![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de posts van TechXP zijn inderdaad nu geen enorm hart onder riem, maar er zit een kern van waarheid in, en dat is ook medisch onderzocht. Volgens mij ben ik een van de weinigen in dit topic die er niet van gaat flippen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Maar het is toch zo dat er mensen zijn die hun hele leven zwaar gerookt hebben en geen longkanker krijgen en je hebt mensen die nooit hebben gerookt en wel longkanker krijgen. Het is absoluut waar dat de meeste mensen die longkanker hebben gerookt hebben, maar dat betekent niet per definitie dat iedereen die longkanker heeft gerookt heeft. Er zijn dus veel meer factoren. Een gedeelte daaruit is te verklaren uit genetische zaken. Er zijn genen en als je die hebt en gaat roken je kans op longkanker dan echt enorm veel hoger is dan een roker die dat gen niet heeft. Het lijkt op die manier wel dat het iedereen zijn eigen schuld is dat die gene kanker krijgt. Buiten roken (dat vind ik wel zo ontzettent stom om te doen, niet alleen vanwege kanker, maar ook vanwege allerlei andere ziekten) vind ik dat je mensen niet de schuld ervan kan geven. Zelfs bij roken kan je die mensen ook maar laten zitten van jij hebt gerookt, dus we doen er niks aan/je mag het helemaal zelf betalen als we je behandelen. Daarbij in onze maatschappij is het zo dat je kankerverwekkende stoffen nooit helemaal kan ontlopen. Hierbij zijn er ook zat dingen uit de natuur die slecht zijn. Kijk alleen maar naar de zon. Kanker ontstaat ook door het verouderen van mensen. Daarom zal het voorkomen van kanker nog verder stijgen. Hoe ouder, hoe meer cellen beschadigt zijn, hoe makkelijker kanker ontstaat. Verde moet je kijken naar wat Kanker eigenlijk is. Het begint met een cel die zo gemuteert is dat die ongeremt gaat delen. Je hebt maar enkele fouten in het DNA nodig om een cel een kankercel te laten worden. Daarbij zijn alle DNA replicatiesystemen en repairsystemen niet foutloos. Als ze dat wel waren waren we er overgens niet geweest ![]() ![]() Er zijn ook mensen die al met een zo danige fout rontlopen in het DNA dat er nog minder voor nodig is om kanker te krijgen. Ik blijf vinden dat hij wel erg kort door de bocht is en ik zou graag wat 'bewijs' willen zien voor die bewering dat het toch snel tegen die 95% zit. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind 60% zelfs al heel veel. De vraag is wat is echt voorkomen en bij welke oorzaken er gewoon niks aan te doen valt. (Bijvoorbeeld de zon. Je kan niet je hele leven uit de zon blijven)
||
![]() |
Citaat:
Waar we als mensheid zeker schuldig aan zijn is dus de giftige stoffen in de lucht, in het water en in onze directe omgeving. Denk ook aan asbest. Daar kan je nu weinig aan doen meer omdat het er is. Echter kan men wel eens proberen oplossingen te vinden daarvoor. En beter nadenken. Ook in dieet kan men veel veranderingen doen. In NL eten we al 93kg vlees per jaar per persoon (gemiddeld). En voedingscentrum en dietisten raden 30-35 aan. Als men het advies al aan zou houden, dan zou denk ik al in NL een daling komen. Zuivel zou ik sowieso niet drinken. En anders alleen in verwerkte producten als je het zo nodig moet. En veel meer vitamine C binnen krijgen. Meer verse fruit eten. En fruitsappen is niet altijd goed, omdat veel erg bewerkt zijn en vaak toegevoegde vitaminen hebben en nog meer dingen er door. Te veel vitaminen in een product is nl. niet altijd goed. Niet roken. Niet drinken... hoewel een wijntje af en toe goed zou kunnen werken. Maar niet overdrijven ![]() Over de getallen. Tsja dat getal is gewoon om aan te geven dat ik denk dat het vooral aan factoren ligt die je in controle hebt als 'mens(heid)'. En ik heb daar ook veel over gelezen. Hieronder een link naar interessante gegevens: PCRM (artsenorganisatie) over kanker: http://www.pcrm.org/health/cancerpro...d_choices.html Daar hebben ze ook verschillende bronnen genoemd van kanker en de cijfers met betrekking tot dieet enzo. De ene lager en de andere zelfs tot 80%: "A recent review on diet and cancer estimates that up to 80 percent of cancers of the large bowel, breast, and prostate are due to dietary factors.2"
||
![]() |
Citaat:
||
ik geef je best gelijk dat als je je hele leven rookt en longkanker krijgt, je dat aan jezelf kunt wijten. maar waarom wordt daar altijd zo op gehamerd? mijn vader kreeg longkanker terwijl hij niet rookte. er waren echt reacties als 'ooh dan heeft hij zeker altijd gerookt'. echt ontzettend fijn om te horen..
![]() @ choclot, veel sterkte voor jou en je familie! zoals iedereen vast zegt: breng zoveel mogelijk tijd op een positieve manier met je oma door. ik ben er achteraf zo blij om dat ik ondanks dat ik 1,5 uur treinen vanaf m'n ouders op kamers woon, heel veel thuis ben geweest om lekker ontbijtjes voor m'n vader te maken en samen leuke dingen te doen.. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
sorry chocolot voor offtopic nog veel sterkte.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het nog steeds niet te geloven ![]() Als die dokter het meteen goed had gedaan, had ze waarschijnlijk niet zo'n lange behandeling moeten hebben. Ik kan het nog steeds niet vatten, heel het verhaal, wat ze op zo'n jonge leeftijd heeft moeten meemaken (de misselijkheid van de chemo, een superlange operatie waarbij ze niet wist of ze wakker zou worden met of zonder been superlang niet naar school, ze zat 3 maanden in mn klas en moest toen opgenomen worden dan heeft ze een jaar gemist en het jaar daarna kwam ze ongeveer halverwege terug naar school, zolang revalideren, en natuurlijk nog steeds de gevolgen (littekens)). Gelukkig werd ze wakker met been.
Laatst gewijzigd op 09-08-2005 om 15:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: