Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 15:31
Rodion
Rodion is offline
wat voor school

Christelijk

belachelijkste regel

Als je te laat was: pasje scannen, bonnetje uit een apperaat halen en laten zien aan de leraar.

in welk groepje hoorde je thuis

Geen, dacht ik. Niet als in geen vrienden, maar als in geen stereotype.

grootste schoolblunder

Heel stoer een ventje onderuitschoppen. Onder toeziend oog van een leraar.

wat deed je stiekem?

Eén keer wodka plus gedronken in de les, met een paar vrienden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 15:38
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
kwibus schreef op 20-10-2005 @ 16:31 :
wat voor school

Christelijk

belachelijkste regel

Als je te laat was: pasje scannen, bonnetje uit een apperaat halen en laten zien aan de leraar.

Geen, dacht ik. Niet als in geen vrienden, maar als in geen stereotype.

grootste schoolblunder

Heel stoer een ventje onderuitschoppen. Onder toeziend oog van een leraar.

wat deed je stiekem?

Eén keer wodka plus gedronken in de les, met een paar vrienden.
Oud 20-10-2005, 16:44
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
wat voor school

Christelijk

Belachelijkste regel

Die verplichte kut zelfstudie-uren

Ehm..gewoon, niets bijzonders, met een paar rare figuren er tussen

grootste schoolblunder

Niets.

wat deed je stiekem?

Niets.
Oud 24-10-2005, 17:10
flyaway
flyaway is offline
soort school
Openbare school

groepje

Eerst in het 'gestoorde-brugklassers-die-elkaars-tas-in-de-prullenbak-gooien-groepje' (maar alleen in de pauze).
Nu eigenlijk nergens

Belachelijkste regel
Zoveel belachelijke regels.
Eerst mochten alleen vanaf half negen tot tien over tien en van twee uur tot half vier lessen uitvallen, dus als je bijna geen les had zat je toch al van tien over tien tot twee op school
Nouja dr is zoveel en dr klopt geen hol van.

Grootste schoolblunder
Ik ging in de tweede 'stoer doen' en van de trap naar beneden spugen. Helaas liep daar net een leraar en kreeg die mn kwat op de neus van zn rechterschoen... dat werd nablijven. (eerst was k vet overstuur (oeeeh mn eerste keer straf op school), maar toen moest k vertellen waarom ik na moest blijven en kwam ik niet meer uit mn woorden van het lachen)

Wat deed je stiekem:

zoveel. propjes gooien, prullenbakken omgooien als je milieudienst hebt zodat je langer bezig was en niet naar geschiedenis hoefde, vliegtuigjes vouwen, weetikveel vannalles dus.

Laatst gewijzigd op 24-10-2005 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:29
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
wat voor school

Haags Montessori Lyceum

belachelijkste regel

Wij hadden nauwelijks regels. Ik kan er nog wel een herinneren die niet zo succesvol was en best belachelijk. Opeens moesten we telaatbriefjes halen als we te laat waren. Dat werkte voor geen kant en vertraagde nogal, omdat eenderde van de school zowat te laat kwam in de lessen. Het werd alleen aangehouden in de ochtend, omdat leraren anders gewoon te lang moesten wachten voordat iedereen weer terug was. Volgens mij is het inmiddels weer afgeschaft.

Tsja, waren toch weinig echte groepjes. Iedereen ging wel met iedereen om. Als ik dan toch moest kiezen dan toch wel de nisgang. Een groep mensen die altijd wel in de nis kon worden terug gevonden. Verder ging ik ook nog wel met mensen uit Clan Walnoot en de Buurtpreventie om, als ik dan toch groepjes moet aanduiden. Er waren sowieso heel weinig mainstream mensen, we waren over het algemeen links tuig. Bij schoolverkiezingen haalden Groenlinks en SP samen zo'n 50 procent en ook de PvdA was met 20 procent nog aardig vertegenwoordigd.

grootste schoolblunder

Schiet me niks te binnen.

wat deed je stiekem?

Tsja, spijbelen, drinken en blowen onder lestijd vind ik niet echt stiekem, dat deden zoveel mensen. Ik deed het in verhouding tot de rest van de school allemaal een stuk minder.
Oud 24-10-2005, 20:20
mcflem
mcflem is offline
wat voor school
Openbare middelbare school voor vmbo-t, havo, vwo, gymnasium, tto en extra extra sport voor talentvolle kindertjes.

belachelijkste regel
We hebben niet echt belachelijke regels. Maar ik vind het belachelijk dat wij niet eens een flesje water op de afdeling mogen hebben en de leraren wel mogen eten en drinken daar.

Niet echt een bepaalde groep, ik ga om met mensen die niet populair zijn maar ook geen losers.

grootste schoolblunder
Ik liep in de eerste een keer de jongenskleedkamer binnen na de gymles omdat ik nog met een jongen aan het praten was.

wat deed je stiekem?
Ja, eten en drinken op de afdeling dus maar dat is niet echt stiekem. En ik doe op de computer alles behalve schoolwerk en dat mag officieel ook niet. Ohja en ik geloof dat we ook geen muziek mogen luisteren maar dat doe ik altijd wel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:02
Verwijderd
Wat voor school?
Chirstelijke Scholengemeenschap Walcheren, of afgekort CSW. Ik zit daar op het gymnasium.

Belachelijkste regel?
Pfff, ik weet eigenlijk niet. Wij hebben geen belachelijke regels denk ik.

In welk groepje hoorde je thuis?
In een-niet-speciaal-groepje. Gewoon gewone lui waar je leuk mee kan lachen en ook een paar waar je serieuze gesprekken mee kunt voeren. Geen extreme nerds of het tegenovergestelde, alto's/gabbers/geenhuiswerkmakers, ofzo.

Grootste schoolblunder?
Ik maak nooit blunders. (a)

Wat deed je stiekem?
Niets.
Ik bedenk nu opeens dat ik nog wel eens software gedownload en geinstalleerd heb, of gewoon muziek luisteren als we in een computerlokaal zitten.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:13
Verwijderd
wat voor school
open eucomenisch, atheneum

belachelijkste regel
eenrichtingsverkeer op de trappen zodat oudere leerlingen de bruggers er niet vanaf duwen.

de rustige onopvallende leerlingen

grootste schoolblunder
aller eerste schooldag (als brugklasser) frontaal botsen met het zonnescherm voor alle bovenbouwers. Ik lag op de grond, zij ook alleen van het lachen.

wat deed je stiekem?
spieken, maar dat wisten ze vast wel
en dingen in mn GR zetten, maar dat mag vanaf nu ook.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:06
Nyawa
School: RSG Stad en Esch
Belachelijkste regel: Het sneeuwballenverbod
In welk groepje hoorde je thuis: Niet in een speciaal groepje. Beetje alto, beetje onopvallende-mensen groep.
Grootste schoolblunder: Hmm... Van de trap vallen, waarschijnlijk, ik ben als brugger ik weet niet hoevaak van de trap gevallen.
Wat deed je stiekem? Downloaden. Quaken op het schoolnetwerk met vrienden. Illegaal internetten. Heen en weer bellen met schooltelefoons. In de lerarenkamer rondhangen. Officiële brieven aan de docenten die bij de conciërges rondslingerden lezen. Ach, zoveel, maar nooit echt iets ernstigs.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 10:23
Bell
Bell is offline
wat voor school
nieuwe lyceum in bilthoven

belachelijkste regel
kan me niet herinneren dat er in mijn tijd iets belachelijks was.. maar nu, heb ik vernomen, is er een regel: geen armbanden/nekbanden met spikes... want daar kan je iemand pijn mee doen.

in het groepje dat nergens bij hoorde... ik was een apart figuur op school en de kakkers/poplaire mensen keken mij altijd raar aan..

grootste schoolblunder
als brugger met een grote rugtas op 1 schouder je iets te hard omdraaien zodat die hele zware tas per ongeluk heel tegen de ballen van de wiskundeleraar kwam...

de rest van mijn schooltijd vond ie mij niet aardig meer

wat deed je stiekem?
spieken, als iedereen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 12:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
wat voor school

Lorentz, een dalton/jenaplan school, met havo en vwo

belachelijkste regel

Dat je niet weg mocht tijdens tussenuren. En verder weet ik het niet zo.

Dat met de saaie, onopvallende mensen

grootste schoolblunder

Hm, ik weet niet zo... Ik blunder meestal niet echt, ik viel soms alleen half van de trap af of zo.

wat deed je stiekem?

Niets, ik was braaf.
Oud 25-10-2005, 13:01
idontcare
idontcare is offline
btw, wat een leuk topic

- wat voor school
ik zat op het Stanislas College in Pijnacker, eerst was er alleen mavo maar ik hoorde bij de eerste havo groep.

belachelijkste regel
- dat je te laat bonnen had, maar dat die dingen ook voor andere dingen gebruikt werden. als je te laat kwam en je leverde een bon in (in totaal kreeg je er 3.. VOOR EEN HEEL JAAR ) dan was er verder niks aan de hand, als je die bonnen niet meer had en je kwam te laat moest je euhh het schoolplein vegen ofzo.
maar goed, ik was dus een keer m'n werkboek van economie vergeten uit m'n kluisje te halen en toen moest ik 'm gaan halen EN ik moest zo'n bon in leveren. trauma's.. echt waar.

- in welk groepje hoorde je thuis
ik hoorde niet echt bij een groepje, ik ging eigenlijk wel iedereen uit de klas om. hoewel ik in de 4e en 5e steeds meer naar de 'muziek freaks' trok, en dan hadden we het de hele pauze over bandjes.

- grootste schoolblunder
sowieso al die keren dat ik viel bij de gym, elke week was er wel weer wat. en dat ik struikelde bij de ingang. en dat ik van de trap viel. en vast nog veeeeel meer.

- wat deed je stiekem?
ik was niet echt stiekem. natuurlijk spiekte ik standaard bij alle vakken, er lag altijd wel iets van een briefje in m'n etui. daarnaast heb ik ook de nodige proefwerken gejat uit het kopieer hok (dan moeten ze dat maar niet laten slingeren zz)
maar ik was een heel braaf meisje hoor
Oud 25-10-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
idontcare schreef op 25-10-2005 @ 14:01 :
belachelijkste regel
- dat je te laat bonnen had, maar dat die dingen ook voor andere dingen gebruikt werden. als je te laat kwam en je leverde een bon in (in totaal kreeg je er 3.. VOOR EEN HEEL JAAR ) dan was er verder niks aan de hand, als je die bonnen niet meer had en je kwam te laat moest je euhh het schoolplein vegen ofzo.
Drie van die bonnen per jaar is best veel als je het mij vraagt. Ik ben in 6 jaar niet vaker dan drie keer te laat geweest. En daarnaast, bij ons op school moest je na één keer te laat komen al een uur nablijven en de aula poetsen of weet ik veel wat.
Dus die bonnen zijn een grote luxe, alleen een beetje vaag ja, dat ze ook voor andere dingen gebruikt worden.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 13:12
Verwijderd
Hmm, ik ben in 6VWO wel aardig vaak te laat gekomen, meer dan 3 keer in ieder geval. Bij ons moest je je dan melden de volgende morgen 25 minuten voor de lessen begonnen. Meestal deed ik dat niet, waar de schoolleiding vervolgens niets aan deed. Ik heb altijd vermoed dat dat een soort ruil was voor het feit dat ik altijd heel rustig was in de lessen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 13:14
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 25-10-2005 @ 14:08 :
Drie van die bonnen per jaar is best veel als je het mij vraagt. Ik ben in 6 jaar niet vaker dan drie keer te laat geweest. En daarnaast, bij ons op school moest je na één keer te laat komen al een uur nablijven en de aula poetsen of weet ik veel wat.
Dus die bonnen zijn een grote luxe, alleen een beetje vaag ja, dat ze ook voor andere dingen gebruikt worden.
ach ja, ik had toen ook niet echt vergelijkingsmateriaal ofzo. maar bij vakken als levensbeschouwing maakte het niet zoveel uit hoe laat je binnen kwam, ze was allang blij dat je dr was
Oud 25-10-2005, 13:55
Vice
Vice is offline
wat voor school
openbare school mavo/havo/vwo

belachelijkste regel
Dat je in de 1e en 2e verplicht tijdens gym je school-shirtje moest dragen.

alto's

grootste schoolblunder
geen idee

wat deed je stiekem?
Niks, ik was heel braaf.

Laatst gewijzigd op 25-10-2005 om 13:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten