Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 15:41 :
Dan ken jij je geschiedenis niet goed. De Nozems waren geen Marokkanen. Het waren blanke autochtone Hollandse Jongeren die zich in de 60-er 70-er jaren gingen afzetten tegen de volwassenen en gingen rebelleren. Wat de Marokkaanse jeugd (niet allemaal) deed was niets anders dan meedoen met de Autochtone jeugd. Kortom: ze integreerden.
Nozems maakten inderdaad destijds ook al de meerderheid van de gevangenispopulatie uit, stalen scooters, vielen meisjes lastig omdat ze in korte rokjes liepen, joegen mensen hun huis uit door jarenlange pesterijtjes en riepen telkens wanneer de plaatselijke koddebeier ze tot de orde riep: 'jai discrimineert'.

Rick, get lost.
Advertentie
Oud 01-08-2005, 16:25
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 15:21 :
waarom zijn bijv. Moslimjongeren die extremistisch gedrag vertonen wel opeens terroristen enzo?

jongeren zijn toch jongeren? Die zijn toch gewoon baldadig bezig?
Baldadigheid is geen zwembaden terroristen, of de draaideurcrimineel uithangen.

Als ik baldadig was riep ik bijvoorbeeld geen 'hoer' of 'kankerskater' naar willekeurige voorbijgangers, ik randde ook geen meisjes aan, begon geen (gewapende) vechtpartijen, etc etc.
Oud 01-08-2005, 16:50
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Oh, maar nozems waren ook tuig, evengoed. Maar tegen nozems werd tenminste nog opgetreden. Net als tegen de smerige hippies. Dat kwam omdat ze baldadig waren, maar inzagen dat hun acties eigenlijk niet echt welkom waren, meer irritatie als begrip opwerkte.

Citaat:
Een zucht van verlichting ging er dan ook door het land toen kranige, frisgewassen matro_zen en mariniers de Dam 'schoonveeg_den'. Niet alleen waren die smerige hippies verdwenen, ook was het duidelijk dat niet de hele jeugd verrot was. Goddank waren er nog knapen als deze Jantjes; zij waren de ware zonen des vaderlands, de jongens van Jan de Witt, de nazaten van Michiel Adriaansz. de Ruyter.
http://www.homepages.hetnet.nl/~rpn6...aaf.5-4-67.htm

Damn, wat was ik daar graag bij geweest

Je kan de Marokkaanse jochies niet vergelijken met nozems, hippies of provo's. Dat is gewoon baldadigheid. Natuurlijk had je bij die groepen ook weleens een vechtpartij, maar georganiseerd tuig was het niet echt, in tegenstelling tot de Marokkanen, die het normale leven al een decennia lang voor vele mensen proberen te verzieken hier. Scooters stelen, inbraken, en niet alleen meisjes uitdagen. Groepsverkrachtingen hebben we laatste jaren al zo vaak gezien. Maar ik zou onredelijk zijn als ik zou beweren dat alleen Marokkaanse medelanders dat doen.

Jaja Rick, je weet het mooi goed te praten. Zijn we gewend van Marokkaantjes. Slachtofferrollen, goedpraterij, etc.

Oud 01-08-2005, 17:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 13:48 :
Waarom draait de overheid er zo omheen. Waarom zeggen ze niet gewoon waar het op staat? Ze willen van de allochtonen af en keuren goed wat de Lonsdalers doen en geven ze daarin ook de vrije hand. Als ze nou eens de ballen hadden om dat eerlijk te beamen.....
Oud 01-08-2005, 17:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-08-2005 @ 18:02 :
Dit geldt ook voor onze rechts-extremist, natuurlijk.
Oud 01-08-2005, 17:06
Verwijderd
lol rickz0r
Oud 01-08-2005, 17:11
Verwijderd
We moeten een 'Het grote complottheorietopic!!!1!!' starten
Oud 01-08-2005, 17:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
FuSe schreef op 01-08-2005 @ 18:11 :
We moeten een 'Het grote complottheorietopic!!!1!!' starten
Leuk voor de moslims!
Oud 01-08-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2005 @ 16:23 :
Nozems maakten inderdaad destijds ook al de meerderheid van de gevangenispopulatie uit, stalen scooters, vielen meisjes lastig omdat ze in korte rokjes liepen, joegen mensen hun huis uit door jarenlange pesterijtjes en riepen telkens wanneer de plaatselijke koddebeier ze tot de orde riep: 'jai discrimineert'.

Rick, get lost.
Het waren wel nozems die achter die ernstige rellen in 1980 zaten bij de troonoverdracht van Julianan aan beatrix.
Oud 01-08-2005, 20:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 21:09 :
Het waren wel nozems die achter die ernstige rellen in 1980 zaten bij de troonoverdracht van Julianan aan beatrix.
Oud 01-08-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-08-2005 @ 17:50 :
Oh, maar nozems waren ook tuig, evengoed. Maar tegen nozems werd tenminste nog opgetreden. Net als tegen de smerige hippies. Dat kwam omdat ze baldadig waren, maar inzagen dat hun acties eigenlijk niet echt welkom waren, meer irritatie als begrip opwerkte.

http://www.homepages.hetnet.nl/~rpn6...aaf.5-4-67.htm

Damn, wat was ik daar graag bij geweest

Je kan de Marokkaanse jochies niet vergelijken met nozems, hippies of provo's. Dat is gewoon baldadigheid. Natuurlijk had je bij die groepen ook weleens een vechtpartij, maar georganiseerd tuig was het niet echt, in tegenstelling tot de Marokkanen, die het normale leven al een decennia lang voor vele mensen proberen te verzieken hier. Scooters stelen, inbraken, en niet alleen meisjes uitdagen. Groepsverkrachtingen hebben we laatste jaren al zo vaak gezien. Maar ik zou onredelijk zijn als ik zou beweren dat alleen Marokkaanse medelanders dat doen.

Jaja Rick, je weet het mooi goed te praten. Zijn we gewend van Marokkaantjes. Slachtofferrollen, goedpraterij, etc.

spuw jij je gal maar op stormfront.nl vuile racist. Wie ben jij om mij over een kam te scheren met een klein groepje waar ik niets mee te maken heb en me van distantieer en wat mij als onschuldige goedwillende persoon narigheid bezorgd. Ik heb nooit in mijn leven gestolen. Ik ben aaltijd beleefd tegen iedereen en respecteer ook iedereen.
Oud 01-08-2005, 20:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2005 @ 17:25 :
Baldadigheid is geen zwembaden terroristen, of de draaideurcrimineel uithangen.

Als ik baldadig was riep ik bijvoorbeeld geen 'hoer' of 'kankerskater' naar willekeurige voorbijgangers, ik randde ook geen meisjes aan, begon geen (gewapende) vechtpartijen, etc etc.
harde kern voetbalsupporters die zwaar veel schade aanrichten en het voetbal verpesten zijn zeker ook Marokkanen.
Oud 01-08-2005, 20:17
Verwijderd
Idd. We hebben helemaal geen problemen met allochtone minderheden.
Oud 01-08-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 01-08-2005 @ 21:17 :
Idd. We hebben helemaal geen problemen met allochtone minderheden.
Nee, het is in probleem van sociaal-economisch zwakkeren. Dat daar toevallig veel minderen bij zitten is hun schuld niet.
Oud 01-08-2005, 20:41
Verwijderd
Dat heb ik ook nooit gezegd.
Oud 01-08-2005, 20:42
Verwijderd
Ik draag ook lonsdale
Oud 01-08-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-07-2005 @ 01:40 :
En nu eis ik ook werkelijk dat Makelville hierover gaat klagen!
Dat de media graag stereotypen naar voren brengt wist ik al langer dan vandaag.

At your service
Oud 01-08-2005, 20:44
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 21:11 :
spuw jij je gal maar op stormfront.nl vuile racist. Wie ben jij om mij over een kam te scheren met een klein groepje waar ik niets mee te maken heb en me van distantieer en wat mij als onschuldige goedwillende persoon narigheid bezorgd. Ik heb nooit in mijn leven gestolen. Ik ben aaltijd beleefd tegen iedereen en respecteer ook iedereen.
stormfront.nl bestaat niet eens.

Ik heb nooit gezegd dat jij hebt gestolen. (wees eens eerlijk, nog nooit een snoepje uit de snoeptrommel gepikt?)

Oud 01-08-2005, 20:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-08-2005 @ 21:44 :

Ik heb nooit gezegd dat jij hebt gestolen. (wees eens eerlijk, nog nooit een snoepje uit de snoeptrommel gepikt?)

Hey hypertext, kan jij je nazistische gastvrijheid gewoon bij je lokale groenteboer uitkotsen. Val er andere vredelievende forummers niet mee lastig.
Oud 01-08-2005, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 01-08-2005 @ 21:44 :

Je scheert me wel over een kam met de rotte plek op de appel. Met je opmerking "De Marokkanen" . Dat is heel generaliserend. En Natuurlijk heb ik weleens als king een snoepje uit de snoeptrommel gepakt. Daar heb ik het ook niet over, maar over echte diefstal.
Oud 01-08-2005, 20:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 01-08-2005 @ 21:52 :
Hey hypertext, kan jij je nazistische gastvrijheid gewoon bij je lokale groenteboer uitkotsen. Val er andere vredelievende forummers niet mee lastig.
Als allochtone tegenhanger van de neonazi moet jij ongeveer de laatste zijn die dat iets ergs vind.
Oud 01-08-2005, 20:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2005 @ 21:54 :
Als allochtone tegenhanger van de neonazi moet jij ongeveer de laatste zijn die dat iets ergs vind.
Ik weet totaal niet waar jij het over hebt. Als jij je ongefundeerde, valse beschuldigingen eens hard kon maken zouden we een stuk verder komen in plaats van te moeten gissen naar de grondslag van jouw loze kreten.
Oud 01-08-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 21:09 :
Juist. En tegenwoordig worden mensen die beweren dat Lonsdale-jongeren worden toegestaan omdat ze precies doen wat de overheid wil voor gek versleten.
Oud 01-08-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2005 @ 21:59 :
Juist. En tegenwoordig worden mensen die beweren dat Lonsdale-jongeren worden toegestaan omdat ze precies doen wat de overheid wil voor gek versleten.
De gekken onder ons zijn mischien wel slimmer dan de niet gekken
Oud 01-08-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 22:03 :
De gekken onder ons zijn mischien wel slimmer dan de niet gekken
Zalig zijn de dommen, dat is al sinds bijbelse tijden bekend
Oud 01-08-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2005 @ 22:03 :
Zalig zijn de dommen, dat is al sinds bijbelse tijden bekend
Oud 01-08-2005, 21:07
Verwijderd
Er wordt zelfs in de bijbel zo vaak gesteld dat de geleerden en intellectuelen uiteindelijk het ongelijk aan hun zijde krijgen
Oud 01-08-2005, 21:08
T_ID
T_ID is offline
Welke FB krijgt de eer dit topic om te noemen tot "internet 6'
Oud 01-08-2005, 21:09
Verwijderd
Gaat niet goed de laatste tijd he
Oud 01-08-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2005 @ 22:07 :
Er wordt zelfs in de bijbel zo vaak gesteld dat de geleerden en intellectuelen uiteindelijk het ongelijk aan hun zijde krijgen
Hebben de gelovigen het toch aan het goede eind.
Oud 01-08-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-08-2005 @ 22:08 :
Welke FB krijgt de eer dit topic om te noemen tot "internet 6'
#5 is nieteens vol
Oud 01-08-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 01-08-2005 @ 22:13 :
Hebben de gelovigen het toch aan het goede eind.
Ik denk dat intellectuele gelovigen dan wel een probleem hebben
Oud 01-08-2005, 21:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2005 @ 22:19 :
Ik denk dat intellectuele gelovigen dan wel een probleem hebben
dilemma
Oud 01-08-2005, 21:24
Verwijderd
Laten we nu maar weer ontopic gaan
Oud 02-08-2005, 02:18
Alejandro Sosa
Alejandro Sosa is offline
stelletje mietjes ga nou ipv de hele tijd af te geven op mensen die lonsdale dragen eens opkomen voor je eigen land en kom eens niet telkens op voor de moslims. moslims zijn vaak pas tuig , niet de lonsdale jongeren. en waarom is iemand meteen tuig omdat die er niet bekakt en burgerlijk genoeg bijloopt? dat slaat toch nergens op
Oud 02-08-2005, 07:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Alejandro Sosa schreef op 02-08-2005 @ 03:18 :
stelletje mietjes ga nou ipv de hele tijd af te geven op mensen die lonsdale dragen eens opkomen voor je eigen land en kom eens niet telkens op voor de moslims. moslims zijn vaak pas tuig , niet de lonsdale jongeren. en waarom is iemand meteen tuig omdat die er niet bekakt en burgerlijk genoeg bijloopt? dat slaat toch nergens op
haha
Oud 02-08-2005, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 02-08-2005 @ 08:57 :
haha
Oud 02-08-2005, 09:19
Verwijderd
haha
Oud 02-08-2005, 12:11
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Je hebt daar toch wel een punt he, haha
Oud 02-08-2005, 12:21
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Het gaat niet om de kleding, maar wat ze ermee uitdragen. Bovendien is de gemiddelde moslim geen tuig.
Oud 02-08-2005, 12:39
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Twanos schreef op 02-08-2005 @ 13:21 :
Het gaat niet om de kleding, maar wat ze ermee uitdragen. Bovendien is de gemiddelde moslim geen tuig.
De Islam is gebasseerd op overgave voor een niet bestaande god, verspreiding van de ideologie en hele nare regels en goedkeuringen zoals het toestaan van liegen tegen ongelovigen (niet moslims) en pedofilie, het goedkeuren van incest en geweld tegen niet moslims. onderdrukking van de vrouw etc. Gewoon een perverse ideologie dus.
Oud 02-08-2005, 12:44
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-08-2005 @ 13:39 :
De Islam is gebasseerd op overgave voor een niet bestaande god, verspreiding van de ideologie en hele nare regels en goedkeuringen zoals het toestaan van liegen tegen ongelovigen (niet moslims) en pedofilie, het goedkeuren van incest en geweld tegen niet moslims. onderdrukking van de vrouw etc. Gewoon een perverse ideologie dus.
lol
Oud 02-08-2005, 12:49
one.
one. is offline
Citaat:
Hypertext is het met je eens, je moet je zorgen gaan maken.

Verder: haha.
Oud 02-08-2005, 12:53
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
bahahahahahaah
Oud 02-08-2005, 13:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hypertext, zeg je vriendje eens dat-ie van dit forum moet blijven.
Oud 02-08-2005, 13:24
juno
juno is offline
Kan iemand mij uitleggen wie "de" Lonsdale jongere eigenlijk is? Uit welke groepen jongeren bestaat deze subcultuur? Wat zijn hun achtergrondem wat is de geografische spreiding, wat hebben ze op hun kerfstokjes etcetera.

Ik zou wel eens een WODC publicatie over het lonsdale proletariaat willen. In de AIVD heb ik weinig vertrouwen.
Oud 02-08-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 02-08-2005 @ 14:24 :
Kan iemand mij uitleggen wie "de" Lonsdale jongere eigenlijk is? Uit welke groepen jongeren bestaat deze subcultuur? Wat zijn hun achtergrondem wat is de geografische spreiding, wat hebben ze op hun kerfstokjes etcetera.

Ik zou wel eens een WODC publicatie over het lonsdale proletariaat willen. In de AIVD heb ik weinig vertrouwen.
Bij mijn weten laagopgeleide jongeren uit een vaak kansarme sociale omgeving (wat vaak inhoudt 'niet-randstad'), die een zondebok zoeken voor hun eigen situatie en misplaatst nationalistisch zijn.
Oud 02-08-2005, 13:39
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Ok, gaan we weer

Lonsdale zou tegenover KarlKani e Fubu staan. Logisch omdat de hele wereld in de hokjes wereld leeft, je leeft in het hokje nederlander of allochtoon. Lonsdale werd al eind jaren '90 gedragen door hardcore kindertjes die weer wat anders dan bombers alleen wouden.

Ergens in '00 kwam karlkani en fubu door de opkomst van RnB, brag, hiphop etc. Merken die grotendeels door allochtone groepen gedragen worden omdat dit veelal aanhangers zijn van de desbetreffende muziek.

De 2 groepen zijn nooit samen gegaan, denk bijvoorbeeld aan incidenten in 'the nineties'. Dit waren echt geen racistische denkbeelden maar puur incidenten die voorkwamen door andere muziek en groep.

Ik leg me er maar bij neer dat iedereen zijn oogjes dichtknijpt en iedereen met lonsdale gelijk racist noemt, iedereen met KK of fubu nigga' of wigger is...
Oud 02-08-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-08-2005 @ 13:39 :
Ik zou heel graag de koran willen zien waar jij deze uitspraken uit hebt gehaald
Oud 02-08-2005, 13:45
juno
juno is offline
Ohja, alsof al die rellen komen omdat ze elkaars muzikale smaak niet konden waarderen...als er iets een non issue is om elkaar voor in elkaar te hengsten dan is het wel de vraag welke artiest op nummer 1 in te top 40 zou moeten staan. Mensen die dat wel belangrijk vinden zijn zo sneu.

(maarja, er zijn ook mensen die hun hele leven laten afhangen van de ranglijst van de Eredivisie, ik bedoel maar: voetbal, pffff.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten