![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zou denken: 'Kunnen die wandelende jurken niet gewoon blijven zitten?' Het zou mij echt niks boeien wat ze bij die wc doen. Misschien gaan ze zich scheren, weet jij veel? Of elkaar bewerken met seksueel speelgoed? Zolang ze mij er niet mee lastig vallen, vind ik het best. |
![]() |
|||
Citaat:
Precies hetzelfde maar half gerechtvaardigde vooroordeel gedrag. Dat komt op nog veel meer plekken voor, niemand ontkomt eraan ergens op basis van (eventueel slechts deels gerechtvaardigde) vooroordelen. Ik kan daarom niet begrijpen waarom je totaal niet begrijpt waarom de mensen in die trein alarm sloegen, iedereen die in staat is een simpel psychologisch verschijnsel te begrijpen kan inzien dat de combi mediaaandacht+prestigeobject (ICE)+mensen van Arabische achtergrond+verdacht gedrag bij mensen veel meer alarmbellen laat rinkelen dan een van die zaken apart. Citaat:
Ook geen reden om te gaan speculeren over iets dat zich hoofdzakelijk tussen de oren van de mensen bevind.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
De manier waarop je deze discussie voert toont aan dat dit nogal een emotioneel onderwerp voor je is. Het lijkt erop dat je, deels terechte, woede op hypocriete mensen je net zo simpel maakt als henzelf. Jij probeert in dit bericht bevestiging te vinden van het beeld dat je van je autochtone medelanders hebt, ondanks dat daar in dit geval gewoon geen sprake van was. Probeer het alsjeblieft in perspectief te blijven zien, want als ik andere fora waar een ander soort mensen komt lees, vind ik wel dat je ten dele gelijk hebt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En ja, dat is de algemene trend, maar wat is daar nieuw aan? Het is een kwestie van beeldvorming.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Voor de rest denk ik dat hier inmiddels alles over gezegd is. Goed dat iedereen waakzaam blijft en als de politie voortaan wat normaler te werk gaat is iedereen blij. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 03-11-2005 om 17:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Moskeeën willen opheldering over loos terreuralarm
04 november 2005, 06:46:10 AMSTERDAM (ANP) - De Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken heeft minister Donner (Justitie) in een brief om opheldering gevraagd over het loos terreuralarm van afgelopen dinsdag. Twee moslimjongeren werden toen in een trein in Amsterdam aangehouden omdat zij zich verdacht gedroegen. De unie verzoekt de minister deze aanhouding grondig te onderzoeken. De unie laat weten verontwaardigd te zijn over de wijze waarop een arrestatieteam van de Amsterdamse politie de moslimjongeren heeft geboeid en afgevoerd. De moskeeën vinden dat dit incident de geloofwaardigheid van de overheid aantast, moslims stigmatiseert, de mensenrechten aantast en een sfeer van paniek zaait. http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00198277
||
Citaat:
Donner kan zich hier trouwens vrij makkelijk 'uit redden'. De politie werd gewaarschuwd door anderen die dachten met de voorbereidingen van een aanslag te maken te hebben, en reageerde daarop alsof er elk moment een bom af kon gaan. Wisten de At's die uitrukten of Donner zelf veel dat omstanders geen volledig zicht hadden op de situatie en er achteraf naast bleken te zitten.
Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 11:18. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vandaar dat het voor de passagiers in die trein niet eens zo gek hoeft te zijn dat ze de politie waarschuwden. Bedoel, ze zaten in de ICE trein, zoals ik al eerder zei toch iets dat als prestigeproject een prachtig doelwit voor een aanslag zal zijn. Dan zijn daar twee mensen die precies voldoen aan het beeld van de stereotype terrorist die bezig zijn met iets waarvoor je vanaf je zitplaats geen zinnige reden kan bedenken.. Wat denkt zo iemand dan? On a sidenote: die foto's in de krant gaan kennelijk geen staartje krijgen. Zeker gezien de rel die eerder onstond toen iemand het AT herkenbaar probeerde te filmen bij een gijzeling in een supermarkt ergens begin dit jaar had ik dat eigenlijk wel verwacht.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|