Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 05-08-2005 @ 19:59 :
aja, zolang je nog geen tieten krijgt

ik maak me meer zorgen over de hormonen in diervoeder etc. (een vd redenen dat ik geen vlees.melk/ei etc eet) maar das wat anders.
Ik heb geprobeerd vegetarisch te zijn toen ik 16 was, exact een jaar volgehouden, maar daar werd ik zo'n slappelingetje van. Een windvlaag en ik was ziekjes toen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 05-08-2005 @ 20:31 :
Allereerst veel sterkte, de oma van een goede vriendin van mij had ook botkanker en het schijnt erg agressief te zijn en snel te gaan. Ik wou nog even zeggen dat iedereen recht heeft op zijn eigen verdriet en dat ook mag uiten, al is het maar even een zinnetje op dit forum, natuurlijk voel jij ook mee met je oma en je hele familie maar dat betekent niet dat jij zelf niet een kuttijd door gaat. Daar is niks egoïstisch aan. Heel veel sterkte voor jou en je familie.

En TechXP, het is heel fijn dat jij een hele hoop medische dingen weet, maar ik denk niet dat de ts hier op dit moment wat aan heeft, gezien het feit dat ze vooral vraagt om ervaringen etc te delen. En niet om een uitgebreid betoog waarom bijna iedereen kanker aan zichzelf heeft te danken, iets waar ik overigens zelf mijn vraagtekens bij zet, maar dat terzijde.
Dank je wel. Het is ook erg agressief bij mijn oma. De plek op haar been die we bij het allereerste onderzoek zagen is in 2 weken tijd 3x zo groot geworden. Dat is best even schrikken hoor.

En de posts van TechXP zijn inderdaad nu geen enorm hart onder riem, maar er zit een kern van waarheid in, en dat is ook medisch onderzocht. Volgens mij ben ik een van de weinigen in dit topic die er niet van gaat flippen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 19:46
Breg
Breg is offline
mijn oma (moeder's moeder) heeft dit ook gehad, november vorig jaar (2004) werd bij haar ook botkanker geconstateerd en ook dit was al vergevorderd. Uiteindelijk werd besloten tot een chemokuur maar hier werd ze zo ziek van dat ze het niet waard vond om ermee door te gaan. Ook is mijn oma terug naar het bejaardentehuis gegaan ipv in het ziekenhuis t eblijven, want ze konden toch weinig meer voor haar doen daar.

Aan het begin was alles nog erg induidelijk, de dokters konden ook niet echt zeggen hoe lang ze nog zou kunnen leven, een paar maanden, misschien wel een paar jaar. Uiteindelijk is ze 1-2 maanden na de diagnose al gestorven.

We hebben nog met een klein gedeelte van de familie kerst bij haar gevierd, daar was ze net sterk genoeg voor en het leek haar ook wel wat goed te doen. Maar daarna ging het heel snel slechter, mijn moeder en oom (we wonen nog geen 5 minuten bij mijn oma vandaan) zijn bijna 24 uur per dag, dag in dag uit bij haar geweest. Net een paar dagen in het nieuwe jaar is ze dan toch gestorven.

Helaas geen opbeurend verhaal, maar er zijn dus meer mensen die in jouw situatie zaten. Als je wilt kan je me altijd pm'en of emailen.
Oud 05-08-2005, 19:47
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 05-08-2005 @ 20:31 :
En TechXP, het is heel fijn dat jij een hele hoop medische dingen weet, maar ik denk niet dat de ts hier op dit moment wat aan heeft, gezien het feit dat ze vooral vraagt om ervaringen etc te delen. En niet om een uitgebreid betoog waarom bijna iedereen kanker aan zichzelf heeft te danken, iets waar ik overigens zelf mijn vraagtekens bij zet, maar dat terzijde.
he... het was maar 1 deel in mijn eerste reactie.... ik ging er niet op door, maar anderen... dan ga ik natuurlijk verder op reageren.

Citaat:
ChocLot schreef op 05-08-2005 @ 20:34 :
Ik heb geprobeerd vegetarisch te zijn toen ik 16 was, exact een jaar volgehouden, maar daar werd ik zo'n slappelingetje van. Een windvlaag en ik was ziekjes toen.
Meestal is dat omdat beginnende vegetariers vaak ook niet erg veel fruit eten zoals de gemiddelde mensen... kortom weinig vitamine c-tjes...
Oud 05-08-2005, 20:31
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
ChocLot schreef op 05-08-2005 @ 20:36 :
En de posts van TechXP zijn inderdaad nu geen enorm hart onder riem, maar er zit een kern van waarheid in, en dat is ook medisch onderzocht. Volgens mij ben ik een van de weinigen in dit topic die er niet van gaat flippen.
Het irriteert me gewoon dat hij loopt te beweren dat 95% van de kanker voorkomen kan worden. Dat is imo gigantische onzin. Natuurlijk is het absoluut waar dat bepaalde zaken de kans erop vergroten. Dat kan roken zijn, maar net zo goed eten of andere dingen.
Maar het is toch zo dat er mensen zijn die hun hele leven zwaar gerookt hebben en geen longkanker krijgen en je hebt mensen die nooit hebben gerookt en wel longkanker krijgen. Het is absoluut waar dat de meeste mensen die longkanker hebben gerookt hebben, maar dat betekent niet per definitie dat iedereen die longkanker heeft gerookt heeft.
Er zijn dus veel meer factoren. Een gedeelte daaruit is te verklaren uit genetische zaken. Er zijn genen en als je die hebt en gaat roken je kans op longkanker dan echt enorm veel hoger is dan een roker die dat gen niet heeft.

Het lijkt op die manier wel dat het iedereen zijn eigen schuld is dat die gene kanker krijgt. Buiten roken (dat vind ik wel zo ontzettent stom om te doen, niet alleen vanwege kanker, maar ook vanwege allerlei andere ziekten) vind ik dat je mensen niet de schuld ervan kan geven. Zelfs bij roken kan je die mensen ook maar laten zitten van jij hebt gerookt, dus we doen er niks aan/je mag het helemaal zelf betalen als we je behandelen.
Daarbij in onze maatschappij is het zo dat je kankerverwekkende stoffen nooit helemaal kan ontlopen. Hierbij zijn er ook zat dingen uit de natuur die slecht zijn. Kijk alleen maar naar de zon.

Kanker ontstaat ook door het verouderen van mensen. Daarom zal het voorkomen van kanker nog verder stijgen. Hoe ouder, hoe meer cellen beschadigt zijn, hoe makkelijker kanker ontstaat.

Verde moet je kijken naar wat Kanker eigenlijk is. Het begint met een cel die zo gemuteert is dat die ongeremt gaat delen. Je hebt maar enkele fouten in het DNA nodig om een cel een kankercel te laten worden. Daarbij zijn alle DNA replicatiesystemen en repairsystemen niet foutloos. Als ze dat wel waren waren we er overgens niet geweest Maar goed, feit blijft dat die dingen fouten maken die funest kunnen zijn. Kan je dus niks aan doen.
Er zijn ook mensen die al met een zo danige fout rontlopen in het DNA dat er nog minder voor nodig is om kanker te krijgen.

Ik blijf vinden dat hij wel erg kort door de bocht is en ik zou graag wat 'bewijs' willen zien voor die bewering dat het toch snel tegen die 95% zit.

Citaat:
ChocLot schreef op 05-08-2005 @ 17:49 :
Nu moet ik wel zeggen dat het extreem veel in onze familie voorkomt, maar daar hebben we al onderzoeken naar laten doen, en het was geen erfelijke vorm. Puur toeval misschien.
Niet om je te ontmoedigen, maar dat ze het nu niet gevonden hebben wil niet zeggen dat het er niet is. Maar goed, je weet maar nooit, misschien vinden ze het in de toekomst nog, wordt veel onderzoek naar gedaan.
Oud 05-08-2005, 20:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-08-2005 @ 21:31 :
Ik blijf vinden dat hij wel erg kort door de bocht is en ik zou graag wat 'bewijs' willen zien voor die bewering dat het toch snel tegen die 95% zit.
Zoals ik zei denk ik dat zelf. Wetenschappers zeggen dat 60% voorkomen kan worden. Maar goed... er zijn natuurlijk ook wetenschappers die het rond 10% zetten.
Oud 05-08-2005, 21:56
Project 50
Project 50 is offline
/\des te meer een reden om het totaal niet serieus te nemen denk ik zo.

Mijn opa is ondertussen 12 jaar geleden overleden aan kanker. Ik had een geweldige band met m'n opa. Elke dag ging ik na school naar m'n opa, zelfs toen hij uiteindelijk in een bejaarden-tehuis werd geplaatst. Ik was destijds best jong en het was me niet echt duidelijk gemaakt hoe het met mijn opa stond. Op een dag werden mijn ouders gebeld dat hij overleden was. Natuurlijk was ik geschokt maar aan de andere kant heb ik alleen maar leuke herinnering aan mijn opa overgehouden .

Ik hoop dan ook dat jij ook enorm veel leuke herinneringen aan je oma hebt en ik zou, voor zover dat nog goed mogelijk is, nog eens een goed gesprek met haar houden, dit is namelijk een van de dingen die ik toch wel mis op het moment

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 23:06
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-08-2005 @ 21:42 :
Zoals ik zei denk ik dat zelf. Wetenschappers zeggen dat 60% voorkomen kan worden. Maar goed... er zijn natuurlijk ook wetenschappers die het rond 10% zetten.
Dan vraag ik me nog af waar jij je ideeen op baseerd. Het lijkt me een getal uit de lucht gegrepen zonder dat je daar echt kennis van hebt. Als je die wel hebt ben ik daar zeer benieuwt naar.
Ik vind 60% zelfs al heel veel. De vraag is wat is echt voorkomen en bij welke oorzaken er gewoon niks aan te doen valt. (Bijvoorbeeld de zon. Je kan niet je hele leven uit de zon blijven)
Oud 06-08-2005, 00:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ieke schreef op 06-08-2005 @ 00:06 :
Dan vraag ik me nog af waar jij je ideeen op baseerd. Het lijkt me een getal uit de lucht gegrepen zonder dat je daar echt kennis van hebt. Als je die wel hebt ben ik daar zeer benieuwt naar.
Ik vind 60% zelfs al heel veel. De vraag is wat is echt voorkomen en bij welke oorzaken er gewoon niks aan te doen valt. (Bijvoorbeeld de zon. Je kan niet je hele leven uit de zon blijven)
Zon is niet perse slecht. Ik denk zeker dat het gat in de ozonlaag een rol speelt en dat de giftige stoffen die we hebben uitgestoten ook best een rol kunnen spelen. Zon is verder juist ook goed. Je moet genoeg vitamine D aanmaken.
Waar we als mensheid zeker schuldig aan zijn is dus de giftige stoffen in de lucht, in het water en in onze directe omgeving. Denk ook aan asbest. Daar kan je nu weinig aan doen meer omdat het er is. Echter kan men wel eens proberen oplossingen te vinden daarvoor. En beter nadenken. Ook in dieet kan men veel veranderingen doen. In NL eten we al 93kg vlees per jaar per persoon (gemiddeld). En voedingscentrum en dietisten raden 30-35 aan. Als men het advies al aan zou houden, dan zou denk ik al in NL een daling komen. Zuivel zou ik sowieso niet drinken. En anders alleen in verwerkte producten als je het zo nodig moet. En veel meer vitamine C binnen krijgen. Meer verse fruit eten. En fruitsappen is niet altijd goed, omdat veel erg bewerkt zijn en vaak toegevoegde vitaminen hebben en nog meer dingen er door. Te veel vitaminen in een product is nl. niet altijd goed.
Niet roken. Niet drinken... hoewel een wijntje af en toe goed zou kunnen werken. Maar niet overdrijven Maar goed er is zoveel te praten over wat zou kunnen helpen ter preventie.

Over de getallen. Tsja dat getal is gewoon om aan te geven dat ik denk dat het vooral aan factoren ligt die je in controle hebt als 'mens(heid)'. En ik heb daar ook veel over gelezen. Hieronder een link naar interessante gegevens:

PCRM (artsenorganisatie) over kanker:
http://www.pcrm.org/health/cancerpro...d_choices.html

Daar hebben ze ook verschillende bronnen genoemd van kanker en de cijfers met betrekking tot dieet enzo. De ene lager en de andere zelfs tot 80%:
"A recent review on diet and cancer estimates that up to 80 percent of cancers of the large bowel, breast, and prostate are due to dietary factors.2"
Oud 06-08-2005, 09:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zoals ik al zei, de meeste mensen die kanker krijgen hadden al een hogere stadium waardoor ze er dus eigenlijk vrij weinig aan kunnen doen dat ze het krijgen. De mensen die het niet krijgen, hadden stadium 1 bij hun geboorte. Die kunnen het krijgen op hun 80e en dan kan wel eens meespelen of je hebt gerookt of niet inderdaad.

Dat jij zulke dingen roept vind ik totaal ongepast. Hoeveel jonge mensen krijgen er tegenwoordig wel geen kanker? Het enige wat ze misschien iets gedaan hebben is het proces versnellen door heeeeeel ongezond te leven, maar dat zal ook maar een paar jaar verschillen.

De meest gezonde mensen krijgen kanker en de meest ongezonde mensen krijgen het niet.

Op de manier zoals jij, TechXP, het uitte was totaal niet tof.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 11:19
TechXP
TechXP is offline
Je doelt op de kankercellen die al in het lichaam aanwezig zijn? Ja dat is zo. En inderdaad kan je zo gezond als je wil leven, maar dat toch krijgen. Je kan sowieso omgeving niet zomaar veranderen. Als je al in een ruimte bent en daar rookt iemand dan zit de ruimte binnen korte tijd vol met vele deeltjes. Maar ook in de buitenlucht zit er genoeg. Daar ontkom je niet aan. Zoals ik zei: kan aan voeding liggen, leefstijl, en omgeving. Aan de laatste kan je niet zo snel iets veranderen.
En als het genetisch bepaald is, dan is er misschien niet eens een ontkomen aan. Sowieso zijn we als mens ook een genetisch wrak. We hebben geen/amper selectie meer die zorgt voor een sterke soort.

Maar lees ook eens de link van het PCRM.
Oud 06-08-2005, 19:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zoals ik al eerder zij, het kan ook gewoon een verkeerde mutatie in je lichaam zijn. Dus een aangeboren afwijking in je genen.

Natuurlijk kan je longkanker krijgen door veel te roken, maar er zijn er zoveel die het daarvan ook gewoon niet krijgen. Ik rook niet, maar het is niet de kans op kanker die mij daarvan weerhoudt. Je kunt tenslotte ook kanker krijgen dmv overmatig sla eten.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 19:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-08-2005 @ 20:10 :
[B]Zoals ik al eerder zij, het kan ook gewoon een verkeerde mutatie in je lichaam zijn. Dus een aangeboren afwijking in je genen.
Ja, maar dat sluit ik dan ook niet uit.
Oud 06-08-2005, 20:45
Lily
Lily is offline
ik geef je best gelijk dat als je je hele leven rookt en longkanker krijgt, je dat aan jezelf kunt wijten. maar waarom wordt daar altijd zo op gehamerd? mijn vader kreeg longkanker terwijl hij niet rookte. er waren echt reacties als 'ooh dan heeft hij zeker altijd gerookt'. echt ontzettend fijn om te horen..

@ choclot, veel sterkte voor jou en je familie! zoals iedereen vast zegt: breng zoveel mogelijk tijd op een positieve manier met je oma door. ik ben er achteraf zo blij om dat ik ondanks dat ik 1,5 uur treinen vanaf m'n ouders op kamers woon, heel veel thuis ben geweest om lekker ontbijtjes voor m'n vader te maken en samen leuke dingen te doen..

Citaat:
TechXP schreef op 05-08-2005 @ 16:47 :
Zoals ik heb genoemd heeft mijn oma kanker gehad. Mijn overburen hebben een huidkanker gehad (goedaardig). Mijn oom ook.
Een buurvrouw is vorig jaar overleden aan kanker. En een kennis schijnt nu maagkanker. En nog wat van die kankergevallen in de buurt.

Waarom moet ik iets uitleggen aan een kind dat kanker heeft? Die dingen gebeuren. Zoals ik zei had dieet, leefomgeving etc. er erg veel mee te maken. Dat tonen de studies ook gewoon aan. Kanker is veelal te voorkomen. Of beter gezegd de kans dat je het krijgt is enorm klein te maken. Als iemand rookt en krijgt longkanker...tsja dat heeft die persoon dan toch aan zich zelf te danken?
Tsja als iemand kanker heeft... dan is dat eigenlijk vaak wel deels eigen schuld, maar kan ook gewoon door andere dingen gebeuren (door maatschappij) of genetische aanleg of gewoon door ouderdom.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 10:36
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
80 of 90 % van alle kankers zijn in principe vermijdbaar, dus wat dat betreft klopt het wat TechXP zegt. Maar in de praktijk geldt natuurlijk een heel ander percentage (je moet immers eten, waar ongezonde stoffen inzitten, je ademt vieze lucht in etc. etc.). En verder heeft idd met je genen te maken, hoe gaat kan jou lichaam omgaan met de beschadigingen die bepaalde stoffen maken. Kan je er wel goed mee omgaan, dan wordt alles netjes opgeruimd, lukt dat niet dat krijg je kanker. Het is dus heel lastig om te zeggen wat vermijdbaar is en wat niet. Er zijn natuurlijk hele duidelijk oorzaken, als je een longkankerpatient ziet is de kans 9 tegen 1 dat hij gerookt heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 11:21
thunder110
thunder110 is offline
omg dit topic gaat niet over voedingsmiddelen en hormonen

-edit- ontopic: mijn oma heeft ook botkanker gehad. Een jaar á anderhalf jaar na de diagnose is ze overleden. Ik was vrij jong nog, dus ik weet eigenlijk verder weinig van het verloop en de pijn die ze al dan niet heeft gehad . Sterkte.
Oud 07-08-2005, 19:46
Saarah
Saarah is offline
Mijn grootmoeder heeft, nu ongeveer 1,5 jaar geleden, borstkanker gekregen. Één van haar borsten is geamputeerd, ze kreeg chemo en bestralingen. Uiteindelijk was de kanker "weg", hoewel ze natuurlijk nooit 100% zeker zijn.
Een maand of 4 terug werd er leverkanker vastgesteld ze krijgt nu terug chemo, maar het is bijna zeker dat ze niet meer echt zal genezen. De dokters zeiden dat ze nog een jaar of 7 te leven heeft (ze is ongeveer 65).

Ik vind het echt heel rot, heb er al heel veel verdriet van gehad enzo omdat ik ook héél goed met haar overweg kan en ik heel veel bij haar ben.

Maarja, ik probeer er gewoon niet te veel aan te denken, en alles positief te zien niet dat dat altijd gemakkelijk is, maarja

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 03:23
Kurogane
Kurogane is offline
betreft roken; roken is dus alleen slecht als je longkanker krijgt, toch? (je ademt wel minder goed maar je gaat er niet sneller dood van)

dus als je geen longkanker zou krijgen dan is roken eigenlijk niet zó slecht zijn.
Oud 08-08-2005, 06:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 08-08-2005 @ 04:23 :
betreft roken; roken is dus alleen slecht als je longkanker krijgt, toch? (je ademt wel minder goed maar je gaat er niet sneller dood van)

dus als je geen longkanker zou krijgen dan is roken eigenlijk niet zó slecht zijn.
Je conditie is een stuk slechter, je veroudert een stuk sneller... Zo zijn er nog wel meer dingen die maken dat roken niet goed voor je is. Beetje stom om te denken dat roken eigenlijk niet zo slecht zou zijn, heel erg naief.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:43
Verwijderd
En nu vind ik het irritant worden. Ik ga een topic aanmaken voor TechXP en al die andere kneuzen die mijn topic verpesten. Ik wil ervaringen van mensne die een naaste hebben (verloren) met/door kanker. Niet geneuzel over voedsel, hormonen en roken.

Daag!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:44
Verwijderd
En voor de mensen die wel ontopic reageren; heel erg veel dank. Dat soort dingen helpen me goed. En natuurlijk wens ik jullie ook sterkte met al het verdriet.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:32
Roos
Roos is offline
Choclot, veel sterkte!

Er wordt een hoop onzin beweerd over kanker in dit topic maar ik zal er niet op ingaan
Oud 08-08-2005, 19:28
woezel
woezel is offline
Veel sterkte.

Een vriendin van me heeft 2 jaar (ongeveer) geleden botkanker gehad. Eigenlijk kan ik er niet veel over vertellen, alleen dat ze veel geluk heeft gehad want botkanker is erg agressief heb ik gehoord. ( ze leeft dus nog).
Oud 08-08-2005, 22:50
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 08-08-2005 @ 20:28 :
Veel sterkte.

Een vriendin van me heeft 2 jaar (ongeveer) geleden botkanker gehad. Eigenlijk kan ik er niet veel over vertellen, alleen dat ze veel geluk heeft gehad want botkanker is erg agressief heb ik gehoord. ( ze leeft dus nog).
Dank je. Heel fijn dat je vriendin het overleeft heeft. Hoe oud was ze toen ze het kreeg?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 23:54
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-08-2005 @ 07:24 :
Je conditie is een stuk slechter, je veroudert een stuk sneller... Zo zijn er nog wel meer dingen die maken dat roken niet goed voor je is. Beetje stom om te denken dat roken eigenlijk niet zo slecht zou zijn, heel erg naief.
ik bedoel dus dat je niet eerder doodgaat door roken persé. Je leven is lichamelijk wat minder. Je gaat dood door longkanker als je die niet krijgt (wat je niet weet) is roken niet slecht omdat je niet eerder van doodgaat.

sorry chocolot voor offtopic

nog veel sterkte.
Oud 09-08-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 09-08-2005 @ 00:54 :
ik bedoel dus dat je niet eerder doodgaat door roken persé. Je leven is lichamelijk wat minder. Je gaat dood door longkanker als je die niet krijgt (wat je niet weet) is roken niet slecht omdat je niet eerder van doodgaat.

sorry chocolot voor offtopic

nog veel sterkte.
Doe dat dan goddomme in het andere topic!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:39
woezel
woezel is offline
Citaat:
ChocLot schreef op 08-08-2005 @ 23:50 :
Dank je. Heel fijn dat je vriendin het overleeft heeft. Hoe oud was ze toen ze het kreeg?
15 toen het werd vastgesteld zeg maar. Het is (vind ik) echt een erg verhaal. Ze had al lange tijd pijn aan haar knie en ging dus naar een dokter, die zei dat het niet erg was ( hij had niet eens een foto genomen ofzo..) en dat het wel over zou gaan als ze enkele weken op krukken liep. Dat hielp dus niet en toen hebben ze het maar geopereerd, zonder te weten wat er aan de hand was, en zonder foto te nemen. Dat hielp dus óók niet en toen heeft ie uiteindelijk een foto genomen. Toen zagen ze dat er een enorm gezwel zat.
Ik vind het nog steeds niet te geloven .
Als die dokter het meteen goed had gedaan, had ze waarschijnlijk niet zo'n lange behandeling moeten hebben. Ik kan het nog steeds niet vatten, heel het verhaal, wat ze op zo'n jonge leeftijd heeft moeten meemaken (de misselijkheid van de chemo, een superlange operatie waarbij ze niet wist of ze wakker zou worden met of zonder been superlang niet naar school, ze zat 3 maanden in mn klas en moest toen opgenomen worden dan heeft ze een jaar gemist en het jaar daarna kwam ze ongeveer halverwege terug naar school, zolang revalideren, en natuurlijk nog steeds de gevolgen (littekens)). Gelukkig werd ze wakker met been.

Laatst gewijzigd op 09-08-2005 om 15:41.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 16:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
mijn oma heeft botkanker, longkanker, borstkanker, eierstokkanker, baarmoederkanker en huidkanker. ik kijk van nergens en niemand meer van op, maar bij haar is het misschien ook wel bijna voorbij (na jaren). sterkte. het is kut als je iemand zo langzaam van binnen uit dood ziet gaan, en bestralen, chemoeen en al het andere is ook niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:51
Verwijderd
Ik schop 'm even omhoog met een update!

Het gaat goed! Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het de minst agressieve vorm van kanker is en nu heeft ze een pillenkuur die de kanker zelfs kan stilzetten of terugdringen. Ze is inmiddels alweer een tijdje geleden verplaatst van ziekenhuis naar revalidatiecentrum (voor de pin in haar been) en ze mag waarschijnlijk binnenkort naar huis.

We blijven allemaal hopen dat het zo goed blijft gaan, en dat we haar voorlopig nog even bij ons mogen houden.

Dat was 't.

Iedereen, bedankt voor de steun, de adviezen en het delen van ervaringen. Dat heeft ons allemaal erg geholpen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 11:08
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Mijn tante heeft nu ruim een jaar de notie van dat ze kanker heeft. Het is botkanker.
Toen we het voor het eerste gehoord hadden (januari) was haar levenskans nog maar 4 maanden. Na die 4 maanden leefde ze nog steeds.
Iedere keer gaat het slechter met haar en er zijn ook verschillende momenten dat wij dachten dat het niet lang meer zou duren.
Inmiddels zijn we al weer een stuk verder en ze leeft (gelukkig) nog steeds.

Mijn tante ondergaat nog steeds chemokuren. Niet voor de bestrijding, maar puur voor de pijn. Ze heeft nu op bijna ieder plaatsje van haar lichaam kanker zitten.

Het is zowel voor ons als voor haar een lange en pijnlijke weg.....

De reden waarom dit speciaal ook voor mij pijn doet, is omdat ze mijn peetmoeder is.....

Mocht ze gaan, dan zal ze rusten in vrede.....pijnloos.
Oud 19-09-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Leeghoofd schreef op 19-09-2005 @ 12:08 :
Mijn tante heeft nu ruim een jaar de notie van dat ze kanker heeft. Het is botkanker.
Toen we het voor het eerste gehoord hadden (januari) was haar levenskans nog maar 4 maanden. Na die 4 maanden leefde ze nog steeds.
Iedere keer gaat het slechter met haar en er zijn ook verschillende momenten dat wij dachten dat het niet lang meer zou duren.
Inmiddels zijn we al weer een stuk verder en ze leeft (gelukkig) nog steeds.

Mijn tante ondergaat nog steeds chemokuren. Niet voor de bestrijding, maar puur voor de pijn. Ze heeft nu op bijna ieder plaatsje van haar lichaam kanker zitten.

Het is zowel voor ons als voor haar een lange en pijnlijke weg.....

De reden waarom dit speciaal ook voor mij pijn doet, is omdat ze mijn peetmoeder is.....

Mocht ze gaan, dan zal ze rusten in vrede.....pijnloos.
Oei, dat klinkt heel erg heftig. Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 17:48
Strever
Strever is offline
vrouw uit de buurt heeft ook bot kanker.. Dan ben je bijna altijd ten dode opgeschreven.. sterkte

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Strever schreef op 19-09-2005 @ 18:48 :
vrouw uit de buurt heeft ook bot kanker.. Dan ben je bijna altijd ten dode opgeschreven.. sterkte
Lees! Het gaat nu heel erg goed!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten