Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2005, 10:55
Verwijderd
dat dacht ik dus ook..
en je betaalt er natuurlijk wel weer gewoon meer voor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2005, 16:52
Verwijderd
Acer of Asus
Zit ik toch over te tobben..

Je hoort(leest) veel verhalen over dat Acer kut is, dat ze ineens uit mekaar ploffen, en dat garantie niet het noemen waard is. Iedereen adviseert om een Asus te kopen ipv een Acer.

Nou heb ik echter toch ook heel andere verhalen gehoord.
Dat de garantie wel degelijk goed is, dat Acer zelfs gratis compleet nieuwe laptops geeft voor de garantie, en dat het vaak met max 7dagen weg wel bekeken is.

Over de stevigheid van de materialen hebben ze wel gelijk denk ik, het voelde niet aan alsof het van titanium was gemaakt(), maar zou dat zo'n probleem vormen, als je niet als een debiel met je laptop omgaat, dan moet hij het toch gewoon kunnen overleven? ik was niet van plan om bij het korps commandotroepen te gaan met deze laptop.

En datzelfde dan dus over Asus, daar hoor je dan weer meer goede verhalen over, maar toch ook hele slechte.. van laptops die binnen 2 weken wit beeld geven, en dan 2maanden weg zijn.. tot geen garantie praatjes etc..

Qua specs schelen ze niet veel van elkaar, maar wordt Asus toch echt meer aangeraden? terwijl Acer bijv. toch een snellere HD heeft.

Specs Acer Aspire 1692.

Intel Pentium M Centrino 1.73 Ghz, 533Mhz FSB, 2mb L2 cache
1024 mb DDR2 ram geheugen
100 GB, 5400 rpm harde schijf
15,4 inch crystalbrite scherm
Ati Radeon X700 128 mb videokaart
WLAN, Bleutooth, double layer dvd brander

Specs Asus A6vA

Processor & Cache Memory Intel® Pentium® M processor 730-770: 1.60GHz-2.13GHz, 2MB On-Die L2 Cache, 533 MHz
Chipset Mobile Intel 915 PM Express Chipset
Main Memory DDR2 533MHz SDRAM, 1024MB
Display 15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)
Video Graphics & Memory ATI Mobility™ Radeon™ X700, 128MB VRAM
80 GB, 4200 RPM Hard Disk

Ze zijn beide om en nabij de 1200euro, de asus bij de meeste winkels rond de 50euro duurder..
Is hij dat meer geld waard? terwijl je toch inleverd aan HD en (cristalbrite) scherm..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2005 @ 11:43 :
Breedbeeld op een laptop is echt de meest onzinnige uitvinding ooit. (Breedbeeld in het algemeen trouwens ook. )
Hmm, ik vind het wel meevallen. Heb zelf een 15.4" scherm, breedbeeld dus, en het is met films kijken wel fijn enzo... (Mijn laptopscherm is zowat groter dan mijn tv, dus vandaar.)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:13
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-09-2005 @ 21:43 :
Hmm, ik vind het wel meevallen. Heb zelf een 15.4" scherm, breedbeeld dus, en het is met films kijken wel fijn enzo... (Mijn laptopscherm is zowat groter dan mijn tv, dus vandaar.)
ja idd, voor films zeker handig

Voor fotobewerking net zo. Foto;s zijn zo goed als altijd op 4:3 verhouding en met photoshop (bijvoorbeeld) heb je panels (menu's) aan linker- en rechterkant. Met een 16:10 (ja laptop is geen 16:9 zoals een tv) hoef je foto minder te verkleinen dan met een 4:3, want met 16:10 zitten panels niet zo in de weg
Oud 26-09-2005, 14:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2005 @ 11:43 :
Breedbeeld op een laptop is echt de meest onzinnige uitvinding ooit. (Breedbeeld in het algemeen trouwens ook. )
Nee. Breedbeeld kan handig zijn voor graphic design en audio/video toepassingen. Wat party_p zegt..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 15:51
Jolt
Jolt is offline
En gamen .

Gamen op hogere resoluties, dus hoger dan 1600x1200 c.q 20xx x 14xx zijn ideaal
Oud 26-09-2005, 15:56
MaHo
MaHo is offline
Alleen zo jammer dat de meeste laptops dat toch nooit in hun leven trekken he Jolt
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:07
Jolt
Jolt is offline
jawel hoor
Oud 27-09-2005, 22:49
Thompie
Thompie is offline
Dan zal ik mijn vraag ook maar eens hier stellen, net zo makkelijk:

Ik heb eigenlijk totaal geen verstand van laptops, qua merken bedoel ik dan, want bijvoorbeeld processortype, hoeveelheid werkgeheugen zegt me wel wat, want ik hoor van veel mensen dat ik een Fujitsu Siemens moet nemen of een Acer. Die schijnen goed te zijn. Hebben jullie nog eventueel tips of andere gedachten hierover?

Hoe zit dat met dat breedbeeld, in mijn klas hebben een aantal mensen breedbeeld en een aantal gewoon 15". Ik vind breedbeeld als ik het vergelijk met elkaar niet zo'n succes.

De laptop wil ik voornamelijk gebruiken voor:
- Werkstukken
- Internetten
- Programmeren (C C++, dus geen internetsite oid)
- eventueel spellen (heb thuis een goede pc staan, dus als ik een spel wil spelen kan ik dat thuis ook, maar gewoon wat eenvoudige spelletjes zeg maar.
- Harde schijf maakt me niet zoveel uit of het nou 60 of 80 GB is.
Oud 27-09-2005, 23:03
M@rco
M@rco is offline
Qua processor kun je het beste gaan voor een notebook CPU als de Pentium M of AMD Turion. Deze verbruiken weinig stroom, zodat je langer door kunt werken op de accu.

Je wilt niet echt iets dat veel processorkracht vraagt, of een bijzondere grafische kaart, dus ik zou er gewoon één nemen met een wat minder snelle processor en shared videogeheugen (je hebt er ook met speciale grafische kaarten met apart videogeheugen, beter voor spellen maar in jouw geval lijkt het me niet echt een zinnige investering). Breedbeeld lijkt me ook niet echt een succes als je toch voornamelijk office-toepassingen draait, is hoogstens leuk voor films.
Oud 28-09-2005, 10:20
Thompie
Thompie is offline
Dat dacht ik dus ook. Alleen kijk ik naar die specificaties en als er dan toevallig breedbeeld bij zit is het leuk.

Bij Vobis hebben ze deze:
Merk : Fujitsu Siemens
Type : Amilo A-1645G
voor 999 euro

Merk : Toshiba
Type : Satellite L10-193
voor 999 euro

Zoiets bedoel je dan neem ik aan?
Oud 28-09-2005, 12:30
Darko
Darko is offline
Citaat:
Thompie schreef op 28-09-2005 @ 11:20 :
Dat dacht ik dus ook. Alleen kijk ik naar die specificaties en als er dan toevallig breedbeeld bij zit is het leuk.

Bij Vobis hebben ze deze:
Merk : Fujitsu Siemens
Type : Amilo A-1645G
voor 999 euro

Merk : Toshiba
Type : Satellite L10-193
voor 999 euro

Zoiets bedoel je dan neem ik aan?
Ik heb ervaringen met die FJS. Tis een leuke laptop, zeker voor dat geld, maar de dvd-speler is nogal kieskeurig en gevoelig.. Dat is tot nu toe het enige nadeel.

Ik zou zelf eens naar Asus kijken. Blijft mijn favoriete merk. Goede laptops, 24 maanden garantie en gratis tas+muis in veel gevallen.
Oud 28-09-2005, 12:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MaHo schreef op 26-09-2005 @ 16:56 :
Alleen zo jammer dat de meeste laptops dat toch nooit in hun leven trekken he Jolt
Mensen met een 6800Go, kunnen die kaart vervangen door een 7800Go, en die werkt perfect op hoge resoluties

Verbuikt evenveel.
Oud 28-09-2005, 15:29
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
Darko schreef op 28-09-2005 @ 13:30 :
Ik heb ervaringen met die FJS. Tis een leuke laptop, zeker voor dat geld, maar de dvd-speler is nogal kieskeurig en gevoelig.. Dat is tot nu toe het enige nadeel.

Ik zou zelf eens naar Asus kijken. Blijft mijn favoriete merk. Goede laptops, 24 maanden garantie en gratis tas+muis in veel gevallen.
Bedoel je kieskeurig dat ie niet altijd gekopieerde dvd's of cd's leest? of doet ie dat ook bij normale dvd's / cd's?
Oud 28-09-2005, 16:14
Darko
Darko is offline
Citaat:
Thompie schreef op 28-09-2005 @ 16:29 :
Bedoel je kieskeurig dat ie niet altijd gekopieerde dvd's of cd's leest? of doet ie dat ook bij normale dvd's / cd's?
Ook normale cd's/dvd's heeft hij wel eens moeite mee.. Maar wel minder dan met gekopieerde cd's.
Oud 28-09-2005, 16:23
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-09-2005 @ 13:34 :
Mensen met een 6800Go, kunnen die kaart vervangen door een 7800Go, en die werkt perfect op hoge resoluties

Verbuikt evenveel.
En hebben de meeste laptops een 6800Go? Neen, dus de meeste laptops kunnen het niet. Ik win
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 17:21
J-roenn
J-roenn is offline
Ben ook over HP heel goed te spreken...

vooral schokbestendigheid + mooie schermen... handig toetsenbord ..

acer is echter bout, kennis heeft er 3 van gekocht voor z'n bedrijf, accu's worden snel lui ( dat je steeds minder capiciteit hebt ) en ze hebben alle 3 al terug gebracht geweest, eentje zelf 4x...
vooral klepjes voor bijv cd/dvd-rom speler zijn erg storingsgevoelig...

Laatst gewijzigd op 28-09-2005 om 17:26.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 17:52
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MaHo schreef op 28-09-2005 @ 17:23 :
En hebben de meeste laptops een 6800Go? Neen, dus de meeste laptops kunnen het niet. Ik win
Daar verkijk jij je op, mensen met klasse die hebben een 6800 Go, alleen al vanwege hun HDTV support.

Ow ik ben een pain in the ass
Oud 28-09-2005, 18:28
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-09-2005 @ 18:52 :
Daar verkijk jij je op, mensen met klasse die hebben een 6800 Go, alleen al vanwege hun HDTV support.

Ow ik ben een pain in the ass
netzoals mensen met klasse een powerbook kopen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 18:46
Jolt
Jolt is offline
Ik heb gistere toch eens zitten denken, een powerbook is eigenlijk hartstikke bagger

Je kan beter een Laptop nemen die je kan upgraden.
Bij zo een domme powerbook zit je vast aan die gare shizzle .
Daarnaast uiterlijk is belangrijk, dan kijken we natuurlijk naar de Vaio
Oud 28-09-2005, 18:54
]{ing
]{ing is offline
powerbook/ibook is idd niet al te geweldig, ziet er goed uit maar is in werkelijkheid fragiel . alleen kopen als je perse mac platform wil..
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 18:57
Jolt
Jolt is offline
Tja, Mac OSX is ook niet al te geweldig
Oud 01-10-2005, 12:07
coopergirl
coopergirl is offline
In de consumentengids van deze maand wordt de Dell inspiron 6000 aangeraden. (Er zijn niet veel notebooks getest). Ikzelf heb eveneens inspiron 6000 en die bevalt uit-ste-kend!
Oud 02-10-2005, 21:48
Thompie
Thompie is offline
Ik ben eens rond gaan vragen over wat voor ervaringen verschillende mensen met verschillende merken laptops. Zo kwam er wel veel uit dat mensen een Acer hadden en dat ze er nog nooit problemen mee gehad hebben (dit zeggen ze niet om het merk goed te praten oid)

Zo ben ik eens gaan kijken naar een Acer die voor mij wel wat leek en kwam ik op:

Acer Travelmate 4102WLMi

Heeft iemand die en kan je er wat over zeggen.
Oud 02-10-2005, 22:29
Darko
Darko is offline
Er is op zich niets mis met Acer.. Maar áls er wil iets mis mee is, dan is de garantie afwikkeling over het algemeen ver onder de maat.

Over die Acer.. Leuke laptop. Er staat niet bij wat de rpm van de hdd is en de 64mb geheugen bij die videokaart is een beetje karig..
Reageren

Regels voor berichten