Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 09:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:43 :
Nouja, ik wil gewoon dat als ik iets vergeet dat het bij Gevonden voorwerpen wordt ingeleverd, in plaats van dat het wordt opgeblazen door de explosievendienst :/.
Haha
nou, mocht het een gerusstelling zijn,.. volgens mij hebben ze die tas niet opgeblazen, maar bestudeerd via robotjes en geconcludeerd dat het niet waard was het op te blazen

maar neem maar geen wekkerradio mee, voor de zekerheid
Oud 22-08-2005, 09:47
Hydrogen
Hydrogen is offline

One day in the future, we will be able to travel and forget our stuff without it will be blown up by some agency.
Oud 22-08-2005, 09:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:44 :
Haha
nou, mocht het een gerusstelling zijn,.. volgens mij hebben ze die tas niet opgeblazen, maar bestudeerd via robotjes en geconcludeerd dat het niet waard was het op te blazen

maar neem maar geen wekkerradio mee, voor de zekerheid
Maargoed, er worden per dag 1914214 dingen in de trein vergeten, erg frustrerend dat we niet weten waarom ze om dit ding nou opeens moeilijk zouden gaan doen
Oud 22-08-2005, 09:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 22-08-2005 @ 10:54 :
Maargoed, er worden per dag 1914214 dingen in de trein vergeten, erg frustrerend dat we niet weten waarom ze om dit ding nou opeens moeilijk zouden gaan doen
misschien krijgen we het nog te horen, maar misschien ook niet "uit veiligheidsoverwegingen".
Oud 22-08-2005, 10:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:56 :
misschien krijgen we het nog te horen, maar misschien ook niet "uit veiligheidsoverwegingen".
Een mooi excuus om je niet te hoeven verantwoorden
Oud 22-08-2005, 11:46
Verwijderd
Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn natuurlijk, maar het kan ook overdreven worden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 11:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 22-08-2005 @ 12:46 :
Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn natuurlijk, maar het kan ook overdreven worden.
het is imo alleen erg makkelijk praten achteraf dat er sprake was van overdrijving.

Oud 22-08-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 12:52 :
het is imo alleen erg makkelijk praten achteraf dat er sprake was van overdrijving.

Er moet op dat punt beleid zijn. Je kunt niet voor elke vergeten rugzak een van de drukste stations van Nederland vier uur lang ontruimen. Er moeten regels zijn om te bepalen wat verdacht is en wat niet. En ik denk dat men op dat punt iets te paranoïde is. Op deze manier laat je 'terrorisme' (nota bene de aanhalingstekens) de samenleving ontwrichten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 12:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2005 @ 12:58 :
Er moet op dat punt beleid zijn. Je kunt niet voor elke vergeten rugzak een van de drukste stations van Nederland vier uur lang ontruimen. Er moeten regels zijn om te bepalen wat verdacht is en wat niet. En ik denk dat men op dat punt iets te paranoïde is. Op deze manier laat je 'terrorisme' (nota bene de aanhalingstekens) de samenleving ontwrichten.
Nee. Omdat het nu grootschalig in het nieuws komt, lijkt het alsof men paranoide reageert. Het komt heus wel vaker voor dat er vergeten dingen zijn en stations niet op die manier ontruimd worden.

Zie mijn voorbeeld met de laptop.
Oud 22-08-2005, 13:17
Verwijderd
Ik vind dat niet sterk. Dat bij een laptop het spoor sneller werd vrijgegeven betekent op zichzelf niet dat er nu niet paranoïde is gereageerd. En een criterium als 'men wordt pas scherper wanneer de mogelijkheid bestaat' is nou ook niet bepaald makkelijk hanteerbaar.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2005 @ 14:17 :
Ik vind dat niet sterk. Dat bij een laptop het spoor sneller werd vrijgegeven betekent op zichzelf niet dat er nu niet paranoïde is gereageerd. En een criterium als 'men wordt pas scherper wanneer de mogelijkheid bestaat' is nou ook niet bepaald makkelijk hanteerbaar.
misschien is er wel paranoide gereageerd, maar misschien ook niet. Ik vind het iig te voorbarig om te spreken van een overreageren.
Oud 22-08-2005, 13:57
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 10:21 :
Wel tof dat de treinen langer reden dan normaal gesproken.
De machinisten en conducteurs willen ook naar huis natuurlijk, de dienstregelingen worden (idealiter) zo gemaakt dat ze eindigen op de plek waar ze ook de dag zijn begonnen, en daar zullen ze hun auto wel hebben staan
Oud 22-08-2005, 14:37
Gatara
Gatara is offline
mm,.. na dit nieuws lijkt het me een overdreven reactie geweest

Verdacht pakketje was gestolen laptop

Uitgegeven: 22 augustus 2005 14:47
Laatst gewijzigd: 22 augustus 2005 14:54
UTRECHT - Het Centraal Station van Utrecht is zondagavond ontruimd geweest wegens een gestolen laptop, die drie personen in een trein hadden achtergelaten. Een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft dat maandag gezegd op basis van getuigenverklaringen.

Eerder wilde de politie niet zeggen wat in het verdachte pakketje zat. Het station en het naastgelegen Beatrix Theater en het Jaarbeursplein waren 3,5 uur lang verboden terrein. De NS legde op last van de politie al het treinverkeer van en naar Utrecht stil.
http://www.nu.nl/news/578502/14/Verd...en_laptop.html
Oud 22-08-2005, 20:34
Verwijderd
Was ik even blij dat ik uiteindelijk toch via Den Haag naar huis ging
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-08-2005 @ 15:37 :
mm,.. na dit nieuws lijkt het me een overdreven reactie geweest
Oud 22-08-2005, 21:54
Verwijderd
Ik was gisteren in Amsterdam voor Sail (mijn oom heeft een penthouse
op java eiland ). Ik heb gvd. 4 uur gereisd.

- Afgezet bij Amsterdam Amstel

- Metro naar Duivendrecht

- Intercity naar Amersfoort

- Intercity naar Deventer

- Stoptrein naar Arnhem

In de laatste trein ter hoogte van Dieren zei zo'n 'vriendelijke' conducteur dat er vervangend vervoer geregeld zou worden voor mensen naar o.a. Oosterbeek (waar ik heen moest). Toen ik op het station navraag deed zei een andere conducteur: 'Ik heb niks te maken met wat mijn collega's zeggen, het enige wat ik weet is dat het nog wel even kan duren'.

Toen heb ik maar een taxi gepakt. Waarvan ik de kosten uiteraard bij de NS terug ga claimen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:12
Igorrrai
Igorrrai is offline
Vriend van me kwam van Walibi af en moest naar Echt. (Midden limburg)

Heeft met een hele grote omweg Eindhoven weten te bereiken en is daarna met een Mercedes E klasse (ritje van 300 euro) naar huis gebracht, samen met 2 andere. Tevens mocht hij van de chauffeur nog even in die wagen rijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten