Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2002, 10:35
nps
nps is offline
Bovenstaand bericht is van mij, *MiNDLeZz*. Had in mijn drift tot snel reageren even over het hoofd gezien dat cHa0s nog ingelogd zat. Sorry! (euhz, laatste bericht van cHa0s op de vorige pagina dus.)
Oud 16-06-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Belastingcenten --> gezondheidszorg.
Nu betaal ik persoonlijk niet mee aan jullie "genezing" van longkanker, aangezien ik geen belasting betaal. Maar ik spreek nu natuurlijk voor de niet-rokende belastingbetaler.

Jij betaalt geen belasting? Wellicht vergeet je alcoholsaccijzen en overige BTW? Dat terzijde.

[/b]

Veel, maar niet genoeg.

Kom dan eens met sterftecijfers onder het aantal rokers, dan kunnen we 't sommetje afmaken en een conclusie trekken. Hehe, sorry, ben zelf nogal lui, en jij houdt volgens mij wel van dat soort dingen.

[/b]

Kon je een mooie wereldreis van maken, inderdaad. Stom van je dat je dat niet doet

Ik hou totaal niet van reizen, sorry :> Maar goed, ik had er natuurlijk wel een mooi setje Infinity-speakers van kunnen kopen. Maar om daar nou 45 jaar voor te gaan sparen is ook weer zowat heh?

[/b]

Of een soort van "glazen wand in het midden (1tje links van het podium 1tj rechts).

Moet je met je halfdronken kop een moshpit gaan bouwen, en dan per ongeluk die glazen wand vergeten. Zit je mooi met de gebakken peren, me dunkt.

Nee, een ongezond levenspatroon in het algemeen leidt ook eerder tot kanker.
Daarnaast kan roken ook tot slokdarmkanker of maagkanker krijgen.

Nahja, genoeg risico's in ieder geval.

Risico's die nogal overdreven worden, m.i.

Gatara
Ps.: wat doe jij nog zo laat op?

Ik zou jou hetzelfde kunnen vragen

[/B]
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:23
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Uit de Volkskrant ( http://www.volkskrant.nl/nieuws/denh...944651979.html ):

Vinden wij hier iets van, en zoja wat?

Ik kijk hier met gemenge gevoelens tegen aan. In principe vind ik het niet slecht dat roken in openbare ruimtes verboden, of aan banden gelegd word. Nadeel is dat er een flinke kans in zit dat de prijzen nu omhoog gaan...
Ten eerste ik rook niet...zal ik ook nooit gaan doen.

Maar dit? Dit is echt belachelijk, ooit gezien hoeveel mensen bij concerten roken, en dan heb ik het nog over de "normale" sigaretten.
In principe zou het dan doorgevoerd worden om mijn gezondheid als niet roker te beschermen toch? Dan kan men net zo goed alle auto's afschaffen, alle vliegtuigen, en ohja als die fabrieken mogen dan ook dicht

Hypocrisie...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 10:42
ExTeRmInAtOr2
ExTeRmInAtOr2 is offline
Al dat gezeik over roken . Vroeger had niemand er last van dat mensen rookten en nu hebben de mensen wel overal last van. In de trein of in het vliegtuit kan ik me het nog wel voorstellen, maar bij popconcerten en dergelijke is het toch niet erg.
De mensen zeiken tegenwoordig overal over!
Oud 17-06-2002, 10:49
Verwijderd
Citaat:
ExTeRmInAtOr2 schreef:

Idd.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 16:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
ExTeRmInAtOr2 schreef:
Al dat gezeik over roken . Vroeger had niemand er last van dat mensen rookten en nu hebben de mensen wel overal last van. In de trein of in het vliegtuit kan ik me het nog wel voorstellen, maar bij popconcerten en dergelijke is het toch niet erg.
Hier kan ik toch zo kwaad over worden !!!

Ja, rokers hebben het recht om te roken, thuis, buiten, op verschillende plekken. Maar zeg nou niet dat niet-rokers zeiken. Want dat wij ook plekken willen waar niet gerookt wordt is ons toch goed recht?
Ik ben namelijk toevallig zo iemand die écht niet tegen roken kan.

Als ik in een rokende ruimte ben, begin ik verschrikkelijk te hoesten, krijg hoofdpijn, wordt duizelig en misselijk en vervolgens val ik flauw.
En wanneer ik op een plek ben waar gerookt wordt, ben ik altijd de volgende dag ziek. Ik weet niet of je vat wat dat betekent?

En wat is de oplossing van sommige rokers? Dan ga je toch gewoon niet naar een café, niet naar een discotheek, niet naar een popconcert, niet naar een buurthuis, niet naar een feest enz.
Sorry hoor, kvind het heel zielig dat jullie even 4 uur ofzo niet kunnen roken, maar het betekent wel dat ik 4 uur eindelijk eens kan ontspannen!
Dat ik lol heb zonder de wetenschap dat ik de volgende dag doodziek op bed zal liggen en zonder dat mijn vriendin constant naar me kijkt of ik niet flauw val, terwijl ik sta te duizelen op m'n benen.

Je weet echt niet waar je het over hebt als je zo'n opmerking maakt!
Oud 17-06-2002, 18:38
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
pfff muur zetten halverwege de zaal ;

links wel roken , rechts niet...
Oud 18-06-2002, 00:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Ja, rokers hebben het recht om te roken, thuis, buiten, op verschillende plekken. Maar zeg nou niet dat niet-rokers zeiken. Want dat wij ook plekken willen waar niet gerookt wordt is ons toch goed recht?
Ik ben namelijk toevallig zo iemand die écht niet tegen roken kan.

Als ik in een rokende ruimte ben, begin ik verschrikkelijk te hoesten, krijg hoofdpijn, wordt duizelig en misselijk en vervolgens val ik flauw.
En wanneer ik op een plek ben waar gerookt wordt, ben ik altijd de volgende dag ziek. Ik weet niet of je vat wat dat betekent?

En wat is de oplossing van sommige rokers? Dan ga je toch gewoon niet naar een café, niet naar een discotheek, niet naar een popconcert, niet naar een buurthuis, niet naar een feest enz.
Sorry hoor, kvind het heel zielig dat jullie even 4 uur ofzo niet kunnen roken, maar het betekent wel dat ik 4 uur eindelijk eens kan ontspannen!
Dat ik lol heb zonder de wetenschap dat ik de volgende dag doodziek op bed zal liggen en zonder dat mijn vriendin constant naar me kijkt of ik niet flauw val, terwijl ik sta te duizelen op m'n benen.

Je weet echt niet waar je het over hebt als je zo'n opmerking maakt!
Ik heb het gevoel dat het praten in het luchtledige is. Verslaafden luisteren immers toch nergens meer na als het hun verslaving betreft

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 02:02
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
Het is ook werkelijk waar dat iedere niet-roker zulke hevige reacties ondervindt van rokerige ruimtes.

Egoisme ten top, me dunkt. Hoe sneu ik 't ook voor je vind, overigens.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 02:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Ik heb het gevoel dat het praten in het luchtledige is. Verslaafden luisteren immers toch nergens meer na als het hun verslaving betreft

Gatara
Dat is natuurlijk onzin.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:20
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Gatara

*zucht*
Oud 18-06-2002, 09:41
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Gatara
Als dat zo was, hadden de rokers zich niet in deze discussie gemengd.
Oud 18-06-2002, 09:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Als dat zo was, hadden de rokers zich niet in deze discussie gemengd.
Dat is ook waar, maar of jullie nu luisteren?!?!?!

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Het is ook werkelijk waar dat iedere niet-roker zulke hevige reacties ondervindt van rokerige ruimtes.

Egoisme ten top, me dunkt. Hoe sneu ik 't ook voor je vind, overigens.
WIE is er nu egoistisch?
De roker die vindt dat niet-rokers zeuren en per se een sigaretje willen roken tijdens een popconcert?
Of de niet-roker die daadwerkelijk last heeft van de rook en die ook graag naar popconcerten wilt gaan?

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 09:52
nps
nps is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Verhaaltje
Ik vind het heel naar voor je, maar je kan niet verwachten dat op een concert waar duizend mensen komen, 330 mensen niet roken omdat waarschinlijk minder dan 50 mensen verschrikkelijke gevolgen ondervinden van de rook. (de rest zal het waarschijnlijk niet boeien.) (Ong. 33 procent van het Nederlands volk rookt. Ik denk dat dat op jongerenconcerten nog wel meer zal zijn, maar dat terzijde.)

cHa0s en ik gaan misschien wel een leuke enquete houden over dit onderwerp. Ben benieuwd.
Oud 18-06-2002, 09:55
TefnachT
TefnachT is offline
Geef nu eens antwoord op mijn vraag!!!

Waarom kan je niet wachten met roken totdat je buiten bent of in prive gebouwen?

Is dat nu zo moeilijk? Als jullie je longen willen verkloten sta ik daar achter maar dan moet je er geen andere bij betrekken!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 10:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Ik vind het heel naar voor je, maar je kan niet verwachten dat op een concert waar duizend mensen komen, 330 mensen niet roken omdat waarschinlijk minder dan 50 mensen verschrikkelijke gevolgen ondervinden van de rook. (de rest zal het waarschijnlijk niet boeien.) (Ong. 33 procent van het Nederlands volk rookt. Ik denk dat dat op jongerenconcerten nog wel meer zal zijn, maar dat terzijde.)

cHa0s en ik gaan misschien wel een leuke enquete houden over dit onderwerp. Ben benieuwd.
Soms moet een meerderheid (rokers en niet-rokers die best in een rokerige ruimte willen vertoeven tijdens een popconcert) zich aanpassen aan de minderheid (die daar (enorme) last van hebben).

Net zoals de Nederlandse bevolking zich in sommige opzichten aan verschillende allochtoonse bevolkingsgroepen aanpast.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:18
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Soms moet een meerderheid (rokers en niet-rokers die best in een rokerige ruimte willen vertoeven tijdens een popconcert) zich aanpassen aan de minderheid (die daar (enorme) last van hebben).

Net zoals de Nederlandse bevolking zich in sommige opzichten aan verschillende allochtoonse bevolkingsgroepen aanpast.

Gatara
Fout voorbeeld! Het moet allebei niet wat mij betref!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 12:23
twiety
twiety is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Kun je mij even vertellen wanneer je weer op stap gaat, dan neem ik m'n camera mee.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

Fout voorbeeld! Het moet allebei niet wat mij betref!
Je weet heus wel wat ik bedoelde.

Soms moet een meerderheid toegeven aan een mening van de minderheid; domweg omdat die laatste beter is (medisch, economisch, ecologisch, etc..) voor het totaal.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

Kun je mij even vertellen wanneer je weer op stap gaat, dan neem ik m'n camera mee.
Ik zou er maar grapjes overmaken.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 16:14
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ik zou er maar grapjes overmaken.

Gatara
sinds wanneer ben jij een vrouw?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 17:53
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Gatara
beetje fout voorbeeld... door ons aan te passen (in sommige opzichten uiteraard) aan andere bevolkingsgroepen, worden ons geen rechten ontnomen, terwijl bij deze rokers-issue de roker weer een stukje moet inleveren qua rokersvrijheid.
Oud 18-06-2002, 17:57
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:

WIE is er nu egoistisch?
De roker die vindt dat niet-rokers zeuren en per se een sigaretje willen roken tijdens een popconcert?
Of de niet-roker die daadwerkelijk last heeft van de rook en die ook graag naar popconcerten wilt gaan?

Gatara
De niet-rokers die met een stuk of 20 man een hele concertzaal niet willen laten roken, omdat zij er last van hebben.
Oud 18-06-2002, 18:03
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Je weet heus wel wat ik bedoelde.

Soms moet een meerderheid toegeven aan een mening van de minderheid; domweg omdat die laatste beter is (medisch, economisch, ecologisch, etc..) voor het totaal.

Gatara
Maar niet voor de gezelligheid! En is dat niet 1 voor de belangrijkste dingen op zo'n avond? (En trouwens, economisch?? Het is juist zwaar slecht voor de economie als er niemand meer rookt. En als we ecologisch gaan zeggen, kunnen we ook meteen de auto's afschaffen, de vliegtuigen, de electriciteit van jou computertje (Electriciteit = groot deel hoe heet dat ook alweer? Primitieve brandstoffen ofzoiets? Iig die dingen die opraken door de stijging van het energieverbruik, denk aan aardolie, steenkool enz.).

Hoe lullig het ook is, ik denk dat een rookverbod ontzettend afbraak doet aan de sfeer. Omdat het er minder druk zal zijn ten eerste, en omdat de rokers een fijnere avond zouden hebben als ze wel konden roken (verschrikkelijk maar waar.) Dus is het wel zoveel beter om de mening van de minderheid te volgen?
Oud 18-06-2002, 18:12
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Geef nu eens antwoord op mijn vraag!!!

Waarom kan je niet wachten met roken totdat je buiten bent of in prive gebouwen?
Ik zie daar echt geen reden toe. Het is niet zo dat iemand ter plekke dood neervalt van het meeroken. Waarom moeten we wachten met roken totdat we buiten zijn of in prive gebouwen? Als mensen er last van hebben kunnen ze gerust aan me vragen of ik m'n sigaret uit zou willen maken... dan ligt 't alleen aan de manier waarop het gevraagd wordt of ik toegeef aan het verzoek of niet.

Citaat:
Is dat nu zo moeilijk?
Nee, maar wel onnodig.

Citaat:
als jullie je longen willen verkloten sta ik daar achter
Help ons er dan bij

Laatst gewijzigd op 18-06-2002 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 19:29
AGH
AGH is offline
Ach ja….
Ik kan me de woede van de niet-rokers heel goed voorstellen, maar misschien zijn er ook wel dingen waar ik me aan kan ergeren aan niet-rokers.
Als mensen ontzettend vals mee gaan zingen of iets dergelijks kan ik me daar ook aan ergeren. Persoonlijk zou ik er niet snel wat van zeggen, maar een ieder die zich geroepen voelt om de persoon erop aan te spreken kan dat natuurlijk doen.
Ik denk dat hetzelfde voor roken geldt.

Zelf rook ik niet, heb soms last van de rook, soms niet, maar in mijn huiskamer en slaapkamer wordt niet gerookt.
M’n vriendin rookt ook altijd buiten als ze dan echt wil roken.
Echter een concertzaal is een openbare ruimte waar zo’n 20.000 verschillende mensen, met verschillende gewoontjes, verschillende schoenen, verschillende haren en dus ook verschillende verslavingen zitten.
Het is asociaal om een niet-roker op te zadelen met jouw verslaving, maar het is ook asociaal om een roker te verbieden zijn pleziertje even te inhaleren.

Misschien is speed de oplossing, daar heeft niemand last van!
Althans niet direct…..
Maar ik denk dat de oplossing bij de mensen zelf ligt.
Roken lossen we immers zelf wel op!

www.ditvindikervan.nl
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

sinds wanneer ben jij een vrouw?
Sinds mijn geboorte.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:51
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

beetje fout voorbeeld... door ons aan te passen (in sommige opzichten uiteraard) aan andere bevolkingsgroepen, worden ons geen rechten ontnomen, terwijl bij deze rokers-issue de roker weer een stukje moet inleveren qua rokersvrijheid.
Ja maar, ja maar... in de huidige situatie is het zo dat de NIET-roker in zijn/haar vrijheid wordt beperkt!!!

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Maar niet voor de gezelligheid!

Zeer goed argument. Ik vind het namelijk erg gezellig om met brandende ogen, brandende keel, ademhalingsproblemen (leidt tot benauwdheid), een popconcernt bij te wonen.

Citaat:

En is dat niet 1 voor de belangrijkste dingen op zo'n avond?

Ja, maar dat geldt ook voor mij en voor mij is het niet gezellig wanneer ik last krijg van rook.

Citaat:

(En trouwens, economisch?? Het is juist zwaar slecht voor de economie als er niemand meer rookt. En als we ecologisch gaan zeggen, kunnen we ook meteen de auto's afschaffen, de vliegtuigen, de electriciteit van jou computertje (Electriciteit = groot deel hoe heet dat ook alweer? Primitieve brandstoffen ofzoiets? Iig die dingen die opraken door de stijging van het energieverbruik, denk aan aardolie, steenkool enz.).

Pssst,... het was een algemeen voorbeeld Daarmee bedoel ik dat dit voorbeeld (van meerderheid aanpassen aan minderheid) op verschillende gebieden voor kon komen.

Citaat:

Dus is het wel zoveel beter om de mening van de minderheid te volgen?
Medisch gezien, zeer zeker.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
AGH schreef:
Ach ja….
Ik kan me de woede van de niet-rokers heel goed voorstellen, maar misschien zijn er ook wel dingen waar ik me aan kan ergeren aan niet-rokers.
Als mensen ontzettend vals mee gaan zingen of iets dergelijks kan ik me daar ook aan ergeren. Persoonlijk zou ik er niet snel wat van zeggen, maar een ieder die zich geroepen voelt om de persoon erop aan te spreken kan dat natuurlijk doen.
Ik denk dat hetzelfde voor roken geldt.

Maareh, dat vreselijke gezang van die ene persoon kan hooguit mij een lichte oorbeschadiging of hoofdpijn geven En het zal ook maar 1 op de 1000 zijn die zo vreselijk meezingt.
Maar wat roken betreft zijn daar veel ergere lichamelijke reacties te ondervinden (en dan heb ik het nog niet over de gore stank, maar goed) en zijn het daarnaast ook nog eens 330 mensen op de 1000 die dat doen.

Citaat:

Het is asociaal om een niet-roker op te zadelen met jouw verslaving, maar het is ook asociaal om een roker te verbieden zijn pleziertje even te inhaleren.

Daar zit het probleem. Ik zou ook geen roker willen verbieden om zijn longen te verkloten, maar hij/zij ontneemt mijn vrijheid.
Of ik dan het recht heb om zijn/haar vrijheid te ontnemen?
Misschien medisch gezien wel het beste.

Citaat:

Misschien is speed de oplossing, daar heeft niemand last van!
Althans niet direct…..
Maar ik denk dat de oplossing bij de mensen zelf ligt.
Roken lossen we immers zelf wel op!
www.ditvindikervan.nl

Of spacecake...
hej, kun je tabak niet eten?

Gatara
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:22
meastrecks
meastrecks is offline
Ik ben het helemaal eens met het rookverbod.
Ik irriteer me mateloos aan die ranzige rook altijd, tijdens een concerd.
En als je geen avondje zonder kan ben je wel ERG triest
Oud 19-06-2002, 07:58
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Ja maar, ja maar... in de huidige situatie is het zo dat de NIET-roker in zijn/haar vrijheid wordt beperkt!!!

Gatara
feitelijk is dat niet waar.. je kan gaan en staan waar je maar wil...
dat dat (tijdelijk) gevolgen heeft (irritatie aan ogen, naar luchthappen) is een tweede.
Oud 19-06-2002, 07:59
cha0s
cha0s is offline
*bovenstaand bericht is dus van mij, was te snel met posten, had niet gezien dat mindlezz nog was ingelogd hiero*
Oud 19-06-2002, 09:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

feitelijk is dat niet waar.. je kan gaan en staan waar je maar wil...
dat dat (tijdelijk) gevolgen heeft (irritatie aan ogen, naar luchthappen) is een tweede.
Pardon? Ik kan niet staan en gaan waar ik wil. Tsja,.. naar buiten, maar dan merk ik dus niks van dat popconcert.

En die gevolgen... dat neem je niet zo nauw he?
Ik wou dat jij hetzelfde ondervond als ik, dan praatte je wel anders!

Gatara
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 09:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
*bovenstaand bericht is dus van mij, was te snel met posten, had niet gezien dat mindlezz nog was ingelogd hiero*
Haha Confusing, hoor
(tis de tweede keer dat in naam vergist wordt )

Gatara
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 09:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PV schreef:

Kom dr dan niet? Als in, ga dan maar nooit uit?
Precies. Roken is gewoon asociaal. Als je moet roken, doe je dat maar op een plek waar anderen geen last van je hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:03
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Zeer goed argument. Ik vind het namelijk erg gezellig om met brandende ogen, brandende keel, ademhalingsproblemen (leidt tot benauwdheid), een popconcernt bij te wonen.
Andere mensen vinden het gezellig om onder het genot van een biertje en een sigaretje van de muziek te genieten. Voor veel mensen is roken zeker wel een gezelligheidsgewoonte. (Denk aan de mensen die alleen roken als ze uitgaan!)

Citaat:

Ja, maar dat geldt ook voor mij en voor mij is het niet gezellig wanneer ik last krijg van rook.
Wanneer je last heb van de rook, is het voor een heleboel (lees: bijne elke) roker geen probleem om zijn peukje uit te doen in idd de rest van de avond niet meer te roken. Tot iemand ze heeft gevraagd om niet meer te roken, is er voor hen geen reden om niet te roken.

Citaat:
Pssst,... het was een algemeen voorbeeld Daarmee bedoel ik dat dit voorbeeld (van meerderheid aanpassen aan minderheid) op verschillende gebieden voor kon komen.

Psst... het kon lekker helemaal niet op al die gebieden voorkomen *nenenenene*

Citaat:
Medisch gezien, zeer zeker.

En iedereen heeft het recht en de vrije keuze te bepalen wat hij zijn of haar gezondheid aandoet. Als je buiten loopt inhaleer je weet-ik hoeveel gore kankerzooi, en die komen echt niet allemaal uit sigaretjes.

Citaat:
Gatara
*MiNDLeZz*

Offtopic:
Waarom zet je je naam bij elk bericht? We zien toch wel dat ie van jouw komt hoor
Oud 19-06-2002, 10:13
nps
nps is offline
Lieve lieve mensen, als jullie die vreselijke rokers nou gewoon VRAGEN niet te roken als jij er last van hebt, zal je zien wat voor wonderen er gebeuren!

Nee, tuurlijk rookt een roker op een popconcert! Waarom zou ie dat niet doen? In zijn/haar ogen is er op dat moment geen reden om niet te roken. Zodra er iemand zegt van "Hey, wil je ff niet roken want ik val bijna ter plekke dood neer als je een sigaret op steekt" dan zullen de meeste rokers zeggen "Ok, sorry als je er last van had.". (Althans, de mensen die ik ken die roken. Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken.)

En ik vind het een beetje heel zielig en wordt het ook behoorlijk zat dat al die niet-rokers zitten te zeuren dat rokers zo asociaal zijn enzo. Flikker toch op man! Een roker is geen crimineel! Met van die argumenten als "Kunnen ze niet eens een avondje zonder bla bla". Tuurlijk wel, maar waarvoor zouden ze! Als jij een concertzaal binnenkomt, is er pas reden om niet te roken als iemand kenbaar maakt dat hij/zij er last van heeft. En degene die dan blijft doorroken, DIE is asociaal ja! Door "de roker" te zien als een soort van fucking crimineel wek je idd irritatie, en dat is niet echt bevorderlijk voor de relatie tussen de niet-rokers en de wel-rokers he...

Ik heb trouwens nog nagedacht over een ander aspect van dit gedoe: Wat moeten de bands die roken? Er zijn zat bands die roken op het podium (of delen van de bands die roken). Hoe willen ze dat gaan stoppen??
Oud 19-06-2002, 10:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Andere mensen vinden het gezellig om onder het genot van een biertje en een sigaretje van de muziek te genieten. Voor veel mensen is roken zeker wel een gezelligheidsgewoonte. (Denk aan de mensen die alleen roken als ze uitgaan!)

Dat begrijp ik, maar ze verpesten de gezelligheid van de ander.

Citaat:

Wanneer je last heb van de rook, is het voor een heleboel (lees: bijne elke) roker geen probleem om zijn peukje uit te doen in idd de rest van de avond niet meer te roken. Tot iemand ze heeft gevraagd om niet meer te roken, is er voor hen geen reden om niet te roken.

Dus je verwacht dat ik naar het podium loop en de rokers verzoek om niet te roken, omdat ik daar last van heb? Wat denk je dat hun reactie zal zijn? Als Dido het al niet voor elkaar kreeg om echt IEDEREEN niet te laten roken (want een paar eikels deden het toch wel).... wat kan ik dan uithalen met zo'n actie?
Twee ex-vrienden van mij rookten en ik heb herhaaldelijk verzocht om niet te roken wanneer ik er ben (ze hadden genoeg tijd over om te roken wanneer ik er niet was) en goh,.. of dat hielp? Nee hoor.
En als ze rookten moet ik alle ramen gaan open zetten; ook al vroor het buiten. (en tja, ik kan dan natuurlijk ook weggaan, maar wie past zich aan aan wie. Ik ben geen underdog ofzo)

Citaat:

Psst... het kon lekker helemaal niet op al die gebieden voorkomen *nenenenene*

Dat was ook niet de bedoeling

Citaat:

En iedereen heeft het recht en de vrije keuze te bepalen wat hij zijn of haar gezondheid aandoet. Als je buiten loopt inhaleer je weet-ik hoeveel gore kankerzooi, en die komen echt niet allemaal uit sigaretjes.

Da's waar. Daarom ben ik pro-autovrije-binnenstad (behalve diegene die wat moeten brengen naar de winkels/post en openbaar vervoer).

Maar goed, iedereen heeft zn eigen verantwoordelijkheid over zn lichaam, maar als je weet dat iemand onverantwoordelijk met zn lichaam omgaat - en ook met die van anderen (on)bewust - moet je m toch beschermen tegen zichzelf en ten opzichte van anderen.

Ps.: hem = ook haar

Citaat:

Offtopic:
Waarom zet je je naam bij elk bericht? We zien toch wel dat ie van jouw komt hoor
Oo.. gewoonte

Zo beter?

Laatst gewijzigd op 19-06-2002 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:29
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Dat begrijp ik, maar ze verpesten de gezelligheid van de ander.
Dat is totaal niet hun bedoeling (dat denken jullie geloof ik wel soms )

Citaat:
Dus je verwacht dat ik naar het podium loop en de rokers verzoek om niet te roken, omdat ik daar last van heb? Wat denk je dat hun reactie zal zijn? Als Dido het al niet voor elkaar kreeg om echt IEDEREEN niet te laten roken (want een paar eikels deden het toch wel).... wat kan ik dan uithalen met zo'n actie?

Als je het de mensen in de directe omgeving vraagt ben je zoiezo al een heel stuk verder. Je kan idd niet verwachten dat jij in je 1tje een hele zaal kan laten niet-roken. Maar daarom zijn de meeste concertzalen ook best groot.

Citaat:
Twee ex-vrienden van mij rookten en ik heb herhaaldelijk verzoekt om niet te roken wanneer ik er ben (ze hadden genoeg tijd over om te roken wanneer ik er niet was) en goh,.. of dat hielp? Nee hoor.

Staan die 2 ex-vrienden van jou model voor alle rokende mensen in bijv. Nederland? Dan zijn jou ex-vriendjes gewoon asociaal.

Citaat:
Dat was ook niet de bedoeling

Ahjoh, vast wel!

Citaat:
Maar goed, iedereen heeft zn eigen verantwoordelijkheid over zn lichaam, maar als je weet dat iemand onverantwoordelijk met zn lichaam omgaat - en ook met die van anderen (on)bewust - moet je m toch beschermen tegen zichzelf en ten opzichte van anderen.

Nee helemaal niet, bijna elke roker (zo goed als elke) kent de gevaren van roken (die staan niet voor niets in koeieletters op de verpakkingen) en anvaard de risico's. Dat is zijn/haar keus, die hoeven dus niet beschermd te worden tegen zichzelf (ze weten immers precies waar ze mee bezig zijn)

Citaat:
Zo beter?
Ja
Oud 19-06-2002, 10:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Dat is totaal niet hun bedoeling (dat denken jullie geloof ik wel soms )

Dat zei ik ook niet

Citaat:

Als je het de mensen in de directe omgeving vraagt ben je zoiezo al een heel stuk verder. Je kan idd niet verwachten dat jij in je 1tje een hele zaal kan laten niet-roken. Maar daarom zijn de meeste concertzalen ook best groot.

Nou, dat maakt echt niks uit hoor. Ik vraag de mensen in mijn directe omgeving of ze hun sigaret naar beneden willen houden en niet recht voor mijn gezicht. Soms is er dan zo'n asociale roker die hun rook even in je gezicht blazen maar meestal doen ze het wel. Het is wat mij betreft vreemd als mijn vrienden niet mogen roken, maar de rest van de zaal wel, omdat ik er tussen sta.
Het maakt in principe toch niets uit: die rook is toch erg genoeg al. Alleen directe rook kan ik verhinderen; maar dat doe ik al door te zeggen dat ze het niet mijn richting in moeten blazen of de sigaret mijn richting op moeten houden.

Citaat:

Staan die 2 ex-vrienden van jou model voor alle rokende mensen in bijv. Nederland? Dan zijn jou ex-vriendjes gewoon asociaal.

Dat heb ik ze ook proberen duidelijk te maken dat ze dat zijn
(lukte niet echt)
Hoewel ze wel zeiden dat ze in het algemeen minder rookten toen ze wat met mij hadden. Tsss.. nou, daar ben ik blij mee.
Affijn, nee, ze staan niet model voor alle rokende mensen, maar ik kom helaas alleen maar dergelijke rokers tegen. Soms ook wel begrijpelijk (ze zijn immers verslaafd), maar dan nog. Ik heb Ierse vrienden en zonder dat ze vragen of er gerookt mag worden in mijn kamer gaan ze naar buiten om te roken. Nou, dat vind ik lieve rokers En ik complimenteer ze dan ook graag.

Citaat:

Nee helemaal niet, bijna elke roker (zo goed als elke) kent de gevaren van roken (die staan niet voor niets in koeieletters op de verpakkingen) en anvaard de risico's. Dat is zijn/haar keus, die hoeven dus niet beschermd te worden tegen zichzelf (ze weten immers precies waar ze mee bezig zijn)

Snik,....
Hoe kan iemand toch zo ongezond met zn lichaam omgaan
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 11:14
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Pardon? Ik kan niet staan en gaan waar ik wil. Tsja,.. naar buiten, maar dan merk ik dus niks van dat popconcert.
dat kan je wel.. ja, je hebt dan last ervan.. maar je KAN het in principe wel...

Citaat:
En die gevolgen... dat neem je niet zo nauw he?
Ik wou dat jij hetzelfde ondervond als ik, dan praatte je wel anders!

Gatara
*ahum*
ik heb: hooi-pollenallergie (hooikoorts), graspollen-allergie, honden-allergie, katten-allergie, stof allergie.

van die laatste drie vooral krijg ik (erg veel) last van m'n ogen (branderigheid, tranen, e.d.), niesbuien waarbij je op den duur geen lucht meer hebt om naar buiten te niesen, naar lucht happen (ook als ik niet nies), en me basicly een dag lang verkankerd voelen dus zeg nou niet dat ik niet weet hoe dat moet voelen.

(edit: (eventjes offtopic iets) een vriend van m'n broertje heeft astma van hier tot tokio (m.a.w.: zware astma), met een inhalator waar die zich de tering aan moet zuigen.....en hij zeurt niet over rokers ...sterker nog: hij rookt, als een ketter.)

Laatst gewijzigd op 19-06-2002 om 13:00.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:19
nps
nps is offline
Laten we voor cHa0s al het gras, alle honden en alle katten afschaffen!

Gatara, mensen als die Ieren zijn er heus wel meer hoor. Niet iedere roker is een potentiele crimineel. Ik ken er iig een heleboel.

Trouwens wel erg leuk op die site, www.ditvindikervan.nl is op dit moment 40% voor rookvrije avonden in disco's en 60% tegen. SO THERE! (sorry, moest even)
Oud 19-06-2002, 13:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

ik heb: hooi-pollenallergie (hooikoorts), graspollen-allergie, honden-allergie, katten-allergie, stof allergie.

van die laatste drie vooral krijg ik (erg veel) last van m'n ogen (branderigheid, tranen, e.d.), niesbuien waarbij je op den duur geen lucht meer hebt om naar buiten te niesen, naar lucht happen (ook als ik niet nies), en me basicly een dag lang verkankerd voelen dus zeg nou niet dat ik niet weet hoe dat moet voelen.

(edit: (eventjes offtopic iets) een vriend van m'n broertje heeft astma van hier tot tokio (m.a.w.: zware astma), met een inhalator waar die zich de tering aan moet zuigen.....en hij zeurt niet over rokers ...sterker nog: hij rookt, als een ketter.)
Katten, honden, hooi, pollen, vind je niet op popconcerten

Enneh, die vriend van je is gewoon idioot bezig. Moet ie zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Laten we voor cHa0s al het gras, alle honden en alle katten afschaffen!

Gatara, mensen als die Ieren zijn er heus wel meer hoor. Niet iedere roker is een potentiele crimineel. Ik ken er iig een heleboel.

Ik zeg ook niet dat het criminelen zijn, die label plakken jullie jezelf op (ik heb jullie nergens criminelen genoemd, namelijk)

Citaat:

Trouwens wel erg leuk op die site, www.ditvindikervan.nl is op dit moment 40% voor rookvrije avonden in disco's en 60% tegen. SO THERE! (sorry, moest even)
Zegt niks Internet....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:43
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Gatara schreef:

ja dan ben je echt wel de grootste eikel die er is....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
TefnachT schreef:

Nou, hijzelf misschien niet. Maar wel de nicotine die m verslaafd heeft gemaakt en de domme keuze om als astma patient te gaan roken!!!
Als ik m was zou ik de tabaksindustrieen aanklagen, kan ie veel geld mee verdienen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:46
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Nou, hijzelf misschien niet. Maar wel de nicotine die m verslaafd heeft gemaakt en de domme keuze om als astma patient te gaan roken!!!
Als ik m was zou ik de tabaksindustrieen aanklagen, kan ie veel geld mee verdienen
denk het niet want die hebben zich echt wel goed ingedekt hoor
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:48
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Katten, honden, hooi, pollen, vind je niet op popconcerten
kon je nix beters verzinnen?
ik weet echt wel hoe die gevolgen voelen, dat wou ik er even mee zeggen.

Citaat:
was alleen ff om aan te geven dat 't ook anders kan en dat niet elke astma patient meteen fel anti-roken is, en idd moet ie dat ook zelf weten, maar 'jullie' proberen ons van alles op te leggen...

Citaat:
TefnachT schreef:
je bent ook echt een eikel omdat je iets doet wat je zelf wil.
Reageren

Regels voor berichten