Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2005, 09:02
T_ID
T_ID is offline
Tja, roma.. ze zijn over het algemeen niets dan problemen, maar de zaak dan metr geweld aanpakken klopt ook niet.

En lagere sociale klassen die geld verkeerd uitgeven, yep, ik zit op dit moment iop mijn vakantiewerk te kijken naar iemand die als enige inkomen 700 euro bijstand heeft, maar wel een huurcontract van 550 per maand tekent, en daarna met een taxi naar een afspraak komt.
Oud 29-08-2005, 10:11
hmhm
hmhm is offline
In patmos zijn ze niet zo aardig idd.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 28-08-2005 @ 02:40 :
Lach maar ze hebben het wel gemaakt.

Boekingskantoor Jan Vis meldde vrijdag dat 18 optredens van De Tokkies inmiddels vaststaan. Voor 1775 euro per keer komen ze handtekeningen uitdelen, een biertje tappen en een praatje maken. De Tokkies

18 X 1775 = 31950 €. Niet slecht zo'n maand salaris voor een asofamilie.
Moet je ook even niet zien hoeveel schulden daar nog uitstaan bij diverse particuliere crediteuren. Zodra een kale kip veren krijgt kun je weer van hem plukken. Ik denk niet dat ze veel tijd hebben om van dat geld te genieten (om nog maar niet te spreken van het feit dat ook een pauper met geld altijd gewoon een vieze pauper blijft).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-08-2005 @ 17:11 :
Roma's zijn samen met anderen, zoals de Sinti, "zigeuners". Zigeuner is eigenlijk een beledigende naam. Roma is correcter.
Bijna, maar niet helemaal. Sinti's zijn al veel langer in Nederland en zijn ook een hele andere groep, zijn meer geïntegreerd in Nederland en wonen vaak ook in gewone huizen.

Roma's zijn een andere groep zigeuners, komen sinds ongeveer 100 jaar in Nederland, zijn totaal niet geïntegreerd en wonen in woonwagenkampen.

Heb een tijd gewerkt met Roma's en dat was eens maar nooit meer. Dat er een vette ruzie is ontstaan verbaasd me helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 15:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 01-09-2005 @ 16:20 :
Bijna, maar niet helemaal. Sinti's zijn al veel langer in Nederland en zijn ook een hele andere groep, zijn meer geïntegreerd in Nederland en wonen vaak ook in gewone huizen.

Roma's zijn een andere groep zigeuners, komen sinds ongeveer 100 jaar in Nederland, zijn totaal niet geïntegreerd en wonen in woonwagenkampen.

Heb een tijd gewerkt met Roma's en dat was eens maar nooit meer. Dat er een vette ruzie is ontstaan verbaasd me helemaal niets.
Wat ben je nu aan het weerleggen van wat ik zei?
Oud 02-09-2005, 11:29
juno
juno is offline
Net een artikel gelezen in de HP-de Tijd over dit incident. Er wonen meer zigeunerfamilies in die buurt, en die maken geen moeilijkheden en die gaan ook goed om met de buurt, maar dit gezin was echt een plaag. De woningbouwvereniging was al begonnen met een procedure om ze het huis uit te kunnen zetten, zo veel overlast veroorzaakten ze. Geen racisme dus, gewoon toeval.

En dan is die wijk een buurtje waar men best wel wat gewend is, en zelf niet al te nauw kijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten