Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 06-10-2005 @ 21:52 :
en dat ik mijn vader of moeders auto bijna nooit mee kan hebben.. want ze zijn hem zelf veel nodig en daarbij hebben ze mijn zus een auto gedaan toen ze 18 werd en wouden ze mij niet achterstellen ten opzichte van haar...
Ze hebben de auto vaak nodig.

Maarreh, wat is er mis met een fiets, als ik vragen mag? Ze hadden dat toch ook aan je zus en jou kunnen geven. Hebben jullie echt drie auto's thuis?

Want het lijkt me een beetje onzin dat als je je auto niet kan betalen, dat je ouders het dan voor je gaan doen, of zit ik nou heel scheef te denken?

Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 21:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2005, 21:19
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 06-10-2005 @ 21:52 :
Euhm jah ik mag de studie financiering zelf houden bedoel ik.... en hoef er verder geen dingen van school voor te kopen... en ja ik rijd als eenige in die auto hij is tenslot van mij... maar jah dat heeft een reden: namelijk dat ik de verzekering en belasting nu eenmaal nog niet zelf kan betalen... en dat ik mijn vader of moeders auto bijna nooit mee kan hebben.. want ze zijn hem zelf veel nodig en daarbij hebben ze mijn zus een auto gedaan toen ze 18 werd en wouden ze mij niet achterstellen ten opzichte van haar...
Oke,duidelijk.
Oud 06-10-2005, 21:36
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
als jullie nou ff op dat meisje reageren! en niet de hele tij dop mijn posts.... als jullie wat te zeggen hebben doe dat dan prive ofzo... maar hier hebt zei ook niks aan!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 21:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 06-10-2005 @ 22:36 :
als jullie nou ff op dat meisje reageren! en niet de hele tij dop mijn posts.... als jullie wat te zeggen hebben doe dat dan prive ofzo... maar hier hebt zei ook niks aan!
Wow, jij tikt echt maar wat he?!?!?! OMG
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 09:35
evanescence
evanescence is offline
mijn ouders betalen mijn collegegeld, ziekenfonds en geven mij ong. 100 euro per maand huishoudgeld.

in de 1e heb ik zelf mijn boeken betaald en in de 2e heeft mijn vader weer betaald (omdat ik mn P in een keer gehaald had ofzo)

ik betaal zelf mijn huur gewoon van mijn stufi en verder heb ik dan dat huishoudgeld en mijn loon van mijn bijbaantje, daarvan betaal ik alles...

de meeste mensen die hun collegegeld zelf moeten betalen gaan lenen bij de IB groep.
Mijn ouders hebben blijkbaar het geld om het te kunnen betalen en ze hebben liever niet, net als ik zelf, dat ik schulden ergens heb, dus ook niet bij de IB. dus dan maar zo ik vind het wel relaxed
Oud 07-10-2005, 11:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 06-10-2005 @ 22:36 :
reageer ik lekker toch op jou . omdat je ouders hun auto zelf nodig hebben, betalen ze voor jou je autokosten, terwijl je student bent, en in principe geen auto nodig hebt. lekker logisch. je zus is 21 (!) en laat door haar ouders lekker alles betalen. nou goed, ik zou het ook niet weigeren, maar ik vindt dat niet normaal meer, eerlijk gezegd.

dat je geen auto kan betalen kan ik verklaren : je werkt niet ! misschien komt t daardoor... daarnaast, zo duur is autorijden nou ook weer niet, met een beetje bijverdienen kun je dat ook wel betalen.
Oud 07-10-2005, 11:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-10-2005 @ 12:42 :
*
Dat noemen ze nou rijke ouders en verwend
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 12:02
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 07-10-2005 @ 12:42 :
reageer ik lekker toch op jou . omdat je ouders hun auto zelf nodig hebben, betalen ze voor jou je autokosten, terwijl je student bent, en in principe geen auto nodig hebt. lekker logisch. je zus is 21 (!) en laat door haar ouders lekker alles betalen. nou goed, ik zou het ook niet weigeren, maar ik vindt dat niet normaal meer, eerlijk gezegd.

dat je geen auto kan betalen kan ik verklaren : je werkt niet ! misschien komt t daardoor... daarnaast, zo duur is autorijden nou ook weer niet, met een beetje bijverdienen kun je dat ook wel betalen.

Mijn zus kon wel gaan werken met het gevolg dat ze vervolgends wel een jaar langer over de opleiding zal doen, en mijn ouders kunnen het missen en hoopten op deze manier dat te voorkomen en dat is ze ook gelukt.... doordat ze op deze manier meer tijd aan school kon besteden.

Citaat:
Dat noemen ze nou rijke ouders en verwend
Dat is jouw kijk erop... de mijne is dat mijn ouders zich goed kunnen redden en doormiddel van het geld te schenken wij onze opleiding snel kunnen afronden..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 16:29
Konijn
Konijn is offline
Alles zelf + ik krijg ook nog eens geen StuFi (Open Universiteit).
Veel dus, wat betekent dat mn spaarrekening er langzaam aangaat.
Oud 07-10-2005, 16:45
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben inwonend, en betaal:
Lesgeld, boekengeld, excursies, overlijdensverzekering, ziektekostenverzekering, medicijnen etc. kortom; alles behalve huur aan ouders . Mijn ouders willen mij niet eens hun wettelijke bijdrage betalen
Oud 07-10-2005, 21:31
Gadje
Gadje is offline
Ik krijg 460 stufi+lening in de maand, daarnaast verdien ik gemiddeld 150 euro in de maand.
Mn boeken, collegegeld, verzekeringen betalen mn ouders.
Mn kamerhuur (280),eten, kleding en de rest moet ik zelf betalen.
Voorlopig lukt t allemaal nog.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 10:15
Verwijderd
Ik heb een erfenis waarvan ik alles van mijn schooldingen betaal. Dit is dus ook collegegeld en boeken etc..
Mijn moeder betaalt daar niets aan en ik vind het ook lullig om haar te vragen, want mijn vader had die erfenis juist ook bedoeld voor het studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten