![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() hiphop is niet urban, k-liber, mvp en dat soort groepen zijn urban. lords of the underground, brand nubian, mobb deep, O.C. (niet de serie), showbiz & ag, dj premier bijvoorbeeld zijn niet urban. mensen zoals ik die dagelijks zoeken naar een bepaalde 12'' remix uit '95 van een of andere obscure underground groep uit new york zijn niet urban. ik stoor me trouwens ook vaak aan mensen die zogenaamd open-minded zijn maar wel r&b, hiphop, dancehall en reggaeton op één hoop gooien. de meeste nep diamanten dragende, nep-evisu-broek-rockende tieners zijn urban, heeft niks met hiphop te maken. nu ik hier toch een essay aan het schrijven ben wil ik even mijn haat jegens de huidige staat van (nederlandse) hiphop uiten. MOD The Black Marvel (engelstalige nederlandse rapper die collaboreert met gerenommeerde amerikaanse artiesten): ''Al die zogenaamde slimme punchlines het is net een stelletje moppentappers.'' het verzinnen van 'grappige' woordspelingen, metaforen enzo is ook niet hiphop, het is jammer dat de media veel aandacht besteed aan zulke rappers en dat daardoor veel mensen gaan denken dat het daarom draait. iedereen die een beetje muziek luistert (maakt niet uit welk genre) weet vast wel dat mtv en tmf vaak geen goede afspiegeling zijn van bepaalde muziekstromingen. veel mensen die 5 jaar geleden trance luisterden luisteren nu urban muziek, niks mis mee, maar het valt me op dat het er maar net vanaf hangt welke muzieksoort de media promoot ineens heel populair wordt. en dan besteden ze niet eens aandacht aan de goede artiesten, maar aan de artiesten die hun muziek aanpassen zodat het lekker makkelijk in het gehoor ligt, vaak door een vleugje zoete pop in hun nummers te stoppen. snoop dogg met signs bijvoorbeeld, of 50 cent met candy shop. niks mis met die nummers, ik vind ze ook wel cool maar het heeft al niet veel meer met hiphop te maken, en toch hebben ze een aantal echt goede nummers op hun cd staan. jammer dat velen door mtv, sugababes en urbanezen een vertekend beeld krijgen van wat nu hiphop is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() KMD- peachfuzz (1990).mpg ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
plaatjes posten mensen. ![]() urban samoerai neger
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik begin voorspelbaar te worden schijnt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Noem eens wat groepen die 'urban' zijn als je wil, dat ik tenminste weet waar het over gaat. |
![]() |
||
Citaat:
reggaeton begint op te komen in NL ![]()
||
Citaat:
er was ook rnb, matt bijvoorbeeld reggae was er ook > lord kossity/neg marrons en natuurlijk hiphop ik zelf vind urban geen muzieksoort maar meer een overkoepelende dakje net als metal/punk ook onder rock valt voor velen van mij hoeft het woord niet gebruikt te worden maar ik erger me er ook niet aan
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Enquête Urban Lifestyle fietsen (en maak kans op een prijs) elsdo23 | 1 | 08-05-2014 23:40 | |
Lifestyle |
Enquête Urban Lifestyle fietsen (en maak kans op een prijs) elsdo23 | 1 | 08-05-2014 21:32 | |
De Kantine |
Wat is je favorite urban legend? Verwijderd | 2 | 12-03-2014 06:54 | |
Muziek |
urban art forms dext0r | 11 | 28-09-2005 20:17 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete Urban winkel vrouwen Angeloes | 14 | 09-05-2005 16:23 | |
Muziek |
Urban Nation XXL - 26 in de ArenA ofniet | 3 | 30-05-2004 22:49 |