Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2005, 21:42
Jolt
Jolt is offline
Native resolutie, op een 19 inch is 1600x1200 toch beter dan op een 17 inch. En met welke refresh rates?

Trouwens die response tijd moet ook maar onzin zijn, vooral die van 5 ms, heb je mooi 16 bit kleuren.

Leuk. Koop dan meteen een fatsoenlijke TFT.

(Eizo )
Oud 31-07-2005, 02:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 30-07-2005 @ 20:30 :
Volgens mij is TFT een techniek die in LCD wordt toegepast
Het is maar hoe je het bekijkt.

Maar TFT is een vorm van LCD. Andere LCD-technieken zijn bijvoorbeeld DSTN dat bij oude laptops nog voorkwam, had enorm veel last van ghosting en was van inferieure beeldkwaliteit. De opvolger van huidige TFT-schermen zal OLED worden, deze is gebaseerd op LED's, lichtgevende diodes. Een active matrix OLED scherm zal daardoor geen backlight nodig hebben, zoals huidige TFT-schermen nu nog wel gebruiken. Daar zit gewoon een witte lamp achter het scherm en de LCD laag houdt dat licht deels tegen, bij AM-OLED is dat juist omgedraaid (en ja dat is veel beter).
Oud 31-07-2005, 12:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-07-2005 @ 03:49 :
Maar TFT is een vorm van LCD.
En daarom is, technisch gezien, LCD een techniek die in TFT gebruikt wordt
Oud 01-09-2005, 20:33
Verwijderd
Zekers heb net ff met me vader gepraat en de pc gaat volgend jaar zeker door. Ik betaal de helft dus het wordt zeker een dikke pc maar heb nu even een vraagje.

Ik wil graag de raptor kopen als opstart schijf en als c partitie. En dan 2 schijven van 500 GB erbij, is dit een slimme construtie? Ik dacht aan de 10.000 rpm zodat het opstarten lekker snel is en een keer veel geheugen lijkt me ook super. Doe het nu al jaren met 50Gb maar dat is echt te weinig en een harde schijf is niet meer zo duur.

Verder wil ik 2 x 1 GB Geheugen, nu ben ik geneigd om gewoon een merk geheugen te kopen die lekker goedkoop is maar hoe zit het eigenlijk met geheugen. Soms is de zelfde hoeveelheid 2 keer zo duur. Dat vind ik vrij veel geld, merk je dus veel van de Mhz in het werkgeheugen? Totaal vind ik 250 euro voor 2 x 1 GB een mooi bedrag.

En mijn laatste vraag, ik kan maar niet kiezen tussen een mooie 19 inch en een 22 inch CRT. Kan je nu nog een mooie CRT kopen, en ik denk nog altijd dat het gamen op een CRT fijner en vooral scherper is.

Trouwens als ik de pc doe wil ik het goed doen en dus ook een stille pc, warmte vind ik niet zo erg, maar is het moeilijker een zon speciale koeler erop te zetten, Bijvoorbeeld op je videokaart? Als je trouwens alles goed wilt koelen ben je dan ook meer dan 100 euro kwijt? Ik bedoel, je cpu, je videokaart, misschien harde schijven, dan zit je al gauw op 5 koelers.

Qua prijs komt ik trouwens al gauw tegen de 2500 euro, ik wil namelijk nu alles nieuw hebben en goed hebben maar ik heb het er zeker voor over.

Ik hoop dat iemand mijn vragen wil en kan beantwoorden.

Heb ik gelijk of kan iemand mijn vragen beantwoorden.

Laatst gewijzigd op 01-09-2005 om 20:36.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Syphon schreef op 01-09-2005 @ 21:33 :
Zekers heb net ff met me vader gepraat en de pc gaat volgend jaar zeker door. Ik betaal de helft dus het wordt zeker een dikke pc maar heb nu even een vraagje.

Ik wil graag de raptor kopen als opstart schijf en als c partitie. En dan 2 schijven van 500 GB erbij, is dit een slimme construtie? Ik dacht aan de 10.000 rpm zodat het opstarten lekker snel is en een keer veel geheugen lijkt me ook super. Doe het nu al jaren met 50Gb maar dat is echt te weinig en een harde schijf is niet meer zo duur.

Waarschijnlijk zijn er volgend jaar betere en snellere schijven uit, zou ik nu niks op kunnen zeggen, 1 terrabyte aan schijfruimte is wel veel, ik zou eerst beginnen met 1x500 daarna meer.

Een snelle opstart schijf + programma's is zeker een goede keus, maar daarmee kan ik je nog niks zeggen, nu is de 74 GB Raptor het snelste, misschien volgend jaar een andere.

Citaat:

Verder wil ik 2 x 1 GB Geheugen, nu ben ik geneigd om gewoon een merk geheugen te kopen die lekker goedkoop is maar hoe zit het eigenlijk met geheugen. Soms is de zelfde hoeveelheid 2 keer zo duur. Dat vind ik vrij veel geld, merk je dus veel van de Mhz in het werkgeheugen? Totaal vind ik 250 euro voor 2 x 1 GB een mooi bedrag.
Ligt helemaal aan de processor, volgend jaar komt er DDR2 voor AMD uit, en ook de nieuwe Socket M2, kan je beter daarop wachten en kijken wat het beste is, zowizo Dual Core.
2 GB is geen overkill meer als je Battlefield 2 en F.E.A.R al op hoge settings speelt, aangezien jij een Pc gaat kopen van 2500 euro, lijkt me dat wel wat
En mijn laatste vraag, ik kan maar niet kiezen tussen een mooie 19 inch en een 22 inch CRT. Kan je nu nog een mooie CRT kopen, en ik denk nog altijd dat het gamen op een CRT fijner en vooral scherper is.

Citaat:

Trouwens als ik de pc doe wil ik het goed doen en dus ook een stille pc, warmte vind ik niet zo erg, maar is het moeilijker een zon speciale koeler erop te zetten, Bijvoorbeeld op je videokaart? Als je trouwens alles goed wilt koelen ben je dan ook meer dan 100 euro kwijt? Ik bedoel, je cpu, je videokaart, misschien harde schijven, dan zit je al gauw op 5 koelers.
Tja, Zalman heeft een nieuwe Cpu koeler uitgebracht ook zeer fijn, daarnaast een Artcic Silcer of Zalman VF700 koelt ook erg goed, HDD;s hoef je niet te koelen gewoon zorgen voor een goede airflow, c.q goede kast kopen.

Maar over je config kan je nog niks zeggen, aangezien we niet in 2006 leven, waarschijnlijk is de R520 de next gen van ATI een goede keuze, maar dan moeten we kijken hoe hij presteert tegen de G70, c.q de 7800GTX of Ultra.

Only time can tell
Oud 01-09-2005, 20:54
Verwijderd
Zekers, relax dat je zo snel reageert.

Nee ik weet ook wel dat we niet inhoudelijk gaan maar wil me ideeen gewoon hier neerleggen en commetaar krijgen. Weet je al iets wat er in de toekomst gaat komen? Dat mijn systeem er komt is zeker alleen zit ik gewoon nog met wat dingentjes.

Bv raptor als opstart schijf maar dat ga ik nu zeker doen, en vooral tft of crt. Heb nog geen goede artikelen kunnen vinden. Voor de rest heb ik volgens mij overal aan gedacht en niet echt vragen meer. Ja een goeie winkel, wil het wel allemaal bij 1 winkel halen en kom dan alleen uit op alternate.nl
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 20:57
Jolt
Jolt is offline
Ik zou gewoon alles via Tweakers.net pricewatch samenstellen en dan kijken waar je de meeste artikelen kan vinden en daar bestellen.

Niemand kan nu nog wat zeggen over de hardware van volgend jaar, al staat op de road maps, R580 en 7800Ultra waarschijnlijk, en Socket M2, maar of ze op tijd zijn is een 2e.
Reageren

Regels voor berichten