Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 10:45
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik moet er 100 uur aan besteden En ik wil het voor bio doen, over spina bifida, maar dan moet dat wel eerst mogen. (leraar liep te zeuren dat ie teveel mensen voor bio had en dus moet ik als enige maar over scheikunde doen ofzo. Dacht het dus niet.)
Oud 29-09-2005, 10:43
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 28-09-2005 @ 11:45 :
Ik moet er 100 uur aan besteden En ik wil het voor bio doen, over spina bifida, maar dan moet dat wel eerst mogen. (leraar liep te zeuren dat ie teveel mensen voor bio had en dus moet ik als enige maar over scheikunde doen ofzo. Dacht het dus niet.)
Hmmz.. dat zou wel rot zijn ja.. Bij ons gaan mensen die samen in tweetallen werken voor in het kiezen van een begeleider.. En dat alleen omdat ze het anders wrs niet rond kunnen krijgen organisatorisch.. Wel lullig, moet je maar ff een partner kunnen vinden die zich er net zoveel voor inzet als jij...
Oud 30-09-2005, 18:15
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
5803 schreef op 27-09-2005 @ 16:10 :
Voor de rest ben ik nog niet echt ver. Wanneer moet hij bij jullie ingeleverd zijn? Bij ons begin januari officieel, maar met heel veel uitloop mogelijk.
5 December, zonder uitloop
Oud 30-09-2005, 19:38
Verwijderd
februari pas
Maar misschien ligt het verschil in inleverdatum ook wel in het aantal keer dat je schoolonderzoeken hebt in deze periode.
Ik heb er in oktober en december, terwijl mijn buurmeisje maar 1 periode heeft (en dus meer tijd om aan het profielwerkstuk te besteden).
Oud 30-09-2005, 20:21
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik heb het vorig jaar al gedaan over de geschiedenis van straffen en strafrechtspraak voor geschiedenis (duh) Ik heb er denk ik zo'n 20 uur aan besteed en ik had een goed.
Oud 02-10-2005, 23:01
***ailá***
***ailá*** is offline
ik zat vorig jaar in 6 VWO en heb biologie en scheikunde gekozen. Heb een weefselkweek gedaan met planten en had een G

Heb volgens mij als enige op die school zonder smokkelen die 80 uur volgemaakt (die als minimum) stonden.. omdat het kweken van die planten op een medium verdomd veel tijd in beslag namen. En verder moest je een presentatie houden voor 5-vwo erover.

En ik heb er een practicumhandleiding van gemaakt waar mn biologielerares nog wat van kon leren

In november was ik begonnen, 1e week februari af, half maart presentatie
Oud 04-10-2005, 08:30
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 30-09-2005 @ 19:15 :
5 December, zonder uitloop
Who dat is vroeg zeg!! Wij moeten het pas op zes februari inleveren..

Regelen ze bij jullie op school ook profielwerkstuk middagen?
Wij hebben dan op school alle computers tot onze beschikking, en kunnen dan gaan werken aan het PWS..
Oud 04-10-2005, 16:46
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
M-Leentje schreef op 04-10-2005 @ 09:30 :
Who dat is vroeg zeg!! Wij moeten het pas op zes februari inleveren..

Regelen ze bij jullie op school ook profielwerkstuk middagen?
Wij hebben dan op school alle computers tot onze beschikking, en kunnen dan gaan werken aan het PWS..
Nope, ik vind het bij ons vrij slecht geregeld.
En je moet het al heel vroeg inleveren.
Oud 04-10-2005, 17:02
Uice
Uice is offline
Ik doe het voor filosofie en het gaat over de invloed van geweld in de media.

Ik heb die van vorig jaar nog (toen deed ik 5HAVO, nu 6VWO), dus na een aantal aanpassingen is het wel klaar.
Oud 04-10-2005, 17:16
Nyawa
Wij moeten het 22 december inleveren, maar als je het vlak voor de examens inlevert zal het waarschijnlijk niet zo heel veel gezeur opleveren.
Oud 04-10-2005, 21:12
Femic
Femic is offline
Pcies, bij ons werd vorig jaar de uiterste datum ook door velen overschreden. Als je 't maar inlevert en 't voldoende is, mag je heus wel gewoon examen doen. Het is voor jezelf alleen een beetje stressgevend..
Oud 05-10-2005, 15:24
Spoonie
Spoonie is offline
ik moest er 40 uur over doen, samen in totaal 80 uur. Ik had het over de Korea-oorlog en aangezien mijn opa daar gezeten heeft was het niet zo heel moeilijk om aan goede informatie te komen
Oud 05-10-2005, 16:00
Experiment
Experiment is offline
Wij moeten er ongeveer 80 uur aan besteden, begin februari moet het klaar zijn en in maart is de presentatieavond.

Wij hebben ook 3 beoordelingsmomenten. De eerste was afgelopen juni, toen moest je orientatie klaar zoen en moest je een onderzoeksplan hebben en zo. De tweede is in november, dan moet je je informatie verzameld hebben en een opzet voor je eindwerkstuk. Derde beoordelingsmoment is als het af is.

Bij elk beoordelingsmoment krijg je punten (bij het eerste zijn natuurlijk minder punten te halen dan bij het derde) en het totaal daarvan bepaalt of je een o,v, of g krijgt.
Oud 05-10-2005, 16:42
Denni§
Denni§ is offline
pws = overrated.

We hebben het over anarchisme gedaan, even lezen, wat inleven, 1 kantje schrijven en klaar.

We hebben dit op de laaste dag gedaan (na herhaaldelijke warschuwingen ) en binnen 3 uurtjes klaar in de mediatheek. In één keer goedgekeurd.

Een prentenboekje met tekst, meer is het niet. Zolang je goed genoeg onzin kunt vertellen heb je aan een paar uurtjes werk meer dan genoeg.
Oud 05-10-2005, 18:36
Uice
Uice is offline
Idd, het staat echt niet hoger dan de werkstukjes die je op de basisschool maakte. Ik heb het in twee weken gedaan, iedere avond een pagina en soms twee. 17 pagina's uiteindelijk, met veel plaatjes ertussen.

Maar zo doen ze over alles heel moeilijk in je laatste jaar. Ze doen ook alsof het centraal examen wat voorstelt.
Oud 05-10-2005, 22:16
Spoonie
Spoonie is offline
Omg en ik had iets van 55 bladzijnde
het zal wel aan de school liggen
Oud 06-10-2005, 13:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-10-2005 @ 23:16 :
Op Havo?

Toen ik aan mijn leraar vroeg hoe lang het moest zijn, zei hij 'zo lang als het interessant is.'.
Oud 06-10-2005, 15:58
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik doe het waarschijnlijk over de differentiaal- en integraalrekening (wiskunde dus, N&T).
In me eentje, dan hoef je tenminste met niemand rekening te houden
Oud 06-10-2005, 16:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 05-10-2005 @ 23:16 :
dat heeft je leraar dus echt niet gelezen.
Oud 06-10-2005, 17:36
Lilium
Lilium is offline
Ik heb het vorig jaar over de Feniks gedaan. (Klassieke talen en geschiedenis) Ong. 13 kantjes, bij ons op school was de richtlijn 10-15 pagina's.
Oud 07-10-2005, 11:32
Verwijderd
Mijn definitieve onderwerp is Wolkenkrabbers in Rotterdam.

Hoofdvraag: Hoe heeft de bouw van wolkenkrabbers zich in Rotterdam ontwikkeld?

Dit is echt een leuk onderwerp.
Oud 07-10-2005, 19:08
ZOAB
ZOAB is offline
wiskunde geschiedenis ontwikkeling van cijfers blabla

ik wou eignelijk mijn profielwerkstuk doen over
nederlandse schoolsystemen inde afgelopen eeuw
om vervolgens het huidige systeem + pws totaal af te kraken
maar dat mocht niet
Oud 07-10-2005, 21:19
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Sylph schreef op 07-10-2005 @ 12:32 :
Hoofdvraag: Hoe heeft de bouw van wolkenkrabbers zich in Rotterdam ontwikkeld?
Wordt het dat, best mogelijk hoor, of Hoe heeft de bouw van wolkenkrabbers in Rotterdam zich ontwikkeld? ?
Oud 07-10-2005, 21:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn PWS ging over genetica bij katten, voor het vak biologie 1,2 (profiel N&G), heb er 100 uur aan gewerkt en het was 83 kantjes.
Oud 07-10-2005, 22:01
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-10-2005 @ 17:53 :
dat heeft je leraar dus echt niet gelezen.
Dus wel alle 55 bladzijdes en verdomme alle spelfouten eruit gehaald ook nog. Ging over de korea oorlog en die 'BELG' vond dat wel boeiend allemaal
Oud 07-10-2005, 22:02
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
ZOAB schreef op 07-10-2005 @ 20:08 :
wiskunde geschiedenis ontwikkeling van cijfers blabla

ik wou eignelijk mijn profielwerkstuk doen over
nederlandse schoolsystemen inde afgelopen eeuw
om vervolgens het huidige systeem + pws totaal af te kraken
maar dat mocht niet
dan is het geen objectief leerzaam onderzoek meer
Oud 11-10-2005, 07:24
M-Leentje
M-Leentje is offline
Who, jullie hebben wel heel veel bladzijdes volgeschreven zeg! Bij ons is de richtlijn 20 kantjes, maar dan alleen om ervoor te zorgen dat je zelf niet in de knoei gaat raken.. Je mag er dus best wat onder of boven zitten, zolang het maar een goed profielwerkstuk is..
Oud 11-10-2005, 19:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
bij ons moet het eind november al ingeleverd worden...!!
Wij moeten er geloof ik 80 uur aan besteden
En doe het voor het vak geschiedenis, Kinderen in kamp westerbork. Is eigenlijk niet veel over te vinen
Oud 13-10-2005, 11:34
Flit
Flit is offline
Bij ons moet je er 80 uur aan besteden. En hij moet voor de 6e klas al op 1 november worden ingeleverd dacht ik.
Ik weet nog niet precies waarover ik mijn pws ga doen. Iets met biologie.
Oud 14-10-2005, 14:44
.Renate
.Renate is offline
Bij ons ook 80 uur p.p. Hoe verrassend

Ik doe samen met een meisje over wat voor effect energiedrank op het lichaam heeft.
We zijn ingedeeld bij scheikunde omdat biologie vol zat.

Wij moeten het 3 maart inleveren. Lekker laat dus
Oud 14-10-2005, 17:21
Mara
Mara is offline
Wij doen 't over medicatie bij ADHD voor 't vak biologie.

Wij moesten er in de 5e al mee beginnen, onderwerp kiezen. We hebben een heel mapje met 'beoordelingsmomenten' waarop je delen in moet leveren en punten waarop gelet wordt. Ze zijn heel streng bij ons.
Oud 14-10-2005, 20:47
*naso*
*naso* is offline
Ik zit in VWO 6,
Doe mijn PWS over "Kaas maken"
We gaan echt zelf kaas maken en het vetgehalte & vochtgehalte daarvan bepalen...en nog een paar dingen..

We MOETEN 120 uur daar aan besteden.

Het moet uiterlijk ingeleverd worden op 23 december 2005.
Deze week moest ons werkplan ingeleverd worden (max 2 A4-tjes)
Oud 14-12-2005, 22:10
JoV
JoV is offline
'k Heb 't over een reis die ik in de zomer heb gemaakt. Ben zonder geld of tent op reis gegaan en heb in 11 dagen 9 landen gezien. =) Ik koppel 't aan de eenwording van Europa.. En zit nu een beetje in de stress omdat t overmorgen ingeleverd moet worden, maar 't komt wel weer goed.
Oud 14-12-2005, 22:18
Verwijderd
Bij ons op school is iedereen er zo druk mee geweest.. Meeste mensen hebben dan ook rond de 60 kantjes.
Ik heb de moderne wereldwonderen met de klassieke wereldwonderen vergeleken. Ontzettend gaaf geworden al zeg ik het zelf.
We moesten samen 160 uur maken, denk er zo'n 100 uur samen aangezeten te hebben.
Oud 14-12-2005, 22:23
Verwijderd
Waarom heeft iedereen zo bizar veel kantjes? Ik heb zelf met moeite 10 kantjes kunnen volkrijgen.
Oud 15-12-2005, 11:32
.Pure
.Pure is offline
bij ons werd er niet zo zwaar aan getild, het werd niet superstreng beoordeeld had ik het idee.
Had het over jongerenculturen door de jaren heen en dat was wel tof om te doen, we hadden een heel goed boek; in eigen woorden zetten, plaatjes scannen, presentatie we hadden een 8,1 (een goed dus)

oh en t was voor geschiedenis. En we hadden ook wel 60 kantjes ofzo, mede door de vele plaatjes en regelafstand.
Oud 15-12-2005, 18:39
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Citaat:
rrreneetje schreef op 23-09-2005 @ 14:13 :
Vind ik ook.
Maar er staat wel 80 uur voor. Dat snap ik echt niet.
In 80 uur krijg je makkelijk minstens 40 kantjes vol. Ach, onze school spoort ook niet helemaal.
of 200....
Oud 15-12-2005, 19:09
Nyawa
Ach ja, PWS, daar moet ik idd nog even wat aan gaan doen, zit nog maar op 11 A4. Van de 80 SLU die we hadden moeten besteden heb ik er heel ruim gerekend denk ik 25 gemaakt. Moeten jullie 't ook al zo vroeg inleveren trouwens? Onze inleverdatum is 22 december, waarom het niet na de kerstvakantie mag (in plaats van nu met alle mondelingen) is mij ook een raadsel.
Oud 15-12-2005, 19:16
Verwijderd
Ik heb nog niks
Oud 15-12-2005, 19:33
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Sylph schreef op 25-09-2005 @ 16:59 :
Wij moeten ook 80 uur doen en ik heb al aangegeven dat ik dat absurd veel vind.

Kom op zeg, 12 uur voor oriëntatie en keuze! Ik heb serieus al een hoop gedaan en ik zit pas op 3 of 4 uur ofzo.
Jezus..

Wat een gezeik heeft iedereen toch met het aantal uren dat hij/zij eraan moet besteden..

Wat ben ik blij dat ik DAT niet had.
Oud 15-12-2005, 19:41
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Nou dan ben je erg snel hoor, ik heb zo het idee dat ik die 80 uur wel ga halen.
Heb er nu 10 uur aan besteeds ofzo en ik heb nog alleen verteld over limieten en continuiteit (ik doe het ovrer differentiaal en integraalrekenng voor wiskunde, het is ook een veeeel te groot onderwerp eigenlijk )
Oud 16-12-2005, 11:38
.Pure
.Pure is offline
ik vind het niet eens 80 uur waard, voor alleen een v of een g
Oud 16-12-2005, 22:24
kiek
kiek is offline
Ik verbaas me er echt over dat er mensen zijn die zich bezig houden met slu's

En wtf iedereen(tenmisnte, de paar reacties die ik heb gelezen) mag het hier dus gewoon 22, 23 dec inleveren Wij moesten het eigenlijk 2 weken geleden maar we hadden een week uitstel gekregen (en tussendoor ook nog toetsweek gehad).
Oud 17-12-2005, 10:43
JoV
JoV is offline
Nee, die slu's interesseren me ook niet zoveel.

Verder heeft bijna niemand het werkstuk op de uiterste inleverdatum (gisteren) ingeleverd. Een vriend van me leverde z'n profielwerkstuk vorig jaar pas op dag van de examenstunt in en is toch geslaagd.

Ik heb 'm overigens nu ingeleverd =).
Oud 19-12-2005, 22:01
Jette
Jette is offline
waarom moet iedereen het nu al inleveren.. wij moesten de dertiende concept inleveren en de deadline is voor alpha/gamma vakken 3 februari en voor beta vakken 16 februari...
ik doe het met mn zus (lekker makkelijk) over het koningshuis in engeland.. tis allemaal nog een beetje vaag.... maar t moet vooral een verhaal over het verleden worden enzo. we zijn er nog niet helemaal uit, maar in de kerst gaan we het afmaken!
bij ons staan er ook slu's voor.. geloof 40 maar het is niet zo dat dat het max is wat je eraan mag besteden
Oud 20-12-2005, 16:22
Goede Fee
Goede Fee is offline
Wij hebben onze deadline op 1 maart gezet. Maar echt, hoe krijgen jullie in zoveel kantjes vol? Volgens mij heb ik nog behoorlijk veel te doen.
Oud 22-12-2005, 18:17
Barbera
Barbera is offline
Ingeleverd, goedgekeurd, 11 januari proefpresentatie...
Oud 29-12-2005, 11:31
D.aphnee_×
D.aphnee_× is offline
Heey
Ik zit in 4 vmbo en dus in me examenjaar
Maar ik moet nu een sectorwerkstuk maken
en die dan ook gaan presenteren..
Maar ik heb er nogal moeite mee
want ik snap niet zo goed hoe ik een plan van aanpak moet maken..
Daarom bij deze iemand die me kan helpen hierbij??
Zou ik erg blij mee zijnn..
Oud 29-12-2005, 11:53
ready 2 comfort
ready 2 comfort is offline
Ik had het vak engels gekozen, samen met een vriend. Onderwerp: Californication. Dat nummer van de Peppers gebruikt als kapstok om er iets leuks over te vertellen. Het was uiteindelijk tien kantjes ofzo. Maar wij hadden helemaal geen max of minimum aantal kantjes

ik moest het btw 1 December inlveren
Oud 30-12-2005, 17:41
amy_1988
amy_1988 is offline
bij ons is het zo dat je er ong 40 uur aan hebt gezeten en het mag alleen gemaakt worden bij je profielvakken.nou dat wordt bij mij dus bij biologie. het moet bij ons eind januari al ong af zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten