Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2005, 18:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 29-10-2005 @ 18:28 :
Nooit problemen mee gehad, vooral omdat er vaak alleen maar ingangscontroles zijn.
Ingangscontroles in de trein of vóór het perron? Bij ons is dat namelijk altijd bij de trap/deur, dan kom je dus het perron niet op. (Ik heb nog nooit gevraagd wat de mogelijkheden zijn als je iemand uitzwaait ofzo, want ik die controle was nog nooit als ik iemand weg bracht. )
Oud 29-10-2005, 18:36
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-10-2005 @ 19:01 :
Ingangscontroles in de trein of vóór het perron? Bij ons is dat namelijk altijd bij de trap/deur, dan kom je dus het perron niet op. (Ik heb nog nooit gevraagd wat de mogelijkheden zijn als je iemand uitzwaait ofzo, want ik die controle was nog nooit als ik iemand weg bracht. )
Voor het perron. Bij de trein een ingangscontrole houden lijkt mij niet praktisch.
Oud 29-10-2005, 18:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 29-10-2005 @ 19:36 :
Voor het perron. Bij de trein een ingangscontrole houden lijkt mij niet praktisch.
Heb ik anders wel eens meegemaakt. Maar hoe kom je dan op het perron?
Oud 29-10-2005, 19:01
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-10-2005 @ 19:49 :
Heb ik anders wel eens meegemaakt. Maar hoe kom je dan op het perron?
Maar dat is in Twente, daar stappen geen honderden mensen uit een trein *smijt met vooroordelen*

Door een plaatsbewijs te tonen, dan mag je doorlopen.
Oud 29-10-2005, 19:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 29-10-2005 @ 20:01 :
Door een plaatsbewijs te tonen, dan mag je doorlopen.
Ja duhh, maar je zei net dat je soms zwart op het perron was, ondanks ingangcontroles.
Oud 30-10-2005, 23:17
Stepsje
Stepsje is offline
Een heleboel info over de ov-chipkaart kun je vinden op deze site
Je kunt wel iemand uitzwaaien op het perron, maar dan moet je wel een chipkaart hebben. Als je binnen een bepaalde tijd weer terug door het poortje bent betaal je niks.
Oud 30-10-2005, 23:22
Barry K
Barry K is offline
Site doet het bij mij zeer slecht.. alleen main-page doet het.

Wel beter dit hoor... wou laatst vanaf amsterdam cs de trein pakken 's nachts houden ze controles bij het instappen van die trein. 1 Ingang open voor een overvolle intercity, echt 20 minuten vertraging. Te irritant.

Wat doen ze eigenlijk met die controleurs? allemaal de deur uit?
Oud 31-10-2005, 11:09
Verwijderd
Voor zover ik weet is de invoer van de OV-chipkaart weer vertraagd. Dus staan nu de mooie chipkaartlezers en de automaat bij mij op het dichtbijzijndste station werkloos.

De poortjes in de Rotterdamse metro kun je inderdaad ook openen met een oude strippenkaart, of desnoods een stukje karton. Die dingen zijn niet intelligent genoeg om te 'weten' of je er wel een geldig vervoerbewijs in hebt gestopt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 11:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-10-2005 @ 19:01 :
Hier in Goes controleren ze ook wel eens bij de trappen naar het perron en als ik dan zeg dat ik mijn broertje weg moet gaan brengen dan doen ze daar echt niet moeilijk over. Bij ons is het trouwens ook bijna onmogelijk om dan al een kaartje te hebben omdat de automaten op het perron staan
Oud 31-10-2005, 14:15
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 29-10-2005 @ 08:10 :
en als je gewoon je ov hebt laten doorlopen na de 4 jaar, en je bent nog niet boven die 3 jaar uit, is er verder geen probleem?
Bedoel je dat je binnen 7 (4 jaar + extra uitloop van 3) jaar nog afstudeert? Dan is het geen probleem. Je moet alleen wel aangeven of je een lening neemt of een zogenaamde 0-lening.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik was net bij het postkantoor om mijn nieuwe OV op te halen. Ze zei dat ze een legitimatiebewijs en een pasfoto nodig had. Ik dus vragen of je er geen twee moest inleveren, ivm OV-chipkaart. Maar nee, dat moest niet. Ik wilde in eerste instantie er wel een, omdat het toch verplicht wordt, en ik dacht dat er op die chippas geen geldigheidstermijn zat. Die postkantoormevrouw zei dus van wel, en dat ik hem elk jaar weer opnieuw moest aanvragen, maar dat dat nu nog niet nodig is, omdat hij pas in 2007 verplicht is. Dus nu heb ik wel mijn nieuwe OV, maar geen chippas aangevraagd, zou dit erg zijn? In het foldertje staat dat als je een pasfoto inlevert, je gratis zo'n chippas krijgt thuisgestuurd, moet ik er dan nu voor gaan betalen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 01-11-2005 @ 17:43 :
Ik was net bij het postkantoor om mijn nieuwe OV op te halen. Ze zei dat ze een legitimatiebewijs en een pasfoto nodig had. Ik dus vragen of je er geen twee moest inleveren, ivm OV-chipkaart. Maar nee, dat moest niet. Ik wilde in eerste instantie er wel een, omdat het toch verplicht wordt, en ik dacht dat er op die chippas geen geldigheidstermijn zat. Die postkantoormevrouw zei dus van wel, en dat ik hem elk jaar weer opnieuw moest aanvragen, maar dat dat nu nog niet nodig is, omdat hij pas in 2007 verplicht is. Dus nu heb ik wel mijn nieuwe OV, maar geen chippas aangevraagd, zou dit erg zijn? In het foldertje staat dat als je een pasfoto inlevert, je gratis zo'n chippas krijgt thuisgestuurd, moet ik er dan nu voor gaan betalen?
Volgens mij wordt het pas in 2007 in heel Nederland ingevoerd. In 2006 alleen in de regio Rotterdam en ik dacht ook Amsterdam en misschien nog wel andere grote steden. Als je daar nooit reist dan lijkt me dat je die OV-chipkaart helemaal niet nodig hebt, ander wordt het wel lastig lijkt me, tenzij je in heel 2006 nog gewoon ook met je OV die poortjes kan openen maar dat kan volgens mij niet.
Oud 01-11-2005, 16:56
Verwijderd
Als je hem nu nog wil, kun je vast wel met een pasfoto en je afhaalnummer alsnog je pasfoto in gaan leveren. Ik zie niet in waarom je het niet zou doen, eigenlijk, als je ooit in Rotterdam of Amsterdam komt, heb je iig geen problemen. En als je hem nooit nodig hebt, ja, jammer dan, niet gebruikt, kost je niets.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:07
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ja, ik ga morgen wel gewoon nog een keer langs, ik heb mijn afhaalnummer wel niet meer, maar mijn nieuwe ov zal vast ook wel goed genoeg zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
zoemzoem schreef op 01-11-2005 @ 18:07 :
Ja, ik ga morgen wel gewoon nog een keer langs, ik heb mijn afhaalnummer wel niet meer, maar mijn nieuwe ov zal vast ook wel goed genoeg zijn.
oh ja, volgens mij is het afhaalnummer ook gewoon het ov-nummer
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:38
Verwijderd
Ik ben trouwens de 22e jarig geweest. En nu kreeg ik die dag ook bericht dat ik tussen 3 november en 10 december mijn ov kan ophalen. Het lijkt mij dat die dan in 2006 in gaat. Maar iemand anders zei weer dat ie nog voor dit jaar is. Weet iemand dit???
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
motormuis schreef op 01-11-2005 @ 18:38 :
Ik ben trouwens de 22e jarig geweest. En nu kreeg ik die dag ook bericht dat ik tussen 3 november en 10 december mijn ov kan ophalen. Het lijkt mij dat die dan in 2006 in gaat. Maar iemand anders zei weer dat ie nog voor dit jaar is. Weet iemand dit???
De OV die je nu hebt loopt toch gewoon tot en met december 2005? Waarom zou je dan nog een kaart nodig hebben voor dit jaar
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 19:49
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Barry K schreef op 31-10-2005 @ 00:22 :
Wat doen ze eigenlijk met die controleurs? allemaal de deur uit?
De conducteurs blijevn op de trien om je chipkaart te controleren, en voor wat veiligheid en informatie.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 09:52
ganralph
ganralph is offline
...en om de stoelen in de eerste klas warm te houden en het koffiezetapparaat goed door te laten stromen...
Oud 04-11-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 31-10-2005 @ 15:15 :
Bedoel je dat je binnen 7 (4 jaar + extra uitloop van 3) jaar nog afstudeert? Dan is het geen probleem. Je moet alleen wel aangeven of je een lening neemt of een zogenaamde 0-lening.
Mijn vriend zit nu volgens mij in dat laatste jaar van die 3 extra jaren. Hij heeft de eerste twee jaar van zijn studie geloof ik wel geleend, maar daarna niks meer. Wordt er niet gewoon van zo'n 0-lening uitgegaan?
Nja, anders moet hij maar even mailen naar de IBG

En nog een vraag: aangezien die twee pasfoto's voor je nieuwe OV voor twee verschillende dingen wordt gebruikt, maakt het dan uit als je twee verschillende foto's hebt?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 04-11-2005 @ 20:29 :

En nog een vraag: aangezien die twee pasfoto's voor je nieuwe OV voor twee verschillende dingen wordt gebruikt, maakt het dan uit als je twee verschillende foto's hebt?
Ik denk niet dat dat uitmaakt
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 20:42
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-11-2005 @ 21:07 :
Ik denk niet dat dat uitmaakt
In het boekje staat dat ze gelijk moeten zijn.
Oud 04-11-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 04-11-2005 @ 21:42 :
In het boekje staat dat ze gelijk moeten zijn.
Oh, sorry
Mja, ik heb al een paar keer een te kleine pasfoto ingeleverd, deden ze ook nooit moeilijk over... Je kan 't altijd proberen...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 04-11-2005 @ 22:06 :
Oh, sorry
Mja, ik heb al een paar keer een te kleine pasfoto ingeleverd, deden ze ook nooit moeilijk over... Je kan 't altijd proberen...
Idd, die ambtenaren moeten niet zeiken

Pasfoto's zijn toch altijd een standaard formaat?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 11:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
bootz schreef op 05-11-2005 @ 19:01 :

Het officiele paspoortformaat wel. Maar via school enzo kreeg ik heel vaak kleinere.

@Andijvie: Ik weet niet hoe moeilijk ze erover doen, maar het staat er wel.
Oud 06-11-2005, 13:01
black pear!
black pear! is offline
Citaat:
Miracle schreef op 06-11-2005 @ 12:05 :
Het officiele paspoortformaat wel. Maar via school enzo kreeg ik heel vaak kleinere.

Ik ging een keer met een schoolpasfoto naar het gemeentehuis om een nieuwe indentiteitskaart aan te vragen. Was de foto te klein. Kon ik weer naar huis om een nieuwe foto te halen.
Oud 06-11-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
bootz schreef op 05-11-2005 @ 19:01 :

't Standaardformaat voor officiele documenten is 4x3 cm, mijn school leverde die niet, altijd te klein, beetje stom, want die pasfoto's kan je dan nergens voor gebruiken (alleen voor opa en oma ).

Nu maak ik ze zelf
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:22
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
black pear! schreef op 06-11-2005 @ 14:01 :
Ik ging een keer met een schoolpasfoto naar het gemeentehuis om een nieuwe indentiteitskaart aan te vragen. Was de foto te klein. Kon ik weer naar huis om een nieuwe foto te halen.
Ja oke. Maar je OV is wel even wat anders dan je ID.
Oud 07-11-2005, 15:17
Rachel
Rachel is offline
Even over 2 pasfoto's:
Ik ging vandaag mijn OV halen, maar je mag ook later een 2e pasfoto gaan inleveren (i.v.m. je OV-chipkaart). Dat hoeft niet tegelijk, maar het mag wel (en dat hebben ze wel het liefst)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:37
Verwijderd
Krijgen studenten een onbeperkte OVchipkaart?

Oh wacht:
"# Welke gevolgen heeft de OV-chipkaart voor mijn OV-studentenkaart?
Het is nog niet mogelijk om de OV-studentenkaart op de OV-chipkaart te laden. Daarom blijft de OV-studentenkaart voorlopig bestaan als vervoerbewijs."
Yay
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-11-2005 @ 16:37 :
Krijgen studenten een onbeperkte OVchipkaart?

Oh wacht:
"# Welke gevolgen heeft de OV-chipkaart voor mijn OV-studentenkaart?
Het is nog niet mogelijk om de OV-studentenkaart op de OV-chipkaart te laden. Daarom blijft de OV-studentenkaart voorlopig bestaan als vervoerbewijs."
Yay
Hoezo niet mogelijk
Ze kunnen toch gewoon bekijken wanneer je reist en als dat doordeweeks is schrijven ze niets af en ik het weekend gewoon een gereduceerd tarief.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 17:31
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-11-2005 @ 18:12 :
Hoezo niet mogelijk
Ze kunnen toch gewoon bekijken wanneer je reist en als dat doordeweeks is schrijven ze niets af en ik het weekend gewoon een gereduceerd tarief.
Ach ja, dat hele systeem is nog bagger. Als je alleen al kijkt dat ze het in Rotterdam per maart hadden willen invoeren en het nu nog niet goed draait.
Oud 08-11-2005, 10:53
b.rdien
b.rdien is offline
aaaawh jaloersheid..

had ik ook maar een ov kaart..
ik moet elke dag 24 kilometer fietsen ( dat is dan wel heen en terug ) maar in een open weg dus veel tegen wind..
en om nu elke dag zoveel geld aan de trein te besteden vind ik zonde..* zucht..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten