Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 12:23
Verwijderd
Alsof Marokko die lui wil hebben.
Advertentie
Oud 28-07-2005, 12:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Net op teletekst...

Citaat:

Politie:zoon v.Gogh niet mishandeld
AMSTERDAM
De Amsterdamse politie zegt
dat er wel degelijk contact is geweest
met de moeder van Lieuwe van Gogh over
meldingen dat hij is gemolesteerd door
Marokkanen.De politie vond geen bewijs
voor de incidenten.Gisteren zeiden de
grootouders van Lieuwe in Nova dat de
politie niet reageerde op de meldingen.
Oud 28-07-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-07-2005 @ 10:31 :
Je bedoelt dat dat jochie voortaan wel drie keer zal nadenken voor hij iets durft te zeggen wat een heetgebakerde kutmarokkaan met lange tenen en een religieuze psychose misschien niet zou aanstaan, uit angst ritueel geslacht te worden?
Dat dat ook geldt voor een significant deel domme randstad vmbo'ers met hun lonsdale petjes vergeten we vaak maar al te graag.

Maar goed, het is een probleem. Ja.
Oud 28-07-2005, 12:32
Boebsie
Boebsie is offline
Weet je wat voor opmerkingen ik niet helemaal begrijp, zo van "stuur ze dan maar terug naar marokko". Wat zijn dit voor rare opmerkingen, zodra iemand de nederlandse nationaliteit heeft is hij nederlander, klaar zo simpel is het. We dienen zo een persoon dan ook als nederlander te behandelen.
Oud 28-07-2005, 12:36
Verwijderd
Ik vind het vrij begrijpelijke opmerkingen. Het is simpelweg een technisch probleem. In Zweden(?) zijn laatst twee jongeren van 17 en 18 jaar teruggestuurd naar Turkije omdat zij een moord hadden gepleegd. Je krijgt daar pas een Zweeds paspoort als je 18 bent (tenminste, waarschijnlijk alleen als je 'allochtoon' bent). Één van die jongens was daar geboren en de ander was daar komen wonen toen hij amper 3 was. Die waren dus net zo Zweeds als 'onze' Marrokaantjes Nederlands zijn, maar worden wel uitgezet.
Oud 28-07-2005, 12:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 28-07-2005 @ 13:32 :
Weet je wat voor opmerkingen ik niet helemaal begrijp, zo van "stuur ze dan maar terug naar marokko". Wat zijn dit voor rare opmerkingen, zodra iemand de nederlandse nationaliteit heeft is hij nederlander, klaar zo simpel is het. We dienen zo een persoon dan ook als nederlander te behandelen.
Helemaal mee eens!

Maar ook: dan dient die persoon zich als Nederlander te gedragen !
Oud 28-07-2005, 12:37
juno
juno is offline
Deze mensen laten met hun gedrag en hun uitlatingen duidelijk merken dat ze zich geen Nederlander voelen en helemaal geen hoge pet op hebben van de Nederlandse samenleving. Ze zijn integendeel uitermate ontevreden en zijn hier alleen maar omdat het in het land van herkomst zo verdomde armoedig is.

Dan is een reactie van niet goed?-geld terug niet eens zo vreemd.
Oud 28-07-2005, 12:38
CobraKing
CobraKing is offline
De daders keihard straffen zodat we van dit hele gezeur af zijn..
Oud 28-07-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Boebsie schreef op 28-07-2005 @ 13:32 :
Diegene heeft ook een Marokkaans paspoort, dus kan prima naar Marokko. Paspoort intrekken moet alleen makkelijker worden gemaakt bij mensen met dubbele nationaliteit.

En diegene gedraagt zich niet als een Nederlander, dus zie ik ook niet in waarom hij als zodanig behandeld zou moeten worden.
Oud 28-07-2005, 12:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ja, dit is lastig. Maar ik sluit me toch min of meer aan bij Pim Fortuyn: als het hier nou zo vreselijk is, kwel jezelf niet langer en vertrek!
Oud 28-07-2005, 12:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-07-2005 @ 13:36 :
Helemaal mee eens!

Maar ook: dan dient die persoon zich als Nederlander te gedragen aan de Nederlandse wet- en regelgeving te houden!
Oud 28-07-2005, 12:40
CobraKing
CobraKing is offline
De politie wil er opeens wat aan doen door alle ophef die is ontstaan in de media. Hun reputatie wordt er niet beter op. Waarom doen ze er niet gelijk wat aan??
Oud 28-07-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-07-2005 @ 13:39 :
Ja, dit is lastig. Maar ik sluit me toch min of meer aan bij Pim Fortuyn: als het hier nou zo vreselijk is, kwel jezelf niet langer en vertrek!
Dat is het probleem juist. Het is hier te goed om weg te willen maar ze vinden het wel oh zo verderfelijk. Maar al biedt je ze aan enkeltje naar Iran aan willen ze niet weg.

Ik blijf erbij, gewoon publiekelijk aan de schandpaal nagelen. Of in plaats van de persoon de ouders van de persoon straffen. Marokkanen zijn meer schaamtemensen dan schuldmensen, dus moet je ze ook zo straffen.
Oud 28-07-2005, 12:43
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 28-07-2005 @ 13:40 :
De politie wil er opeens wat aan doen door alle ophef die is ontstaan in de media. Hun reputatie wordt er niet beter op. Waarom doen ze er niet gelijk wat aan??
Volgens de politie hebben ze het wel onderzocht.
Oud 28-07-2005, 12:44
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 28-07-2005 @ 13:43 :
Volgens de politie hebben ze het wel onderzocht.
Geen woorden maar daden
Oud 28-07-2005, 12:44
juno
juno is offline
Omdat er overal in Nederland dagelijks wel een jochie in elkaar getremd wordt door een stel ettertjes.

En misschien hopen ze erop dat dit de eerste golf an verontwaardiging na de veroordeling van Mohammed B. is die vanzelf wel wegtrekt. We zijn weer non-confronterend bezig om de zaak te sussen.

Want ja, het ZIJN nederlanders, dus wat moet je? Wat kun je met het strafwetboek in de hand? Geen flikker.
Oud 28-07-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 28-07-2005 @ 13:37 :
Deze mensen laten met hun gedrag en hun uitlatingen duidelijk merken dat ze zich geen Nederlander voelen en helemaal geen hoge pet op hebben van de Nederlandse samenleving. Ze zijn integendeel uitermate ontevreden en zijn hier alleen maar omdat het in het land van herkomst zo verdomde armoedig is.
'Deze mensen'? Waar hebben we het nu over, over die Marokkaantjes die dat zoontje in elkaar getrapt zouden hebben (zie teletekstbericht boven, misschien was het ook gewoon wat gescheld en hebben die ouders van Theo de boel aan elkaar geluld, aangezien de politie zegt nergens van te weten). Of hebben we het over die Marokkanen die dat jochie van zijn fiets trapten in dat 'waterfiets'-filmpje?

In beide gevallen zie ik er niet direct een afkeer van de Nederlandse samenleving in, of een gevoel zichzelf geen Nederlander te voelen. Die gasten die een steen op een auto gooiden voelden zichzelf hartstikke Nederlander (waarschijnlijk waren het echte domme Hollandse boerenpummels) maar laten ze door hun daad zien dat ze geen Nederlander meer willen zijn? Natuurlijk niet.

Er zijn veel baldadige Marokkaantjes die roepen dat ze eerst moslim zijn, en daarna Marokkaan, en geen Nederlander, of in een andere volgorde. Maar je kunt je afvragen welk gedeelte van zo'n uitspraak gewoon pure baldadigheid, onvrede en gebrek aan opvoeding is, en welk gedeelte gebaseerd is op een serieuze wens nooit Nederlander te worden en na het behalen van een diploma terug te keren naar Marokko.

En wat betreft 'terugsturen' - dat is natuurlijk onbegonnen werk. Want wanneer is iemand Marokkaan? In veruit de meeste gevallen hebben die knulletjes de Nederlandse nationaliteit. Dan moet je naar de ouders. Als die nu Marokkaan zijn, oke. Dan kun je nog stellen dat Marokko 'hun' land is. Maar wat als een ouder Nederlander is en de ander Marokkaan? Of als beide ouders ook al de Nederlandse nationaliteit hebben?

Kortom, het werkt niet om omhoog te gaan in de afstammingslijn en dan net zolang te zoeken totdat je een 'vreemde' nationaliteit tegenkomt. Dat is gewoon pure willekeur en tot dat niveau verlagen we ons niet. Bovendien, maar dat is meer praktisch dan principiëel, wil Marokko die gasten ook niet hebben. En wat moeten we dan? Ze met een parachute en een voedselpakket boven de Westelijke Sahara droppen?
Oud 28-07-2005, 12:56
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
nare man ,

Er zit veel waars in je betoog. Echter, het is ook waar dat veel mensen in een aantal wijken en steden echt problemen veroorzaakt.
En ik vrees toch echt dat het niet altijd baldigheid is.

Ik denk dat een deel van de jonge Marokkanen iets heeft van: he, Nederlanders zijn soft (dat zijn we idd, is dat erg?), ze doen niks terug, en komen zeker niet terug met de hele familie.

Laten we die dan maar pakken....

Pas was in Parijs een anti-racisme betoging. Een flink aantal deelnemers daarvan is na aflooop beroofd door groepen Noord-Afrikanen. Lieve, zachte blanke jongentjes doen toch niks terug.... was de verklaring.

Ik denk dat onze gecivilliseerdheid, onze softheid botst met de meer rauwere cultuur van bepaalde andere groepen. EN DAT IS TOCH ECHT EEN PROBLEEM!

EDIT: tikfoutje...

Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 14:02.
Oud 28-07-2005, 13:01
Verwijderd
AMSTERDAM De Amsterdamse politie zegt dat er wel degelijk contact is geweest met de moeder van Lieuwe van Gogh over meldingen dat hij is gemolesteerd door Marokkanen. De politie vond geen bewijs voor de incidenten. Gisteren zeiden de grootouders van Lieuwe in Nova dat de politie niet reageerde op de meldingen

Nos nieuws

Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 13:04.
Oud 28-07-2005, 13:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Sorry, ben nou toch bezig, nog een voorbeeldje:

Ik sprak tijdje geleden groepje jongens. Van Orientaalse afkomst (ik weet niet precies welk land). Ik vroeg hen iets, en iemand loog vrijwel zeker tegen me. Toen ik daar iets van zei (ik gaf aan dat liegen erg is), zei hij: "Liegen erg? Tegen een vreemde??".

Het idee van een staat, gemeenschap gebaseerd op de waarden van de Verlichting of Moderniteit is dat iets 'geldt'. En iets geldt niet alleen voor de eigen groep, of wanneer het eigenbelang dient.

Om het heel hard te zeggen (maar dit komt harder over dan ik het bedoel, echt!)....

Wij in het Westen zijn post-tribaal. Individueel. Vele relatieve nieuwkomers zitten (nog) in een levenswijze die meer tribaal is. Voor eigen groep gelden andere regels. Solidariteit in eerste plaats met leden van de groep...

Een probleem, dunkt me!
Oud 28-07-2005, 13:07
Verwijderd
Ik zeg toch ook niet dat we niets moeten doen? Ik wil alleen duidelijk maken dat men niet zo panisch moet reageren en allerlei dingen roepen die nergens op slaan, zoals dat het allemaal de schuld is van de islam dat Marokkaanse etterjes zo baldadig zijn, dat etnisch-Marokkaanse Nederlanders 'teruggestuurd' kunnen of moeten worden, of dat het plegen van baldadigheid een teken is dat iemand zichzelf geen Nederlander voelt. Allemaal ongenuanceerd en onjuist.

Dat er ook veel tuig is dat inderdaad 'misbruik maakt' van 'onze relatief geweldloze en zachtaardige cultuur', ontken ik niet. Het heeft alleen geen zin daar maar over door te blijven ranten. Dan moet er een algemene discussie worden opgestart over de vraag of relatief lichte misdrijven, zoals beroving en mishandeling, niet veel harder bestraft moeten worden dan nu het geval is. Maar dat beperkt zich dan niet alleen tot Marokkanen, want ook Nederlands tuig schrikt echt niet terug na een voorwaardelijkje van drie maanden en pleegt evenhard vaak recidive in dat soort misdrijven.
Oud 28-07-2005, 13:08
Boebsie
Boebsie is offline
helemaal eens met nare man
Oud 28-07-2005, 13:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 14:07 :
Ik zeg toch ook niet dat we niets moeten doen? Ik wil alleen duidelijk maken dat men niet zo panisch moet reageren en allerlei dingen roepen die nergens op slaan, zoals dat het allemaal de schuld is van de islam dat Marokkaanse etterjes zo baldadig zijn, dat etnisch-Marokkaanse Nederlanders 'teruggestuurd' kunnen of moeten worden, of dat het plegen van baldadigheid een teken is dat iemand zichzelf geen Nederlander voelt. Allemaal ongenuanceerd en onjuist.

Dat er ook veel tuig is dat inderdaad 'misbruik maakt' van 'onze relatief geweldloze en zachtaardige cultuur', ontken ik niet. Het heeft alleen geen zin daar maar over door te blijven ranten. Dan moet er een algemene discussie worden opgestart over de vraag of relatief lichte misdrijven, zoals beroving en mishandeling, niet veel harder bestraft moeten worden dan nu het geval is. Maar dat beperkt zich dan niet alleen tot Marokkanen, want ook Nederlands tuig schrikt echt niet terug na een voorwaardelijkje van drie maanden en pleegt evenhard vaak recidive in dat soort misdrijven.
De Tokkies zijn autochtonen en niet-moslim maar ze zijn ook niet bepaald sociaal te noemen. Dat soort dingen hebben niets te maken met etniciteit of afkomst maar hebben juist een sociaal-economische grondslag.
Oud 28-07-2005, 13:18
CobraKing
CobraKing is offline
Tja, je moet natuurlijk niet gelijk de Islam en weet ik veel wat erbij betrekken. Je moet de daders als individuen bestraffen. Je maakt het zo alleen maar ingewikkelder dan het al is..
Oud 28-07-2005, 13:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 14:07 :
Ik zeg toch ook niet dat we niets moeten doen?
Dat beweer ik ook helemaal niet. Ik ben het in grote lijnen met je eens.

EDIT: tikfoutje...

Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 13:38.
Oud 28-07-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:13 :
De Tokkies zijn autochtonen en niet-moslim maar ze zijn ook niet bepaald sociaal te noemen. Dat soort dingen hebben niets te maken met etniciteit of afkomst maar hebben juist een sociaal-economische grondslag.
En met een weigering om te studeren. Iedereen krijgt dezelfde kansen om te leren maar toch zie ik echt amper mensen van allochtoonse afkomst op de universiteit lopen. Dus dan kan je stellen dat 1) allochtonen dommer zijn dan autochtonen of 2) ze het in potentie wel kunnen maar om een of andere reden niet doen of 3) ik zit op een universiteit waar weinig allochtonen zitten.
Oud 28-07-2005, 13:39
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-07-2005 @ 14:37 :
En met een weigering om te studeren. Iedereen krijgt dezelfde kansen om te leren maar toch zie ik echt amper mensen van allochtoonse afkomst op de universiteit lopen. Dus dan kan je stellen dat 1) allochtonen dommer zijn dan autochtonen of 2) ze het in potentie wel kunnen maar om een of andere reden niet doen of 3) ik zit op een universiteit waar weinig allochtonen zitten.
4) Allochtonen denken alleen maar aan geld en denken met schoonmaken meer te kunnen verdienen dan met een evt. opleiding
Oud 28-07-2005, 13:46
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Tja, lekker genuanceerde opmerking ben het helemaal met je eens, NOT
Oud 28-07-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
sociaal-economische achterstand. Ze kunnen de universiteit gewoonweg niet betalen. Daarom zitten er ook geen Tokkies op de universiteit.
Oud 28-07-2005, 13:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:

Je zat op de VU toch? Moet je toch eens je ogen open doen, want er lopen zat rond. Geen meerderheid nee, maar het wordt steeds meer.
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:49 :
sociaal-economische achterstand. Ze kunnen de universiteit gewoonweg niet betalen. Daarom zitten er ook geen Tokkies op de universiteit.
Dus ze hebben nog nooit van de ib-groep gehoord?
Verwijderd
Citaat:
CobraKing schreef op 28-07-2005 @ 14:39 :
4) Allochtonen denken alleen maar aan geld en denken met schoonmaken meer te kunnen verdienen dan met een evt. opleiding
Autochtonen denken nog meer aan geld. Die slepen zelfs hun ouders voor de rechter voor geld.
Oud 28-07-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-07-2005 @ 14:50 :
Dus ze hebben nog nooit van de ib-groep gehoord?
Die helpt wel wat in de studie kosten, maar lang niet alles.
Oud 28-07-2005, 13:52
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:50 :
Autochtonen denken nog meer aan geld. Die slepen zelfs hun ouders voor de rechter voor geld.
Kan best waar zijn hoor. Alleen willen autochtonen en allochtonen het vaak niet toegeven. De waarheid doet pijn..
Oud 28-07-2005, 13:52
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:49 :
Om een voorbeeld te noemen, het heeft natuurlijk met veel omstandigheidsfactoren te maken. Alleen al het feit dat er minder nederlanders zijn van buitenlandse komaf vergroot natuurlijk de kans dat je er minder aantreft op de universiteit.
Oud 28-07-2005, 13:53
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:51 :
Als je niet al je studie kosten kunt betalen dan neem je maar een lening van de IB-Groep.
Oud 28-07-2005, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:51 :
Pffff. neem een maximale lening en een bijbaantje, heb je 550 euro studiefinanciering per maand + je salaris van bijbaantje. Daar kan je als normale student je studieboeken en collegegeld makkelijk van betalen. Je zit nu echt hele slappe excusen te bedenken om maar te laten zien dat het niet de schuld van de allochtonen is dat ze niet gaan studeren.
Oud 28-07-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
CobraKing schreef op 28-07-2005 @ 14:53 :
Als je niet al je studie kosten kunt betalen dan neem je maar een lening van de IB-Groep.
En dan zeuren dat mensen met schulden en niet met geld om kunnen gaan terwijl het er met de paplepel wordt ingegoten.
Oud 28-07-2005, 13:57
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 28-07-2005 @ 13:56 :
nare man ,

Er zit veel waars in je betoog. Echter, het is ook waar dat veel mensen in een aantal wijken en steden echt problemen veroorzaakt.
En ik vrees toch echt dat het niet altijd baldigheid is.

Ik denk dat een deel van de jonge Marokkanen niets heeft van: he, Nederlanders zijn soft (dat zijn we idd, is dat erg?), ze doen niks terug, en komen zeker niet terug met de hele familie.

praat voor jezelf zou ik zeggen
Oud 28-07-2005, 13:58
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:56 :
En dan zeuren dat mensen met schulden en niet met geld om kunnen gaan terwijl het er met de paplepel wordt ingegoten.
Die schulden zijn heel flexibel: weinig rente en ruime aflossingsmogelijkheden.

Hou eens op met zeuren, in Nederland kan in principe iedereen studeren.
Oud 28-07-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-07-2005 @ 14:53 :
Pffff. neem een maximale lening en een bijbaantje, heb je 550 euro studiefinanciering per maand + je salaris van bijbaantje. Daar kan je als normale student je studieboeken en collegegeld makkelijk van betalen. Je zit nu echt hele slappe excusen te bedenken om maar te laten zien dat het niet de schuld van de allochtonen is dat ze niet gaan studeren.
Als je fulltime studeert heb je nieteens de tijd en energie om darnaast te gaan werken.
En met schulden rondlopen voordat je uberhaupt een zeker inkomen hebt is ook niet bepaald goed.
En het zijn helemaal geen slappe excuses, maar de realiteit.
Oud 28-07-2005, 13:59
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:58 :
Als je fulltime studeert heb je nieteens de tijd en energie om darnaast te gaan werken.
Waarom doen zoveel mensen dat dan succesvol? Ik ken er zo al 5. Afghaanse vluchtelingen, welteverstaan.
Oud 28-07-2005, 13:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
En met schulden rondlopen voordat je uberhaupt een zeker inkomen hebt is ook niet bepaald goed.
dude jank niet, het kan makkelijk, mijn zus doet het ook, mijn andere zus want mijn ouders betalen ook niets.
Oud 28-07-2005, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Hahaha. Jongen ga zelf studeren. Dan zal je merken hoeveel tijd je hebt naast een gemiddelde studie om te werken. Het is ook de realiteit dat het grootste deel van de studenten gewoon ernaast werkt, uitgaat, zich klemzuipt, een vriendenkring heeft etc en toch gewoon hun studie halen. Dus niet zo overdrijven.

En als je een studieschuld al teveel vind dan moet je ook niet zeuren dat je nooit hoger zult komen dan schoonmaker.
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-07-2005 @ 14:57 :
praat voor jezelf zou ik zeggen
Citaat:
Ik denk dat een deel van de jonge Marokkanen iets heeft van: he, Nederlanders zijn soft (dat zijn we idd, is dat erg?), ze doen niks terug, en komen zeker niet terug met de hele familie.
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 14:58 :
Die schulden zijn heel flexibel: weinig rente en ruime aflossingsmogelijkheden.

Hou eens op met zeuren, in Nederland kan in principe iedereen studeren.
schulden zijn en blijven schulden. Jong geleerd is oud gedaan. Als je op zo'n jonge leeftijd gaat wennen aan lenen, ga je dat later ook blijven doen. Met alle gevolgen van dien.

En meestal is het ook zo dat ouders wat bijdragen aan de studiekosten voor hun kinderen. Dat is niet zo bij die sociaal-economisch achtergestelden. Omdat die ouders dat geld niet hebben, omdat ze van een minimuminkomen moeten rondkomen.
Oud 28-07-2005, 14:02
Levitating Nun
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 15:01 :
schulden zijn en blijven schulden. Jong geleerd is oud gedaan. Als je op zo'n jonge leeftijd gaat wennen aan lenen, ga je dat later ook blijven doen. Met alle gevolgen van dien.

En meestal is het ook zo dat ouders wat bijdragen aan de studiekosten voor hun kinderen. Dat is niet zo bij die sociaal-economisch achtergestelden. Omdat die ouders dat geld niet hebben, omdat ze van een minimuminkomen moeten rondkomen.
Je bent zo links-ingorant dat het niet in woorden is uit te drukken.
Oud 28-07-2005, 14:03
Verwijderd
Ja, je schiet nu echt door in het maar zoeken naar excuses.
Oud 28-07-2005, 14:04
Boebsie
Boebsie is offline
Ja moet toch wel zeggen dat iedereen hier in principe de mogelijkheid heeft om te studeren. Vooral in verhouding met bijvoorbeeld Amerika, zijn de kosten echt niet zo hoog.
Oud 28-07-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-07-2005 @ 15:02 :
Je bent zo links-ingorant dat het niet in woorden is uit te drukken.
nee, ik ben realistisch. ik open mijn ogen en zie wat er gebeurt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten