
Terwijl 14 en 15 jarigen 2uur per dagen mogen werken ( op schooldagen)
En in vakanties 8 uur

In welke stad doe je het?
Ja ik weet het, het is extreem. Er zijn weken bij met 70 uur, geloof me. Maar ik vind het niet erg om te werken.

Ik doe dit in het Westland en omgeving.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 01:19
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 16-07-2005 @ 00:31 :
maar idd, op je 17e hoofdcassiere, knap hoor!
ach wat noem je knap,
Tuurlijk hoofdcaissere op je 17 is zeer netjes, maa zo hebben veel supers ook vulploegleiders van 18 rond lopen ofzo (zoals ik zelf).
Verder is het idd zo dat er "meeerdere kunnnen zijn op binnen een winkel"
Oud 17-07-2005, 10:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als vwo'er ben je snel hoofdcassiere hoor Mijn nichtje is het ook (heeft net dr vwo examen gehaald). Zoveel stelt het ook niet voor. Het zijn gewoon de mensen die alles door hebben en verantwoordelijkheden durven te nemen. Als vwo'er heb je die dingen nou eenmaal snel door en liggen je capaciteiten vaak ook bij het leidinggeven.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 11:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 11:32 :
Als vwo'er ben je snel hoofdcassiere hoor Mijn nichtje is het ook (heeft net dr vwo examen gehaald). Zoveel stelt het ook niet voor. Het zijn gewoon de mensen die alles door hebben en verantwoordelijkheden durven te nemen. Als vwo'er heb je die dingen nou eenmaal snel door en liggen je capaciteiten vaak ook bij het leidinggeven.
Klopt wel wat je zegt, meestal zouden vwo'ers gemotiveerder enzo zijn, bij ons in de vulploeg klopt het niet helemaal volgens mij. Ikzelf (19) doe nu HBO, me collega vulploegleider(19) doet MBO en van de derde (31) weet ik het even niet(was HBO of uni), op de vers doet ook een jongen van 19 (MBO) de vulploeg.
Het aantal VWO'ers dat we hebben rond lopen die hebben dat gewoon niet in zich, maar jah dat zijn natuurlijk weer uitzonderingen.
Oud 17-07-2005, 13:28
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Mc Joe schreef op 16-07-2005 @ 22:48 :
Ja ik weet het, het is extreem. Er zijn weken bij met 70 uur, geloof me. Maar ik vind het niet erg om te werken.

Ik doe dit in het Westland en omgeving.
Hmm..Westland.
Dat ligt toch vlak bij de wateringse veld als ik het goed heb?(Bij wateringen)
Oud 17-07-2005, 13:55
Mc Joe
Mc Joe is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 17-07-2005 @ 14:28 :
Hmm..Westland.
Dat ligt toch vlak bij de wateringse veld als ik het goed heb?(Bij wateringen)
Dat wat jij bedoel is eigelijk nog Den Haag, je moet nog verder de kant van Hoek van Holland op.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:57
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Mc Joe schreef op 17-07-2005 @ 14:55 :
Dat wat jij bedoel is eigelijk nog Den Haag, je moet nog verder de kant van Hoek van Holland op.
Aha! Op die manier.
Oki
Oud 18-07-2005, 18:32
ook hallo
ook hallo is offline
moet om 7:00 beginnen (broodafdeling C1000), dus moet om 6:15 opstaan, het is best irritant om zo vroeg op te staan maar aan de andere kan ben ik wel om 13:00 klaar waardoor ik nog de hele dag voor me heb
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 20:42
Mara
Mara is offline
Voor degenen die het vroegen: Ik werk parttime. Ik werk in een supermarkt die dagelijks (op zondag na) open is van 08:00 - 21:00 uur. Ik werk dus doordeweeks enkele avonden van 17/18:00-21:15 uur en dan dus de zaterdag van 7:45-18:00.

En ach, ik ben net hoofdcaissière hoor, nog deels 'in opleiding' (ik moet nog leren lades opmaken)
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:30
tuttebel
tuttebel is offline
ik moet bij mn andere vakantiebaantje om 8uur beginnen en het is een halfuur fietsen.
Reageren

Regels voor berichten