Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 13:49 :
Zeg Rick, moet ik je nog wat voorsprong geven voordat ik de AIVD bel?
zielepiet. Je denkt meteen dat ik een terrorist of extremist ofzo ben? Nou, dat ben ik dus niet. Ik heb helemaal niets tegen het westen. Ik ben er geboren en ik leef. Wat ik met mijn verhaalde probeerde duidelijk te maken is dat het westen ontzettend hypocriet is en zelf ook niet bepaald een lievertje is. Meer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 13:28 :
Ik heb heel goed opgelet met geschiedenis. en nee ik sta geen 10. maar een 8 is toch goed genoeg?

De geschiedenis zegt genoeg over de oorzaak van de armoede in Afrika de oorlogen, enz. wat telkens weer terug komt daarin is het Westen. Hitler was een Westerling. Slavendrijvers waren blanke westerlingen. De uitvinder van de atoombom was een westerling. Het was een westerse staat dat atoombommen liet vallen om Hiroshima en Nagasaki, enz.
Als je zo goed in geschiedenis bent, weet je vast ook wel dat onder het Chinese bewind meer mensen zijn vermoord dan onder Hitler.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 13:52 :
voor een consumenten programma gaat dat niet op.

Rings a bell?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:56
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 13:51 :
het zijn gewoon de feiten die voor zich spreken. het westen is niet zo fijn als het zegt dat het is.

En waar denk je dat we de mileiuvervuiling, broeikaseffect en klimaatveranderingen aan te danken hebben?

aan de industrie die door het westen is op gezet en aan de westerse manier van "consumeren"

het is gewoon zo dat blanke europeanen ( en van origine blanke europeanen zoals de VS) de meest destructieve wezens op aarde zijn.

Je draaft maar door hè.
Zeg, hoe verklaar je dat het Westen die enige beschaving is die alleen maar democratieen telt?
Oud 16-07-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Nephtys schreef op 16-07-2005 @ 13:54 :
Als je zo goed in geschiedenis bent, weet je vast ook wel dat onder het Chinese bewind meer mensen zijn vermoord dan onder Hitler.
Ja, dat klopt. Maar Hitler is zowel direct als indirect verantwoordelijk voor heel veel doden in WOII.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:59
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 13:54 :
zielepiet. Je denkt meteen dat ik een terrorist of extremist ofzo ben? Nou, dat ben ik dus niet. Ik heb helemaal niets tegen het westen.
Citaat:

het is gewoon zo dat blanke europeanen ( en van origine blanke europeanen zoals de VS) de meest destructieve wezens op aarde zijn.
Maargoed, dat je geen imam bent, je zou gelijk het land uit worden gezet.
Oud 16-07-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 13:56 :

Je draaft maar door hè.
Zeg, hoe verklaar je dat het Westen die enige beschaving is die alleen maar democratieen telt?
Voorzover je het een beschaving kunt noemen.

Een democratie hoeft nog geen rechtsstaat te zijn waar mensenrechten worden gerespecteerd. Iran is ook een democratie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 13:54 :
zielepiet. Je denkt meteen dat ik een terrorist of extremist ofzo ben? Nou, dat ben ik dus niet. Ik heb helemaal niets tegen het westen. Ik ben er geboren en ik leef. Wat ik met mijn verhaalde probeerde duidelijk te maken is dat het westen ontzettend hypocriet is en zelf ook niet bepaald een lievertje is. Meer niet.
True, maar ik leef liever in het westen dan in Iran ofzo.
Oud 16-07-2005, 13:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Racisme de gekste.
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 13:59 :
Voorzover je het een beschaving kunt noemen.

Een democratie hoeft nog geen rechtsstaat te zijn waar mensenrechten worden gerespecteerd. Iran is ook een democratie.
In Iran weten ze niet eens wat mensenrechten zijn joh. Turkije is nog het enige moslimland dat je als democratisch kunt aanmerken (maar dat komt natuurlijk door de decadente invloed van het Westen).
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 13:59 :
Maargoed, dat je geen imam bent, je zou gelijk het land uit worden gezet.
Oh, please! Waar is de vrijheid van meningsuiting nu opeens gebleven? Of geldt die alleen voor autochtone atheisten?

heb je me horen zeggen dat het westen vernietigd moet worden? Heb je me aanslagen horen goedkeuren? Is uit mijn posts gebleken dat ik op wat voor manier dan ook haat tegen het westen heb? Nee! dus niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-07-2005 @ 14:00 :
True, maar ik leef liever in het westen dan in Iran ofzo.
Ja, ik ook.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:03
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-07-2005 @ 14:02 :
Racisme de gekste.
De aap komt uit de mouw.
Oud 16-07-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 14:02 :
In Iran weten ze niet eens wat mensenrechten zijn joh. Turkije is nog het enige moslimland dat je als democratisch kunt aanmerken (maar dat komt natuurlijk door de decadente invloed van het Westen).
Wie zegt dat turkije een moslim land is? daar geldt een strikte scheiding tussen kerk en staat. Er leven wel veel moslims, maar ook genoeg niet moslims.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:10
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 14:06 :
Wie zegt dat turkije een moslim land is? daar geldt een strikte scheiding tussen kerk en staat. Er leven wel veel moslims, maar ook genoeg niet moslims.
Moslimland = een land met een moslimmeerderheid, waar Turkije ongetwijfeld aan voldoet. In Islamitische landen geldt de sharia als enige wet en is er geen scheiding tussen staat en kerk. Correct me if im wrong.
Oud 16-07-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 14:10 :
Moslimland = een land met een moslimmeerderheid, waar Turkije ongetwijfeld aan voldoet. In Islamitische landen geldt de sharia als enige wet en is er geen scheiding tussen staat en kerk. Correct me if im wrong.
Dan is er geen enkel land wat je islamitisch kunt noemen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:16
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 14:12 :
Dan is er geen enkel land wat je islamitisch kunt noemen.
Ik weet ook niet het fijne van het Islamitische systeem. Houd het maar op "moslimlanden waar geen scheiding tussen staat en kerk is".
Oud 16-07-2005, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 14:16 :
Ik weet ook niet het fijne van het Islamitische systeem. Houd het maar op "moslimlanden waar geen scheiding tussen staat en kerk is".
zo kan je het wel zien ja.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 13:24
DG
DG is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 14:02 :
Oh, please! Waar is de vrijheid van meningsuiting nu opeens gebleven? Of geldt die alleen voor autochtone atheisten?

heb je me horen zeggen dat het westen vernietigd moet worden? Heb je me aanslagen horen goedkeuren? Is uit mijn posts gebleken dat ik op wat voor manier dan ook haat tegen het westen heb? Nee! dus niet zeuren.
Je Signature!!
All Jazeera!!
Extremistische Moslim Terrorrist die je bent !!
Oud 16-07-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 16-07-2005 @ 14:24 :
Je Signature!!
All Jazeera!!
Extremistische Moslim Terrorrist die je bent !!
Wat heeft Al-Jazeera met extremisme te maken?

het is gewoon een nieuwsender.

Alsof CNN zo objectief is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:12
Str0nk
Str0nk is offline
Rick je hebt jezelf toch flink belachelijk gemaakt in dit topic en jezelf vereeuwigd als hysterische anti-westen activist.
Desondanks heb ik nog een vraag: welke beschaving of groep landen met eenzelde cultuur acht jij superieur aan het volgens jou zo verwerpelijke Westen?
Oud 16-07-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 15:12 :
Rick je hebt jezelf toch flink belachelijk gemaakt in dit topic en jezelf vereeuwigd als hysterische anti-westen activist.
Desondanks heb ik nog een vraag: welke beschaving of groep landen met eenzelde cultuur acht jij superieur aan het volgens jou zo verwerpelijke Westen?
Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik duidelijk heb gezged dat ik absoluut niet ant westen ben. en een activist ben ik al helemaal niet.

Niemand is superieur aan de ander. Dat is een nazi-gedachte. we zijn allemaal gelijk. Het westen heeft het ook mis als ze denkt superieur te zijn aan de rest van de wereld. dat ze economisch en militair in het voordeel zijn betekent niet meteen dat ze alles maar kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 14:32
Str0nk
Str0nk is offline
^Oh, wat ik uit je eerdere reacties kon opmaken is dat je Westerlingen kindermoordenaars, slavenhandelaars, hypocrieten en "de meest destructieve wezens op aarde vond".
Je hebt je ware gezicht laten zien, ontken het maar niet.
Oud 16-07-2005, 14:36
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 15:32 :
^Oh, wat ik uit je eerdere reacties kon opmaken is dat je Westerlingen kindermoordenaars, slavenhandelaars, hypocrieten en "de meest destructieve wezens op aarde vond".
Hij discrimineert/generaliseert in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 15:41
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-07-2005 @ 12:54 :
We handelen ermee, er heeft geen burgeroorlog gewoed van formaat, ze hebben niet geprobeerd met terreuracties het westen te vernietigen en het een levensvatbare staat is.

iets dat voor alle andere genoemde landen/provincies niet geld.
Ok, goed genoeg om een geldige reden te zijn
Oud 16-07-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 15:32 :
dat wijzen de feiten en de geschiedenis uit. Wat ik zeg is niets meer dan een analyse.

en jij moet mensen niet beschuldigen van dingen die ze niet gedaan hebben. Ik heb hier nooit haat geuit tegen wie dan ook. Ik heb altijd respect gehad voor iedereen. Als je zo snel op je teentjes getrapt bent of te dom bent dingen te snappen , dan hoor je niet thuis op een discussie forum a la N&A maar op onzin of een kinder forum waar men over sinterklaas spreekt.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Nephtys schreef op 16-07-2005 @ 15:36 :
Hij discrimineert/generaliseert in ieder geval wel.
Dat doe ik niet. ik geef mijn mening niet, maar geef de feiten weer zoals ze zijn. en de geschiedenis en de feiten liegen niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:18
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 19:55 :
dat wijzen de feiten en de geschiedenis uit. Wat ik zeg is niets meer dan een analyse.
Blijf maar lekker in je eigen wereldje, waar het kwaadaardige Westen de brave moslims onderdrukt.

Citaat:
en jij moet mensen niet beschuldigen van dingen die ze niet gedaan hebben. Ik heb hier nooit haat geuit tegen wie dan ook. Ik heb altijd respect gehad voor iedereen.
Haha, eerst beschuldig je Westerlingen van allerlei kwalen om tot de conclusie te komen dat het de "meest destructieve wezens op aarde" zijn en dan beweer je respect te hebben voor iedereen

Citaat:
Als je zo snel op je teentjes getrapt bent of te dom bent dingen te snappen , dan hoor je niet thuis op een discussie forum a la N&A maar op onzin of een kinder forum waar men over sinterklaas spreekt.
De pot verwijt de ketel
Oud 16-07-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 20:18 :
Blijf maar lekker in je eigen wereldje, waar het kwaadaardige Westen de brave moslims onderdrukt.

Haha, eerst beschuldig je Westerlingen van allerlei kwalen om tot de conclusie te komen dat het de "meest destructieve wezens op aarde" zijn en dan beweer je respect te hebben voor iedereen

De pot verwijt de ketel
heb ik ooit gezged dat het westen kwaadaardig is?

ik beschuldig niemand oelewapper. Ik heb geschiedenis feiten naast elkaar gezet en daaruit kan je concluderen dat blanke westerlingen nogal wat schade hebben aangericht. dat is mijn mening niet maar een feit waar niemand omheen kan.

haha, de pot verwijt de ketel. Ik kan discussieren op een respectvolle manier zonder dat ik me op mjijn teentjes getrapt voel. En ik weet waar ik het over in tegenstelling tot jouw gebrabbel.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:24
Verwijderd
Kan iemand stronk mischien het een en ander over discussieren uitleggen? het lukt mij niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 14:26 :
Wat heeft Al-Jazeera met extremisme te maken?

het is gewoon een nieuwsender.

Alsof CNN zo objectief is.
doh, daarom zie ik ook geen sigs met "CNN for the real news!"
Oud 16-07-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-07-2005 @ 20:26 :
doh, daarom zie ik ook geen sigs met "CNN for the real news!"
ooit gehoord van Ironie?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:34
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 20:23 :

ik beschuldig niemand oelewapper. Ik heb geschiedenis feiten naast elkaar gezet en daaruit kan je concluderen dat blanke westerlingen nogal wat schade hebben aangericht. dat is mijn mening niet maar een feit waar niemand omheen kan.

haha, de pot verwijt de ketel. Ik kan discussieren op een respectvolle manier zonder dat ik me op mjijn teentjes getrapt voel. En ik weet waar ik het over in tegenstelling tot jouw gebrabbel.
Ik denk dat het trouwens meer komt door de aard van de mens (wil tot macht etc..) dan door ons westerlingen, de geschiedenis is alleen zo omdat 'wij' een voorsprong hadden op de rest qua technologie en wapentuig, waardoor we de rest destijds konden domineren.
Oud 16-07-2005, 19:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Waarom wordt broeder Rick Steiner voor racist, terrorist en/of extremist uitgemaakt?

Ontopic: Ik denk niet dat Amerika zó dom is om in een conflict met China te geraken.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:35
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-07-2005 @ 20:34 :
Waarom wordt broeder Rick Steiner voor racist, terrorist en/of extremist uitgemaakt?

Ontopic: Ik denk niet dat Amerika zó dom is om in een conflict met China te geraken.
één woord: bush

(je hebt gelijk btw..)
Oud 16-07-2005, 19:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 20:28 :
ooit gehoord van Ironie?
dus je vindt al jazeera niet goed?
Oud 16-07-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-07-2005 @ 20:35 :
dus je vindt al jazeera niet goed?
Beter dan CNN. Al-jazeera laat meer zien wat er gebeurd. Maar het is wel te veel sensatiegericht. Dat kan wel wat minder.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-07-2005 @ 20:34 :

vraag ik me ook af. De waarheid doet kennelijk pijn.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 20:38 :
vraag ik me ook af. De waarheid doet kennelijk pijn.
Doe maar rustig, straks krijg je nog een ban. Dat is mij ook overkomen, zodra ze samenbundelen moet je het laten voor wat het is.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-07-2005 @ 20:40 :
Doe maar rustig, straks krijg je nog een ban. Dat is mij ook overkomen, zodra ze samenbundelen moet je het laten voor wat het is.
ik ben niet bang voor bans. ze gaan hun gang maar.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:42
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 20:37 :
Beter dan CNN. Al-jazeera laat meer zien wat er gebeurd. Maar het is wel te veel sensatiegericht. Dat kan wel wat minder.
ik vrees, mijn beste meneer,dat je je in een discussie wilt mengen waarover je niet genoeg informatie/kennis bezit. doe zoals mij en luister naar forummers die wel hun ding kunnen zeggen zonder belachelijk en slordig te reageren.

bij deze mijn bijdrage.
Oud 16-07-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ocharme ik schreef op 16-07-2005 @ 20:42 :
ik vrees, mijn beste meneer,dat je je in een discussie wilt mengen waarover je niet genoeg informatie/kennis bezit. doe zoals mij en luister naar forummers die wel hun ding kunnen zeggen zonder belachelijk en slordig te reageren.

bij deze mijn bijdrage.
Ik weet degelijk genoeg van het onderwerp af. je bedoelt zeker zeker dat ik niet de informatie weet zoals jij dat graag wil zien? pro-westers?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 19:49
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 20:23 :
Het druipt wel van al je posts af.

Citaat:
Ja, Europeanen en Amerikanen hebben slechte dingen gedaan net zoals Chinezen, Koreanen, Japanners en bijna zonder uitzondering alle volkeren op aarde. Wat er met jouw redenering mis is, is dat je alles afschuifd op het Westen en het afschildert als de bron van al het kwaad.

Citaat:
Ik voel me aangesproken als je een hele groep mensen ervan beticht de meest destructieve wezens van de aarde te zijn ja
Vooral de term "wezens" stoort mij, het is echt walgelijk.
Zo'n generaliserende, denigrerende, foute en ongenuanceerde opmerking zou rechtstreeks uit een rechts-extreme hoek afkomstig kunnen zijn.
Oud 16-07-2005, 19:53
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 20:42 :
Alsjeblieft niet dan ga je nog de virtuele martelaar uithangen.
Oud 16-07-2005, 19:59
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Twanos schreef op 16-07-2005 @ 20:34 :
Ik denk dat het trouwens meer komt door de aard van de mens (wil tot macht etc..) dan door ons westerlingen, de geschiedenis is alleen zo omdat 'wij' een voorsprong hadden op de rest qua technologie en wapentuig, waardoor we de rest destijds konden domineren.
Ja. Zo gaat het sinds mensheugenis. Veroveringen en onderwerpingen van andere volkeren gaan nou eenmaal gepaard met hegemonie.
Oud 16-07-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 16-07-2005 @ 20:42 :
Jij reageert veel te grappig om te bannen. Een soort nar, zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:02
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Str0nk, wil je met me trouwen?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 20:18
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-07-2005 @ 21:02 :
Str0nk, wil je met me trouwen?
Besef je wel dat dit topic oorspronkelijk over Chinese raketten ging?
Oud 16-07-2005, 20:55
Jones
Citaat:
Mujahideen schreef op 16-07-2005 @ 20:40 :
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 16-07-2005 @ 20:49 :
Het druipt wel van al je posts af.

Ja, Europeanen en Amerikanen hebben slechte dingen gedaan net zoals Chinezen, Koreanen, Japanners en bijna zonder uitzondering alle volkeren op aarde. Wat er met jouw redenering mis is, is dat je alles afschuifd op het Westen en het afschildert als de bron van al het kwaad.

Ik voel me aangesproken als je een hele groep mensen ervan beticht de meest destructieve wezens van de aarde te zijn ja
Vooral de term "wezens" stoort mij, het is echt walgelijk.
Zo'n generaliserende, denigrerende, foute en ongenuanceerde opmerking zou rechtstreeks uit een rechts-extreme hoek afkomstig kunnen zijn.
*zucht* ik zeg het voor de laatste keer. Ik heb hier geen enkele mening verkondigd. Ik trek alleen een conclusie uit de geschiedenis en feiten. die liegen er niet om.

wil je dan ontkennen dat de mens niet het meest schadelijke dier op aarde is? en zulke opmerkingen worden net zo hard naar moslims en allochtonen en andere minderheden geroepen. Dan is het opeens niet denigrerend en generaliserend, maar vrije meningsuiting? Het is overigens nooit mijn bedoeling geweest om zo over te komen. Ik bedoelde het puur uit objectieve hoek. Ik ben ook een westerling. Ik ben er geboren en getogen. Met zo'n toon zou ik mezelf dus in de vingers snijden. Dan zou ik mezelf denigreren en generaliseren.

en mensen zijn toch levende wezens of niet? dat is puur een wetenschappelijke term. heeft niets met extremisme van doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten