|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Beste Disney-classic:
Belle en het Beest, of Alice in Wonderland. Hmm, toch maar Belle en het Beest Slechtste Disney-classic: Geen idee Favoriete Disney-personage: Roquefort, die muis uit Thee Aristocats Hoeveel DVD's of video's: een stuk of 20 video's Welke film moet snel weer uitkomen? allemaal, in één grote box Welke herinneringen aan Disney-classics heb je? Ik weet nog dat ik Aladdin in de bioscoop zag. Heeft heel veel indruk op me gemaakt. Ik weet nog de dansscene van Belle en het Beest, en het servies. Van de leeuwenkoning herinnerde ik me vrijwel niets meer, pas nadat ik dit topic had gelezen kwam het terug. Wat is je favoriete Disney-muziek? Die van Mary Poppins. Van de Classics herinner ik me alleen een fragment van Sneeuwwitje en Fantasia. Hoe heette The Great Mouse Detective ook al weer in het Nederlands? Edit: Even een lijstje met alle classics: http://www.fpx.de/fp/Disney/Features.html Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 15:50. |
|
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het liedje over Prins Jan wat Kleine Jan zingt ken ik na al die jaren nog uit m'n hoofd. Wel wil ik de Engelse versie nog eens zien, want ik ben heel benieuwd naar Peter Ustinov als Prince John.Citaat:
|
|||||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() en dan zou ik het nog eerder aladin gokken, want je spreekt het niet uit met een dubbele l en de dubbele d is niet te horen
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
- stemmen zijn vaak goed synchroon met de animaties, beter dan bij dubbings. - stemmen zijn zoals ze bedoeld zijn door de maker - muziek is authentiek - sfeer komt beter over |
|
|
|
||
|
Citaat:
De Nederlandse versie van Assepoester vind ik dan wel leuker. Maar dat komt denk ik omdat ik die film heel vaak keek toen ik klein was. Die stemmen horen er gewoon bij.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
wat jammer! Ik vind juist de hand getekende films mooi. Tenminste, de ouderen. De nieuwere films ( Mulan, Hercules etc.) zijn ook al veel minder mooi dan bijvoorbeeld Pinokkio (heel oud) of ook Aladdin en the Lion King. Zonde, zonde dat ze dat soort films niet meer maken.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Althans dat heb ik eens een keer gelezen. Ik vind het jammer... ik kan me nog herinneren dat de Lion King in die tijd erg veel met de computer geanimeerde effecten had. (waaronder de stormloop in de kloof) Maar om nu elke tekenfilm helemaal te gaan animeren
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ze tellen gewoon mee als handgetekende animatiefilms
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
De slechtste? Geen idee. De Hunchback of Notre Dame heeft mij nooit echt weten te boeien, maar ach, ik heb er minstens twintig niet gezien. Muziek? Hm. Under the sea is een leuk liedje. The Lion King heeft een prachtige score. De nummers van Phil Collins - in zijn eigen stem - vind ik ook erg mooi. Mijn favoriete personage... Basil Holmuis? Bagheera? Gaston? ![]() Ik heb er een stel op dvd. The Lion King is een fantastisch product op dvd. Met een beetje interessante geluidset is het een werkelijk fenomenale ervaring. Dat geldt overigens ook voor Finding Nemo en The Incredibles, al weet ik niet of die in deze topic thuishoren. Sinds kort heb ik Alice in Wonderland op dvd. Erg geinig. Graag wil ik Frank en Frey nog eens op dvd zien, maar ik weet niet of die er al is. |
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() Ik vind de zeemeermin, alladin en de leeuwenkoning supers....zowel nlse als engelse versies |
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar The prince of Egypt was van DreamWorks en was gemaakt onder leiding van Jeffrey Katzenberg, die net bij Disney weg was gegaan nadat hij daar de leiding over Aladdin had. |
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar inderdaad vind ik die nieuwe 3d-animatiefilms waar het zwaartepunt alleen maar op snelle, gemakkelijke humor ligt ook niet zo goed. In Toy Story zit wel een mooi liedje: 'You've got a friend in me', gezongen door Randy Newman. Als je toch aan het downloaden bent...
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|