![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
dan zou je doorhebben dat die informatie over wat voor gebeurtenis wanneer en waar zou hebben plaatsgevonden, niet relevant genoeg is om daarin te plaatsen. want sinds wanneer is de bijbel een boek die de COMPLETE geschiedenis zou weergeven? dan zou de bijbel nog steeds aangevuld moeten worden PER DAG omdat de geschiedenis nooit ophoudt. gisteren is namelijk ook alweer geschiedenis, hoe zit het daarmee dan? kan me toch echt wel herinneren dat er in de afgelopen week *en dus vast en zeker ook gisteren* wel weer een paar bomaanslagen zijn geweest her-en-der in de wereld, en die orkanen die hun gezicht hebben laten zien moeten dan ook vermeld worden. en wat trouwens ook iets is wat je je moet bedenken als het je erom gaat om geloof te krijgen in God mbt de bijbel: geloof heb je niet zo 1-2-3, het moet opgebouwd worden. de bijbel is alleen maar een hulpstuk, zoals een handleiding dat is bij het bijvoorbeeld in elkaar zetten van een wekker
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dit vraag ik niet als sarcastische terugkaats-vraag ofzo, ik vind het indd wel klinken als iets wat wel degelijk gebeurd zou kunnen zijn. waarom zou God geen natuurlijke elementen gebruikt hebben voor dingen zoals een zondvloed of schepping van een aarde (of andere planeet / ster / maan / you name it)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan dus ook heel simpel platentektonisch opgestuwd zijn, dat is namelijk de grootste reden voor bergvorming en wel de enige voor bergketenvorming. Eerst ligt iets laag(himalayaanse laag/kustvlakte), Indiase plaat botst tegen de euraziatische plaat aan en de Himalaya groeit. 8 cm per jaar op dit momemt gemiddeld. In het begin iets harder. Nu zie daar; de grootste bergketen ter wereld. Terwijl het toch écht vlakke kust was. Zelfde verhaal bij de alpen, kaukasus, iberia, rockies... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als jij vind dat de bijbel niet in de middeleeuwen geschreven is, dan heb je het niet begrepen.... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zeg maar gerust dat de naam die je tijd geeft totaal irrelevant is, zolang we maar weten hoe oud dingen zijn in het meetstelsel dat we gebruiken.
||
Citaat:
![]() ik heb het al veranderd, dank je om me erop te wijzen *lol* ![]() ![]()
||
Citaat:
Ben al jaren liefhebber van Hicks. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Think about that ![]()
|||
Citaat:
![]() deadlock: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De werkelijke volgorde is (sterk versimpeld): begin van het heelal -> zon en sterren -> primitieve aarde, maan en atmosfeer -> leven in de zee -> een aantal landplanten -> landdieren -> leven met vleugels (later ook vogels) -> mens. De volgorde in de tweede scheppingsmythe uit genesis is nog weer anders.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar goed, waar is het water van de zondvloed gebleven? Waar zijn de sedimentaire afzettingen van de zondvloed gebleven? Waar zijn de resten van alles wat verzopen is tijdens de zondvloed gebleven? Think about that ![]() |
![]() |
||
Citaat:
opzich is het vergeleken met, overdreven veel water voor 1 planeet 2) lees bovenstaande antwoorden: watererosie e.d. op plekken waar het niet zou kunnen, behalve door klimaatsverandering. en waardoor zou die klimaatsverandering nou toch veroorzaakt zijn?! 3) wel 'ns van desintegratie en ontbinding gehoord? na verloop van tijd valt alles uiteen als het maar lang genoeg onder water ligt: mensen, dieren, schepen, huizen, plantengroei, etc.
||
Citaat:
dat weten we niet, en valt ook niet na te trekken als het zo gegaan is. maar tot op welk niveau is dat relevant? want waarom zouden dan die herinneringen gegeven zijn? voor de lol? ja miss ook wel, God zal ook wel humor hebben, dus ik zie niet in waarom niet ![]() maar daar gaat het hier ook niet om, want men wilt nou eenmaal graag antwoorden op bepaalde vragen die opzich er nog niet eens toedoen naar mijn idee. ik leef nu, ongeacht hoe het vroeger was, maar das mijn mening (want ik vind dat geloof in God opgebouwd moet worden, evt zonder de geologische achtergrond if you want *ieder voor zich immers* maar goed, veel vragen & antwoorden kunnen vanuit hier ook weer erop gegeven worden ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Om de bijbel te onder zoeken... gebruik ik net zo goed geologie want naar mijn idee. Is het zo dat wil je iets aan nemen moet je eerst alle feiten onderzoeken. Wil je namelijk daar naast kijken welk geloof zich aan de bijbel houd... onderzoek je dit ook. Door je bijvoorbeeld af te vragen. Van welk geloof doet niet mee aan oorlogen... "Gij zult niet doden" Maar wil je eerst de bijbel geloven gebruik ook ik geologie en tot daar uit heb ik vernomen dat wat in de bijbel staat wel zeker waar is. Want ik geloof inderdaad niet dat vissen boven op een berg kunnen vliegen. Maar ja, je hebt ook mensen die nog in elfjes geloven. Maar goed je moet ieder in zijn waarde laten natuurlijk.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is geen enkele geologische aanwijzing voor een globale vloed, in tegendeel.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Een mooi vorbeeld waaruit blijkt dat dit verhaal een mythe is. Door met speciale apparatuur in ijslagen op de noord- en zuidpool te boren en de samples daaruit te analyseren, is het mogelijk om jaarlijkse afzettingen te tellen. Met deze techniek kan men honderden duizenden jaren terugtellen. Als er een paar duizend jaar geleden werkelijk een globale vloed was geweest, zou dit niet mogelijk kunnen zijn.
|||||
Citaat:
zeker wel! ook wordt er daarnaast door onderzoekers, wetenschappers geloofd dat er na de zondvloed veel aardverschuivingen zijn geweest en dat er daarna pas dat soort hoge bergen zijn ontstaan, maar goed, dat weet ik niet zeker maar het zou wel een hoop verklaren. Citaat:
ik heb trouwes nooit gezegd dat het een probleem is, dus waar je die woordspeling vandaan haalt.... ![]() juist die klimaatverandering...juist het feit dat die niet hetzelfde is als dat het tegenwoordig is, juist daarom zeg ik "hoe denk je dat dat zo gekomen is? waardoor denk je dat die klimaatverandering is ontstaan?" Citaat:
dáár had ik het over schat, dingen vallen uiteen na verloop van tijd als het zich maar lang genoeg ONDER WATER bevindt. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je spreekt jezelf wel lichtelijk tegen. Weet je wat wel een frapant detail is? Dat Darwin met de beagle op zoek ging naar het bewijs voor genesis (hij had immers theologie gesturdeerd), maar met de evolutietheorie kwam. Goed onderzoek kan dus veel met je doen ![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk zijn er veel de afgelopen paar duizend jaar veel aardbevingen geweest, maar dat is echt niet genoeg om een complete gebergte als de Himalaja uit de grond te stampen! India heeft zich in het boven-Krijt (ongeveer 100 – 70 miljoen jaar geleden) in Azië geboord. De plooiing die hiermee gepaard ging (en nog steeds gaat) heeft het Himalajagebergte opgeleverd. De bijna 9 kilometer hoge Mt. Everest is dus het product van tientallen miljoenen jaren plaattectoniek. Dat krijg je echt niet in een paar duizend jaar voor elkaar! Zie hier voor meer over de geologie van het Himalajagebergte. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat neemt niet weg dat we allerlei sporen zouden moeten zien van die vloed, en die zijn er niet (zie bijv. mijn post over ijskernen). Misschien heeft Zeus ook wel een voor een vloed gezorgd, en de sporen ook weer uitgewist. Wie zal het zeggen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
ROFLMAOPIMP. Dank je, heb in lange tijd niet zo goed gelachen :') |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|