Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2005, 12:17
nochtans
nochtans is offline
az zat vorig jaar in pot 3 geloof ik, dus dit jaar moet de loting op papier eenvoudiger zijn. heerenveen krijgt het idd moeilijk maar moet net zoals vorig jaar proberen als 3de van de poule door te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2005, 15:16
mjk
mjk is offline
Az zat in pot 5 toch? Na 20 jaar eens Europees voetbal gehaald, dan heb je echt geen punten.
Oud 30-09-2005, 16:02
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
het gaat over de laatste drie seizoen geloof ik en daar heeft AZ wel in gescoord hoor
Oud 30-09-2005, 17:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 30-09-2005 @ 17:02 :
het gaat over de laatste drie seizoen geloof ik en daar heeft AZ wel in gescoord hoor
Gaat over de laatste 5 seizoenen en in jaren dat er niet Europees gespeeld wordt telt de gemiddelde coëfficiënt van het land over de laatste 5 jaar, wat voor Nederland nu zo staat dat een nieuwe club tussen Litex Lovetsj en Halmstads BK zou komen in dit geval, dus idd in pot 5.
Vorig jaar zat AZ daar ook geloof ik, of ze zaten in pot 4.
Oud 30-09-2005, 18:25
baas
baas is offline
AZ is groepshoofd bij loting UEFA Cup

30/9/2005 18:43

AZ is dinsdag een van de acht groepshoofden bij de loting voor groepsfase van de UEFA Cup. De Alkmaarders zijn op basis van hun UEFA-coëfficiënt de laatste club die een beschermde status geniet.
De ploeg van Louis van Gaal ontloopt daardoor de toppers CSKA Moskou (UEFA Cuphouder), AS Roma, VfB Stuttgart, AS Monaco, Hertha BSC, Lokomotiv Moskou en Besiktas in de groep van vijf clubs, waarin het één keer tegen iedere ploeg speelt.

SC Heerenveen zit in pot drie en treft daardoor in ieder geval onder meer Hamburger SV, Bolton Wanderers, Palermo en Sampdoria niet.

bron: vi.nl
Oud 30-09-2005, 21:10
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
baas schreef op 30-09-2005 @ 19:25 :
AZ is groepshoofd bij loting UEFA Cup

30/9/2005 18:43

AZ is dinsdag een van de acht groepshoofden bij de loting voor groepsfase van de UEFA Cup. De Alkmaarders zijn op basis van hun UEFA-coëfficiënt de laatste club die een beschermde status geniet.
De ploeg van Louis van Gaal ontloopt daardoor de toppers CSKA Moskou (UEFA Cuphouder), AS Roma, VfB Stuttgart, AS Monaco, Hertha BSC, Lokomotiv Moskou en Besiktas in de groep van vijf clubs, waarin het één keer tegen iedere ploeg speelt.

SC Heerenveen zit in pot drie en treft daardoor in ieder geval onder meer Hamburger SV, Bolton Wanderers, Palermo en Sampdoria niet.

bron: vi.nl
Als je een pagina terug leest, staat dat er ook al, evenals potten 2, 4 en 5
Oud 01-10-2005, 10:38
baas
baas is offline
Citaat:
WolterB schreef op 30-09-2005 @ 22:10 :
Als je een pagina terug leest, staat dat er ook al, evenals potten 2, 4 en 5
ah...I see
Oud 01-10-2005, 19:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heerenveen en AZ toch nog door, gelukkig maar, het zou echt een schande zijn geweest als alle Nederlandse clubs na ronde 1 al eruit hadden gelegen.
Oud 04-10-2005, 15:44
tigertje
tigertje is offline
De volledige loting:

Groep A
AS Monaco (Frankrijk)
Slavia Praag (Tsjechië)
Hamburger SV (Duitsland)
CSKA Sofia (Bulgarije)
Viking FK (Noorwegen)

Groep B
Lokomotiv Moskou (Rusland)
Espanyol (Spanje)
Palermo (Italië)
Brondby (Denemarken)
Maccabi Petach-Tikva (Israel)

Groep C
Hertha BSC (Duitsland)
RC Lens (Frankrijk)
Sampdoria (Italië)
Steaua Boekarest (Roemenië)
Halmstads BK (Zweden)

Groep D
AZ
Middlesbrough (Engeland)
FC Dnepr (Oekraïne)
Grashopper Zürich (Zwitserland)
Litex Lovech (Bulgarije)

Groep E
AS Roma (Italië)
FC Basel (Zwitserland)
Crvena Zvezda (Kroatië)
RC Strasbourg (Frankrijk)
Tromso (Noorwegen)

Groep F
CSKA Moskou (Rusland)
Olympique Marseille (Frankrijk)
sc Heerenveen
Levski Sofia (Bulgarije)
Dinamo Boekarest (Noorwegen)

Groep G
VfB Stutgart (Duitsland)
PAOK Saloniki (Griekenland)
Sjakthar Donetsk (Oekraïne)
Stade Rennes (Frankrijk)
Rapid Boekarest (Roemenië)

Groep H
Besiktas (Turkije)
FC Sevilla (Spanje)
Bolton Wanderers (Engeland)
Zenit St. Petersburg (Rusland)
Vitoria Setubal (Portugal)

Per groep wordt een halve competitie afgewerkt. De speeldata zijn op 20 oktober, 3 november, 24 november, 30 november/ 1 december en 14/15 december. De beste drie per groep plaatsen zich voor de knock-out fase, waarin vanuit de Champions League acht clubs instromen.

wat vinden we ervan? Ik denk dat AZ wel een kans maakt, mooie wedstrijd tegen Boro.
Heerenveen heeft sowieso twee moeilijke aan Marseille en CSKA
die andere geen idee
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 18:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heerenveen is einde verhaal lijkt me. Zie je zeker niet van Marseille en Moskou winnen en al in de voorronde bleek bij de Nederlandse clubs dat die Oostblokploegen niet makkelijk waren.

AZ heeft bij mij wel een kans voor de eerste drie. Al spelen ze wel uitwedstrijden tegen de op papier zwakste 2 ploegen. In zo'n uitwedstrijden kun je eerder averij oplopen dan dat je thuis tegen ze speelt, dus zeker die uitwedstrijden niet onderschatten zou ik zeggen.
Oud 04-10-2005, 21:18
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Groep F
CSKA Moskou (Rusland)
Olympique Marseille (Frankrijk)
sc Heerenveen
Levski Sofia (Bulgarije)
Dinamo Boekarest (Noorwegen)
Als Heerenveen dit overleefd, dan word RBC kampioen. Dit is misschien wel de zwaarste poule die er bij zit. Dinamo Boekarest versloeg Everton met 5-0 erg sterk dus, zelfs als ze uit Noorwegen komen en Levski versloeg een Franse ploeg volgens mij (?)
Oud 20-10-2005, 21:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
AZ wint met 1-2 van de club met de mooiste naam ever.
Tja, na de 0-2 hadden ze gewoon moeten uitlopen en nu maakten ze zich het onnodig lastig. Maar uiteindelijk is het toch nog goed gekomen. Goed begin.

Heerenveen... geen flauw idee wat het daar op dit moment staat, of is het al afgelopen?
Oud 20-10-2005, 21:49
Anno2007
Anno2007 is offline
0-0
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 11:06
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Weer een goeie aankoop... Die Steinsson had ik nog niet veel zien spelen, gister voor het eerst een hele wedstrijd. Maar ik zie nu al dat het een prima speler is. Zijn speelstijl is vergelijkbaar met die van Kromkamp, hij komt goed mee op, heeft een aardige actie + voorzet en kan ook nog eens uitstekend koppen. Dus extra gevaar bij corners en vrije trappen...
En Meerdink terug, das natuurlijk super.
Oud 03-11-2005, 21:45
nochtans
nochtans is offline
heerenveen speelde best aardig, alleen bruggink moet die kans er gewoon inschieten
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 10:17
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het ziet er nogaltijd goed uit voor Heerenveen. 2 gelijke spelen. Als ze geen wedstrijd verliezen, dus nog 2 gelijke spelen halen, dan gaan ze wel door.
Oud 04-11-2005, 21:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
0-0 tegen CSKA is niet verkeerd. Kan nog alle kanten op voor Heerenveen. Volgende wedstrijd uit tegen Marseille zal wel lastig worden.
Oud 24-11-2005, 19:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vanavond de kazen en Heerenvain weer. Ben benieuwd. AZ - Middlesbrough lijkt me echt een leuk affiche.
Oud 25-11-2005, 08:32
Tofke_H
Tofke_H is offline
Nouja, AZ gelijkspel. Is in principe niet slecht.
Hereveen geeft het op het laatste weg door zo'n stomme penaltie. Ze hebben het nu volgens mij niet meer in eigen handen?!
Oud 25-11-2005, 15:05
Sandersss
Sandersss is offline
Jammer van beiden. Voor Heerenveen wordt het haast onmogelijk nu.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 22:55
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Was weer een leuk Europacup-avondje gister... Jammer van het weer en het veld, maar de wedstrijd was zeker de moeite waard. AZ was dominant over de gehele wedstrijd gezien, maar 0-0 is geen slecht resultaat. Nu hebben we geloof ik nog maar 1 punt nodig in 2 wedstrijden om door te mogen.

Voor aanvang van de wedstrijd werd het publiek aangemoedigd door de nieuwe held van Alkmaar, Gretar Steinsson: KLIK
Oud 26-11-2005, 19:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
AZ 0-0, qua resultaat niet slecht nee. Nu winnen van die Bulgaren (die het trouwens verrassend goed doen ) en ze zijn er.

Voor Heerenveen was het sneu en voor hen wordt het supermoeilijk. Alleen bij gunstige uitslagen in de volgende speelronde (waarin ze vrij hebben) en bij winst op Sofia thuis kunnen ze de volgende ronde bereiken.

Vond het trouwens wel raar dat Vandenbussche zo fel uitkwam en die speler van Marseille neerhaalde. Hij had beter naar voren kunnen stappen en de hoek zo klein mogelijk maken. Bovendien waren er nog genoeg verdedigers in de buurt die nog konden ingrijpen indien die speler van Marseille nog zou treuzelen met uithalen etc.
Oud 14-12-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 04-10-2005 @ 22:18 :
Als Heerenveen dit overleefd, dan word RBC kampioen. Dit is misschien wel de zwaarste poule die er bij zit. Dinamo Boekarest versloeg Everton met 5-0 erg sterk dus, zelfs als ze uit Noorwegen komen en Levski versloeg een Franse ploeg volgens mij (?)

OK, knappe prestatie van Heerenveen vanavond!!

Het Eredivisie-topic kan ook dicht aangezien de kampioen dus bekend is.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 22:04
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 14-12-2005 @ 22:50 :
Oud 14-12-2005, 22:07
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
lekker commentaar bij dat 2e doelpunt van heerenveen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 12:15
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
lol, blijkt maar weer dat voetbal onvoorspelbaar is. Misschien word RBC ook nog wel kampioen!
Oud 15-12-2005, 12:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 15-12-2005 @ 13:15 :
lol, blijkt maar weer dat voetbal onvoorspelbaar is. Misschien word RBC ook nog wel kampioen!
Of Feyenoord
Oud 15-12-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-12-2005 @ 13:18 :
Of Feyenoord
whahaha grapjas
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 15:27
one.
one. is offline
Citaat:
jw1985 schreef op 14-12-2005 @ 22:50 :

Knappe prestatie van Heerenveen, goed voor het Nederlandse voetbal. Ze hebben de nodige portie geluk gehad, met als toppunt wel wat er in Marseille gebeurde. De scheids floot af terwijl zij een seconde later scoorden.
Oud 15-12-2005, 18:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooi voor Heerenveen! Ik dacht dat het er niet meer inzat, maar toch die laatste minuut en dan ook nog Marseille winnen... we overwinteren met 4 ploegen, netjes.
Oud 16-12-2005, 10:40
WolterB
WolterB is offline
AZ gewonnen gisteren, slechte wedstrijd en (helaas?) 2e in de poule geworden.

Dit is de potverdeling voor de volgende ronde waar de wedstrijden als volgt zijn:
Pot 1 - Pot 3 en Pot 2 - Pot 4

Pot 1:
AS Monaco (Fra)
Palermo (Ita)
Steaua Bucuresti (Rom)
Middlesbrough (Eng)
RC Strasbourg (Fra)
Olympique Marseille (Fra)
Rapid Bucuresti (Rom)
Sevilla (Esp)

Pot 2:
Hamburger SV (Ger)
Espanyol (Esp)
RC Lens (Fra)
AZ Alkmaar (Ned)
AS Roma (Ita)
Levski Sofia (Bul)
Shakhtar Donetsk (Ukr)
Zenit St. Petersburg (Rus)

Pot 3:
Slavia Praha (Cze)
Lokomotiv Moscow (Rus)
Hertha BSC (Ger)
FC Lovech (Bul)
FC Basel (Sui)
Heerenveen (Ned)
VfB Stuttgart (Ger)
Bolton Wanderers (Eng)

Pot 4:
Club Brugge (Bel)
FC Thun (Sui)
Udinese (Ita)
Lille OSC (Fra)
Schalke 04 (Ger)
Rosenborg BK (Nor)
Real Betis (Esp)
FC Petrzalka (Svk)
Oud 16-12-2005, 11:18
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Volgens mij maakt het dus geen ruk uit of je 3de word of eerste
Oud 16-12-2005, 11:42
Gimme more beer
Citaat:
Stom Konijn schreef op 16-12-2005 @ 12:18 :
Volgens mij maakt het dus geen ruk uit of je 3de word of eerste
Er zijn gewoon wat goeie clubs 2e en 3e geworden.
Oud 16-12-2005, 13:02
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
NYON - AZ moet het in de derde ronde van de UEFA beker tegen Real Betis opnemen. De Alkmaarse club begint op 15 of 16 februari met een uitwedstrijd. De return in de Alkmaarderhout staat voor een week later gepland.

Heerenveen stuit in de derde ronde van de UEFA beker op Steaua Boekarest. De Friezen spelen op 9 maart eerst in het Abe Lenstra-stadion. De return volgt een week later in Roemenië.

Bij een zege stuiten de Friezen in de vierde ronde tegen de winnaar van de ontmoeting tussen AZ en Real Betis Sevilla.
Betis en Steaua Boekarest. In de vierde ronde AZ tegen Heerenveen.
Oud 16-12-2005, 13:29
WolterB
WolterB is offline
Loting 3e ronde UEFA cup:

Real Betis - AZ
SC Heerenveen - Steaua Boekarest
Litex Lovetsj - RC Strasbourg
VfB Stuttgart - Middlesbrough
Slavia Praag - US Palermo
Lokomotiv Moskou - FC Sevilla
Bolton Wanderers - Olympiq.Marseille
Hertha BSC - Rapid Boekarest
FC Basel - AS Monaco
Udinese - RC Lens
Rosenborg BK - Zenit S.Peterburg
Club Brugge - AS Roma
Schalke 04 - Espanyol
RSC Lille - Sjachtar Donetsk
FC Thun - Hamburger SV
Artmed.Bratislava - Levski Sofia

Loting 8e finales:

HEERENVEEN/Steaua - Real Betis/AZ
Hertha/Rapid - Thun/Hamburger SV
Basel/Monaco - Litex/Strasbourg
Stuttg./Middlesb. - Cl.Brugge/AS Roma
Sl.Praag/Palermo - Schalke/Espanyol
Bolton/Marseille - Rosenborg/Zenit
Udinese/Lens - Artmedia/Levski
Lille/Sjachtar D. - L.Moskou/Sevilla
Oud 16-12-2005, 13:44
one.
one. is offline
Moeilijke loting voor AZ, een makkelijkere loting voor Heerenveen. Ik geef Heerenveen van de twee de meeste kans door te komen, CSKA Moskou > Steaua Boekarest
Oud 16-12-2005, 14:19
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Real Betis Sevilla staat laatste in de spaanse competitie... Maar je kunt je afvragen wat dat nou zegt. Beloven iig 2 leuke wedstrijden tegen die Spanjolen.
Als we door gaan en Heerenveen ook, dan moeten we tegen elkaar in de volgende ronde.

Heerenveen weer tegen een club uit het oosten. Ik hoop dat ze winnen, want ik zie voor AZ weer meer kans tegen de Friezen dan tegen Steaua...
Oud 16-12-2005, 14:44
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Real Betis is een rare ploeg, versloegen Chelsea om vervolgens in de competitie te blunderen en ook tegen Anderlecht was het een drama hoewel het nergens meer om ging. Joaquin indammen en je bent een heel eind op weg.

Steaua stelt op papier niet zo veel voor, moet Heerenveen kunnen hebben, en dan misschien wel een mooie wedstrijd tegen AZ
Oud 16-12-2005, 16:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Jammer dat als ze beide doorgaan dat ze dan tegen elkaar moeten .
Oud 16-12-2005, 18:12
baas
baas is offline
Heerenveen vliegt er gewoon uit hoor. Steaua is niet voor niets eerste in de poule geworden. Zo fantastisch is Heerenveen nou ook weer niet. AZ maakt daarentegen goede kans. Ze spelen altijd wel goed in de UEFA Cup, en Betis draait niet goed.
Oud 16-12-2005, 19:21
geen punt :|
geen punt :| is offline
Nou AZ mag niet klagen! Betis is misschien nog wel de zwakste ploeg die ze hadden kunnen loten. Ze doen of Betis veel voorsteld, maar zij weten ook dat als je laatste staat in een landelijke competitie er duidelijk iets mis is.

Steau lijkt me best pittig voor Heerenveen. Jammer idd dat ze tegen elkaar moeten in de volgende ronde (als Heerenveen ook doorgaat tenminste).
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 21:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Moeilijk te voorspellen beiden. Wat AZ betreft: Spaanse clubs, altijd van een hoog niveau, maar wel clubs die willen voetballen en dat wil AZ ook graag (zie Villareal vorig jaar). Denk dat ze best wel een kans maken. Ik denk dat Heerenveen het eerder lastig heeft. Ze zijn sowieso met een beetje geluk doorgegaan en Boekarest met groot gemak. En volgens mij lijkt mij dat een heel stugge Oostblokploeg die het achterin goed dicht houdt en in uitwedstrijden erg op de counter loert, moeilijk door te komen lijkt me.

Maar als ze beiden winnen, moeten ze tegen elkaar!!
Oud 17-12-2005, 11:01
Guissie
Guissie is offline
Voor beide ploegen een lastig te klaren klus. Heerenveen omdat het dit seizoen nog niet echt indruk heeft gemaakt en niet voortdurend goed blijft voetballen. En AZ tegen Betis, het blijft een club met goede spelers en spaanse teams hebben altijd een hoog niveau.

Ik denk dat AZ doorgaat
Oud 18-12-2005, 21:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Viel me trouwens op dat Hertha BSC naar de volgende ronde is gegaan met het doelsaldo van 1 voor en 0 tegen. Een heus record dus.
Tja, met 6 punten (3 keer 0-0 spelen en 1 keer 1-0 winnen) ben je meestal wel derde in de poule he...
Oud 15-02-2006, 13:19
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Vanavond is het weer zover.
Heerenveen eerst tegen Steuea, en daarna natuurlijk AZ tegen Real Betis Sevilla.

Weet niet wat ik van Betis moet verwachten. Ik denk niet dat het makkelijk zal worden, ook al draaien ze onderaan mee in de Spaanse competitie.
Ik denk dat een gelijkspel een goeie uitslag zou zijn, het liefst natuurlijk wel een goaltje maken...
Oud 15-02-2006, 18:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zag net op teletekst allemaal verschillende tijden voor die wedstrijden.
Oke, tijdsverschil (Engeland, Oostbloklanden) kan ik begrijpen, maar dan weer een paar wedstrijden kwart voor het uur, dan weer een paar wedstrijden kwart na het uur... waarom niet alles gewoon op het uur, veel gemakkelijker.

Heerenveen zal het lastig krijgen denk ik en AZ zou best wel eens kunnen winnen daar in Spanje... en bij een gelijk spel kun je ook al tevreden zijn, dan kun je het hier in de eigen Hout afmaken.
Oud 15-02-2006, 19:38
Gimme more beer
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 15-02-2006 @ 19:15 :
Zag net op teletekst allemaal verschillende tijden voor die wedstrijden.
Oke, tijdsverschil (Engeland, Oostbloklanden) kan ik begrijpen, maar dan weer een paar wedstrijden kwart voor het uur, dan weer een paar wedstrijden kwart na het uur... waarom niet alles gewoon op het uur, veel gemakkelijker.
Dat heeft te maken met lokale bepalingen, uitzendrechten en dergelijke.
Oud 16-02-2006, 08:07
MikezZ
MikezZ is offline
Nou AZ en Heerenveen beide verloren Best balen. Ik vind het echter wel zwak dat opeens iedereen loopt te schreeuwen (inclusief de trainer!) dat Heerenveen eruit ligt.. ik bedoel.. er is nog altijd een return, de kans is klein dat Heerenveen wint maar toch zijn ze echt nog niet uitgespeeld hoor. Elke wedstrijd is een andere wedstrijd. Misschien heeft Steaua wel een slechte dag en Heerenveen een super dag, je weet t nooit. Maar als je trainer bent hoor je niet al te zeggen dat je eruit ligt. Je hebt niet verloren tot de laatste wedstrijd is gespeeld.

Wat AZ betreft, stomme fout van mathijssen bij die 2e goal. Het wordt ook moeilijk voor hun maar AZ heeft zeker wel kans, ze hebben het eerder gedaan en ze kunnen het weer.
Oud 16-02-2006, 08:33
Tofke_H
Tofke_H is offline
Club Brugge heeft gisteren een grote kans laten liggen... Jammer. Volgende ronde is nu bijna onmogelijk.
Oud 16-02-2006, 12:13
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ik vond beide team gewoon minder dan hun tegenstanders. Betis vond ik erg sterk, het blijft een genot om naar een speler als Joaquin te kijken. Heerenveen gaat in de uitwedstrijd er echt geen 3 inleggen dus dat is wel over, AZ kan met een goede dag thuis nog wel voor een stuntje zorgen, het blijven Spanjaarden en die hebben nog wel eens een offday.
Reageren

Regels voor berichten