Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 15:51
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2005 @ 15:23 :
Mensen die pas wakker worden zijn lelijk, chagerijnig, suf en stinken uit hun bek. Geen goed plan dus.
Nee, mensen die net wakker worden zijn prachtig, er zit zo'n mooie gloed over ze heen .
Ik zou het denk ik best wel prettig vinden, lijkt me heerlijk wakker worden . Slaap vind ik heerlijk en belangrijk, maar seks staat daar nog wel boven.
Oud 09-09-2005, 15:56
ilse
ilse is offline
is bij mijn weten nog nooit gebeurd, maar lijkt me wel leuk.. als et iig geen neuken is. maar andere dingen lijkt me wel wat, leuk wakker worden
Oud 09-09-2005, 18:01
theepotje
theepotje is offline
ik was toen ik 15 was op werkweek met school, en een jongen was zo dronken dat ie op onze hotelkamer in slaap viel. Mijn vriendin en ik hadden zoiets van 'laat maar liggen' Word ik dus midden in de nacht wakker omdat ik iets nats op mijn gezicht voel, ligt ie me gewoon te zoenen. Daarna kwam ie bovenop me liggen droogneuken. Ik was te bang om iets te doen, dus ben doodstil blijven liggen. Achteraf heb ik er spijt van dat ik hem niet hard in zijn ballen heb geschopt.
Maja, hij was dus de hele tijd in de waan dat ik sliep.

Smerig toch!
Oud 09-09-2005, 20:26
XQseMe2
XQseMe2 is offline
das niet je vriend toch?

zomaar een knul die bovenop je kruipt met zn stomdronken kop, das iid een vorm van aanranding.
had ik niet moeten zien, had ik m wel even sexuele voorlichting gegeven "Wat kun je wel en wat kun je NIET doen?"
iid jammer dat je nix durfde op dat moment.

maar als je vriend naast je ligt in bed, en aan je gaat zitten omdat hij lief wilt doen tegen je, of zin heeft in meer omdat hij jou nou eenmaal lekker vindt & gek is op je (duhh, tis je vriend als in je partner remember?!) dan is het geen aanranding hoor.
give me a break!
dan kun je in dat geval helemaal nix meer doen tegewoordig.
ik bedoel...gaan we nou tegewoordig moeilijk doen over élk klein dingetje dat sexueel getint is?
verhuis dan meteen naar een klooster...
Oud 09-09-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 09-09-2005 @ 21:26 :
das niet je vriend toch?

zomaar een knul die bovenop je kruipt met zn stomdronken kop, das iid een vorm van aanranding.
had ik niet moeten zien, had ik m wel even sexuele voorlichting gegeven "Wat kun je wel en wat kun je NIET doen?"
iid jammer dat je nix durfde op dat moment.

maar als je vriend naast je ligt in bed, en aan je gaat zitten omdat hij lief wilt doen tegen je, of zin heeft in meer omdat hij jou nou eenmaal lekker vindt & gek is op je (duhh, tis je vriend als in je partner remember?!) dan is het geen aanranding hoor.
give me a break!
dan kun je in dat geval helemaal nix meer doen tegewoordig.
ik bedoel...gaan we nou tegewoordig moeilijk doen over élk klein dingetje dat sexueel getint is?
verhuis dan meteen naar een klooster...
Stel je niet zo aan. Jij kunt dat normaal vinden, maar andere mensen vinden dat onprettig. M'n vriendje kan me nog zo lief en lekker vinden en gek op me zijn, maar als ik geen seks wil, dan gebeurt het niet. (Net zo min als andersom, natuurlijk, ik ga ook niet lopen drammen als hij niet wil. Maar dat lijkt me duidelijk) En als ik slaap, wil ik geen seks. Net zoals ik niet wakker wil worden terwijl iemand op het punt staat een beschuitje in m'n mond te stouwen. En als iemand seksuele handelingen met/op jou uitvoert als jij dat niet wilt, blijft dat aanranding. Of hij nou je vriend is of niet.

Niet iedereen vind hetzelfde leuk als jij.
Oud 09-09-2005, 21:29
juno
juno is offline
Je gaat niet meteen met iemand die ligt te slapen sex hebben, dat zien de tegenstanders hier denk ik iets te zwart wit. Ik knuffel mijn vriend wel eens wakker, en dat zijn heus wel sexueel getinte aanrakingen, maar hij vindt dat altijd heel plezierig wakker worden. Ik doe het dan rustig aan, met zachtjes strelen, kusjes in zijn nek, natuurlijk ook aanraken op de cruciale plaatsen en veel body-contact, en ik voer het rustig op tot meer als ik zijn reacties voel. Dat is voorspel, en als hij er niet positief op zou reageren zou ik onmiddelijk stoppen. Dat is toch geen aanranding te noemen?
Oud 09-09-2005, 22:21
Bart2002
Bart2002 is offline
Nee, dat is gewoon lekker.
Oud 09-09-2005, 22:55
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-09-2005 @ 22:20 :
als iemand seksuele handelingen met/op jou uitvoert als jij dat niet wilt, blijft dat aanranding. Of hij nou je vriend is of niet.

je zei het zelf al in je antwoord: "Stel je niet zo aan"
dat zeg ik nu terug tegen jou.

het gaat er niet om dat mensen hetzelfde leuk moeten vinden als ik vind, dat heb ik nooit gezegd, staat er ook compleet los van.
maar je kunt dingen wel erg overdrijven door het meteen aanranding te noemen.

heb je het zelf wel ns meegemaakt? ben je wel ns écht aangerand?
je moet geen woorden in je mond nemen waarvan je de betekenis niet weet / begrijpt (ervan uitgaand dat je het niet heb meegemaakt)
óf je vindt het leuk dat hij aan je zit in je slaap, óf niet.
maar doe niet zo idioot met "hij heeft me aangerand van8"
waarom noem je het dan niet meteen verkrachting?
"haal de politie erbij mensen, me vriendje zit aan me terwijl ik slaap!"
Oud 10-09-2005, 09:54
Verwijderd
Citaat:
XQseMe2 schreef op 09-09-2005 @ 23:55 :
je zei het zelf al in je antwoord: "Stel je niet zo aan"
dat zeg ik nu terug tegen jou.

het gaat er niet om dat mensen hetzelfde leuk moeten vinden als ik vind, dat heb ik nooit gezegd, staat er ook compleet los van.
maar je kunt dingen wel erg overdrijven door het meteen aanranding te noemen.

heb je het zelf wel ns meegemaakt? ben je wel ns écht aangerand?
je moet geen woorden in je mond nemen waarvan je de betekenis niet weet / begrijpt (ervan uitgaand dat je het niet heb meegemaakt)
óf je vindt het leuk dat hij aan je zit in je slaap, óf niet.
maar doe niet zo idioot met "hij heeft me aangerand van8"
waarom noem je het dan niet meteen verkrachting?
"haal de politie erbij mensen, me vriendje zit aan me terwijl ik slaap!"
Er zijn inderdaad genoeg voorvallen geweest met mannen die plotseling in m'n borsten knepen, tussen m'n benen grepen of me plotseling zoenden, terwijl ik daar absoluut niet van gediend was. En ja, dat is nou aanranding.

Doos.
Oud 10-09-2005, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 10-09-2005 @ 10:54 :

Doos.
2nd.
Oud 10-09-2005, 09:57
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-09-2005 @ 22:29 :
Je gaat niet meteen met iemand die ligt te slapen sex hebben, dat zien de tegenstanders hier denk ik iets te zwart wit. Ik knuffel mijn vriend wel eens wakker, en dat zijn heus wel sexueel getinte aanrakingen, maar hij vindt dat altijd heel plezierig wakker worden. Ik doe het dan rustig aan, met zachtjes strelen, kusjes in zijn nek, natuurlijk ook aanraken op de cruciale plaatsen en veel body-contact, en ik voer het rustig op tot meer als ik zijn reacties voel. Dat is voorspel, en als hij er niet positief op zou reageren zou ik onmiddelijk stoppen. Dat is toch geen aanranding te noemen?
De TS heeft het anders over 'verwennen tijdens je slaap'. Licht seksueel getinte aanrakingen is heel wat anders dan wakker gevingerd worden. Ik zit daar gewoon niet op te wachten, en dus zou het aanranding zijn als hij het wél zou doen. Zo simpel is het.
Oud 10-09-2005, 10:39
juno
juno is offline
Citaat:
Er zijn inderdaad genoeg voorvallen geweest met mannen die plotseling in m'n borsten knepen, tussen m'n benen grepen of me plotseling zoenden, terwijl ik daar absoluut niet van gediend was. En ja, dat is nou aanranding.

Doos.
Niet katten, je weet best wat ze bedoelt. Als je vriend, je partner dus, waar je oud mee wilt worden en kinderen mee op de wereld wilt zetten en samen een hypotheek wilt aangaan en de hele rataplan, je lekker wakker begint te vrijen is dat geen aanranding.

Jij ziet een ander scenario dan zij, jullie hebben het niet over hetzelfde en zullen het daarom dus nooit eens worden. Over en weer katten en schelden is weinig zinvol en staat jullie niet fraai.
Oud 10-09-2005, 10:48
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
juno schreef op 10-09-2005 @ 11:39 :
Niet katten, je weet best wat ze bedoelt. Als je vriend, je partner dus, waar je oud mee wilt worden en kinderen mee op de wereld wilt zetten en samen een hypotheek wilt aangaan en de hele rataplan, je lekker wakker begint te vrijen is dat geen aanranding.
Al was het de paus zelf; als iemand geen seks wilt en het toch krijgt, is en blijft 't aanranding.

En dan nogmaals zoals Morgan al heeft gezegd; het gaat hier niet om schattig wakker knuffelen maar om echte seksuele handelingen zoals vingeren of neuken.

En XQseMe2 is nou eenmaal een doos.
Oud 10-09-2005, 11:41
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:

Doos.
pffff....wat ben jij een lastig persoon zeg.
zo lijkt het me iig wel als ik je opmerkingen af en toe zo ns lees (ook niet altijd, maar nu in dit geval wel)

gefeliciteerd als er mannen ongevraagd alleen maar aan je zaten, maar aanranding is écht wel iets anders hoor.
dat is de voorloper van verkrachting, weet je wel?!
als ze dus tegen jouw wil in, je gaan dwingen om sex te hebben maar jij op een-of-andere manier daarvan weet weg te komen, of door je eigen toedoen of door iets / iemand anders.

Citaat:
En XQseMe2 is nou eenmaal een doos.
Miss wel, maar ik weet teminste het verschil tussen aanranding en aanraking.
Oud 10-09-2005, 12:48
Muchacha
Muchacha is offline
Ik ben het eens met Morgan. Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt, niet van mijn vriendje en ik denk dat ik zou beginnen freaken moest mijn vriend aan me zitten terwijl ik slaap (en dan bedoel ik dus op plaatsen waar hij NIET moet zitten, niet zoals Juno het beschrijft, want dat is weer iets helemaal anders en dat vind ik ook leuk). Het aanranding noemen is misschien wat ver gezocht omdat het je vriend is, je gaat inderdaad niet roepen de volgende ochtend "je hebt me aangerand, klootzak!" (tenzij ie het vaker doet natuurlijk, dan zou ik me al niet meer veilig voelen bij hem en hem gauw de deur wijzen)

Betast worden op intieme plaatsen tegen je zin is echt wel aanranding, of het nu tot verkrachting komt of niet. Een kneep in de billen ofzo vind ik niet, maar als ze naar je kruis grijpen en je tegen een muur zetten zodat je niet weg kan dan vind ik het geen aanstellerij als je er aanranding van maakt. Of het doel nu verkrachting was of niet.
Oud 10-09-2005, 13:17
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 10-09-2005 @ 12:41 :

gefeliciteerd als er mannen ongevraagd alleen maar aan je zaten, maar aanranding is écht wel iets anders hoor.
dat is de voorloper van verkrachting, weet je wel?!

Miss wel, maar ik weet teminste het verschil tussen aanranding en aanraking.
Van aanranding is wettelijk gezien al sprake als iemand je ongewild begint te zoenen.

En tuurlijk heb je hier ook nog gradaties.
Oud 10-09-2005, 14:05
juno
juno is offline
Ik vind het niet correct om hier van aanranding te spreken, dat is een veel te beladen term. Het is inderdaad een (mislukte)poging tot verkrachting, maar wel een op zichzelf staand delict in de strafwet.

Verkrachting is trouwens een ouderwetse term. De wet spreekt tegenwoordig van sexueel binnendringen van het lichaam. Een ongewenste tongzoen valt daaronder, maar ook een ongewenste vinger in je broekje, wat vroeger alleen als aanranding gold. Voorheen was de term verkrachting namelijk alleen gereserveerd voor geslachtsgemeenschap, en dat werd daarom als zo ernstig beschouwd omdat je er zwanger van kon worden en dus met zeer verstrekkende gevolgen zou zitten.

Aanranding was wel vervelend, een hand in je beha bijvoorbeeld, en het was zeker onwenselijk, maar toch een stuk minder erg dan verkrachting.

Wat de tegenstanders van sex in je slaap beschrijven is wel degelijk sexueel binnendringen, en eigenlijk zouden ze dan de term verkrachting moeten gebruiken om dat gedrag van hun vriendje te beschrijven.

Maar dat is een stap die denk ik niemand wil zetten. Aanranding is minder ernstig, maar afkeurenswaardig vinden de meesten het toch wel. Wat ze beschrijven IS dan ook verkrachting, mar ze durven het niet zo te noemen.

Wat Ik beschrijf en waar XQseMe2 op doelt en ik denk de TS ook, al drukt ze zich wat onduidelijk uit, is opvrijen, opwinden. Voorspel. Wel degelijk sexueel getint, niet alleen een beetje knuffelen. Dat kan ik met de beste wil van de wereld niet onder verkrachting of aanranding laten vallen.

Ik denk ook niet dat er hier maar een enkel vriendje zou zijn die bij de minste vorm van tegenstribbelen niet onmiddelijk zou ophouden. Kenmerk van een aanrander is nu juist dat hij dat NIET doet.
Oud 10-09-2005, 17:28
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ligt eraan hoe je het doet natuurlijk. Ik zou het eerst ter sprake brengen en kijken wat je vriendin ervan vind. En als ze dat ook wel spannend vind kun je het proberen. Het kan heeel opwindend zijn, vind ik.
Oud 10-09-2005, 18:09
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-09-2005 @ 22:20 :
Stel je niet zo aan. Jij kunt dat normaal vinden, maar andere mensen vinden dat onprettig. M'n vriendje kan me nog zo lief en lekker vinden en gek op me zijn, maar als ik geen seks wil, dan gebeurt het niet. (Net zo min als andersom, natuurlijk, ik ga ook niet lopen drammen als hij niet wil. Maar dat lijkt me duidelijk) En als ik slaap, wil ik geen seks. Net zoals ik niet wakker wil worden terwijl iemand op het punt staat een beschuitje in m'n mond te stouwen. En als iemand seksuele handelingen met/op jou uitvoert als jij dat niet wilt, blijft dat aanranding. Of hij nou je vriend is of niet.

Als jij vind dat zij zich aanstelt geldt dat ook voor alle mensen die een serieuze vergelijking maken met aanrandig of zelfs verkrachting.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je de controle wil houden of dat je het liever niet wil om wat voor reden dan ook. Maar dit is absoluut geen aanranding als het om een vast vriendje gaat, en daar had ik het over in dit topic.

Als je het niet wil zeg je het tegen je vriendje, gaat hij door dan is het tegen je zin in en dan word het dus pas aanranding/verkrachting...

Ga dus please niet praten over aanstellen... want als iemand zich aanstelt.........
Oud 11-09-2005, 11:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 10-09-2005 @ 19:09 :
Als jij vind dat zij zich aanstelt geldt dat ook voor alle mensen die een serieuze vergelijking maken met aanrandig of zelfs verkrachting.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je de controle wil houden of dat je het liever niet wil om wat voor reden dan ook. Maar dit is absoluut geen aanranding als het om een vast vriendje gaat, en daar had ik het over in dit topic.

Als je het niet wil zeg je het tegen je vriendje, gaat hij door dan is het tegen je zin in en dan word het dus pas aanranding/verkrachting...

Ga dus please niet praten over aanstellen... want als iemand zich aanstelt.........
Als ze slaapt kan ze moeilijk iets erover zeggen?

Aangerand worden kan door iedereen gebeuren, ook vaste vriendjes. Het is simpelweg ongewild/geforceerd erotisch contact. Ook in het geval als het slachtoffer incapabel is om zich er tegen te verzetten. (doordat ze bv. slaapt; in coma ligt; oid).

Als een meisje wakker is en haar vriendje doet erotische handelingen bij haar terwijl ze dat niet wilt, is dat ook gewoon aanranding; als je slaapt verandert dat niet.

"vriendje zijn" van iemand is geen wettelijke goedkeuring dat je iemand gewoon mag pakken wanneer je zin hebt.
Oud 11-09-2005, 12:11
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Stelletje saaie dozen hier zeg .
Oud 11-09-2005, 14:31
juno
juno is offline
Waarom denken sommige mensen hier toch dat dat vriendje gewoon door zou gaan als hij merkt dat ze niet wil? Want dan zou het aanranding zijn ja, dat ben ik helemaal met de tegenstanders eens.

Moet er dan perse eerst mondelinge toestemming gevraagd worden? Dat doe je als je wakker bent toch ook niet? Dan begin je ook met sexueel getinte handelingen, en dan merk je wel of je partner er zin in heeft. Sinds wanneer is iemand verleiden aanranding?
Oud 11-09-2005, 19:50
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
juno schreef op 11-09-2005 @ 15:31 :
Waarom denken sommige mensen hier toch dat dat vriendje gewoon door zou gaan als hij merkt dat ze niet wil? Want dan zou het aanranding zijn ja, dat ben ik helemaal met de tegenstanders eens.

Moet er dan perse eerst mondelinge toestemming gevraagd worden? Dat doe je als je wakker bent toch ook niet? Dan begin je ook met sexueel getinte handelingen, en dan merk je wel of je partner er zin in heeft. Sinds wanneer is iemand verleiden aanranding?
Helemaal mee eens
Als mijn vriend me zou wakker vrijen (zonder dat ie weet hoe ik me erbij voel) en ik zou schrikken en willen dat ie stopt en dat nooit meer doet, is het geen aanranding. Doet ie verder, dan wel. Stopt hij en doet hij het een tweede maal op een ander moment, dan ook en dan mag hij oprotten.
Oud 12-09-2005, 10:59
Lente
Lente is offline
Citaat:
juno schreef op 11-09-2005 @ 15:31 :

als ik wakker ben kan ik hem meteen laten merken dat ik er geen zin in heb, als ik slaap niet. een heeel belangrijk verschil ehh
Oud 12-09-2005, 16:10
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Lente schreef op 12-09-2005 @ 11:59 :
als ik wakker ben kan ik hem meteen laten merken dat ik er geen zin in heb, als ik slaap niet. een heeel belangrijk verschil ehh
maar dat betekend niet automatisch dat je het tot de term 'aanranding' kan bombarderen.
als je slaapt en je merkt het niet, heb je er dus ook geen last van.
ga je niet de volgende morgen nog vragen "zeg heb je me soms nog aangerand toevallig vannacht?"

aanranding is pas aanranding als er tegen jouw wil in sexuele (getinte) handelingen worden toegepast bij / op jou, en jij je tijdens die handelingen daar volledig van bewust bent.
in die gevallen kun jij namelijk 'nee' zeggen, en is het op dat moment duidelijk dat jij het niet wilt.

daarom vinnik dat als iemand in een coma ligt, en een ander erbovenop springt, dat je dat geen verkrachting kan noemen.
tuurlijk zal de persoon in kwestie als ze weer wakker is, het er wel niet mee eens zijn als ze het hoort, maar op het moment dat het gebeurt weet ze er nix van, ze maakt het niet bewust mee (lees: zoals jij dat zou doen als je volledig bij bewustzijn bent) en kan op dat moment niet aangeven dat ze het niet wilt.

verkrachting & aanranding is pas sprake van als er een duidelijk 'nee' wordt gegeven wanneer er sexuele handelingen verricht (gaan) worden op die persoon

Laatst gewijzigd op 12-09-2005 om 16:15.
Oud 12-09-2005, 16:46
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 12-09-2005 @ 17:10 :
maar dat betekend niet automatisch dat je het tot de term 'aanranding' kan bombarderen.
ga je niet de volgende morgen nog vragen "zeg heb je me soms nog aangerand toevallig vannacht?"

aanranding is pas aanranding als er tegen jouw wil in sexuele (getinte) handelingen worden toegepast bij / op jou, en jij je tijdens die handelingen daar volledig van bewust bent.
in die gevallen kun jij namelijk 'nee' zeggen, en is het op dat moment duidelijk dat jij het niet wilt.

daarom vinnik dat als iemand in een coma ligt, en een ander erbovenop springt, dat je dat geen verkrachting kan noemen.
tuurlijk zal de persoon in kwestie als ze weer wakker is, het er wel niet mee eens zijn als ze het hoort, maar op het moment dat het gebeurt weet ze er nix van, ze maakt het niet bewust mee (lees: zoals jij dat zou doen als je volledig bij bewustzijn bent) en kan op dat moment niet aangeven dat ze het niet wilt.

verkrachting & aanranding is pas sprake van als er een duidelijk 'nee' wordt gegeven wanneer er sexuele handelingen verricht (gaan) worden op die persoon
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting

Lees vooral ff aandachtig het stukje 'Speciale situaties'. Hoewel er niks directs over verkrachting tijdens slaap iets staat, staat er wel duidelijk:

"Een bewusteloos persoon is evenmin in staat de situatie te stoppen, dus ook in geval seksuele penetratie van het lichaam gebeurt wanneer een individu bewusteloos is, spreekt men van verkrachting."

Hoewel het hier gaat om een bewusteloos persoon, geeft het ook duidelijk aan dat men in een situatie moet zijn om de eventuele seksuele handeling te kunnen stoppen wil je niet spreken van verkrachting. Als het slachtoffer daar geen mogelijkheid voor krijgt is het verkrachting.

Mensen die slapen krijgen daar geen mogelijkheid voor.

Daaronder staan zaken waarin een verdachte is vrijgesproken van verkrachting omdat er expliciet toestemming is gegeven voor seks.

Dus nog een keer; als iemand slaapt en iemand anders heeft seks met diegene, kan diegene niet expliciet zeggen dat hij of zij niet wilt. In dit geval kan je dus gewoon van verkrachting spreken.

..

In jouw eindeloze wijze logica zou een verkrachter dus eerst zijn slachtoffer bewusteloos moeten slaan en haar dan pas verkrachten .. want dan is dat geen verkrachting. Geweldig.
Oud 12-09-2005, 17:22
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het is misschien maar een detail, maar als je seks wil hebben met je partner op het moment dat die nog slaapt, lijkt het me toch de bedoeling dat ze ervan wakker wordt?

En nog een ding dat ik niet begrijp: wanneer je als vrouw een keer in een situatie geen seks wil, wil dat toch niet automatisch zeggen dat dat je de volgende keer in die situatie ook geen zin hebt? En dan heb ik het zowel over tijdens je slaap als situatie, maar ook als het 35° is, als je binnen 10 minuten naar de tandarts moet, of als je net televisie aan het kijken bent.

@XQseMe2: Je hebt het daar over dingen als seks met iemand die in coma ligt, en dus geen toestemming kan geven, dat dat geen verkrachting is. Maar vind je dat dan ook iets wat absoluut niet kan, of valt dat nog mee?
Oud 12-09-2005, 17:25
Verwijderd
Ik zou zeggen dat je toch gewoon aan je vriend(in) kunt vragen 'hee, vind je het goed als ik je ooit een keertje wakker vrij?'. Dan is je vriend(in) in de gelegenheid om aan te geven of hij/zij dat accepteert of niet. Uiteraard mag je vriend(in) dan na het wakker worden nog altijd zeggen dat hij/zij wil dat je ophoudt.
Oud 12-09-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Mensen die pas wakker worden zijn lelijk, chagerijnig, suf en stinken uit hun bek. Geen goed plan dus.
Maar seks blijft lekker ...
Oud 13-09-2005, 05:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Iedereen die over aanranding begint, zo zie ik het dus absoluut niet. (Gelukkig maar )
Aangezien mijn vriend en ik veel verder gaan in onze slaap dan een beetje betasten en zoenen

Wij kunnen er allebei echt niets aan doen, maar onbewust liggen we waarschijnlijk op een bepaalde manier te draaien dat we elkaar aanstoot geven om te gaan zoenen. Soms blijft het bij zoenen (en betasten) en soms gaat het verder en doen we het ook! Als we dan eenmaal bezig zijn worden we wakker en de volgende ochtend denk je eerst dat het een droom was

Mijn vriend voelt zich er heel erg schuldig om (blijkbaar denkt hij dus wél aan de aanrandingsfactor, waar ik nog niet eens bij stil gestaan heb!), maar hij weet zelf ook niet dat hij begint en bovendien vind ik het heerlijk Dus ik zeg altijd maar dat hij zich daar geen zorgen om hoeft te maken (Seks tijdens je slaap is tenslotte een andere variant dan seks als je wakker bent, het voelt heel anders, juist omdat je slaperig bent. Die variatie vind ik heerlijk ).
Oud 13-09-2005, 09:10
juno
juno is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 12-09-2005 @ 17:10 :

Ik zal maar net doen of ik deze post niet gelezen heb....

De wetgever is het gelukkig niet met je eens. Of een sexuele handeling als aanranding of verkrachting gekwalificeerd kan worden, is onafhankelijk van het "nee" van een persoon die niet in staat is om zijn wil kenbaar te maken.

Juist in dat geval is het uitgangspunt "nee". De actieve partij mag niet van uitgaan dat het allemaal goed is tenzij het object van zijn lusten weigert. Het slachtoffer kán namelijk niet weigeren. In jouw optiek is het meisje dat in een dicotheek drugs in haar drankje toegediend heeft gekregen vogelvrij. Iedereen kan haar ongestraft van achteren en van voren uitwonen, want ze zegt immers geen nee? Je zult zelf wel aanvoelen dat dit geen goed uitgangspunt is. Wie geen nee kan zeggen, moet beschermd worden door het uitgangspunt dat ze blijkbaar ook geen ja kan zeggen en dat iedereen daarom met zijn poten van haar af moet blijven. Sexueel verkeer vergt de actieve en enthousiaste participatie van twee personen, ontbreekt deze, dan is er sprake van verkrachting.

Jouw stelling dat het slachtoffer van niets heeft geweten, en er dus geen schade is aangericht, en dat daarom dus geen sprake kan zijn van een strafbare handeling, is onhoudbaar. Ze kan er namelijk nog steeds zwanger van geworden zijn of een SOA hebben opgelopen. Dit los gezien van het feit dat haar lichamelijke integriteit sowieso al is aangetast omdat iemand zonder haar toestemming aan haar heeft gezeten.

Ik denk dat jij de begrippen zonder haar toestemming en tegen haar wil met elkaar verwart. Jij stelt dat er pas sprake is van verkrachting indien dit tegen de wil van het slachtoffer gebeurt. De wetgever gaat goddank uit van het tegendeel: er is sprake van verkrachting indien dit gebeurt zonder de toestemming van het slachtoffer. Deze extra veiligheid is ingebouwd omdat soms mensen niet in staat zijn hun toestemming te geven of hun wil kenbaar te maken. Deze mensen moeten beschermd worden.

In de situatie waar het topic over gaat is er naar mijn mening inderdaad geen sprake van verkrachting, maar dat is om een andere reden. Ten eerste is het geen enge man die je de bosjes insleurt maar je eigen vriendje. A priori zeg je tegen een vreemde vent natuurlijk al nee, maar je vriendje is iemand met wie je in wakende toestand al zo vaak sex hebt gehad met volledige instemming. Hij hoeft de kans dat je nee zult zeggen dus minder groot in te schatten dan een enge man.

Dat wil nog niet zeggen dat hij daarom het volledige recht heeft om sex met je te hebben ook als jij dat niet wilt. Ook hij moet toestemming vragen, maar de manier waarop dat dient tegebeuren is minder streng dan in een situatie waarin hij niet je vriendje zou zijn. Hij mag best beginnen met lichte sexuele handelingen om je op te winden, in de hoop dat jij daarop in zult gaan en daarmee dus toestemming geeft.

Ook hij moet onmiddelijk ophouden zodra jij laat merken er geen zin in te hebben. Juist omdat hij je vriendje is zal hij dat doen. het is dan geen poging tot aanranding of verkrachting, want zijn opzet was niet daarop gericht. Hij wilde je alleen opwinden, kijken of je zin had.

In de situatie van iemand wakker vrijen is er natuurlijk gen sprake van het in de eerste seconde sexueel binnendringen van het lichaam. Dat wordt hier door de tegenstanders veel te gechargeerd gesteld. Het begint met strelen en knuffelen en als je niet wilt, okee, dan niet. Hij komt dan toestemming vragen op een non verbale manier. Een vriendje kan dat op die manier, een wildvreemde niet. Een wildvreemde heeft namelijk niet het recht om je zelfs maar aan te raken.

Een vriendje dat daarentegen tegen je aan komt liggen en je wakker maakt door er hem even helemaal in te schuiven, die gaat ook inderdaad te ver. Die vraagt geen toestemming, die probeert je niet op te winden, die neukt je. Dat kan niet, de meeste mensen vinden het volledig overslaan van voorspel niet echt prettig.

Omdat jij echter wel op dat moment wakker wordt, is het niet dezelfde situatie van het bedwelmde meisje in de discotheek. Jij kunt onmiddelijk nee of ja zeggen. Zeg je nee, dan blijft er absoluut sprake van verkrachting, al is het nog zo je vriendje. Zeg je alsnog oh ja lekker, dan geef je die toestemming alsnog.
Oud 13-09-2005, 13:19
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
juno schreef op 13-09-2005 @ 10:10 :
De wetgever is het gelukkig niet met je eens. Of een sexuele handeling als aanranding of verkrachting gekwalificeerd kan worden, is onafhankelijk van het "nee" van een persoon die niet in staat is om zijn wil kenbaar te maken.
sorry juno
maar in friesland is een man vrijgesproken van verkrachting, omdat ze niet protesteerde...
NEE, WANT ZE SLIEP!!!

mjah, ik ben het er ook niet mee eens, maar de wetgeving dus blijkbaar wel
Oud 13-09-2005, 13:20
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-09-2005 @ 18:25 :
Ik zou zeggen dat je toch gewoon aan je vriend(in) kunt vragen 'hee, vind je het goed als ik je ooit een keertje wakker vrij?'. Dan is je vriend(in) in de gelegenheid om aan te geven of hij/zij dat accepteert of niet. Uiteraard mag je vriend(in) dan na het wakker worden nog altijd zeggen dat hij/zij wil dat je ophoudt.

lijkt mij ook...
is het probleem ook meteen over...
Oud 13-09-2005, 13:45
Lente
Lente is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-09-2005 @ 18:25 :
idd. mijn vriend weet dat ik het niet wil en blijft dus van me af als ik slaap. Beetje moeilijk idd om het over aanranding te hebben als het over je eigen vriend gaat maar ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen als hij/zij aan je zit terwijl je dat niet wil.

en XQseMe2: wat een schaap ben jij zeg
Oud 13-09-2005, 14:49
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zou het wel leuk vinden. Alleen dan het liefst als ik nog niet zo lang lig te slapen. Dan ben je minder 'muf'.
Oud 13-09-2005, 17:20
LaraCroft
LaraCroft is offline
Wat ik gewoon niet snap is :

Waarom moet je uberhaupt sexen met iemand terwijl diegene diep in slaap is.

Ik bedoel je bent met zijn 2en dus dan sex je ook maar wanneer diegene wakker is.

bedoel als je geen sex wil hebben terwijl je allebei wakker bent maar diegene terwijl die slaapt neukt.
Dan heb ik zoiets van pak lekker jezelf
Oud 13-09-2005, 17:51
juno
juno is offline
Die ene die slaapt wordt vanzelf wel wakker hoor.
Oud 13-09-2005, 19:50
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Lente schreef op 13-09-2005 @ 14:45 :
en XQseMe2: wat een schaap ben jij zeg
oh donder toch op allemaal!
jezus, jullie kunnen ook op een normale manier zeggen dat ik ernaast zit, zoals juno al enigzins doet.
op die manier wil ik nog wel ns het van een andere kant gaan bezien, en zal ik willen toegeven dat jullie gelijk hebben.

sorry dat de eindeloze wijsheid van dit schaap niet overeen komt met jullie logica.
de woorden zijn al teruggenomen wat mij betreft.
ik vind het ook niet kunnen als zoiets gebeurd, ik vind het zelfs ronduit laf en goor bij gebrek aan betere woorden.

verder wat dit topic betreft, ben ik het eens met sarah.
zo is alles meteen goed afgesproken onderling, weet je bij elkaar waar je aan toe bent, en hoef je niet bang te zijn dat er een bepaalde handeling verkeerd wordt opgevat door de partner.
Oud 14-09-2005, 14:13
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Kitaantjuh schreef op 09-09-2005 @ 15:25 :
Beetje handwerk daarentegen heb ik geen problemen mee (a)
Daar begint het mee. Maar dan draait het meestal toch wel uit op seks.
Oud 14-09-2005, 17:10
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
juno schreef op 13-09-2005 @ 18:51 :
Die ene die slaapt wordt vanzelf wel wakker hoor.
Het gaat dus om de manier van wakker worden... Vind je dan fijn of niet...

En als je niet wakker word bezorg je iemand mss een leuke natte droom
Oud 14-09-2005, 23:51
WB_Oud
WB_Oud is offline
Volgens mij begrijpen mensen niet echt wat de topicstarter bedoelt. Het gaat er niet om dat één van de twee wakker is, dat is een totaal andere situatie en niet leuk (mijn mening). Wél leuk is als je allebei slaapt en spontaan tot elkaar aangetrokken wordt. En slapen is dan niet slapen, er lijkt toch iets van bewustzijn aanwezig te zijn omdat je niet opeens schrikt van: 'hee, wat doe ik nu?'. Je weet nog dat je al een tijdje bezig bent (bij ons dan meestal alleen voorspel/handwerk tot het moment dat we wakker worden). En dat wakker worden is ook nog in een slaaproes.

Hoe mensen (meisjes) dit kunnen vergelijken met verkrachting vind ik onbegrijpelijk. De V doet net zo goed mee als de M, en is net zo 'wakker' (of eigenlijk niet dus). En geloof mij: het is een aparte en helemaaaal geen slechte ervaring, niet vergelijkbaar met normaal sex hebben. Ik denk dat het een beetje zo zit: Je hebt het fijne gevoel zonder het directe bewustzijn/gedachtes erbij. Het is niet écht slapen maar ook niet écht wakker. Schijnbaar is het lastig te begrijpen als je nog nooit iets dergelijks hebt meegemaakt.
Oud 15-09-2005, 05:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
WB schreef op 15-09-2005 @ 00:51 :
Volgens mij begrijpen mensen niet echt wat de topicstarter bedoelt. Het gaat er niet om dat één van de twee wakker is, dat is een totaal andere situatie en niet leuk (mijn mening). Wél leuk is als je allebei slaapt en spontaan tot elkaar aangetrokken wordt. En slapen is dan niet slapen, er lijkt toch iets van bewustzijn aanwezig te zijn omdat je niet opeens schrikt van: 'hee, wat doe ik nu?'. Je weet nog dat je al een tijdje bezig bent (bij ons dan meestal alleen voorspel/handwerk tot het moment dat we wakker worden). En dat wakker worden is ook nog in een slaaproes.

Hoe mensen (meisjes) dit kunnen vergelijken met verkrachting vind ik onbegrijpelijk. De V doet net zo goed mee als de M, en is net zo 'wakker' (of eigenlijk niet dus). En geloof mij: het is een aparte en helemaaaal geen slechte ervaring, niet vergelijkbaar met normaal sex hebben. Ik denk dat het een beetje zo zit: Je hebt het fijne gevoel zonder het directe bewustzijn/gedachtes erbij. Het is niet écht slapen maar ook niet écht wakker. Schijnbaar is het lastig te begrijpen als je nog nooit iets dergelijks hebt meegemaakt.
Precies
Ik snap je helemaal
Eindelijk iemand die hetzelfde meemaakt
Oud 15-09-2005, 06:18
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Nah, liever niet.
Sowieso ben ik niet van de ochtendseks.
Oud 15-09-2005, 06:30
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
juno schreef op 13-09-2005 @ 10:10 :
verhaal
Oud 16-09-2005, 22:09
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Of jij bent gewoon verschrikkelijk bekrompen.
Oud 16-09-2005, 22:12
Nona
Nona is offline
Citaat:
HvJ schreef op 16-09-2005 @ 23:09 :
Of jij bent gewoon verschrikkelijk bekrompen.
Doe als Mina: eerst koffie en een peuk. Dan ben je aanspreekbaar en bijt je in ieder geval niet meteen als je naam gekreund wordt.

Regels voor berichten