Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2005, 10:10
Verwijderd
@ snoopy: soms lijkt het inderdaad alsof je geen tijd mag doorbrengen met je vriend omdat je anders geen tijd meer voor jezelf / vrienden / etc hebt. Lijkt me toch raar, je hebt geen partner om hem of haar vervolgens niet te zien. Je moet er toch een keer tijd in steken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 11:22
zeep007
zeep007 is offline
ja, das idd waar. Somds wordt het je al kwalijk genomen dat je uberhaupt tijd in een relatie steekt.

Maar ik snap het wel. Ik had ook een beste vriendin die een vriend kreeg. Vervolgens zag ik haar alleen maar bij hem, letterlijk. Als ik haar wou zien dan was dat bij hem thuis. Als we op stap gingen, deden we dat in de kroeg waar hij werkte, (ze had me alleen nodig om niet af en toe alleen aan de bar te zitten), en vervolgens logeerde ik dan ook bij "hun". Ik was intussen al een jaar niet bij haar zelf thuis geweest.

Ik probeer er dan ook op te letten dat ik hetzelfde niet doe. Maar ik neem het mijn vrienden wel kwalijk dat ze achter mijn rug mijn geluk niet gunnen. Want dat is mij wel overkomen, en dan ga ik naar ze toe om een verplicht nummertje te maken zodat het geroddel een keer ophoudt.
Het is af en toe gewoon lastig, maar soms wordt het je ook niet echt makkelijk gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 12:22
Roos
Roos is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 01-11-2005 @ 11:10 :
@ snoopy: soms lijkt het inderdaad alsof je geen tijd mag doorbrengen met je vriend omdat je anders geen tijd meer voor jezelf / vrienden / etc hebt. Lijkt me toch raar, je hebt geen partner om hem of haar vervolgens niet te zien. Je moet er toch een keer tijd in steken...
Tuurlijk mag je wel tijd doorbrengen met je vriend

Maar je hebt gewoon van die mensen die vroeger elke zaterdagavond mee uitgingen, en nu nooit meer, omdat ze hun vriend willen zien.
Dan denk ik: je hoeft je vriend toch niet elke zaterdag te zien?

Ik vind het zonde dat sommige mensen hun goede vriendschappen laten verwateren als ze een vriend(in) krijgen.
En oh wat komen ze zielig aanzetten als het uit is gegaan.
Oud 01-11-2005, 14:01
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-11-2005 @ 13:22 :

Maar je hebt gewoon van die mensen die vroeger elke zaterdagavond mee uitgingen, en nu nooit meer, omdat ze hun vriend willen zien.
Dan denk ik: je hoeft je vriend toch niet elke zaterdag te zien?

Ik vind het zonde dat sommige mensen hun goede vriendschappen laten verwateren als ze een vriend(in) krijgen.
En oh wat komen ze zielig aanzetten als het uit is gegaan.
Of als hun vriendje moet werken in het weekend en ze weten niet wat ze moeten doen. Zaterdag zou voor vrienden moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:49
Jolt
Jolt is offline
Je kan het toch perfect combineren

als je dat niet kan, dan is er iets goed mis, natuurlijk vinden mensen elkaar nooit even leuk, maar ze moeten gewoon niet zo moeilijk doen.
Oud 01-11-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 01-11-2005 @ 13:22 :
Ja, uiteraard, maar sommige mensen zijn al beledigd als je iets minder tijd voor ze hebt. Dat vind ik raar. Je moet toch ergens tijd in steken...?

Overigens ben ik zelf niet echt het schoolvoorbeeld geweest, vroeger besteedde ik heel veel tijd aan mijn vriend, sinds we samenwonen hoeft dat niet meer zo... (klinkt onlogisch, maar is het niet.)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 21:41
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa gelukkig doe ik nog zat dingen met mijn vriendinnen. Maar af en toe is het lekker om knus bij elkaar te liggen en even helemaal niks te doen.
Oud 01-11-2005, 23:04
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-11-2005 @ 00:11 :
Uitgaan ook.

Wel realistisch blijven he? Hoeveel mensen van boven de 40 zie jij in de discotheek?
Als ik thuiszit heb ik niet het gevoel alsof ik weekend heb gehad.
Oud 02-11-2005, 00:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-11-2005 @ 00:04 :

Wel realistisch blijven he? Hoeveel mensen van boven de 40 zie jij in de discotheek?
Uitgaan is niet alleen naar de disco gaan.
Oud 02-11-2005, 01:50
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Vice schreef op 02-11-2005 @ 01:32 :
Uitgaan is niet alleen naar de disco gaan.
Jah ok, de definitie is misschien niet alleen discotheek of cafe. Maar voor mij is naar het theater gaan of een bios pakken niet "echt" uitgaan.
Maar ja, we hadden het vooral over thuiszitten en niet thuiszitten zeg maar. En ik vind als het weekend is dat je niet moet thuiszitten, maar "uitgaan". Wat dat dan ook voor jou moge betekenen.
Oud 02-11-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 02-11-2005 @ 00:04 :

Dat jij nou nog steeds niet uit die fase gegroeid bent, wil niet zeggen dat iedereen per se uit moet om te genieten van z'n weekend
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 11:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Doordeweeks zitten wij meestal thuis en in het weekend gaan we uit. Hij gaat nog regelmatig een vrijdag oid met zn vrienden naar de kroeg en mijn vriendinnen gaan niet veel uit. Met hun ga ik soms uit eten of een film kijken oid. En 1 vriendin neem ik gewoon af en toe mee als ik uit ga met mn vriend en wat vrienden.

Overigens heb ik 1 vriendin die ik ken van de dansopleiding met wie ik een paar keer per jaar uit ga, zonder mn vriend dus. Zij heeft het alleen onwijs druk met dr opleiding en zo vaak is dat dus niet.

Tsja, ik vind niet dat mijn vriendinnen onder mn vriend lijden. Ik zag ze sowieso al niet zo heel vaak.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 23:30
igfy
igfy is offline
Ik heb het op zich ook wel een beetje, dat ik graag bij mijn vriendje ben en dat ik daar ook wel eens voor kies.

Verder heb ik weer een heel ander probleem. Omdat ik studeer (en mijn vriendje trouwens ook) heb ik het door de week best druk en heb ik vaak 's avonds geen tijd en in het weekend heb ik vaak weinig te doen, terwijl mijn vriendje juist zijn hele weekend weer volpland met sport. Dan kies je er dus soms ook voor om je normale doordeweekse activiteiten maar te laten zitten zodat je bij je vriendje kan zijn..
Oud 02-11-2005, 23:48
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-11-2005 @ 12:22 :
Dat jij nou nog steeds niet uit die fase gegroeid bent, wil niet zeggen dat iedereen per se uit moet om te genieten van z'n weekend
Dat heb ik ook nooit gezegd, ik geef alleen mijn mening net zoals iedereen hier.
En is het verplicht om uit die zogenoemde "fase" te groeien dan? En wanneer zou dat dan moeten volgens jou?
Oud 04-11-2005, 13:13
Daboman
Daboman is offline
@TS: Ik herken het wel een beetje. Gelukkig heb ik ook genoeg vrienden die net zo oud zijn als ik en nooit een relatie hebben gehad zoals ik. Kortom, die gelijkgestemd zijn. Maar op m'n werk zie zo'n situatie ontstaan.

Ik heb zelfs gehad dat ze me zielig noemde en voor loser uitmaakte en er sarcastisch over gingen doen. Ja, die mensen waar ik eerst mee kon opschieten. Wanneer je je niet langer op je gemak voelt, moet je niet meer met zulke mensen omgaan. Zoek gelijkgestemden, ze zijn er echt altijd.

In een andere sociale kring had ik ook dat ik als enige geen verkering had, terwijl de rest met elkaar optrok. Er waren 3 meisjes en 4 jongens en 2 meisjes/jongens hadden dus met elkaar en die liepen dus continu hand in hand. De rest was vrijgezel maar de laatste jongen trok veel op met het laatste meisje. Ik heb toen gezegd dat ik me het 5e (of 7e?) wiel voelde en sindsdien houden ze er veel meer rekening mee. Dus je kunt er altijd nog wat van zeggen, misschien helpt het juist wel.
Oud 04-11-2005, 14:05
Verwijderd
Ik herken het ook wel een beetje, en als ik een keer met iemand iets ga doen zitten mijn vriendinnen er bij wijze van spreke gelijk bovenop met opmerkingen als 'is dat een potentieel neukertje?'
Maar ik zit er niet heel erg mee, ik vind het suf om jarenlange relaties te hebben op deze leeftijd, nu moet je juist genieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten