![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou het denk ik best wel prettig vinden, lijkt me heerlijk wakker worden ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet iedereen vind hetzelfde leuk als jij. |
![]() |
||
Citaat:
dat zeg ik nu terug tegen jou. het gaat er niet om dat mensen hetzelfde leuk moeten vinden als ik vind, dat heb ik nooit gezegd, staat er ook compleet los van. maar je kunt dingen wel erg overdrijven door het meteen aanranding te noemen. heb je het zelf wel ns meegemaakt? ben je wel ns écht aangerand? je moet geen woorden in je mond nemen waarvan je de betekenis niet weet / begrijpt (ervan uitgaand dat je het niet heb meegemaakt) óf je vindt het leuk dat hij aan je zit in je slaap, óf niet. maar doe niet zo idioot met "hij heeft me aangerand van8" ![]() waarom noem je het dan niet meteen verkrachting? "haal de politie erbij mensen, me vriendje zit aan me terwijl ik slaap!" ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doos. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij ziet een ander scenario dan zij, jullie hebben het niet over hetzelfde en zullen het daarom dus nooit eens worden. Over en weer katten en schelden is weinig zinvol en staat jullie niet fraai. |
![]() |
||
Citaat:
En dan nogmaals zoals Morgan al heeft gezegd; het gaat hier niet om schattig wakker knuffelen maar om echte seksuele handelingen zoals vingeren of neuken. En XQseMe2 is nou eenmaal een doos. |
![]() |
|||
Citaat:
zo lijkt het me iig wel als ik je opmerkingen af en toe zo ns lees (ook niet altijd, maar nu in dit geval wel) gefeliciteerd als er mannen ongevraagd alleen maar aan je zaten, maar aanranding is écht wel iets anders hoor. dat is de voorloper van verkrachting, weet je wel?! als ze dus tegen jouw wil in, je gaan dwingen om sex te hebben maar jij op een-of-andere manier daarvan weet weg te komen, of door je eigen toedoen of door iets / iemand anders. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En tuurlijk heb je hier ook nog gradaties. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je de controle wil houden of dat je het liever niet wil om wat voor reden dan ook. Maar dit is absoluut geen aanranding als het om een vast vriendje gaat, en daar had ik het over in dit topic. Als je het niet wil zeg je het tegen je vriendje, gaat hij door dan is het tegen je zin in en dan word het dus pas aanranding/verkrachting... Ga dus please niet praten over aanstellen... want als iemand zich aanstelt.........
||
Citaat:
Aangerand worden kan door iedereen gebeuren, ook vaste vriendjes. Het is simpelweg ongewild/geforceerd erotisch contact. Ook in het geval als het slachtoffer incapabel is om zich er tegen te verzetten. (doordat ze bv. slaapt; in coma ligt; oid). Als een meisje wakker is en haar vriendje doet erotische handelingen bij haar terwijl ze dat niet wilt, is dat ook gewoon aanranding; als je slaapt verandert dat niet. "vriendje zijn" van iemand is geen wettelijke goedkeuring dat je iemand gewoon mag pakken wanneer je zin hebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als mijn vriend me zou wakker vrijen (zonder dat ie weet hoe ik me erbij voel) en ik zou schrikken en willen dat ie stopt en dat nooit meer doet, is het geen aanranding. Doet ie verder, dan wel. Stopt hij en doet hij het een tweede maal op een ander moment, dan ook en dan mag hij oprotten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je slaapt en je merkt het niet, heb je er dus ook geen last van. ga je niet de volgende morgen nog vragen "zeg heb je me soms nog aangerand toevallig vannacht?" aanranding is pas aanranding als er tegen jouw wil in sexuele (getinte) handelingen worden toegepast bij / op jou, en jij je tijdens die handelingen daar volledig van bewust bent. in die gevallen kun jij namelijk 'nee' zeggen, en is het op dat moment duidelijk dat jij het niet wilt. daarom vinnik dat als iemand in een coma ligt, en een ander erbovenop springt, dat je dat geen verkrachting kan noemen. tuurlijk zal de persoon in kwestie als ze weer wakker is, het er wel niet mee eens zijn als ze het hoort, maar op het moment dat het gebeurt weet ze er nix van, ze maakt het niet bewust mee (lees: zoals jij dat zou doen als je volledig bij bewustzijn bent) en kan op dat moment niet aangeven dat ze het niet wilt. verkrachting & aanranding is pas sprake van als er een duidelijk 'nee' wordt gegeven wanneer er sexuele handelingen verricht (gaan) worden op die persoon
Laatst gewijzigd op 12-09-2005 om 16:15. |
![]() |
||
Citaat:
Lees vooral ff aandachtig het stukje 'Speciale situaties'. Hoewel er niks directs over verkrachting tijdens slaap iets staat, staat er wel duidelijk: "Een bewusteloos persoon is evenmin in staat de situatie te stoppen, dus ook in geval seksuele penetratie van het lichaam gebeurt wanneer een individu bewusteloos is, spreekt men van verkrachting." Hoewel het hier gaat om een bewusteloos persoon, geeft het ook duidelijk aan dat men in een situatie moet zijn om de eventuele seksuele handeling te kunnen stoppen wil je niet spreken van verkrachting. Als het slachtoffer daar geen mogelijkheid voor krijgt is het verkrachting. Mensen die slapen krijgen daar geen mogelijkheid voor. Daaronder staan zaken waarin een verdachte is vrijgesproken van verkrachting omdat er expliciet toestemming is gegeven voor seks. Dus nog een keer; als iemand slaapt en iemand anders heeft seks met diegene, kan diegene niet expliciet zeggen dat hij of zij niet wilt. In dit geval kan je dus gewoon van verkrachting spreken. .. In jouw eindeloze wijze logica zou een verkrachter dus eerst zijn slachtoffer bewusteloos moeten slaan en haar dan pas verkrachten .. want dan is dat geen verkrachting. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De wetgever is het gelukkig niet met je eens. Of een sexuele handeling als aanranding of verkrachting gekwalificeerd kan worden, is onafhankelijk van het "nee" van een persoon die niet in staat is om zijn wil kenbaar te maken. Juist in dat geval is het uitgangspunt "nee". De actieve partij mag niet van uitgaan dat het allemaal goed is tenzij het object van zijn lusten weigert. Het slachtoffer kán namelijk niet weigeren. In jouw optiek is het meisje dat in een dicotheek drugs in haar drankje toegediend heeft gekregen vogelvrij. Iedereen kan haar ongestraft van achteren en van voren uitwonen, want ze zegt immers geen nee? Je zult zelf wel aanvoelen dat dit geen goed uitgangspunt is. Wie geen nee kan zeggen, moet beschermd worden door het uitgangspunt dat ze blijkbaar ook geen ja kan zeggen en dat iedereen daarom met zijn poten van haar af moet blijven. Sexueel verkeer vergt de actieve en enthousiaste participatie van twee personen, ontbreekt deze, dan is er sprake van verkrachting. Jouw stelling dat het slachtoffer van niets heeft geweten, en er dus geen schade is aangericht, en dat daarom dus geen sprake kan zijn van een strafbare handeling, is onhoudbaar. Ze kan er namelijk nog steeds zwanger van geworden zijn of een SOA hebben opgelopen. Dit los gezien van het feit dat haar lichamelijke integriteit sowieso al is aangetast omdat iemand zonder haar toestemming aan haar heeft gezeten. Ik denk dat jij de begrippen zonder haar toestemming en tegen haar wil met elkaar verwart. Jij stelt dat er pas sprake is van verkrachting indien dit tegen de wil van het slachtoffer gebeurt. De wetgever gaat goddank uit van het tegendeel: er is sprake van verkrachting indien dit gebeurt zonder de toestemming van het slachtoffer. Deze extra veiligheid is ingebouwd omdat soms mensen niet in staat zijn hun toestemming te geven of hun wil kenbaar te maken. Deze mensen moeten beschermd worden. In de situatie waar het topic over gaat is er naar mijn mening inderdaad geen sprake van verkrachting, maar dat is om een andere reden. Ten eerste is het geen enge man die je de bosjes insleurt maar je eigen vriendje. A priori zeg je tegen een vreemde vent natuurlijk al nee, maar je vriendje is iemand met wie je in wakende toestand al zo vaak sex hebt gehad met volledige instemming. Hij hoeft de kans dat je nee zult zeggen dus minder groot in te schatten dan een enge man. Dat wil nog niet zeggen dat hij daarom het volledige recht heeft om sex met je te hebben ook als jij dat niet wilt. Ook hij moet toestemming vragen, maar de manier waarop dat dient tegebeuren is minder streng dan in een situatie waarin hij niet je vriendje zou zijn. Hij mag best beginnen met lichte sexuele handelingen om je op te winden, in de hoop dat jij daarop in zult gaan en daarmee dus toestemming geeft. Ook hij moet onmiddelijk ophouden zodra jij laat merken er geen zin in te hebben. Juist omdat hij je vriendje is zal hij dat doen. het is dan geen poging tot aanranding of verkrachting, want zijn opzet was niet daarop gericht. Hij wilde je alleen opwinden, kijken of je zin had. In de situatie van iemand wakker vrijen is er natuurlijk gen sprake van het in de eerste seconde sexueel binnendringen van het lichaam. Dat wordt hier door de tegenstanders veel te gechargeerd gesteld. Het begint met strelen en knuffelen en als je niet wilt, okee, dan niet. Hij komt dan toestemming vragen op een non verbale manier. Een vriendje kan dat op die manier, een wildvreemde niet. Een wildvreemde heeft namelijk niet het recht om je zelfs maar aan te raken. Een vriendje dat daarentegen tegen je aan komt liggen en je wakker maakt door er hem even helemaal in te schuiven, die gaat ook inderdaad te ver. Die vraagt geen toestemming, die probeert je niet op te winden, die neukt je. Dat kan niet, de meeste mensen vinden het volledig overslaan van voorspel niet echt prettig. Omdat jij echter wel op dat moment wakker wordt, is het niet dezelfde situatie van het bedwelmde meisje in de discotheek. Jij kunt onmiddelijk nee of ja zeggen. Zeg je nee, dan blijft er absoluut sprake van verkrachting, al is het nog zo je vriendje. Zeg je alsnog oh ja lekker, dan geef je die toestemming alsnog. |
![]() |
||
Citaat:
maar in friesland is een man vrijgesproken van verkrachting, omdat ze niet protesteerde... NEE, WANT ZE SLIEP!!! mjah, ik ben het er ook niet mee eens, maar de wetgeving dus blijkbaar wel
||
Citaat:
![]() lijkt mij ook... is het probleem ook meteen over...
||
Citaat:
en XQseMe2: wat een schaap ben jij zeg |
![]() |
||
Citaat:
jezus, jullie kunnen ook op een normale manier zeggen dat ik ernaast zit, zoals juno al enigzins doet. op die manier wil ik nog wel ns het van een andere kant gaan bezien, en zal ik willen toegeven dat jullie gelijk hebben. sorry dat de eindeloze wijsheid van dit schaap niet overeen komt met jullie logica. de woorden zijn al teruggenomen wat mij betreft. ik vind het ook niet kunnen als zoiets gebeurd, ik vind het zelfs ronduit laf en goor ![]() ![]() verder wat dit topic betreft, ben ik het eens met sarah. zo is alles meteen goed afgesproken onderling, weet je bij elkaar waar je aan toe bent, en hoef je niet bang te zijn dat er een bepaalde handeling verkeerd wordt opgevat door de partner.
||
Citaat:
||
Citaat:
En als je niet wakker word bezorg je iemand mss een leuke natte droom ![]()
||
Citaat:
![]() Ik snap je helemaal ![]() Eindelijk iemand die hetzelfde meemaakt ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
De (cu2) sexvragenlijst Some | 41 | 25-04-2020 22:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Daar gaan mijn schone onderbroeken. That's why | 11 | 11-04-2013 14:46 | |
Seksualiteit |
Sperma Vlinderr | 49 | 06-01-2005 14:04 | |
Seksualiteit |
seks missen lydia | 32 | 15-11-2003 15:55 | |
Seksualiteit |
hoe krijg ik meer zin?! ??? | 30 | 01-09-2003 14:58 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |