Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, het is een probleem. Ja. |
![]() |
|
![]() |
Weet je wat voor opmerkingen ik niet helemaal begrijp, zo van "stuur ze dan maar terug naar marokko". Wat zijn dit voor rare opmerkingen, zodra iemand de nederlandse nationaliteit heeft is hij nederlander, klaar zo simpel is het. We dienen zo een persoon dan ook als nederlander te behandelen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het vrij begrijpelijke opmerkingen. Het is simpelweg een technisch probleem. In Zweden(?) zijn laatst twee jongeren van 17 en 18 jaar teruggestuurd naar Turkije omdat zij een moord hadden gepleegd. Je krijgt daar pas een Zweeds paspoort als je 18 bent (tenminste, waarschijnlijk alleen als je 'allochtoon' bent). Één van die jongens was daar geboren en de ander was daar komen wonen toen hij amper 3 was. Die waren dus net zo Zweeds als 'onze' Marrokaantjes Nederlands zijn, maar worden wel uitgezet.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ook: dan dient die persoon zich als Nederlander te gedragen ! |
![]() |
|
Deze mensen laten met hun gedrag en hun uitlatingen duidelijk merken dat ze zich geen Nederlander voelen en helemaal geen hoge pet op hebben van de Nederlandse samenleving. Ze zijn integendeel uitermate ontevreden en zijn hier alleen maar omdat het in het land van herkomst zo verdomde armoedig is.
Dan is een reactie van niet goed?-geld terug niet eens zo vreemd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En diegene gedraagt zich niet als een Nederlander, dus zie ik ook niet in waarom hij als zodanig behandeld zou moeten worden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik blijf erbij, gewoon publiekelijk aan de schandpaal nagelen. Of in plaats van de persoon de ouders van de persoon straffen. Marokkanen zijn meer schaamtemensen dan schuldmensen, dus moet je ze ook zo straffen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Omdat er overal in Nederland dagelijks wel een jochie in elkaar getremd wordt door een stel ettertjes.
En misschien hopen ze erop dat dit de eerste golf an verontwaardiging na de veroordeling van Mohammed B. is die vanzelf wel wegtrekt. We zijn weer non-confronterend bezig om de zaak te sussen. Want ja, het ZIJN nederlanders, dus wat moet je? Wat kun je met het strafwetboek in de hand? Geen flikker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In beide gevallen zie ik er niet direct een afkeer van de Nederlandse samenleving in, of een gevoel zichzelf geen Nederlander te voelen. Die gasten die een steen op een auto gooiden voelden zichzelf hartstikke Nederlander (waarschijnlijk waren het echte domme Hollandse boerenpummels) maar laten ze door hun daad zien dat ze geen Nederlander meer willen zijn? Natuurlijk niet. Er zijn veel baldadige Marokkaantjes die roepen dat ze eerst moslim zijn, en daarna Marokkaan, en geen Nederlander, of in een andere volgorde. Maar je kunt je afvragen welk gedeelte van zo'n uitspraak gewoon pure baldadigheid, onvrede en gebrek aan opvoeding is, en welk gedeelte gebaseerd is op een serieuze wens nooit Nederlander te worden en na het behalen van een diploma terug te keren naar Marokko. En wat betreft 'terugsturen' - dat is natuurlijk onbegonnen werk. Want wanneer is iemand Marokkaan? In veruit de meeste gevallen hebben die knulletjes de Nederlandse nationaliteit. Dan moet je naar de ouders. Als die nu Marokkaan zijn, oke. Dan kun je nog stellen dat Marokko 'hun' land is. Maar wat als een ouder Nederlander is en de ander Marokkaan? Of als beide ouders ook al de Nederlandse nationaliteit hebben? Kortom, het werkt niet om omhoog te gaan in de afstammingslijn en dan net zolang te zoeken totdat je een 'vreemde' nationaliteit tegenkomt. Dat is gewoon pure willekeur en tot dat niveau verlagen we ons niet. Bovendien, maar dat is meer praktisch dan principiëel, wil Marokko die gasten ook niet hebben. En wat moeten we dan? Ze met een parachute en een voedselpakket boven de Westelijke Sahara droppen? |
![]() |
|
![]() |
nare man ,
Er zit veel waars in je betoog. Echter, het is ook waar dat veel mensen in een aantal wijken en steden echt problemen veroorzaakt. En ik vrees toch echt dat het niet altijd baldigheid is. Ik denk dat een deel van de jonge Marokkanen iets heeft van: he, Nederlanders zijn soft (dat zijn we idd, is dat erg?), ze doen niks terug, en komen zeker niet terug met de hele familie. Laten we die dan maar pakken.... ![]() Pas was in Parijs een anti-racisme betoging. Een flink aantal deelnemers daarvan is na aflooop beroofd door groepen Noord-Afrikanen. Lieve, zachte blanke jongentjes doen toch niks terug.... was de verklaring. Ik denk dat onze gecivilliseerdheid, onze softheid botst met de meer rauwere cultuur van bepaalde andere groepen. EN DAT IS TOCH ECHT EEN PROBLEEM! EDIT: tikfoutje... Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 14:02. |
![]() |
|
Verwijderd
|
AMSTERDAM De Amsterdamse politie zegt dat er wel degelijk contact is geweest met de moeder van Lieuwe van Gogh over meldingen dat hij is gemolesteerd door Marokkanen. De politie vond geen bewijs voor de incidenten. Gisteren zeiden de grootouders van Lieuwe in Nova dat de politie niet reageerde op de meldingen
Nos nieuws Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 13:04. |
![]() |
|
![]() |
Sorry, ben nou toch bezig, nog een voorbeeldje:
Ik sprak tijdje geleden groepje jongens. Van Orientaalse afkomst (ik weet niet precies welk land). Ik vroeg hen iets, en iemand loog vrijwel zeker tegen me. Toen ik daar iets van zei (ik gaf aan dat liegen erg is), zei hij: "Liegen erg? Tegen een vreemde??". Het idee van een staat, gemeenschap gebaseerd op de waarden van de Verlichting of Moderniteit is dat iets 'geldt'. En iets geldt niet alleen voor de eigen groep, of wanneer het eigenbelang dient. Om het heel hard te zeggen (maar dit komt harder over dan ik het bedoel, echt!).... Wij in het Westen zijn post-tribaal. Individueel. Vele relatieve nieuwkomers zitten (nog) in een levenswijze die meer tribaal is. Voor eigen groep gelden andere regels. Solidariteit in eerste plaats met leden van de groep... Een probleem, dunkt me! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zeg toch ook niet dat we niets moeten doen? Ik wil alleen duidelijk maken dat men niet zo panisch moet reageren en allerlei dingen roepen die nergens op slaan, zoals dat het allemaal de schuld is van de islam dat Marokkaanse etterjes zo baldadig zijn, dat etnisch-Marokkaanse Nederlanders 'teruggestuurd' kunnen of moeten worden, of dat het plegen van baldadigheid een teken is dat iemand zichzelf geen Nederlander voelt. Allemaal ongenuanceerd en onjuist.
Dat er ook veel tuig is dat inderdaad 'misbruik maakt' van 'onze relatief geweldloze en zachtaardige cultuur', ontken ik niet. Het heeft alleen geen zin daar maar over door te blijven ranten. Dan moet er een algemene discussie worden opgestart over de vraag of relatief lichte misdrijven, zoals beroving en mishandeling, niet veel harder bestraft moeten worden dan nu het geval is. Maar dat beperkt zich dan niet alleen tot Marokkanen, want ook Nederlands tuig schrikt echt niet terug na een voorwaardelijkje van drie maanden en pleegt evenhard vaak recidive in dat soort misdrijven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tja, je moet natuurlijk niet gelijk de Islam en weet ik veel wat erbij betrekken. Je moet de daders als individuen bestraffen. Je maakt het zo alleen maar ingewikkelder dan het al is..
||
![]() |
Citaat:
EDIT: tikfoutje... Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 13:38. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Je zat op de VU toch? Moet je toch eens je ogen open doen, want er lopen zat rond. Geen meerderheid nee, maar het wordt steeds meer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hou eens op met zeuren, in Nederland kan in principe iedereen studeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En met schulden rondlopen voordat je uberhaupt een zeker inkomen hebt is ook niet bepaald goed. En het zijn helemaal geen slappe excuses, maar de realiteit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je een studieschuld al teveel vind dan moet je ook niet zeuren dat je nooit hoger zult komen dan schoonmaker. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En meestal is het ook zo dat ouders wat bijdragen aan de studiekosten voor hun kinderen. Dat is niet zo bij die sociaal-economisch achtergestelden. Omdat die ouders dat geld niet hebben, omdat ze van een minimuminkomen moeten rondkomen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|