Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Acer of Asus
Zit ik toch over te tobben.. Je hoort(leest) veel verhalen over dat Acer kut is, dat ze ineens uit mekaar ploffen, en dat garantie niet het noemen waard is. Iedereen adviseert om een Asus te kopen ipv een Acer. Nou heb ik echter toch ook heel andere verhalen gehoord. Dat de garantie wel degelijk goed is, dat Acer zelfs gratis compleet nieuwe laptops geeft voor de garantie, en dat het vaak met max 7dagen weg wel bekeken is. Over de stevigheid van de materialen hebben ze wel gelijk denk ik, het voelde niet aan alsof het van titanium was gemaakt( ![]() En datzelfde dan dus over Asus, daar hoor je dan weer meer goede verhalen over, maar toch ook hele slechte.. van laptops die binnen 2 weken wit beeld geven, en dan 2maanden weg zijn.. tot geen garantie praatjes etc.. Qua specs schelen ze niet veel van elkaar, maar wordt Asus toch echt meer aangeraden? terwijl Acer bijv. toch een snellere HD heeft. Specs Acer Aspire 1692. Intel Pentium M Centrino 1.73 Ghz, 533Mhz FSB, 2mb L2 cache 1024 mb DDR2 ram geheugen 100 GB, 5400 rpm harde schijf 15,4 inch crystalbrite scherm Ati Radeon X700 128 mb videokaart WLAN, Bleutooth, double layer dvd brander Specs Asus A6vA Processor & Cache Memory Intel® Pentium® M processor 730-770: 1.60GHz-2.13GHz, 2MB On-Die L2 Cache, 533 MHz Chipset Mobile Intel 915 PM Express Chipset Main Memory DDR2 533MHz SDRAM, 1024MB Display 15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050) Video Graphics & Memory ATI Mobility™ Radeon™ X700, 128MB VRAM 80 GB, 4200 RPM Hard Disk Ze zijn beide om en nabij de 1200euro, de asus bij de meeste winkels rond de 50euro duurder.. Is hij dat meer geld waard? terwijl je toch inleverd aan HD en (cristalbrite) scherm.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor fotobewerking net zo. Foto;s zijn zo goed als altijd op 4:3 verhouding en met photoshop (bijvoorbeeld) heb je panels (menu's) aan linker- en rechterkant. Met een 16:10 (ja laptop is geen 16:9 zoals een tv) hoef je foto minder te verkleinen dan met een 4:3, want met 16:10 zitten panels niet zo in de weg
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou zelf eens naar Asus kijken. Blijft mijn favoriete merk. Goede laptops, 24 maanden garantie en gratis tas+muis in veel gevallen.
||
Citaat:
![]() Verbuikt evenveel.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||