![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vrees dat een min of meer vreedzame coëxistentie, of liever gezegd een elkaar uitsluitende onverschilligheid, beter bekend als de verzuiling, nog het beste is waar we in nederland de komende jaren op mogen hopen. Het integratie-experiment is faliekant mislukt. Internationaal...zal het wantrouwende voorzichtigheid, angst en haat en minachting worden. Alles beter dan aanslagen en oorlogen. Laatst gewijzigd op 28-10-2005 om 22:06. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Juistem, wie zich in een oorlog stort en verliest die moet op de blaren zitten.
||
Citaat:
Ja, wat een goede en vredige tijd was dat toch.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wie beweerd dat het allemaal de Palestijnen zijn die zielig zijn en die helemaal niets gedaan hebben klopt niet helemaal. Neem dat plus een dosis 'waar gehakt wordt vallen spaanders', en ziedaar, een goede reden om een kanttekening te plaatsen als iemand beweerd dat het altijd de zielige Palestijnen zijn. ![]()
||
Citaat:
Heb ik ooit gezegd dat alle Palestijnen zielig of onschuldig zijn? Heb ik ooit beweerd dat de mannen van Hamas of Islamic Jihad goed werk doen? Dat ik het goed vind dat ze aanslagen plegen? Nee. Ik zeg alleen dat ik het een beetje zat word dat jij constant maar meent dat een enkele aanslag hier en daar het uitoefenen van staatsterreur van Israël rechtvaardigt, en dat het het verder bezet houden van het land rechtvaardigt-- waar dat Palestijnse verzet nou net om begonnen was. 'Bezette gebieden', 'Palestijns gebied': de woorden zeggen het al. Een muur bouwen die niet op de grenslijn van 1967 loopt, zodat nog meer Palestijns land geannexeerd wordt. Gaza ontruimen, maar ondertussen net zo hard doorbouwen op de Westoever. 69 resoluties van de VN negeren zonder dat iemand ingrijpt. Dreigende taal richting Iran, terwijl Sharon's kelder vol ligt met atoomwapens. Wanneer vallen de schellen nou eens van je ogen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De landen grenzen niet eens aan elkaar, en de Israelische luchtmacht is ongeveer 100 x zo groot als die van Iran.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-10-2005 om 11:19. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zijn redelijk flauwe vergelijkingen. Je gaat compleet voorbij aan het min of meer constante gevaar tijdens de Koude Oorlog waarin júist relatief kleine geschillen konden uitlopen tot vrij extreme spanningen tussen het Sovjetkamp en het westen. Ook niet de meest comfortabele situatie. Ik vind het vrij gewaagd om te stellen dat zo'n situatie voor meer stabiliteit zorgde dan de huidige verhoudingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
atie atie atie
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |