Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 23:40
Auryn
Auryn is offline
Met een klein beetje informatie over MSN moet het voor een kind niet al te moeilijk zijn dit soort dingen te voorkomen. Een kind dat daartoe niet in staat is moet gewoon weg worden gehouden bij MSN. Ouders horen hun kinderen te informeren en op ze te letten.

Het spreekt voor zich dat een kind dat op school gepest wordt op MSN hetzelfde lot ondervind met dezelfde personen. De pesters kunnen onmogelijk zien dat ze geblokeerd zijn dus het lijkt me sterk dat het slachtoffer later harder wordt aangepakt. En elke ouder kan op zijn minst het kind bij brengen niet elke wildvreemde op MSN te accepteren.

De enige oplossing voor dit probleem lijkt me dan ook de ouders bewust te maken van de gevaren van MSN zodat ze hun kinderen de feiten leren. MSN bezit genoeg mogelijkheden om veilig te kunnen chatten.
Oud 24-10-2005, 00:33
JCG
JCG is offline
Citaat:
Auryn schreef op 24-10-2005 @ 00:40 :
De pesters kunnen onmogelijk zien dat ze geblokeerd zijn dus het lijkt me sterk dat het slachtoffer later harder wordt aangepakt.
Ik heb een hand vol met site waar je kunt kijken of je geblokt bent
Oud 24-10-2005, 07:58
Keith
Keith is offline
En dan is er altijd: heey Jantje, is Klaasje bij jou online.. ow, bij mij niet, dan weet je het ook.

Auryn heeft denk ik wel gelijk, maar dan moeten kinderen en ouders dus wel geinformeerd worden over MSN en het gebruik ervan door kinderen.
Oud 24-10-2005, 10:38
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JCG schreef op 24-10-2005 @ 01:33 :
Hoeveel daarvan zijn niet gewoon oplichters? Tot nu toe alle die ik tegen kwam eigenlijk.

Maar wat veel mensen schijnen te vergeten is dat MSN niet de oorzaak, maar een symptoom van pesten is.

Als msn ervoor zorgt dat het maandag op het schoolplein erger wordt, moet msn dan aangepakt worden?

Nee, dan moeten scholen over de hele linie eens wat ballen krijgen en een anti-sociale pestkop aanpakken, bel z'n ouders maar, zet hem maar voor schut voor de klas, dát werkt, en niet op z'n Amerikaans alles rondom het probleem aanpakken en het probleem zelf niet.
Oud 24-10-2005, 10:59
juno
juno is offline
Pesten is groepsdynamiek, het komt overal voor waar mensen in groepen onontkoombaar met elkaar geconfronteerd worden. Op kleine schaal en op grote schaal heb je de groep en het buitenbeentje. Het gezamenlijk verzet van de groep tegen het buitenbeentje wat de mores van de groep niet wil of kan aanleren zorgt voor het herstel van de gezamenlijk gevoelde groepswaarden. Mensen zijn kuddedieren, onze veiligheid hangt af van de sterkte van de groep. Een eenling ondermijnt de cohesie van de groep.

Vooral bij kinderen, die het groepsgedrag nog moeten aanleren, is dit uitsluitgedrag heel sterk. Bij volwassenen is het minder primitief, minder gewelddadig, maar ook daar zie je dit mechanisme.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-10-2005 @ 11:38 :
Nee, dan moeten scholen over de hele linie eens wat ballen krijgen en een anti-sociale pestkop aanpakken, bel z'n ouders maar, zet hem maar voor schut voor de klas, dát werkt, en niet op z'n Amerikaans alles rondom het probleem aanpakken en het probleem zelf niet.
Ik ben het met je eens. Op 1 ding na.
De ouders bellen heeft géén nut over het algemeen(door een school). Deze ouders staan zelf vaak met een grote bek bij de rector op het moment dat ze denken dat er iets gebeurd is, en het kind wordt te vaak de had boven het hoofd gehouden
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:40
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-10-2005 @ 11:38 :
Hoeveel daarvan zijn niet gewoon oplichters? Tot nu toe alle die ik tegen kwam eigenlijk.

Maar wat veel mensen schijnen te vergeten is dat MSN niet de oorzaak, maar een symptoom van pesten is.

Als msn ervoor zorgt dat het maandag op het schoolplein erger wordt, moet msn dan aangepakt worden?

Inderdaad. Het pesten moet gewoon hard worden aangepakt, en niet de middelen waardoor dat gebeurd. Of dat nou op MSN is of op op een andere manier doet er eigenlijk niet toe. Je kunt ook iemand opbellen en dreigen, dan spreekt men toch ook niet van een telefoon-probleem?
Oud 24-10-2005, 13:43
Keith
Keith is offline
Maar je kan ook MSN juist als middel TEGEN het pesten gaan gebruiken. Al is pesten groepsdynamiek en whatnot, je moet het niet zomaar accepteren. Het is een serieus probleem voor mensen die gepest worden/werden.

Het klopt ook dat de ouders bellen weinig nut heeft, de ouders van pestkoppen denken meestal juist dat hun kind het moeilijk heeft, hetgeen eigenlijk ook wel waar is. Immers zijn de grootste pestkoppen op school meestal degene die het thuis zwaar te verduren krijgen, en dat zijn dan vaak gezinnen waarbij vader en/of moeder het lastig hebben.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe "chronisch" pesten is onder kinderen. Is er in elke klas een sterk geval van een buitenbeentje dat altijd maar de klos is? Of zijn er ook groepen waar er gewoon een leuke diversiteit aan mensen heerst waartussen dan misschien spanning is maar noit een geval dat 1 iemand helemaal alleen staat.
Oud 24-10-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Keith schreef op 24-10-2005 @ 14:43 :
Maar je kan ook MSN juist als middel TEGEN het pesten gaan gebruiken.
O?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 18:46
Heikneuter
Heikneuter is offline
Citaat:
JCG schreef op 24-10-2005 @ 01:33 :
Maar die werken lang niet altijd. heb je een vinkje voor, dat niet-contactpersonen je als offline zien.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:21
Jochem12
Jochem12 is offline
maak van dat man alsjeblieft jongetje.
Oud 27-10-2005, 09:52
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Keith schreef op 24-10-2005 @ 14:43 :
[B]Maar je kan ook MSN juist als middel TEGEN het pesten gaan gebruiken. [B]
Hoe dan..?
Oud 27-10-2005, 10:08
YopY
YopY is offline
Ik vind dat als ze ge-MSN-pest worden is het hun eigen domme rotschuld. Moeten ze hun MSN adres maar niet rondhoeren als breinloze... breinlozen. En als ze zich al geintimideerd voelen door een gast die typt dat ze hem in elkaar gaan slaan... hebben ze echt een opvoedkundig verantwoorde corrigerende tik nodig .

En dat met die camhoeren... Domme dozen, wie zet dan zijn/haar webcam dan ook aan voor een volkomen vreemde.

Genoeg dus. Domme BrEeZaHsLeTjUhS in mijn boekje, van die wijven die "ja" zeggen als er iemand op TMF Chat aan hun vraagt of ze hun willen zien rukken op de webcam. Ziek, naïef, dom.
Oud 27-10-2005, 11:19
T_ID
T_ID is offline
Uiteraard praat dat het pesten zelf goed.

Die groepsverkrachting in Rotterdam was immers ook de schuld van het meisje, of niet YopY?
Oud 27-10-2005, 11:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-10-2005 @ 12:19 :
Uiteraard praat dat het pesten zelf goed.

Die groepsverkrachting in Rotterdam was immers ook de schuld van het meisje, of niet YopY?
naja deels ben ik het met YopY eens. Je moet namelijk niet alles zo serieus nemen. En degene die gespest kan er zelf ook wat aan doen.
Laatst werd mijn zusje echt hard gepest op msn. Toen heb ik gewoon ons adres gegeven dat hij anytime kon langskomen. Geen gezeik meer dus.

Mensen die op msn gespest worden kunnen best iemand erbij halen of gewoon hard terug dreigen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 12:53
juno
juno is offline
Mensen die op MSN gepest worden, worden dat IRL ook. MSN pesten is een uitbreiding van een al bestaand probleem, het is een extra wapen in de handen van pestkoppen. Een symptoom, wat niet als een op zichzelf staand feit aangepakt kan worden.

Niet iedereen heeft een grote broer of een grote bek. Als mensen die gepest werden van zichzelf een grote bek hadden, werden ze immers niet gepest. Het zijn de zachtaardigen die een makkelijk slachtoffer zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 14:45
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 27-10-2005 @ 12:23 :
naja deels ben ik het met YopY eens. Je moet namelijk niet alles zo serieus nemen. En degene die gespest kan er zelf ook wat aan doen.
Laatst werd mijn zusje echt hard gepest op msn. Toen heb ik gewoon ons adres gegeven dat hij anytime kon langskomen. Geen gezeik meer dus.

Mensen die op msn gespest worden kunnen best iemand erbij halen of gewoon hard terug dreigen.
Of gewoon die persoon blocken. Maar het pesten op msn is vervelender als je die persoon in real life ook kent. Dan is het moeilijker te voorkomen. Het pesten op msn wel, maar het pesten in het echt zal wel erger worden dan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 07:54
MB
MB is offline
Het was gister in netwerk en ze noemen mijn (onze) generatie dus de M-generatie (mensen met leeftijd 14-19), omdat we zogenaamd opgegroeid zijn met de computer. Maar ik vond dat ze lichtelijk overdreven, wij kregen als een van de eerste bij ons op school een oude laptop en toen was ik denk ik toch al 8 ofzo, bovendien kon je daar nog niks mee (ja pong spelen) en daar deed ik dan ook niks mee. Ook over de zogenaamde breezah-taal. Ik zit ook wel eens op msn, maar de enigste breezah-taal die ik gebruik is 'w8 ff'. En van een hele hoop voorbeelden die ze gaven (mmdrkm ofzoiets) had ik geen enkel idee van wat het betekende. (dat moest 'mijn moeder kijkt mee' voorstellen)

Maar het schijnt dus erg vaak voor te komen dat jonge meisjes te naïef, dom en slecht voorgelicht zijn mbt 'webcamseks'. Ik vond de oplossing die ze gaven opzich niet slecht, kind zeggen dat hij de berichtengeschiedenis aan moet zetten en als het kind achter de computer zit zorgen dat je binnen zichtsveld zit. (is alleen wel lastig als de computer op de kamer staat)
Oud 31-10-2005, 12:26
JaJ
JaJ is offline
Tis een beetje de verantwoordelijkheid van de ouders inderdaad. Ik heb wel eens gehad dat ik door een of ander kind perongeluk werd toegevoegd. dat kind bleef maar vragen of ik haar vriendinnetje was. een half uurtje later meldde haar pa via msn dat hij het op prijs zou stellen als ik zijn dochter met rust zou laten . Toen ik de situatie had uitgelegd snapte hij het ook wel, hij zou zijn meisje voorlopig nog niet met die rotzooi laten spelen ( Dat kind was dus elf). En terrecht. als jij je zomaar gaat uitkleden omdat dat op je scherm staat, ben je toch gewoon stom?
Oud 04-11-2005, 18:34
Verwijderd
Hmmm... Als een kind wordt gepest (msn of "in het echt") zonder dat de ouders het weten, dan zitten die ouders volgens mij niet echt goed op te letten. Dat je geen zin hebt om al die msn-uren lang toezicht te houden op je kindje, of daarvoor niet in de gelegenheid bent, kan ik begrijpen. Maar je kan toch op zijn minst af en toe even over zijn schouder meekijken? Of stiekem een blik werpen op het scherm? En als je kind gepest wordt, kan je dat toch vaak ook wel zien, horen of voelen in zijn stemming?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:46
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 04-11-2005 @ 19:34 :
Hmmm... Als een kind wordt gepest (msn of "in het echt") zonder dat de ouders het weten, dan zitten die ouders volgens mij niet echt goed op te letten. Dat je geen zin hebt om al die msn-uren lang toezicht te houden op je kindje, of daarvoor niet in de gelegenheid bent, kan ik begrijpen. Maar je kan toch op zijn minst af en toe even over zijn schouder meekijken? Of stiekem een blik werpen op het scherm? En als je kind gepest wordt, kan je dat toch vaak ook wel zien, horen of voelen in zijn stemming?
dat vind ik altijd zo'n onzin. We gaan toch ook niet over jouw schouder heen kijken, om te zien wat je aan het doen bent? Een kind wil en heeft ook wat privacy nodig.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 18:47
Supreme Dutch
Citaat:
JaJ schreef op 31-10-2005 @ 13:26 :
Tis een beetje de verantwoordelijkheid van de ouders inderdaad. Ik heb wel eens gehad dat ik door een of ander kind perongeluk werd toegevoegd. dat kind bleef maar vragen of ik haar vriendinnetje was. een half uurtje later meldde haar pa via msn dat hij het op prijs zou stellen als ik zijn dochter met rust zou laten . Toen ik de situatie had uitgelegd snapte hij het ook wel, hij zou zijn meisje voorlopig nog niet met die rotzooi laten spelen ( Dat kind was dus elf). En terrecht. als jij je zomaar gaat uitkleden omdat dat op je scherm staat, ben je toch gewoon stom?
Mensen doen vreemde dingen voor aandacht.. Vroeger gingen kids zich bewijzen tegenover een groep door dingen te saboteren, veel te zuipen.. whatever.. (Ik heb weleens met een marker ergens staan krassen om te laten zien hoe "stoer" ik wel niet was..) maar aangezien die kiddo's niet zo veel meer op straat komen gebruiken ze andere middelen om indruk te maken.. Best logisch.. Het is wel fout allemaal, maar ik vind het niet zo vriend dat het gebeurt.. En via een webcam is nou eenmaal lekker makkelijk en minder persoonlijk..
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:46
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
een meisje bij mij op school had zitten strippen voor de came. het gevolg was dat iedereen de volgende dag de foto s zag en het meisje kwam een week niet meer op school en kreeg naderhand ook regelmatig opmerkingen over haar " incidentje" haar email adres werd gelijk verspreid en iedereen ging haar natuurlijk toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 13-11-2005 @ 19:46 :
een meisje bij mij op school had zitten strippen voor de came. het gevolg was dat iedereen de volgende dag de foto s zag en het meisje kwam een week niet meer op school en kreeg naderhand ook regelmatig opmerkingen over haar " incidentje" haar email adres werd gelijk verspreid en iedereen ging haar natuurlijk toevoegen.
En terecht. Moet je maar niet zo dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 12:53
lawallan
lawallan is offline
nog zo'n dom verhaal:
Meisje stript voor ex-vriendje via webcam en doet wat dingen met een banaan waar ik niet verder op zal ingaan. haar ex heeft het daarna door gestuurd naar al haar leraren, vrienden en ouders. Ze is nu bekend als lisa banaan dit zijn dingen die je als meisje kunt verwachten en dus ook niet zou moeten doen.
Oud 17-11-2005, 18:30
juno
juno is offline
Wat je dus niet moet doen is je eigen vriendje vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 20:35
JCG
JCG is offline
Citaat:
juno schreef op 17-11-2005 @ 19:30 :
volgens mij was het een ex-vriendje.
Oud 17-11-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 17-11-2005 @ 19:30 :
Vertrouwen is best, maar je kunt ook verwachten dat het ooit uitgaat.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 20:40
MB
MB is offline
Citaat:
JCG schreef op 17-11-2005 @ 21:35 :
volgens mij was het een ex-vriendje.
Ik gok op een foutje en dat ze toen ze het deed nog wel verkering met hem had.
Oud 18-11-2005, 10:31
lawallan
lawallan is offline
nee hoor, het was echt haar ex, het was ''nog 1 keer strippen voor de goede oude tijd''
Oud 18-11-2005, 11:16
juno
juno is offline
En daar was ze dus ooit verliefd op, op dat stuk verdriet?

Als één of andere pukkelige puber dat met mijn dochter zou flikken, was-ie nog niet jarig.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 11:19
Verwijderd
Tja, sommige mensen zou nu eenmaal naïef.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 11:48
JCG
JCG is offline
Citaat:
lawallan schreef op 18-11-2005 @ 11:31 :
nee hoor, het was echt haar ex, het was ''nog 1 keer strippen voor de goede oude tijd''
Tja, je bent ook dom ook omdat te doen dan.

Natuurlijk nog steeds , maar het is ook niet al te slim van haar
Oud 18-11-2005, 15:24
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
lawallan schreef op 17-11-2005 @ 13:53 :
nog zo'n dom verhaal:
Meisje stript voor ex-vriendje via webcam en doet wat dingen met een banaan waar ik niet verder op zal ingaan. haar ex heeft het daarna door gestuurd naar al haar leraren, vrienden en ouders. Ze is nu bekend als lisa banaan dit zijn dingen die je als meisje kunt verwachten en dus ook niet zou moeten doen.
Wat zielig voor dat meisje, maar wel haar eigen schuld. Ik zou me echt vet schamen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 15:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 18-11-2005 @ 16:24 :
Wat zielig voor dat meisje, maar wel haar eigen schuld. Ik zou me echt vet schamen.
ik zou me rot lachen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 17:53
Roos
Roos is offline
Citaat:
Dragonda schreef op 04-11-2005 @ 19:34 :
Nee dat is dus niet zo. Heel veel kinderen worden gepest maar willen/durven dat niet aan hun ouders te vertellen.

Je hebt wel gelijk op het punt, dat de ouders het internetgedrag van hun kids in de gaten zouden moeten houden.
Oud 18-11-2005, 18:08
Counterfeit
Counterfeit is offline
wat beelden betreft vind ik eigen schuld maar als je dat niet wil heb je toch nog altijd de blokkeer knop lijkt me zijn gewoon domme meiden dan
Oud 18-11-2005, 20:07
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik denk gewoon dat de ouders de kinderen goed moet voorlichten. Over de gevaren van internet. En dan het kind gewoon verstandig moet zijn om geen domme dingen te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 23:24
dwight88
dwight88 is offline
mijn eerste reactie: waarom ga je in eerste instantie uberhaupt al uit de kleren, voor een digitale onbekende? (om vervolgens 'misbruikt' te worden)

Goed, sommige meiden van die leeftijd zijn wellicht ietwat naief, en doen het voor de kick de eerste keer. Dan volgen er blijkbaar dit soort zaken uit...
- deze kerels rustig veroordelen tot zware straffen, het betreft in mijn ogen wel écht misbruik, chantage etc.
- betere voorlichting over MSN, wat je ermee kan doen, op wat manier de functies (mis)gebruikt kunnen worden, en ook dit alles aan de ouders communiceren.

Ik gebruik inmiddels een jaartje of 5 MSN denk ik (kan dat? zoiets is het geloof ik), en ik moest vorig jaar mijn vader uitleggen wat het nu eigenlijk was.

Ter illustratie
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 17:43
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-10-2005 @ 00:46 :
Sowieso, je gaat toch niet voor een vreemde je tieten of je doos showen voor de cam? Kijk, dat je dat doet met je vaste vriend kan ik me nog enigzins voorstellen, maar als je dat doet met de eerste de beste, verdien je het gewoon dat dat lekker op internet gezet wordt.
wat een onzin, wat nou als je er sexueel opgewonden van raakt als je weet dat onbekende mensen naar je kijken ?
Oud 19-11-2005, 19:51
Verwijderd
Citaat:
All Out Of Love schreef op 19-11-2005 @ 18:43 :
wat een onzin, wat nou als je er sexueel opgewonden van raakt als je weet dat onbekende mensen naar je kijken ?
In dat geval is het toch alleen maar fijn als je over heel internet verspreid wordt?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-11-2005 @ 20:51 :
In dat geval is het toch alleen maar fijn als je over heel internet verspreid wordt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten