Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2005, 16:11
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
voyager schreef op 21-10-2005 @ 13:48 :
Hé ja, als iemand dat voor me zou willen doen!
IK vind het persoonlijk niet nodig als ik jou stats zo eens zie. Als je het persé wil dan wil ik het wel eens met je bekijken. Ik heb alleen geen praktijkervaring met vrouwen dieeten (wat wil je ook ik ben een meneer) Sneeuwvlokje wel.

Question is; Wat wil je precies, waarom, en wat heb je er voor over. Velen willen een mooie fysiek, weinigen willen er voor doen wat nodig is.
Oud 21-10-2005, 16:15
adon1s
adon1s is offline
Veel keer op een dag eten(6-9) en idd gezond eten, liefst bij elke maaltijd groente zoals broccoli of sla, komkommer.
Oud 21-10-2005, 18:14
Verwijderd
MD, ik geloof niet dat ze zo'n schema wil als jij bedoelt. Ik kan best voor haar een geschikt schema op stellen om massa aan te zetten, of vet te verliezen zonder massa te verliezen, maar dat werkt alleen effectief als ze dit combineert met krachttraining, voldoende cardio en als ze ook écht bereid is zich aan dit schema te houden. Nu weet ik dat de meeste mensen dit niet willen of er simpelweg de motivatie niet voor hebben.

Daar komt bij dat ze ong. om de 2-3 uur zal moeten eten, en dat er ook minder lekkere dingen bij zitten. Maar TS, als dit wel is wat je wil, kan ik best een schema voor je maken. Om een geschikt schema te maken heb ik wel zoveel mogelijk van de volgende informatie nodig:

O.a.
- Je lengte, gewicht en vetpercentage. (Liefst dmv huidplooimeting of BIA-meting opgemeten)
- Je dagelijkse bezigheden, om te kijken hoe actief je leefstijl is,
- Het aantal minuten/uren per week dat je besteed aan o.a. fitness, cardio, sport, etc. En het liefst ook nog erbij hoeveel kcal je gemiddeld verbrand met die bezigheden. Dus als je een hartslagmeter die ook calorieverbruik berekent tot je beschikking hebt, neem 'n keer een training op.
- Of je gevoelig bent voor koolhydraten, of juist veel koolhydraten nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:23
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-10-2005 @ 19:14 :

- Of je gevoelig bent voor koolhydraten, of juist veel koolhydraten nodig hebt.
Dat weet ze toch niet gek ze heeft daar geen ervaring in. Ga er bij voorbaat maar vanuit dat vrouwen dat sowieso meer hebben dan mannen. Als 't klaar is wil ik het ook nog wel even bekijken, lijkt me het best het niet meteen te ingewikkeld te maken

Goed naar VLok luisteren

Enkele punten voor jongedame om zich af te vragen:

- eet ten minste 6, liefst meer maaltijden per dag
- tel caloriën
- wijk daar niet vanaf
- als je een pikkert bent die helemaal niks lust heb je een probleem

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-10-2005 @ 19:23 :
Dat weet ze toch niet gek ze heeft daar geen ervaring in. Ga er bij voorbaat maar vanuit dat vrouwen dat sowieso meer hebben dan mannen. Als 't klaar is wil ik het ook nog wel even bekijken, lijkt me het best het niet meteen te ingewikkeld te maken

Goed naar VLok luisteren
Kan best dat ze dat weet, en anders kan ze er makkelijk achterkomen. Sommige mensen hebben bergen koolhydraten nodig om zich energiek/actief te voelen, en ik word juist lui en loom van veel koolhydraten.

Citaat:
MightyDuck schreef op 21-10-2005 @ 19:23 :
Enkele punten voor jongedame om zich af te vragen:

- eet ten minste 6, liefst meer maaltijden per dag
- tel caloriën
- wijk daar niet vanaf
- als je een pikkert bent die helemaal niks lust heb je een probleem
Meer dan 7 maaltijden is voor een vrouw overbodig. BFFM raad er 5-6 aan voor vrouwen, ik doe het zelf momenteel met 6-7 (Afhankelijks van trainingsdag of niet) en voel me daar prettig bij. Meer is echt niet nodig.

Laatst gewijzigd op 21-10-2005 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 18:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-10-2005 @ 19:28 :
Kan best dat ze dat weet, en anders kan ze er makkelijk achterkomen. Sommige mensen hebben bergen koolhydraten nodig om zich energiek/actief te voelen, en ik word juist lui en loom van veel koolhydraten.
Ik heb ook een zekere hoeveelheid koolhydraten nodig en voel me snel slapjes als ik die langer dan 3 uur niet krijg. Tegenstrijdig is wel dat ik er anderzijds óók gevoelig voor ben in de zin van snel vet aanzetten.

Kwestie van experimenteren. Dat mag jij doen
Oud 21-10-2005, 18:50
Joey22
Joey22 is offline
Mjah, ik ben grotendeels ecto en mijn eigenlijke doel is niet pure massa, dus schemas maken is ook niets voor mij
Ik zit eigenlijk zowat de hele dag door te eten, zorg gewoon dat ik genoeg eiwitten binnendraai en rond de 4000 kcal uitkom...

En idd, ik lees veel op DBB maar post niet veel, lig soms plat met de gare hanensectie
Zit meer op B&F, daar is het Joe btw...

Maar het meer eten: het wil dat ik een voorstander ben in het goed verhogen van de stofwisseling, omdat ik vind dat het alleen in die mate, zonder er constant ervoor te blijven werken, je vetpercentage goed onderhouden kan worden.
Maar het komt er toch op neer dat ze eerst een tijdje kcals moet tellen, dan waarschijnlijk wat verlagen in sacchariden, verhogen/verlagen in vetten en verhogen in eiwitten? Dus tellen voor je leven meid

Maar waarschuwing: als je hoog gaat in eiwitten is er een grote kans dat je eventueel gasaflaat ENORM gaat stinken
Oud 21-10-2005, 18:59
Verwijderd
Maar je nick op DBB.com? Je kan er niet lezen zonder aangemeld te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 21:25
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 21-10-2005 @ 19:59 :
Maar je nick op DBB.com? Je kan er niet lezen zonder aangemeld te zijn.
Tegenwoordig wel weer. Tot Tijl er weer aan denkt en het geheel afsluit. Joey is vast een van de 7800 niet postende members
Oud 21-10-2005, 21:54
Joey22
Joey22 is offline
Nee ik heb 17 posts op DBB
JoeLee is het daar denk ik, maar ik lees vooral kwa trainingen, reageer wat in andere soort topics, vind het praten over training ed nogal moeilijk, zit maar sporadisch op pc en als ik er een paar uur niet gekeken heb zit het topic al een paar kilometer ver, is te druk
bij B&F heb ik wel ergens in de 1200 posts denk ik...
Oud 21-10-2005, 22:08
Broeder
Broeder is offline
4000kcal dat kan toch niet gezond zijn
Oud 21-10-2005, 22:18
Joey22
Joey22 is offline
Eigenlijk zou ik nog meer moeten nemen, ik kom niet zo gemakkelijk gewicht aan, hoge stofwisseling, maar gelukkig is massa niet mn echte doel. Anders zou ik in de 5000 zitten denk ik. Daar zitten alleen pros en ectos
Oud 21-10-2005, 22:21
Broeder
Broeder is offline
Waarom moet je dan zo nodig 'gewicht aankomen' ?
Oud 21-10-2005, 22:32
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Broeder schreef op 21-10-2005 @ 23:21 :
Waarom moet je dan zo nodig 'gewicht aankomen' ?
Omdat schrielig ook niet heel mooi is? Om spiermassa aan te komen heb je ook veel goede voeding nodig.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 22:34
Broeder
Broeder is offline
Dan doe je het dus voor de extra energie om die door middel van krachttraining om te kunnen zetten in spiermassa, niet om het aankomen.
Oud 21-10-2005, 22:54
Joey22
Joey22 is offline
Njah, het aankomen in gewicht/spiermassa... Het is toch logisch dat iemand niet teveel vet wil dezer dagen
Oud 22-10-2005, 03:27
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Broeder schreef op 21-10-2005 @ 23:34 :
Dan doe je het dus voor de extra energie om die door middel van krachttraining om te kunnen zetten in spiermassa, niet om het aankomen.
Nee knurft het is niet zo dat je energie nodig hebt om te trainen, traint, en dat er dan massa uit de lucht komt vallen. Dat vlees waaruit die spieren bestaan moet ook ergens van gemaakt worden. Ofwel hoofdzakelijk eiwit en water.

Wil je iets opbouwen dan zul je op de eerste plaats moeten zorgen dat je meer binnen krijg dan je nodig hebt uiteraard, anders is er niks over om op te bouwen. Uit suiker bestaat een spier dus niet, dus je zorgt ook nog voor voldoende proteine. Om voldoende brandstof te hebben en geen tonnetje vet te worden gebruik je de rest van je dieetstrategiën.

Zo gaat dat.
Oud 24-10-2005, 21:45
blurred
blurred is offline
Ik denk toch niet dat de TS zich zó intensief met voeding en spieren kweken bezig wil houden...
Oud 24-10-2005, 22:06
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
blurred schreef op 24-10-2005 @ 22:45 :
Ik denk toch niet dat de TS zich zó intensief met voeding en spieren kweken bezig wil houden...
Dat is heel leuk en aardig maar je lichaam verandert niet door enkel je voeding aan te passen.
Oud 24-10-2005, 22:14
blurred
blurred is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 24-10-2005 @ 23:06 :
Dat is heel leuk en aardig maar je lichaam verandert niet door enkel je voeding aan te passen.
Dat snap ik. Er zijn alleen niet veel mensen die hun hele eet en leefpatroon willen aanpassen aan het kweken van een ideaal lichaam. Wel een boel mensen die daar best iets voor willen doen, maar op een iets minder radicale manier. En ik gok dat de TS bij de tweede groep hoort.
Oud 24-10-2005, 23:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
blurred schreef op 24-10-2005 @ 23:14 :
Dat snap ik. Er zijn alleen niet veel mensen die hun hele eet en leefpatroon willen aanpassen aan het kweken van een ideaal lichaam. Wel een boel mensen die daar best iets voor willen doen, maar op een iets minder radicale manier. En ik gok dat de TS bij de tweede groep hoort.
Daar gokte ik ook al op. Vandaar dat ik de verantwoordelijkheid voor de "hulp" aan Sneeuwvlokje over laat want ik heb het wel gezien met dat soort mensen. Wie echt wil dringt nl. zelf wel aan. Maar toch maar "fatsoenlijk" antwoord gegeven omdat het ook niet opschiet mensen bij voorbaat al in het "luie hokje" te stoppen

Regels voor berichten