![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je iets verder nadenkt dan kan je ook nog zeggen dat het voor de hoge inkomens weer veel voordeliger word omdat particulier verzekeren meer kost. Tevens zijn wij een van de weinige landen die een onderscheid kende. Maar ben het met je eens het is allemaal nogal vaa g ![]() Groetjes Ivo Jan
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Dan nog gaan de meeste studenten er op achteruit, lijkt me. Maar de basisstufi is wel verhoogd, dus misschien valt het allemaal nog mee in de praktijk. |
![]() |
||
Citaat:
en mijn ziekenfonds wordt als ik het zo uitreken dus eigenlijk verdubbeld. Naja, uiteindelijk zal ik toch wel moeten gaan lenen bij de IBG groep, kijken hoelang ik het nog uit kan stellen ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je dan vaak ziet is een zgn. regelparadox: de overheid zelf hoeft minder inhoudelijke regels vast te stellen in haar beleid, omdat dat wordt overgelaten aan marktwerking. Maar omdat het gaat om een collectief goed waarvan de overheid verplicht is het op deugdelijk niveau aan te bieden (i.c. gezondheidszorg, die taak vloeit rechtstreeks uit de grondwet voort) moet de overheid vervolgens weer andere maatregelen treffen om te voorkomen dat die vrije markt niet leidt tot een te laag niveau van zorg (denk aan het instellen van een toezichthouder, het ontwerpen van een regeling voor die toezichthouder, bestrijden van prijsafspraken en dergelijke, noem maar op). Er worden dus regels geschrapt op het hoogste niveau, maar aan de onderkant, bij de bedrijfsvoering, het concrete 'day to day management' komen er juist regels bij, omdat men wil voorkomen dat die overheidstaak slecht wordt uitgevoerd. Dat is eigenlijk het probleem van 'privatisering' - zonder bijkomende regelgeving is er geen garantie dat de burger het product ook krijgt zoals de overheid dat bedoeld heeft. En dat is iets wat vrije-marktfetisjisten nooit hebben willen inzien, voornamelijk omdat ze niet willen inzien dat de theorie van de vrije markt niet overal en altijd kan worden toegepast (zie ook het wanbeleid van Rutte, met zijn 'concurrentie tussen universiteiten'). |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens is het toch niet in alle politieke kringen zo dat men privatisering beter acht? Bedankt voor de opheldering, iig. |
![]() |
||
Citaat:
ja, eind jaren tachtig al ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Balkenende. Lunatsy | 151 | 02-03-2006 16:23 | |
Werk, Geld & Recht |
no-claim terug? LisLiL | 10 | 27-02-2006 16:24 | |
Werk, Geld & Recht |
Zorgtoeslag (& basisverzekering)? Verwijderd | 500 | 25-01-2006 08:35 | |
Werk, Geld & Recht |
samenwonen met een vriend aim | 19 | 16-12-2005 13:40 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Praktisch opdracht maatschappijleer Yellowcard | 5 | 30-11-2005 22:08 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 |