Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2005, 15:31
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 20-08-2005 @ 15:20 :
Mijn favoriete disneyfilm is absoluut Aladdin. Die muziek, die kleuren, de achtergronden,... alles is perfect. Van de personages uit Aladdin vind ik vooral Geest fantastisch. Die humor vind ik veel beter, veel volwassener dan bv de humor van timon en pumba uit de Leeuwenkoning. Ik heb hem wel alleen in het Nederlands gezien, maar ik ga me toch eens de Engelse versie gaan huren, ben erg benieuwd naar Robin Williams als Geest!
De slechtste disneyfilm vind ik 'De Aristokatten', ik kan niet zeggen waarom, die film heeft me gewoon nooit erg geboeid. En net zoals MadameMinke zei, Bambi is enorm overgewaardeerd!
Mijn favoriete disneymuziek zijn de liedjes van Aladdin, ik vind ze echt geweldig. Als ik maar het begin hoor van 'Prince Ali' of 'Friend Like Me' word ik helemaal vrolijk. Dat heb ik bij geen enkele andere disneyfilm.
Ik denk dat ik een stuk of 10 classics op video heb. Daarvan zijn mijn favorieten Aladdin, De kleine zeemeermin, Belle en het beest en de Leeuwenkoning.
Och, The Lion King heeft ook wel een paar dubbelzinnigheden, maar verder heb je wel gelijk als je zegt dat de humor in Aladdin gelaagder was. Daar moet overigens wel aan toe worden gevoegd dat de onvolwassenheid en decadentie van Timon & Pumbaa juist een belangrijk punt was voor het verhaal en Simba's persoonlijke groei.
Oud 20-08-2005, 15:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-08-2005 @ 15:31 :
Och, The Lion King heeft ook wel een paar dubbelzinnigheden, maar verder heb je wel gelijk als je zegt dat de humor in Aladdin gelaagder was. Daar moet overigens wel aan toe worden gevoegd dat de onvolwassenheid en decadentie van Timon & Pumbaa juist een belangrijk punt was voor het verhaal en Simba's persoonlijke groei.
Inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 15:44
Sketch
Sketch is offline
Beste Disney-classic:

Belle en het Beest, of Alice in Wonderland. Hmm, toch maar Belle en het Beest

Slechtste Disney-classic:

Geen idee

Favoriete Disney-personage:

Roquefort, die muis uit Thee Aristocats

Hoeveel DVD's of video's:

een stuk of 20 video's

Welke film moet snel weer uitkomen?

allemaal, in één grote box

Welke herinneringen aan Disney-classics heb je?

Ik weet nog dat ik Aladdin in de bioscoop zag. Heeft heel veel indruk op me gemaakt. Ik weet nog de dansscene van Belle en het Beest, en het servies. Van de leeuwenkoning herinnerde ik me vrijwel niets meer, pas nadat ik dit topic had gelezen kwam het terug.

Wat is je favoriete Disney-muziek?

Die van Mary Poppins. Van de Classics herinner ik me alleen een fragment van Sneeuwwitje en Fantasia.

Hoe heette The Great Mouse Detective ook al weer in het Nederlands?

Edit: Even een lijstje met alle classics: http://www.fpx.de/fp/Disney/Features.html

Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 16:00
Uice
Uice is offline
The Lion King en Aladdin zien er allebei schitterend uit en ik zal er altijd goede herinneringen aan bewaren.
De Nederlandse Aladdin is trouwens ook wel eens leuk om te zien, vanwege Pierre Bokma als geest, die o.a. de Vieze Man van Kees van Kooten nadoet.

Een andere, wat minder epische en spectaculaire Disneyfilm die zeker tot mijn favorieten behoort, is Robin Hood. Vooral de Nederlandse versie vind ik geweldig, met Paul Haenen als Graaf Slis. En Prins Jan is een geweldige schurk, niet zo stijlvol als een Jafar of Scar, maar heerlijk slecht, arrogant en tegelijk zielig.

Maar het liefst kijk ik naar de oude Disney cartoons, vooral de eerste Mickey Mouse films zijn geweldig. Alleen al de motoriek van die figuren is geniaal en vele malen indrukwekkender dan al die digitale dikdoenerij van tegenwoordig.
Oud 20-08-2005, 17:00
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vinden jullie de Disney films leuker in het Engels of Nederlands?
En waarom?
Oud 20-08-2005, 17:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sketch schreef op 20-08-2005 @ 15:44 :
Hoe heette The Great Mouse Detective ook al weer in het Nederlands?
De speurneuzen, met in het Nederlands Paul van Gorcum (de Baron uit 'Bassie & Adriaan') als Sherlock Basil Holmuis

Citaat:
Juice schreef op 20-08-2005 @ 16:00 :
De Nederlandse Aladdin is trouwens ook wel eens leuk om te zien, vanwege Pierre Bokma als geest, die o.a. de Vieze Man van Kees van Kooten nadoet.
Dat moet ik dan gemist hebben. Waar ergens in de film zit die imitatie?

Citaat:
Een andere, wat minder epische en spectaculaire Disneyfilm die zeker tot mijn favorieten behoort, is Robin Hood. Vooral de Nederlandse versie vind ik geweldig, met Paul Haenen als Graaf Slis. En Prins Jan is een geweldige schurk, niet zo stijlvol als een Jafar of Scar, maar heerlijk slecht, arrogant en tegelijk zielig.
Aan Robin Hood heb ik ook geweldige herinneringen. Was als kind m'n favoriete Disney-film, mede vanwege Prins Jan en Graaf Slis en vooral hun samenspel. De humor in de film is geweldig, vooral Prins Jan die steeds maar weer op z'n duim zuigt: "vies duimpje". Het liedje over Prins Jan wat Kleine Jan zingt ken ik na al die jaren nog uit m'n hoofd. Wel wil ik de Engelse versie nog eens zien, want ik ben heel benieuwd naar Peter Ustinov als Prince John.

Citaat:
Maar het liefst kijk ik naar de oude Disney cartoons, vooral de eerste Mickey Mouse films zijn geweldig. Alleen al de motoriek van die figuren is geniaal en vele malen indrukwekkender dan al die digitale dikdoenerij van tegenwoordig.
Daar zijn we het ook over eens, hoewel ik de Donald-shorts uit de jaren 40 en de Goofy-shorts uit de jaren 40 en 50 meer kan waarderen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 17:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 20-08-2005 @ 15:29 :
Dat wist ik niet eens! Indrukwekkend, inderdaad!
Ashman was degene die met het idee kwam om van Aladdin een Disney-film te maken. Hij overleed tijdens de eerste maanden van het productieproces van Aladdin aan de gevolgen van aids.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 21:53
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Severus schreef op 20-08-2005 @ 14:12 :
De originele Engelse film heet "Alladin", terwijl de Nederlandse titel "Aladdin" luidt. Ik persoonlijk denk trouwens dat die van de Engelse versie correcter is, omdat je duidelijk een dubbele 'l' er in hoort, en geen dubbele 'd.'
op imdb staat duidelijk aladdin hoor
en dan zou ik het nog eerder aladin gokken, want je spreekt het niet uit met een dubbele l en de dubbele d is niet te horen
Oud 21-08-2005, 01:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 20-08-2005 @ 17:00 :
En waarom?
Ik heb maar twee films zowel in het Engels als in het Nederlands gezien, dus kan alleen daarover oordelen. Zowel Aladdin als The Lion King bevallen mij meer in het Engels dan in het Nederlands. Ten eerste vanwege de muziek en ten tweede vanwege de stemmen (Robin Williams, Gilbert Gottfried, Jonathan Freeman, Rowan Atkinson, Jeremy Irons <3). Mulan heb ik alleen in het Engels gezien en dat wa sprachtig, vooral vanwege de muziek en Eddie Murphy als Mushu. Ik ken wel veel liedjes in het Engels en die vind ik stukken beter dan de Nederlandse versies, dus daaruit mag ik afleiden dat ook andere film me beter zullen bevallen in het Engels.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:27
Big Brother
Big Brother is offline
engels duidelijk
op zich brengen de nederlanders het er niet slecht vanaf met hun stemmen e.d., maar die film is gewoon bedoeld voor engelse stemmen
Oud 21-08-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
En waarom?
Ik kijk het liefst films in hun oorspronkelijke taal. In het geval van Disneyfilms:
- stemmen zijn vaak goed synchroon met de animaties, beter dan bij dubbings.
- stemmen zijn zoals ze bedoeld zijn door de maker
- muziek is authentiek
- sfeer komt beter over
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:42
Verwijderd
Ik zie nu over het algemeen liever de Engelse versies, om de redenen die N00dles al noemde.

Maar films als Belle en het beest en De kleine zeemeermin enzo (voor mij klassiekers) zie ik ook het liefst in het Nederlands, dus geen Beauty and the beast of The little mermaid voor mij. Ik keek ze altijd in het Nederlands vroeger en ik kan het script dromen. Om het dan ineens in het Engels te zien/horen vind ik dan nogal raar.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Van Robin Hood ben ik alleen de Nederlandse versie gewend, dus die wil ik alleen zo zien.
Oud 21-08-2005, 16:38
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
En waarom?
Ik vind ze meestal leuker in het Engels. De stemmem passen dan veel beter bij de personages enzo.
De Nederlandse versie van Assepoester vind ik dan wel leuker. Maar dat komt denk ik omdat ik die film heel vaak keek toen ik klein was. Die stemmen horen er gewoon bij.
Oud 21-08-2005, 17:56
kalinho
kalinho is offline
Jungle Book, iemand?
Oud 21-08-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 21-08-2005 @ 17:56 :
Jungle Book, iemand?
Die vond ik nooit zo.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 21-08-2005 @ 15:42 :
Ik zie nu over het algemeen liever de Engelse versies, om de redenen die N00dles al noemde.

Maar films als Belle en het beest en De kleine zeemeermin enzo (voor mij klassiekers) zie ik ook het liefst in het Nederlands, dus geen Beauty and the beast of The little mermaid voor mij. Ik keek ze altijd in het Nederlands vroeger en ik kan het script dromen. Om het dan ineens in het Engels te zien/horen vind ik dan nogal raar.
Maar je hebt ze wel *ooit* in het Engels gezien? De liedjes moet je ooit in het Engels gehoord hebben, vooral 'Part of your world' ('Dat is mijn wens') en 'Beauty and the Beast' ('Belle en het Beest').
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-08-2005 @ 18:16 :
Maar je hebt ze wel *ooit* in het Engels gezien? De liedjes moet je ooit in het Engels gehoord hebben, vooral 'Part of your world' ('Dat is mijn wens') en 'Beauty and the Beast' ('Belle en het Beest').
Beauty and the beast heb ik gezien ja. Ik heb hem zelf op video, maar ik vind toch nog echt de Nederlandse versie gewoon leuker (is gewoon omdat ik dat gewend ben hoor). Part of your world ehb ik ook weleens gehoord ja. Is zeker heel mooi, maar ik kan me een Engelse Ariël gewoon niet zo goed voorstellen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:16
siese
siese is offline
Disney sluit in 2006 zijn allerlaatste tekenfilmstudio voor handgetekende animatie. Toch jammer vind ik.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:38
Flit
Flit is offline
Citaat:
siese schreef op 22-08-2005 @ 09:16 :
Disney sluit in 2006 zijn allerlaatste tekenfilmstudio voor handgetekende animatie. Toch jammer vind ik.
wat jammer! Ik vind juist de hand getekende films mooi. Tenminste, de ouderen. De nieuwere films ( Mulan, Hercules etc.) zijn ook al veel minder mooi dan bijvoorbeeld Pinokkio (heel oud) of ook Aladdin en the Lion King. Zonde, zonde dat ze dat soort films niet meer maken.
Oud 22-08-2005, 11:14
steefos
steefos is offline
Citaat:
siese schreef op 22-08-2005 @ 09:16 :
ja, dat is echt zonde, ik hoorde het van een vriend, die werkt bij zo'n bedrijf dat nu van die animatiefilms films voor disney gaat maken, ik weet niet hoe dat heet iig geen Pixar, maar hij is nu aan een film bezig met als titel "the wild" maar die zijn volledig ganimeerd, ik vind echte tekenfilms toch wel wat meer hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 15:45
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
steefos schreef op 22-08-2005 @ 11:14 :
ja, dat is echt zonde, ik hoorde het van een vriend, die werkt bij zo'n bedrijf dat nu van die animatiefilms films voor disney gaat maken, ik weet niet hoe dat heet iig geen Pixar, maar hij is nu aan een film bezig met als titel "the wild" maar die zijn volledig ganimeerd, ik vind echte tekenfilms toch wel wat meer hebben.
Was het zelfs niet zo dat paniek op de prairie de allerlaatste getekende tekenfilm zou moeten zijn geweest?
Althans dat heb ik eens een keer gelezen.

Ik vind het jammer... ik kan me nog herinneren dat de Lion King in die tijd erg veel met de computer geanimeerde effecten had. (waaronder de stormloop in de kloof) Maar om nu elke tekenfilm helemaal te gaan animeren
Oud 22-08-2005, 16:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Flit schreef op 22-08-2005 @ 09:38 :
wat jammer! Ik vind juist de hand getekende films mooi. Tenminste, de ouderen. De nieuwere films ( Mulan, Hercules etc.) zijn ook al veel minder mooi dan bijvoorbeeld Pinokkio (heel oud) of ook Aladdin en the Lion King. Zonde, zonde dat ze dat soort films niet meer maken.
Ik moet toch tegenspreken dat Mulan geen mooie film zou zijn. Nog afgezien van het orginele verhaal en de leuke personages, vind ik de animatie werkelijk van een zeer hoog niveau. Vooral de openingsscène op de Chinese Muur of de scène waarin het Chinese leger in de besneeuwde bergen ten strijde trekt tegen de Hunnen vind ik prachtig om te zien. Maar inderdaad jammer dat ze nu alle films volledig met de computer gaan maken. Het zal nooit de schoonheid hebben van een met de hand getekende film.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 22-08-2005 @ 15:45 :
Was het zelfs niet zo dat paniek op de prairie de allerlaatste getekende tekenfilm zou moeten zijn geweest?
Althans dat heb ik eens een keer gelezen.

Ik vind het jammer... ik kan me nog herinneren dat de Lion King in die tijd erg veel met de computer geanimeerde effecten had. (waaronder de stormloop in de kloof) Maar om nu elke tekenfilm helemaal te gaan animeren
Och, de Disneyfilms van de jaren '90 hadden slechts enkele scenes (of delen van scenes) computergeanimeerd. Belle en het Beest had alleen de balzaal scene, Aladdin de Grot en de tapijttocht door de grot (voor zover ik weet), en The Lion King de stormloop. Daarnaast misschien nog enkele kleine dingetjes.
Maar ze tellen gewoon mee als handgetekende animatiefilms
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 19:36
Heksjuh
Heksjuh is offline
Beste Disney-classic:
The Lion King, vanwege het verhaal en de muziek.

Al die vervolgen vind ik niks, zoals Aladdin 2 enzo. (horen deze ook bij de classics?)

nog geen, maar binnenkort The Lion King Special Edition DVD.
(en we ullen vast wel een paar video's hebben liggen)

Vroeger was ik helemaal gek van de Speurneuzen en de Lion King. Vooral de Speurneuzen heb ik heel vaak gezien (alleen jammer dat we niet thuis hebben). We leenden altijd Disney films van mijn tante, die heeft een hele kast vol.
Mijn zusjes en ik hadden ook zo'n stickerboek van de Lion King 2, Simba's Trots.

Vraagje: wanneer ben je te oud voor Disney films?
Ik vind dat je er nooit te oud voor bent
Oud 22-08-2005, 21:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 22-08-2005 @ 19:36 :
Al die vervolgen vind ik niks, zoals Aladdin 2 enzo. (horen deze ook bij de classics?)
Nee, dat zijn zogenaamde 'Disney video premiére's. De meeste vind ik erg slecht -voorzover ik ze heb gezien, want uit principe kijk ik de meeste niet- maar die van Aladdin vond ik niet slecht. Aladdin and the king of thieves vond ik zelfs erg goed, mede doordat Robin Williams toen de stem van de Geest weer deed.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 22:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 22-08-2005 @ 15:45 :
Maar om nu elke tekenfilm helemaal te gaan animeren
Een tekenfilm is per definitie geanimeerd.
Oud 23-08-2005, 11:47
Flit
Flit is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-08-2005 @ 16:09 :
Ik moet toch tegenspreken dat Mulan geen mooie film zou zijn. Nog afgezien van het orginele verhaal en de leuke personages, vind ik de animatie werkelijk van een zeer hoog niveau. Vooral de openingsscène op de Chinese Muur of de scène waarin het Chinese leger in de besneeuwde bergen ten strijde trekt tegen de Hunnen vind ik prachtig om te zien. Maar inderdaad jammer dat ze nu alle films volledig met de computer gaan maken. Het zal nooit de schoonheid hebben van een met de hand getekende film.
Over het verhaal en de personages ben ik het met je eens. Maar ik vond de personages, vooral de mensen, houterig getekend en er was veel minder oog voor detail. Alles was harder en rechter, veel minder vloeiend en gedetailleerd. Ik heb het ook vooral over de kleine dingen, de achtergronden vond ik wel mooi, de personages en voorgronden veel minder.
Oud 23-08-2005, 16:00
Guenevery
Guenevery is offline
Beste Disney-classic:
Belle en het Beest <3

Wij hadden laatst Disney-night, en ik moet zeggen dat Sneeuwwitje me het meeste tegenviel, die film moet echt een remake hebben.

*telt* meer dan 30 video's en 1 DVD

We hebben hier thuis echt die films helemaal stuk gedraaid. Doornroosje is echt op sterven na dood.

Vraagje: wanneer ben je te oud voor Disney films? Nooit, en als je je zelf toch te oud vind kijk je lekker mee met je kindjes ofzo
Oud 23-08-2005, 16:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 23-08-2005 @ 16:00 :
Wij hadden laatst Disney-night, en ik moet zeggen dat Sneeuwwitje me het meeste tegenviel, die film moet echt een remake hebben.
Heiligschennis!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 18:21
steefos
steefos is offline
Beste Disney-classic:
Lion King, Sneeuwitje,Hercules,Peter Pan (als die onder classics valt tenminste...) en Robin Hood

Mary poppins ofzo, maar een keer gezien trouwens dus helemaal eerlijk is t tegenover de andere disneyfilnms niet...

Bijna alle videos classics , behalve mary poppins en doornroosje en een paar DVD's zoals de films mulan en tarzan toy story etc. En nog wat nieuwere DVD's van finding nemo en brother bear.

Heel vaak gezien, vooral in het weekend en als er vriendinnetjes kwamen spelen of feestjes en als ik ziek was.

Vraagje: wanneer ben je te oud voor Disney films?
Disney klassiekers zijn tijdloos , het heten neit voor niets klassiekers
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 18:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Peter Pan is zonder meer een classic. Sterker nog, het is een van de allerbesten.
Oud 23-08-2005, 21:14
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Juice schreef op 22-08-2005 @ 22:13 :
Een tekenfilm is per definitie geanimeerd.
Maar niet altijd met de computer
Oud 23-08-2005, 21:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
steefos schreef op 23-08-2005 @ 18:21 :
Mary poppins ofzo, maar een keer gezien trouwens dus helemaal eerlijk is t tegenover de andere disneyfilnms niet...
Mag ik vragen waarom? Wat vond je er niet goed aan? Ik vind 'm nl. één van de besten, dus ik ben nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 22:39
Magican
Magican is offline
A Nightmare Before Christmas beats al die andere films die jullie opgesomd hebben.

Beste quote:'And since I am dead I can take of my head, to recite Shakespearing quotations'
Oud 24-08-2005, 03:03
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-08-2005 @ 02:10 :
Wat vond je de beste Disney-classic en waarom? Wat sprak je het meeste aan? Was het de muziek, de animatie, de personages, het verhaal? Wat vond je de slechtste classic en waarom? Wat is je favoriete Disney-muziek? Je favoriete Disney-personage? Hoeveel classics heb je op video of dvd? Van welke film hoop je dat-ie gauw weer uitkomt?
Hmm. De Speurneuzen blijft mijn favoriet. Uiteraard is de belangrijkste reden dat ik die als eerste op videoband had, toen ik een jaar of vijf was. Het karakter van Holmuis, en de herkenning in Dawson hielpen ook.

De slechtste? Geen idee. De Hunchback of Notre Dame heeft mij nooit echt weten te boeien, maar ach, ik heb er minstens twintig niet gezien.

Muziek? Hm. Under the sea is een leuk liedje. The Lion King heeft een prachtige score. De nummers van Phil Collins - in zijn eigen stem - vind ik ook erg mooi.

Mijn favoriete personage... Basil Holmuis? Bagheera?
Gaston?

Ik heb er een stel op dvd. The Lion King is een fantastisch product op dvd. Met een beetje interessante geluidset is het een werkelijk fenomenale ervaring. Dat geldt overigens ook voor Finding Nemo en The Incredibles, al weet ik niet of die in deze topic thuishoren.
Sinds kort heb ik Alice in Wonderland op dvd. Erg geinig.

Graag wil ik Frank en Frey nog eens op dvd zien, maar ik weet niet of die er al is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 03:21
Angmar
Angmar is offline
tgoh, mooiste disney-film, er zijn er zoveel.. paar van mij favoriete:

-lion king
-peter pan
-pocahontas
-klokkenluider van de notre-dam
-belle & het beest
-aladin

disney-liedjes zijn zo zalig, vond ze in de meeste films wel prachtig, paar voorbeelden die me nu te binnen schieten :

-prins ali - aladin
-de intro van klokkenluider, en ook dat liedje wanneer frolo (heet ie zo?) zingt dat hij verlangt naar esmiralda
-liedje in the lion king van scar
-alle kleuren van de wind - pocahontas

favoriete personages heb ik niet echt, wel de knapste vrouwelijke verschijning: Esmeralda en met Yasmine op de 2de plaats mjaja dat zijn pas vrouwen!

slechtste disney-film is ontegensprekelijk Sneeuwwitje voor mij! tsjonge tsjonge, wat een gedoe! ze staat dan onnozel te zingen (zingen?!) dat ze op haar droomprins wacht ofzo iets, dan staat ie achter haar, loopt ze weg! en dan dat dom gedoe achter dat gordijn, neei neei echt niks voor mij
Oud 24-08-2005, 03:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind The hunchback of Notre Dame erg ondergewaardeerd, daarom ben ik blij dat je 'm noemt, Angmar. Ik heb genoten van die zwaardere toon dan gewoonlijk in een Disney-film. Misschien de reden dat-ie nooit echt populair werd, maar het zware thema, de onaantrekkelijke hoofdpersoon, de kerkelijke thema's en de afwijkende zware liedjes trokken mij wel. Vooral die intro-song die je noemt, 'The bells of Notrde Dame' vind ik schitterend, bijna opera-achtig.

Ik denk dat je Snow White and the seven dwarfs in het licht van die tijd moet zien. Zo waren tekenfilms toen. Stel je voor dat er in 1937 in Sneeuwwitje een soort Robin Williams had gezeten net als in Aladdin die beroemde persoonlijkheden imiteert. In 1993 had met het er met Aladdin al moeilijk mee. het ouderwetsche uit Sneeuwwitje bepaalt voor een groot deel de charme ervan, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:04
sushilove
sushilove is offline
Ariel natuurlijk, die film heb ik vroeger echt elke dag gekeken alleen hij is nog niet op dvd
Oud 24-08-2005, 19:44
Noddy
Noddy is offline
ik weet niet of het een classic is, maar ik vond The prince of Egypt toch wel erg mooi.
Oud 24-08-2005, 19:52
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Noddy schreef op 24-08-2005 @ 19:44 :
ik weet niet of het een classic is, maar ik vond The prince of Egypt toch wel erg mooi.
Volgens mij is die van een andere maatschappij.....geloof ik

Ik vind de zeemeermin, alladin en de leeuwenkoning supers....zowel nlse als engelse versies
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 19:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Inderdaad, andere maatschappij. Dreamworks, om precies te zijn. Bovendien is het alles behalve een klassieker.
Oud 24-08-2005, 20:00
moon
moon is offline
Wat leuk! Ik heb echt net vandaag weer allemaal disney muziek gedownload. Ik ben ook echt helemaal gek op disneymuziek en op disneyfilms.

De mooiste film vind ik pocahontas. Er zijn nog 3 anderen die ik ook echt heel goed vind: tarzan, de klokkenluider van de notre dame en belle en het beest. De mooiste films die ik ken zijn echt de disneyfilms.

De muziek van met name de lionking en pocahontas vind ik erg mooi. Maar echt het aller mooiste vind ik de muziek van de klokkenluider van de notre dame, daar kan ik echt bij huilen als ik dat hoor. Zo mooi!

Films zoals bijvoorbeeld: toy story, shrek en antlantis daar heb ik weinig mee. Disneyfilms waar te veel word in gespeeld op grappig zijn, daar heb ik al snel genoeg van. Ik heb liever de films waar veel gevoel in zit en waar je helemaal in op kunt gaan.
Oud 24-08-2005, 20:07
moon
moon is offline
nog een toevoeging: Ik kijk de laatste tijd met mijn vriend ook regelmatig disneyvideos's.
Ik heb kortgeleden hercules,mulan en keizer kuzco gezien. Ik moet zeggen dat ik keizer kuzco wel erg leuk vond. Mulan vond ik ook mooi maar hercules weer wat minder. De muziek in hercules sprak me ook niet aan.
Een film die ik absoluut nog moet zien maar nog nooit gezien heb is bambi!!

(ik luister nu naar een liedje uit mulan)
Oud 24-08-2005, 21:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Noddy schreef op 24-08-2005 @ 19:44 :
Ik vraag me altijd (in general!) af waarom mensen altijd denken dat elke lange tekenfilm van Disney komt.

Maar The prince of Egypt was van DreamWorks en was gemaakt onder leiding van Jeffrey Katzenberg, die net bij Disney weg was gegaan nadat hij daar de leiding over Aladdin had.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
moon schreef op 24-08-2005 @ 20:00 :
Films zoals bijvoorbeeld: toy story, shrek en antlantis daar heb ik weinig mee. Disneyfilms waar te veel word in gespeeld op grappig zijn, daar heb ik al snel genoeg van. Ik heb liever de films waar veel gevoel in zit en waar je helemaal in op kunt gaan.
Shrek was wel van DreamWorks. Maar inderdaad vind ik die nieuwe 3d-animatiefilms waar het zwaartepunt alleen maar op snelle, gemakkelijke humor ligt ook niet zo goed. In Toy Story zit wel een mooi liedje: 'You've got a friend in me', gezongen door Randy Newman. Als je toch aan het downloaden bent...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:06
Uice
Uice is offline
The Hunchback of the Notre Dame is ook erg gaaf, vooral vanwege de muziek.
Oud 24-08-2005, 23:18
Signy
Signy is offline
Beste Disney-classic:

De Kleine Zeemeermin. Dat was in ieder geval dé film die mij, toen ik klein was, het meeste heeft geboeid. Ik ben toen (ik was 6 of 7 ofzo) twee keer naar de bioscoop geweest. En ik kan nu nog de liedjes meezingen en met Botje meepraten. (al kan ik dat van meerdere Disney films )

Poe, uhm Bambi, Pinokkio, Frank en Frey en Sneeuwwitje boeien me niet zo, ik vind ze nogal saai. Niet per se omdat ze zo oud zijn, Dombo vind ik bijvoorbeeld wel leuk.

Favoriete Disney-personage:

De Geest van Aladdin vind ik grappig, Scar is idd lekker slecht, maar ik vind de hyena's leuker en tja ik weet niet ... ik heb niet echt één favo. (peter pan, robin hood enz)

Ik spaarde ze vroeger allemaal, alleen de Speurneuzen had ik niet. Op een gegeven moment mee gestopt, ten tijde van de Klokkenluider, en veel video's verkocht (zonde!)

Welke film moet snel weer uitkomen?

Dunno.

Geweldig, grote tijd van mijn jeugd Disney's gekeken. Love them. Eerste film die ik zag was Jungle Book.

Quotes? Weetjes? Feitjes?

Nopez. Ken een boel quotes.
Oh, kennen jullie Taran en de Toverketel. Tot mijn 19de nooit het bestaan van de film gekend.
Oud 24-08-2005, 23:30
Vice
Vice is offline
Citaat:
Signy schreef op 24-08-2005 @ 23:18 :
Oh, kennen jullie Taran en de Toverketel. Tot mijn 19de nooit het bestaan van de film gekend.
Ja, maar ik weet niet zeker of ik hem ook gezien heb.
Oud 24-08-2005, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef op 24-08-2005 @ 23:18 :
Ik heb daar - ergens - het stripverhaal van. Althans, de DD's waar het ooit ingestaan heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten