Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
evanescence schreef op 24-08-2005 @ 22:39 :
uiteindelijk heeft hij de opleiding na hard werken niet gehaald en heeft ie een kut certificaat waar die niks mee kan
voor jan lul dus en dik genaaid!!!
wilde hij weer iets goeds doen in zn leven, werd ie weer genaaid...
Uh, waarom wordt hij genaaid? Hij is degene die die opleiding niet haalt?

En meer ontopic, ik denk dat ik sowieso wel problemen heb met mensen die geld lenen voor meer dan het strikt noodzakelijke. Ik ben opgevoed met het idee dat je geld niet moet uitgeven voordat je het hebt. Ik zal dus ook nooit rood staan bij de bank (op mijn huidige rekeningen kan het niet eens) en zal ook nooit een lening afsluiten tenzij het strikt noodzakelijk is.

Strikt noodzakelijk vind ik dingen als het betalen van je studie als je ouders niet (meer) willen betalen of onvoldoende verdienen om je te laten studeren. Studeren is gewoon nodig, daarvoor kun je prima lenen. Maar andere vormen van lenen, bijv. voor vakantie, voor een duurdere auto of wat dan ook voor plezier, nee, dat is gedrag dat mij absoluut niet aanstaat.

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 11:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-08-2005 @ 10:39 :
Studie is ook begrijpelijk, ook al vind ik 2000 na 2 jaar wel wat veel. Je hebt je ouders en als die niet kunnen betalen, krijg je ruimschoots meer dan het minimum.
Ik zal mijzelf even nader verklaren, sorry: Mijn twee jarige studie heeft mij ongeveer 8200 gekost, heb daar nu nog 2000 van te betalen, ik woon in een ander land, krijg dus geen enkele subsidie, hier word van je verwacht dat je het of zelf betaald of een lening uitneemt, vaak zo'n 20,000+ voor 4 jaar uni. (Ligt eraan welke opleiding) En dat is alleen schoolgeld, dan moet je nog heen en weer, wonen, eten etc.
Wat dat betreft is Canada een achterlijk land, ik heb alles uit eigen zak moeten betalen, want ik ga zoiets niet van mijn ouders vragen.
Vandaar dat ik het normaal vind dat mensen van mijn leeftijd in school zitten met schulden.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 24-08-2005 @ 16:25 :
Jij zegt schuld=dom. Maar het is toch helemaal afhankelijk van de situatie waar diegene in zit. Je kan een studieschuld, zakelijke schuld of bvb prive schulden hebben vanwege ziekte of werkloos zijn en zoveel redenen te meer... En bovendien, als je niet getrouwd bent, moet het je eigenlijk niet boeien want dan heb je er toch niets mee te maken, het is niet jouw verantwoordelijkheid.. Beetje kortzichtig vind ik.
Nu had ik dus ook duidelijk moeten maken dat ik het over jongens uit mijn leeftijdsgroep en sociale omgeving had - studenten, dus. Als die dergelijke hoge schulden hebben dan komt dat toch écht door een bepaalde domheid op financieel gebied (studieschuld daargelaten, dus). Hypotheken en schulden door ziekte en zaken zijn natuurlijk niet (helemaal) zijn schuld, maar dat soort dingen zijn nog helemaal niet van toepassing op mijn leven. Vandaar.

En ook als ik niet getrouwd ben, wil ik toch liever geen relatie met iemand die niet enige verantwoordelijkheid en zelfbeheersing kent.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 13:25
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
hmm... eigenlijk vind ik een hoge studieschuld ook maar gay. ik ben nu 4e jaars student en heb een studieschuld van 0 euro. dit jaar ga ik wel lenen, dus over 10 maanden heb ik een schuld van 3000 euro. en zo hard heb ik nooit echt zitten studeren, gewoon een bijbaantje en niet extreem veel geld uitgeven. dus ik vind dat onderscheid niet helemaal terecht
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:17
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ja maja.. hoe is je situatie verder? Woon je op kamers of bij je ouders? Mag je zo mee eten of moet je kostgeld betalen? En wie betaalt je school en je boeken etc.? Ga je weleens uit met vrienden ofzo?

Tis natuurlijk maar net hoe je met je geld omgaat. Maar de situatie waarin je moet leven kan enorm beinvloeden hoeveel geld jij per maand nodig hebt om te leven.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 25-08-2005 @ 14:25 :
hmm... eigenlijk vind ik een hoge studieschuld ook maar gay. ik ben nu 4e jaars student en heb een studieschuld van 0 euro. dit jaar ga ik wel lenen, dus over 10 maanden heb ik een schuld van 3000 euro. en zo hard heb ik nooit echt zitten studeren, gewoon een bijbaantje en niet extreem veel geld uitgeven. dus ik vind dat onderscheid niet helemaal terecht
QFT
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:14
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-08-2005 @ 15:20 :
QFT
__________________
Kőigi teede pikkus ajas on vőrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:37
Verwijderd
quantum field theory?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:29
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Neiu schreef op 25-08-2005 @ 16:14 :
hippe internettaal voor wtf, toets t maar op google in dan heb je t zo
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:58
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-08-2005 @ 12:03 :
Uh, waarom wordt hij genaaid? Hij is degene die die opleiding niet haalt?

omdat hem werd gezegd dat hij deze studie makkelijk aan kon blablabla...terwijl het achteraf voor gevorderden was, terwijl hij dat niet was....het was gewoon te moeilijk terwijl ze hem wat anders beloofde en er was een diploma garantie....9 van de 10 hebben het toen niet gehaald...dat wil toch wel wat zeggen lijkt me...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 17:06
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Het ligt eraan wát voor schuld, hoeveel &. hoe hij het gaat betalen. Als het zo'n hoge schuld is en hij betaalt per maand amper wat af, dan denk ik dat ik er niet aan ga beginnen. Ik ken mezelf, en ik zou het dan voor hem gaan betalen {omdat ik goed in mijn geld zit om het zo maar te zeggen} &. dat is niet echt de bedoeling..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 17:43
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
zou dat zeker wel doen maar moet wel echt een meisje zijn waar ik helemaal weg van ben..

gelukkig heb ik zelf een paar centen dus daarmee kan je die schulden wel wegkrijgen
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 07:56
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
evanescence schreef op 25-08-2005 @ 17:58 :
omdat hem werd gezegd dat hij deze studie makkelijk aan kon blablabla...terwijl het achteraf voor gevorderden was, terwijl hij dat niet was....het was gewoon te moeilijk terwijl ze hem wat anders beloofde en er was een diploma garantie....9 van de 10 hebben het toen niet gehaald...dat wil toch wel wat zeggen lijkt me...
Ja, maar voordat je aan iets begint, wil je toch wel weten hoe de instelling werkt, wat het slagingspercentage is e.d.?
Dat is natuurlijk achteraf praten, maar ik zou niet zo maar ergens een zeer prijzige cursus/studie volgen, zonder dat ik weet waar ik aan begin?

€ 200 p/m, dan is hij over ong. 7 jaar klaar? Hoe oud is hij, als ik vragen mag? Ik neem aan dat hij dan niet meer dan 200 euro in de maand kwijt kan.. dus dan heeft hij ook geen geld om te sparen 'voor later'?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 11:58
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 26-08-2005 @ 08:56 :
Ja, maar voordat je aan iets begint, wil je toch wel weten hoe de instelling werkt, wat het slagingspercentage is e.d.?
Dat is natuurlijk achteraf praten, maar ik zou niet zo maar ergens een zeer prijzige cursus/studie volgen, zonder dat ik weet waar ik aan begin?

€ 200 p/m, dan is hij over ong. 7 jaar klaar? Hoe oud is hij, als ik vragen mag? Ik neem aan dat hij dan niet meer dan 200 euro in de maand kwijt kan.. dus dan heeft hij ook geen geld om te sparen 'voor later'?
hij is 27....en 7 jaar klopt niet, er wordt natuurlijk ook rente gevraagd he dus die 200 euro is misc 150 euro rente ofzo...tis 17.000 das veel hoor....het duurt nog minsten 10 a 15 jaar denk ik...op zich zou sparen wel kunnen, dat doet ie nu ook voor de bruiloft van zn zus...om een pak te kunnen kopen en een kado natuurlijk....we hebben afgesproken dat hij doorgaat met sparen na die bruiloft...om zo af en toe meer te kunnen af betalen of dat we leuke dingen kunnen doen...dat gaat hem redelijk goed af...en ik ben ook aan het sparen, om leuke dingen te kunnen doen....
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 12:12
Anijs
Anijs is offline
Als je ontzettend verliefd bent op iemand, en heel veel van hem houdt, kan je toch moeilijk niets met hem beginnen omdat hij in de schulden staat?

Ik zou dat iig niet kunnen, als ik heel veel om iemand geef en heel verliefd op hem ben, dan zou ik bij hem blijven. Geld maakt immers niet gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 12:20
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 25-08-2005 @ 17:29 :
hippe internettaal voor wtf, toets t maar op google in dan heb je t zo
Quoted For Truth, moest het eigenlijk zijn
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 12:33
Verwijderd
Ik zou er wel op letten dat het zíjn schulden zijn, niet de jouwe. Blijf dat wel onthouden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 17:33
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
evanescence schreef op 26-08-2005 @ 12:58 :
hij is 27....en 7 jaar klopt niet, er wordt natuurlijk ook rente gevraagd he dus die 200 euro is misc 150 euro rente ofzo...tis 17.000 das veel hoor....het duurt nog minsten 10 a 15 jaar denk ik...op zich zou sparen wel kunnen, dat doet ie nu ook voor de bruiloft van zn zus...om een pak te kunnen kopen en een kado natuurlijk....we hebben afgesproken dat hij doorgaat met sparen na die bruiloft...om zo af en toe meer te kunnen af betalen of dat we leuke dingen kunnen doen...dat gaat hem redelijk goed af...en ik ben ook aan het sparen, om leuke dingen te kunnen doen....
Hij doet er tenminste iets aan en jij wordt er niet de dupe van. Leuke dingen doen, moet ook af en toe, zo lang dat kan, zit het volgens mij wel goed.
Maar samenwonen zit er dan voorlopig nog lang niet in?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 17:40
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 26-08-2005 @ 18:33 :
Hij doet er tenminste iets aan en jij wordt er niet de dupe van. Leuke dingen doen, moet ook af en toe, zo lang dat kan, zit het volgens mij wel goed.
Maar samenwonen zit er dan voorlopig nog lang niet in?
over 2 jaar ofzo....eerst mn opleiding hier afmaken en dan ga ik denk ik naar zoetermeer (woon nu in nijmegen)...lekker weg van alles en iedereen....niet dat zoetermeer zo leuk is, maar ik wil meer vrijheid ook...die heb ik nu nog niet zoals ik wil, en toch zit ik op kamers...maargoed....over 2 jaartjes ongeveer...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 18:02
yapo
Avatar van yapo
yapo is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 26-08-2005 @ 13:12 :
Als je ontzettend verliefd bent op iemand, en heel veel van hem houdt, kan je toch moeilijk niets met hem beginnen omdat hij in de schulden staat?

Ik zou dat iig niet kunnen, als ik heel veel om iemand geef en heel verliefd op hem ben, dan zou ik bij hem blijven. Geld maakt immers niet gelukkig.
schulden hebben maakt anders ook niet gelukkig
__________________
Non-actief
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 22:01
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-08-2005 @ 13:20 :
Quoted For Truth, moest het eigenlijk zijn
ohw dan loog de site die ik vond
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 22:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Arenda schreef op 25-08-2005 @ 12:40 :
Ik zal mijzelf even nader verklaren, sorry: Mijn twee jarige studie heeft mij ongeveer 8200 gekost, heb daar nu nog 2000 van te betalen, ik woon in een ander land, krijg dus geen enkele subsidie, hier word van je verwacht dat je het of zelf betaald of een lening uitneemt, vaak zo'n 20,000+ voor 4 jaar uni. (Ligt eraan welke opleiding) En dat is alleen schoolgeld, dan moet je nog heen en weer, wonen, eten etc.
Wat dat betreft is Canada een achterlijk land, ik heb alles uit eigen zak moeten betalen, want ik ga zoiets niet van mijn ouders vragen.
Vandaar dat ik het normaal vind dat mensen van mijn leeftijd in school zitten met schulden.
Okay, nu snap ik dat meerdere mensen in jouw omgeving een lening hebben... Dat is wel ontzettend slecht geregeld ja
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 22:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
little nemo schreef op 25-08-2005 @ 14:25 :
hmm... eigenlijk vind ik een hoge studieschuld ook maar gay. ik ben nu 4e jaars student en heb een studieschuld van 0 euro. dit jaar ga ik wel lenen, dus over 10 maanden heb ik een schuld van 3000 euro. en zo hard heb ik nooit echt zitten studeren, gewoon een bijbaantje en niet extreem veel geld uitgeven. dus ik vind dat onderscheid niet helemaal terecht
Zeg als jij een lening zo ontzettend gay vindt, waarom leen jij dan 300 euro per maand en dus 3000 euro voor een studiejaar? Dat is veel te veel hoor? Ga anders of thuis wonen of werken, dan heb je ook minder schuld (niet dat ik die schuld niet snap, maar jij vond het zo ongelofelijk gay).
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 10:10
Verwijderd
Je kan best een relatie met zoiemand beginnen maar het is niet verstandig om je financieel met hem te binden zoals door samenwonen of iets dergelijks. En je eigen verstand er bij houden. Een IBG schuld vind ik heel iets anders want dat is een inverstering die je later als je met je studie klaar bent terug verdiend. Gokschulden worden alleen maar groter en zijn nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 14:21
Verwijderd
Gokschulden, boetes, domme investeringen, rare handeltjes en wat dan ook meer hoeft voor mij niet en zou ik dus ook niet aan beginnen.
Schulden voor studie e.d. vindt ik geen probleem, maar dan moet hij er wel wat aan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Samenzweringstheorien werken als religie
Ensenata
61 26-06-2009 19:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap waarom zijn de mensen arm?
TisKicking
118 24-06-2006 13:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Armoede is betrekkelijk'
Hydrogen
116 05-01-2006 15:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het communisme topic
Joostje
441 22-05-2004 09:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat zijn JOUW politieke standpunten?
Evito
150 15-05-2003 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.