Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2002, 23:19
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

dat het leger van israel een palestijnse stad binnetrekt, complete wijken vernietigd en honderden mensen vermoord zien we zeker ff door de vinger?
Hoe dat komt, zie jij ook ff door de vingers
Oud 12-06-2002, 00:12
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Islam het geloof van het geweld.

Daar begint t al hoor

Dat geloof staat niet voor geweld, maar het wordt misbruikt door te laten zien alsof dat geloof wel voor geweld staat, slecht zaak dus. Islam heeft er verder nix mee te maken, die mensen zijn gewoon 'anders' dan ons.
Oud 12-06-2002, 08:50
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Craig david ,ik snap dat jij het beter weet dan de proffesionals die in Jenin zijn geweest er zijn heel weinig doden gevallen ,en de meesten waren gewapende strijders.tuurlijk zijn er onschuldige doden gevallen maar wat denk je bij Israel zelf,er zijn deze week 3 aanvallen geweest in totaal 5 of 6 doden,jonge mensen die er geen flikker mee te maken hebben.
Nou heb ik nog een vraag,Israel is een land dat hoofdzakelijk bestaat uit joden maar als alon cohen in Israel een Palestijn doodschiet kan ik daar niks aan doen.
Vond je de afghanen zo zielig nou die draaien voor precies hetzelfde op.
Verder gaat deze topic over de islam en niet over Israel dus laten we het daarop houden!

Abel herzberg :zonder Israel is elke jood een ongedekte cheque.
Oud 12-06-2002, 10:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Craig david ,ik snap dat jij het beter weet dan de proffesionals die in Jenin zijn geweest

Welke professionals bedoel je?

Citaat:

Ja. Want niet iedere Afghaan aanhangt de Taliban en niet iedere Afghaan is lid van AlQaida!!!!!!!
Het merendeel zelfs niet!!!!!
En als je de geschiedenis van Afghanistan een beetje kent, dan krijg je al helemaal medelijden met de Afghanen. Maar ach, een geschiedenisboek even open slaan is teveel moeite, he?

Citaat:

Verder gaat deze topic over de islam en niet over Israel dus laten we het daarop houden!

Maar in Israel wonen wel islamieten

Citaat:

Waarom zei ie dit?

Gatara
Oud 12-06-2002, 10:57
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik heb de Koran niet gelezen nee. Maar staat 't er nou in of niet? Wat die mafkees van een Moemie zegt zal me worst wezen. Staat 't er inderdaad letterlijk in? -- Daar ga je niet op in, lijkt me?
Nee. Het staat er niet in, respect voor anderen speelt een grote rol in de Islam.

Kijk het citaat van Mojahid, klasse trouwens.

Verder wil ik nog toevoegen, dat een broertje van mijn vader met een Nederlandse vrouw is getrouwd en samen 2 hele mooie dochters hebben. Hun moeder is christelijk, en hun vader is islamitisch. Dat gaat prima samen. En waarom? Omdat je elkaars geloof moet respecteren. (De kinderen zijn overigens wel islamitisch opgevoed).

Ook ben ik het voor het eerst met ''ikhebveelschool'' eens. Namelijk dat de Islam nu in een kwaad daglicht staat, door 11 sept etc. Het is juist een hele mooie godsdienst, maar jammer genoeg zijn er idd mensen die de Islam verkeerd interpreteren en daar misbruik van maken.
Maar de Islam het geloof van het geweld noemen? Nee, dat gaat toch echt TE ver.

Groetjes, doei doei.
Oud 12-06-2002, 11:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Namelijk dat de Islam nu in een kwaad daglicht staat, door 11 sept etc. Het is juist een hele mooie godsdienst, maar jammer genoeg zijn er idd mensen die de Islam verkeerd interpreteren en daar misbruik van maken.

[off-topic]
wanneer wordt een islamitische jongen eigenlijk besneden? (op welke leeftijd?) Ja, sorry, vroeg me dat af
[/off-topic]

Gatara
Oud 12-06-2002, 16:42
UnknoWn EntiTy
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Groetjes, doei doei.
Inderdaad

Het is alleen jammer dat veel Westerse mensen nu wel dat idee krijgen, door o.a. 11 september, Israel, Molukken etc, en ook door problemen met (vooral) Marrokaanse jongeren in Nederland (die overigens allang geen Moslims meer zijn).
Oud 12-06-2002, 16:46
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Craig david ,ik snap dat jij het beter weet dan de proffesionals die in Jenin zijn geweest er zijn heel weinig doden gevallen ,en de meesten waren gewapende strijders.tuurlijk zijn er onschuldige doden gevallen maar wat denk je bij Israel zelf,er zijn deze week 3 aanvallen geweest in totaal 5 of 6 doden,jonge mensen die er geen flikker mee te maken hebben.
Nou heb ik nog een vraag,Israel is een land dat hoofdzakelijk bestaat uit joden maar als alon cohen in Israel een Palestijn doodschiet kan ik daar niks aan doen.

je moet vaker naar het nieuws kijken
isarael heeft de mensen van de VN niet toegelaten
Oud 12-06-2002, 16:48
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Hoe dat komt, zie jij ook ff door de vingers
wat moet ik door de vingers zien?
de joden schieten de palestijnen massaal dood,
als reactie daarop blazen een paar palestijnen zich op waardoor er max 5 doden vallen
sharon noemt dat terrorisme en gaat daarom coplete steden vernietigen
Oud 12-06-2002, 16:50
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Gatara schreef:

[off-topic]
wanneer wordt een islamitische jongen eigenlijk besneden? (op welke leeftijd?) Ja, sorry, vroeg me dat af
[/off-topic]

Gatara
meestal jonger dan 5 jaar voor zover ik weet
Oud 12-06-2002, 17:51
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Gatara schreef:

[off-topic]
[/off-topic]

Gatara
Verschilt nogal, gemiddeld zal het rond een jaar of 6 a 7 liggen.
Soms jonger en soms ouder.
Oud 12-06-2002, 17:53
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Namelijk dat de Islam nu in een kwaad daglicht staat, door 11 sept etc. Het is juist een hele mooie godsdienst, maar jammer genoeg zijn er idd mensen die de Islam verkeerd interpreteren en daar misbruik van maken.

Groetjes, doei doei.

doei
Oud 12-06-2002, 17:55
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

je moet vaker naar het nieuws kijken
isarael heeft de mensen van de VN niet toegelaten
idd

en die zelfmoordaanslagen, ach zoveel doden vallen er nooit, 5 ofzo, nou als ik es zou gaan tellen hoeveel ONschuldigen er in afghanistan zijn vermoord, denk ik wel dat dat heel wat hoger ligt, in sommige steden kan je niet eens gewoon ademen omdat het naar lijken stonk(beelden van gezien op het turkse journaal, dat nederlandse journaal gaat me niet ver genoeg)
Oud 12-06-2002, 20:56
TefnachT
TefnachT is offline
ach ik ben tegen terrorisme dus ook tegen de islam
Oud 12-06-2002, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Zoek hier eens op:
http://etext.virginia.edu/etcbin/ot2.../www/koran.o2w

Ik heb niets kunnen vinden.
Heb de volgende woorden gebruikt:
unbeliever
unbelievers
dog
dogs
swine

pig en pigs, non-believer en non-believers vond de tekst niet.

Gatara
Hm. Toch ben ik niet helemaal overtuigd; op "verzonnen" keys is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Maar hoe zit 't dan met die Jihad-bewegingen? Volgens de BVD worden er weldegelijk moslimfundamentalisten geworven hier.
Oud 12-06-2002, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Miss_Maroc schreef:

Nee. Het staat er niet in, respect voor anderen speelt een grote rol in de Islam.

Wanneer ik jouw tekst lees, geloof ik JOU. Helaas door de gebeurtenissen along the way kan ik niet zeggen dat 't mijn beeld, t.a.v. Moslims in het algemeen, veranderd.

Verder wil ik nog toevoegen, dat een broertje van mijn vader met een Nederlandse vrouw is getrouwd en samen 2 hele mooie dochters hebben. Hun moeder is christelijk, en hun vader is islamitisch. Dat gaat prima samen. En waarom? Omdat je elkaars geloof moet respecteren. (De kinderen zijn overigens wel islamitisch opgevoed).

Geloof respecteren. Dat klinkt allemaal heel mooi, maar dan is er ook nog zoeits als verschil in normen en waardes. Bijvoorbeeld; volgens de Koran is -als ik me goed herinner- het de man's wil is wet. In hoeverre schikken beiden daarin in?

Ook ben ik het voor het eerst met ''ikhebveelschool'' eens. Namelijk dat de Islam nu in een kwaad daglicht staat, door 11 sept etc. Het is juist een hele mooie godsdienst, maar jammer genoeg zijn er idd mensen die de Islam verkeerd interpreteren en daar misbruik van maken.

Toch zijn er talloze conflicten, met steeds aan één kant de Moslims. Het zal best zijn dat jij en je familie tolerant zijn, maar misschien zijn er voor iedere tolerantie familie 2 die dat niet zijn?

Groetjes, doei doei.

Ajuus.

Oud 12-06-2002, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Geloof respecteren. Dat klinkt allemaal heel mooi, maar dan is er ook nog zoeits als verschil in normen en waardes. Bijvoorbeeld; volgens de Koran is -als ik me goed herinner- het de man's wil is wet. In hoeverre schikken beiden daarin in?
Vind ik een belangrijk punt dit, ja. De normen en waarden van een islamtische cultuur zijn gewoon anders dan de normen en waarden van een christelijke cultuur.
Dat iemand islamitisch is respecteer ik zeer zeker. Ik vind alleen wel dat men dan een aantal normen (vooral die waarop zijn cultuur botst met de Nederlandse) en waarden moet bijstellen naar die van de Nederlandse cultuur. Anders krijg je dus botsingen tussen verschillende culturen/geloven, dus problemen.
Oud 12-06-2002, 22:21
UnknoWn EntiTy
Citaat:
CraigDavid schreef:

wat moet ik door de vingers zien?
de joden schieten de palestijnen massaal dood,
als reactie daarop blazen een paar palestijnen zich op waardoor er max 5 doden vallen
sharon noemt dat terrorisme en gaat daarom coplete steden vernietigen
tuurlijk

Het is gewoon een kwestie van van welke kant je kijkt. Ik probeer zo neutraal mogelijk te blijven.

Een Israelier zal zeggen: De Palestijnen, tenminste, een aantal groeperingen onder de Palestijen, pleegden al maanden zelfmoordaanslagen waarbij honderden doden zijn gevallen, vóórdat Sharon ingreep. Sharon deed dat hard, en natuurlijk zijn daarbij helaas onschuldige slachtoffers gevallen, maar van massaslachtingen was zeker geen sprake. In Jenin zijn slechts 1 a 2 straten verwoest, waar de Jihad-strijders stand probeerden te houden. Zij verdienden deze actie, die Israel slechts deed om zichzelf te beschermen.

Deze fictieve Israelier heeft dan m.i. meer gelijk dan jij met je propaganda. Israel heeft nog nooit massaal Palestijnen vermoord, er is geen enkele stad volledig verwoest, enkel die paar straten in Jenin en wat schade in het omliggende gebied, en er zijn ook aanslagen met wel 20 doden geweest. 100 aanslagen met ieder 5 doden zijn ook erger dan 1 actie met (zeg) 200 doden.

Ik zeg hier echter niet dat Israel gelijk heeft. Het valt me alleen zo op dat veel mensen op dit forum moeite hebben om eerlijk en rationeel naar beide partijen te kijken, waardoor ik vaak de kant van Israel moet kiezen om het eerlijk te houden.
Oud 12-06-2002, 22:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
ach ik ben tegen terrorisme dus ook tegen de islam
Tot nu toe nog geen enkel argument van je gelezen. Zou het niet eens tijd worden?

One-liners bestaan al genoeg en ze zeggen me niets.

Gatara
Oud 12-06-2002, 22:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Maar hoe zit 't dan met die Jihad-bewegingen? Volgens de BVD worden er weldegelijk moslimfundamentalisten geworven hier.
Ik ben niet van de BVD, dus hoe dit precies in elkaar steekt kan ik niet weten
En als ik het zou weten, dan zou ik het natuurlijk niet zeggen

Maareh, denk je niet dat hier vele criminele organisaties vertoeven? Even erg of misschien wel erger dan AlQaida?

Gatara
Oud 12-06-2002, 22:34
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Tot nu toe nog geen enkel argument van je gelezen. Zou het niet eens tijd worden?

One-liners bestaan al genoeg en ze zeggen me niets.

Gatara
Oud 12-06-2002, 22:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Jongen die fucking BVD is 15 jaar(ofzo) geleden gewaarschuwd door de goede allochtonen zegmaar, maar niemand luisterde toen, politiek niet, pers kwam niet eens. En ja ik weet waar ik over praat, want me vader zat ook in zo een vereniging. Dit was ten tijde van het cda toen al die (koepel)organisaties van godsdiensten allemaal het geld kregen en de echte verenigingen die waarschuwden voor gevaar, die kregen geen subsidie meer en zo gingen die verenigingen naar de klote en stroomde al het geld bij die andere organisaties binnen. Bijvoorbeeld de vereniging van moskeen nu, daar zitten allemaal zakkenvullers en dombo's, bijna allemaal dan. DIE krijgen het geld en zo krijgen ze macht en krijgt Nederland een verkeerd beeld van de allochtonen. En nu, na de aanslagen, komt de BVD zielig aanlopen met dat er hier wel degelijk moslimfundamentalisten geworven worden etc. Dit wisten de goede allochtonen al tientallen jaren!! En die verenigingen waar die gasten geworven worden zegmaar krijgen overheidssubsidie, ja je leest t goed, dus fuck de BVD, het is geen Binnenlandse VeiligheidsDienst, maar de Binnenlandse GevaarheidsDienst meer!
Oud 12-06-2002, 22:40
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ik ben niet van de BVD, dus hoe dit precies in elkaar steekt kan ik niet weten
En als ik het zou weten, dan zou ik het natuurlijk niet zeggen

Maareh, denk je niet dat hier vele criminele organisaties vertoeven? Even erg of misschien wel erger dan AlQaida?

Gatara

Zie me reply hierboven
Oud 13-06-2002, 08:16
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Islam het geloof van het geweld.
Ken jij de islam? Of ken jij "moslims"?

En wat denk jij van die vredelievende "christenen" in Ierland?
Oud 13-06-2002, 08:51
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Ware het niet dat Amerika een scheiding heeft van geloof en staat, i.i.g. speelt het geloof een nihile rol bij besluiten als oorlog voeren in Afghanistan.

Kun je dus niet zomaar zeggen, i.m.o.

Verder ben ik het eens met Unknown Entity.
de vraag is alleen wat die scheiding voorsteld, amerika doet volgens mij best graag dingen in the name of god
Oud 13-06-2002, 09:46
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:

Ken jij de islam? Of ken jij "moslims"?

En wat denk jij van die vredelievende "christenen" in Ierland?
Ik ben zelf een moslim jammer genoeg en ik haat het geloof van mijn ouders
Oud 13-06-2002, 09:54
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Je bent geen moslim omdat je ouders het zijn, ookal denk je van wel. Je kent je eigen geloof niet en zo te zien heb je het verkeerde voorbeeld gehad.
Oud 13-06-2002, 16:16
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

wat is dat nou weer voor onzin, of je ben moslim of je bent het niet en zo te zien ben jij geen moslim

geloof je in allah? ja --> je bent een moslim, nee --> je bent geen moslim
Oud 13-06-2002, 16:57
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

wat is dat nou weer voor onzin, of je ben moslim of je bent het niet en zo te zien ben jij geen moslim

geloof je in allah? ja --> je bent een moslim, nee --> je bent geen moslim
Dus als mijn oer Hollandse buurman vanaf morgen in Allah gelooft is hij Moslim? cool!
Oud 13-06-2002, 17:09
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Je bent moslim als je de ''a-shahada'' hebt gezegd.

(A-shahada: Er is geen god dan allah, en Mohammed is zijn profeet la illaha il allah, wa ena mouhammeden abdouhou rasoulouhou. )

Als je deze woorden in het arabisch hebt gezegd, met overtuiging dan pas ben je een moslim. En niet omdat jouw ouders het zijn ofzo. Dat je het geloof haat, bevestigt alleen maar weer jouw onwetendheid. Er valt namelijk niks te haten in de Islam.

Dobberman:

Geloof respecteren. Dat klinkt allemaal heel mooi, maar dan is er ook nog zoiets als verschil in normen en waarden. Bijvoorbeeld; volgens de Koran is -als ik me goed herinner- het de man's wil is wet. In hoeverre schikken beiden daarin in?

Mans wil is wet. Onzin. Bij mij in de familie hebben alle vrouwen het thuis voor het zeggen hoor!
Dit is weer zo'n geval van de Islam interpreteren op een verkeerde manier.
De vrouw wordt het hoogst geacht in de Islam, kinderen wordt gezegd: Het paradijs ligt onder de voet van je moeder!
Als je wilt zal ik een hadith (vertaling lett. uit de koran) voor je opzoeken waarin de rol man en vrouw duidelijk wordt uitgelegd.
Ook was de vrouw van de profeet Mohammed, Khadija, een onderneemster; een zakenvrouw. Mohammed (de profeet) moedigde vrouwen juist aan om ook dingen te ondernemen en hij moedigde mannen aan om hun vrouwen daarin te steunen. En ze dus niet alleen maar van 1 recht te laten genieten: het aanRECHT.
Waarom zien we dit dan niet terug in landen als Saudie-Arabie etc? Daar kan ik ook niet echt antwoord opgeven. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het eergevoel van de man en met oude tradities.

Maar eigelijk is het heel simpel te verklaren.. Kijk maar naar onze eigen geschiedenis (in Nederland). De vrouw had altijd al minder rechten. Waarom? Omdat de vrouw als het zwakkere geslacht werd gezien. Vrouwen zouden alleen goed zijn in kinderen baren en eten koken. Het kiesrecht voor vrouwen, het zèlf ondertekenen van papieren, het werken ook ná het huwelijk zijn dingen die ook in Nederland tijd nodig hadden om normaal gevonden te worden, en algemeen geaccepteerd te worden.
Deze ontwikkelingen vinden momenteel plaats in bijv. Marokko. Of beter gezegd; deze hebben al plaats gevonden.
Een probleem is bijv. dat veel allochtonen in Nederland nog het gedachtegoed hebben van 60 jaar geleden. Zij hebben Marokko verlaten met ideeen als dat de vrouw onderdanig is aan de man. (Welke overigens met tradities te maken hebben, en NIET met geloof). Als deze mensen van de 1e generatie nu terugkeren naar Marokko zien zij dat hun eigen land is verandert en dat het er allemaal veel moderner op is geworden. Raar is dat eigelijk. Turkije is hier het mooiste voorbeeld van, denk maar aan Ataturk die kerk (moskee dus) en staat van elkaar gescheiden heeft.

Ik kan jou wel telkens er van proberen te overtuigen dat de Islam ècht niet zo'n kwade godsdienst is als dat jij denkt, en dat de vrouw helemaal niet ondergeschikt is aan de man, en dat uithuwelijken helemaal niet toegestaan is, en dat wij europeanen helemaal niet lager als honden en varkens beschouwen en dat wij helemaal niet allemaal KUT-Marokkanen zijn, maar het is gewoon heel moeilijk om iets te verdedigen wat telkens wordt aangevallen. Ik merk trouwens op dat jouw opmerkingen telkens gebasseerd zijn op dingen die jij ergens hebt gehoord of ergens hebt gelezen o.i.d, daar moet je een beetje mee oppassen.

Doei doeiii.

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 17:12.
Oud 13-06-2002, 18:18
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Dus als mijn oer Hollandse buurman vanaf morgen in Allah gelooft is hij Moslim? cool!
sjezus, wat ben jij oerdom zeg
weet jij eigenlijk wel wat een geloof is?
dat je een nederlander, amerikaan enz ben betekent niet dat je perse christen moet zijn en dat je een turk, marokaan bent betekent niet dat je perse moslim moet zijn
volgens mij verwar jij geloof met nationaliteit, dat zijn twee losstaande dingen die niets met elkaar te maken hebben
natuurlijk zijn haast alle mensen uit arabische landen moslims, maar dat hoeft niet perse

ik ken een nederlander die iedere vrijdag in de moskee bid, en er zal vast wel een arabier zijn die geen moslim is

ik trek al mijn woorden in waarin ik gezegd heb dat ik je niet dom vind, vanaf nu vind ik je oerdom
Oud 13-06-2002, 18:18
DEChengst
DEChengst is offline
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen een geloof aahangen dat verzonnen is door een of andere vieze pedofiel.

-Desecrator
Oud 13-06-2002, 18:24
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

wat zielig zeg
dat je vader een klootzak is en je moeder in elkaar slaat en haar ondergeschikt ziet en alle europeanen als honden ziet

jij weet duidelijk niet hoe de islam in elkaar zit en dat je ouders moslim en klootzakken zijn betekent niet dat de islam ook zo is.

Wat nep van je om kritiek op de islam te leveren terwijl je waarschijnlijk niet eens 1 letter uit de Koran hebt gelezen.
Oud 13-06-2002, 18:26
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

wat zielig zeg
dat je vader een klootzak is en je moeder in elkaar slaat en haar ondergeschikt ziet en alle europeanen als honden ziet

jij weet duidelijk niet hoe de islam in elkaar zit en dat je ouders moslim en klootzakken zijn betekent niet dat de islam ook zo is.

Wat nep van je om kritiek op de islam te leveren terwijl je waarschijnlijk niet eens 1 letter uit de Koran hebt gelezen.
de koran is slechts de theorie. De praktjk is heel anders
Oud 13-06-2002, 18:26
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen een geloof aahangen dat verzonnen is door een of andere vieze pedofiel.

-Desecrator
wat kan dat mij nou schelen, voor mijn part geloof je in helemaal niets
omdat jij geen geloof hebt, betekent niet dat je mensen mag beledigen die wel een geloof hebben
toon een beetje respect
Oud 13-06-2002, 18:33
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

omdat jij geen geloof hebt, betekent niet dat je mensen mag beledigen die wel een geloof hebben
toon een beetje respect
Mohammed trouwde anders met Aishah toen ze maar liefst al 6 jaar oud was. Nee hoor dan ben je geen pedo

Overigens nog een leuk stukje ter vermaak:

http://www.basso.be/marcandries.be/boek/index.asp

Vind je een aantal quotes uit de Koran die toch wel bijdragen aan de stelling dat de Islam een gevaarlijk godsdienst is.

Zoals:

En in Soerah 8:40 lezen we: “Voer oorlog tot er geen afgoderij meer is en de godsdienst geheel voor Allah wordt”.

-Desecrator
Oud 13-06-2002, 18:35
CraigDavid
CraigDavid is offline
maar ff ontopic
dat komt doordat het moslims zijn die worden onderdrukt, waarvan hun land is afgepakt
het zijn de moslims die iedere dag met tientallen worden neergeschoten
het zijn de moslims die zich iedere dag afvragen of ze de volgende dag wel halen
het zijn de moslims die iedere dag in enorme amroe leven die jij je niet eens kunt voorstellen
het zijn de moslims die geen eigen staat krijgen
het zijn de moslims die worden onderdrukt en getrroriseerd door de staat

daarom verzetten de mensen zich tegen de staat en dat wordt gezien als terrorisme

en nu heb ik een vraag voor jou
de moslims plegen geweld om iets echts (zie hierboven)
waarom plegen de christenen ierland zoveel terrorisme terwijl ze het niet eens zo slecht hebben?
Oud 13-06-2002, 18:37
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

grote onzin
leuk he dingen uit zen context halen?

Overigens nog een leuk stukje ter vermaak:
http://www.themodernreligion.com

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 18:43.
Oud 13-06-2002, 18:39
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

de koran is slechts de theorie. De praktjk is heel anders
ff off-topic:
is je vader een klootzak?
Oud 13-06-2002, 18:42
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

ff off-topic:
is je vader een klootzak?
jawel op geloofs gebied en zijn mening over sommige dingen
Oud 13-06-2002, 18:46
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

jawel op geloofs gebied en zijn mening over sommige dingen
jij denkt waarschijnlijk dat dat bij iedere moslim zo is
als je je ogen even opendoet zie je dat dat niet zo is

ipv dat je nou onderzoekt of je vader gelijk heeft of niet wat betreft de islam neem je maar aan dat wat hij zegt waar is
tsss....
Oud 13-06-2002, 18:56
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

sjezus, wat ben jij oerdom zeg
weet jij eigenlijk wel wat een geloof is?
dat je een nederlander, amerikaan enz ben betekent niet dat je perse christen moet zijn en dat je een turk, marokaan bent betekent niet dat je perse moslim moet zijn
volgens mij verwar jij geloof met nationaliteit, dat zijn twee losstaande dingen die niets met elkaar te maken hebben
natuurlijk zijn haast alle mensen uit arabische landen moslims, maar dat hoeft niet perse

ik ken een nederlander die iedere vrijdag in de moskee bid, en er zal vast wel een arabier zijn die geen moslim is

ik trek al mijn woorden in waarin ik gezegd heb dat ik je niet dom vind, vanaf nu vind ik je oerdom
Ok je had al alle geloofwaardigheid verloren aangezien je echt uit je nek hebt lopen lullen in het topic over mevr. Duisenberg. Die titels zullen er nooit komen omdat het gewoon niet bestaat dat die boeken er zijn.

Nu heb je het echt helemaal gedaan, jij kunt gewoon geen zinnige discussie voeren. Echt erg voor je.
Oud 13-06-2002, 18:59
UnknoWn EntiTy
Citaat:
CraigDavid schreef:

jij denkt waarschijnlijk dat dat bij iedere moslim zo is
als je je ogen even opendoet zie je dat dat niet zo is

ipv dat je nou onderzoekt of je vader gelijk heeft of niet wat betreft de islam neem je maar aan dat wat hij zegt waar is
tsss....
Jij neemt over Israle ook alles aan wat de Islamitische media jou vertellen. Als jij nou eens op zoek ging naar de waarheid.....

Citaat:
dat komt doordat het moslims zijn die worden onderdrukt, waarvan hun land is afgepakt
Alleen de Palestijnen maar, sinds wanneer zijn dat 'de moslims'?
Citaat:
Het zijn de moslims die iedere dag met tientallen worden neergeschoten
ja, en de Hindoes (Kashmir), en de Christenen (molukken, z-amerika) en de Joden (oh nee, die worden opgeblazen).
Citaat:
het zijn de moslims die zich iedere dag afvragen of ze de volgende dag wel halen
'de moslims'? Allemaal?
wat een kloteleven hebben Nederlandse Marrokanen dan zeg
Citaat:
het zijn de moslims die iedere dag in enorme amroe leven die jij je niet eens kunt voorstellen
Saudi-Arabie is hardstikke rijk, maar dat vergeten we voor het gemak even.
Citaat:
het zijn de moslims die geen eigen staat krijgen
het zijn de moslims die worden onderdrukt en getrroriseerd door de staat
Er zijn tientallen Islamitische staten, en bovendien word in geen enkel Westers land Moslims vervolgd. Dit in tegenstelling tot Christenen in veel Arabische landen.......

och gut, wat zijn ze zielig.
Oud 13-06-2002, 19:03
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:
bla bla bla
als ik grote onzin schreef en een sukkel ben dan ben jij een grotere sukkel wnat jij hebt je excusez aangeboden
Oud 13-06-2002, 19:04
UnknoWn EntiTy
Citaat:
CraigDavid schreef:

als ik grote onzin schreef en een sukkel ben dan ben jij een grotere sukkel wnat jij hebt je excusez aangeboden
nee, zij is beleefd.

Komen die titels nou nog?
Oud 13-06-2002, 19:06
mic-hal
mic-hal is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
nee, zij is beleefd.

Komen die titels nou nog?

Maar je kan beter niet meer met hem in discussie gaan denk ik.
Oud 13-06-2002, 19:13
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Jij neemt over Israle ook alles aan wat de Islamitische media jou vertellen. Als jij nou eens op zoek ging naar de waarheid.....

ik heb het zelf gezien

Alleen de Palestijnen maar, sinds wanneer zijn dat 'de moslims'?

dat heet een VOORBEELD, zeker nooit van gehoord

ja, en de Hindoes (Kashmir), en de Christenen (molukken, z-amerika) en de Joden (oh nee, die worden opgeblazen).

ja vindt je het gek, als je kaatst moet je de bal terug verwachten

'de moslims'? Allemaal?
wat een kloteleven hebben Nederlandse Marrokanen dan zeg

ik had het over de moslims in de gebieden waar tachnef het over heeft, beter lezen de volgende keer

Saudi-Arabie is hardstikke rijk, maar dat vergeten we voor het gemak even.

dat er rijke oliebaronnen is saudi-arabie zijn betekent niet dat iedereeen rijk is

Er zijn tientallen Islamitische staten, en bovendien word in geen enkel Westers land Moslims vervolgd. Dit in tegenstelling tot Christenen in veel Arabische landen.......
noem is voorbeelden. En denk je nou echt dat er in arabische landen westerse mensen vervolgd gaan worden zonder dat dat hier 10 keer op het nieuws verschijnt?

och gut, wat zijn ze zielig.
goed zo, met die mentaliteit kan je vast wel de aardkloot nog meer vekankeren voordat je dood gaat

------------------------------------------------------------

a·so·ci·´aal (bn.)

1 zonder sociaal besef => onmaatschappelijk
------------------------------------------------------------

ego´ïstisch (bn.)

1 zelfzuchtig
-------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 19:17.
Oud 13-06-2002, 19:15
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
nee, zij is beleefd.

dat ontkent ik ook niet
alleen wel jammer dat ze het verschil niet kent tussen nationaliteit en geloof
Oud 13-06-2002, 19:19
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
mic-hal schreef:

Maar je kan beter niet meer met hem in discussie gaan denk ik.
[sarcasme]laten we vooral off-topic blijven[/sarcasme]

voel je je soms beledigd omdat ik gelijk had in de dom-kwestie?
Oud 13-06-2002, 19:19
Gatara
Gatara is offline
STOP MET DIT GEOUWEHOER OVER WIE ER EEN SUKKEL IS..

Danku.

Gatara
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten