Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
. |
![]() |
|
Israeli soldiers shoot at ambulance, injure one EMT
Gaza, June, 17, 2002, Wafa – On Saturday 15 June 2002: At 19:23 hours, the PRCS branch in Jabalya (Gaza) received a dispatch call that there were injuries in the Beit Lahya area due to Israeli occupation army shelling. A PRCS ambulance (#3-2570-90) immediately responded to the said call. Upon their arrival, residents told the ambulance crew (Mueen Abu Al-Eish, EMT, Hasan, Bajes Al-Khaldi, Volunteer and Hasan Al-Attal, Driver) that there were many injuries at a nearby cornfield. The crew then headed for the cornfield and as they neared they noticed a house in the middle of a cornfield on fire. At approximately 20 meters from the house, the ambulance stopped (emergency lights on and siren blaring), crew got out and headed for the house. Within seconds, they noticed that those who were thought to be injuries were actually Israeli soldiers. Almost instantly, the soldiers began to shoot at the ambulance crew. The crew started running back towards the ambulance. EMT, Mueen Abu Al-Eish, was injured from flying broken glass caused from gunfire damage to the ambulance windshield. http://www.wafa.pna.net/EngText/17-06-2002/page003.htm A Palestinian Policeman killed at the Valleys Roadblock Jericho June 17th2002 Wafa; Khaleel Yousef Amour a Palestinian policeman from Jericho was killed by the Israeli occupation forces’ soldiers, and two of his companions were beaten and severely bruised before they were taken by the Israeli soldiers to an unknown location. The three Palestinians tried to avoid passing through the Alhambra roadblock erected by the Israeli soldiers in order to harass the Palestinians, so they used a side dirt road, but the Israeli soldiers chased them and shot and killed the policeman and beat the others. http://www.wafa.pna.net/EngText/17-06-2002/page001.htm hier wordt je toch niet goed van!!!! ![]() ![]() |
![]() |
|
UN expert: Israeli settlements, house demolitions are war crimes
Geneva, June, 17, 2002, Wafa - Israel's policy of building settlements in Palestinian territories and destroying Arab homes and farmland is a war crime, a United Nations investigator said. “Israel has used the current crisis to consolidate its occupation” of Palestinian areas, said Miloon Kothari, the housing expert of the UN Commission on Human Rights. Kothari, an Indian architect who visited Israel and Palestinian territories earlier this year, told reporters, “The serial and deliberate destruction of homes and property constitutes a war crime under international law.” The building of new Jewish settlements is “incendiary and provocative” and settlers are “free to indulge in violence and confiscate land,” he said. Kothari cited international accords like the Geneva Conventions on warfare, which govern the behavior of occupying powers. The 1949 agreements bar the colonization of occupied land, but lack legal measures to ensure compliance. Israel has built hundreds of Jewish settlements — home to about 400,000 Israelis — on land conquered in the 1967 Middle East war and is continuing construction. It claims the Palestinian territory it seized is “disputed,” rather than occupied and that the Geneva Conventions do not apply. In a 27-page report, Kothari said Israel claimed that settlement expansion was necessary because of “natural” population growth. But while settler numbers have risen by 12 per cent a year, the Israeli population has been growing by just 2 per cent a year, he said. “The active and sustained implantation of Jewish settler colonies serves the ... purpose of acquiring territory and natural resources and limiting the living space of the Palestinian host population,” he said. Kothari criticised the destruction of homes during Israeli military offensives like the brutal attack on Jenin refugee camp. Kothari said the widely publicized destruction of homes during military operations, meant to “cause optimum material and psychological harm,” was just a small part of an ongoing takeover of Palestinian areas. Israel is intentionally destroying olive groves, orange orchards and other Palestinian agricultural land and is responsible for severe “misuse of and hoarding of water resources,” including cutting off pipelines to Palestinian villages, he said. Thousands of homes had been bulldozed and thousands more are threatened with demolition, he said, citing studies by Israeli human rights groups with which he had been in contact since his visit. Kothari said he has asked for Israeli cooperation during his visit on an academic invitation in January, but the “policy has been not to engage.” “I think this is largely because they do not have sufficient answers,” he said. http://www.wafa.pna.net/EngText/17-06-2002/page004.htm |
![]() |
||
Citaat:
jij leeft lekker in nl, ja hier zou zoiets natuurlijk never ever ever nooit gebeuren maar ben jij wel eens in israel, palestina geweest? als palestijn in israel wordt je neergeschoten zodra je je rug keert, de joden daar hebben niet echt vriendelijke gedachten over de palestijnen als jood in palestina (wat van palestina over is dan) wordt je ook niet warm verwelkomt, maar de palestijnen hebben geen wapens en hoe durf je me voor een leugenaar uit te maken, je kent me niet eens jongen, ik vertel je 1 ding: ik lieg niet |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zelf ken ik een paar Israeliers; maar over Palestijnen moet je inderdaad niet beginnen ![]() Tsja,.. het geweld is afkomstig van twee kanten. Dat begrijp ik. Maar door kwaad met kwaad te vergelden; nee; daar zie ik nu echt geen oplossing in. Gatara |
![]() |
||
Citaat:
'Een zwaar bewapende Palestijn' Foto EPA. Uitgerust met een machinegeweer wat ik schat op 2x het formaat van een M16. ![]() 'Als u wilt weten hoe militant de Palestijnen van Rafiah zijn hoeft u alleen maar op dit pantservoertuig te gaan zitten. De kans dat er op u wordt geschoten als we langs de grens rijden is 99 procent. En anders explodeert er wel een mijn of een granaat. Iedere dag is het raak. Ze willen daar nu eenmaal niet dat we ons met hun zaken bemoeien.' Kolonel Shlomo Dagan, IDF.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar wat dan nog, dat is een van de weinige palestijnen die zich echt een wapen kan veroorloven ik wed dat iedere 'kolonist' in tegendeel wel minstens 1 wapen thuis heeft |
![]() |
||
Citaat:
een staat willen geven is iets makkelijks, maar dan moet het wel een behoorlijk staat zijn en niet zon stukje flutgrond waarop je om de 5 seconden israelische soldaten ziet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze gedragen zich allemaal als kleine kinderen. |
![]() |
|
![]() wat is hier de bedoeling van? zoveel soldaten voor een oude man? kijk rechtsboven ![]() ![]() ![]() hoezo er worden geen huizen verwoest? ![]() vin ik persoonlijk wel een goede spandoek ![]() een eerlijk gevecht? http://palestinechronicle.com/images...p28/7_ap28.jpg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 18-06-2002 om 16:13. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
geloof je nou echt dat die soldaten HELPEN? haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahaha dit is zeker ook helpen? freedom of press kennen de israeli's blijkbaar niet... of zou daar een hoop lijken van palestijnen liggen waar de journalist niet bij mag komen?? Laatst gewijzigd op 18-06-2002 om 16:18. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Waar is dat op gebasseerd? Het gaat niet om je mening, je onderbouwing rammelt aan alle kanten, en je komt niet bepaald snugger over.
|
iets dat hier een demonstratie wordt genoemd is daar een opstand?
en ook al is het een opstand wanneer onstaat een opstand? een opstand ontstaat als mensen onderdrukt worden dus dat betekent dat israel de palestijnen onderdrukt dank u, je heb net zelf toegegeven dat israel een staat is die de palesttijnen onderdrukt en een staat van geweld is ---------------------------------------------------------- on·der·´druk·ken1 (ov.ww.) 1 met overmacht in bedwang, in een staat van afhankelijkheid houden => eronder houden 2 tegenhouden, bedwingen |
![]() |
|
Volgens mij heeft iedereen die bevooroordeeld is oogkleppen voor en ik ben niet goed genoeg geïnformeerd.
Want was is televisie/media..... CraigDavid, ik snap alleen niet wat je met deze foto’s wilt bereiken. Ik zou je hier nu ook talloze foto’s van inadequaat politieoptreden in Nederland, maar ook dat is natuurlijk nooit geheel realistisch. Als je iets wilt laten zien met foto’s, moet je foto’s van beide kanten laten zien en niet slechts één kant belichten. Al snap ik dat dit vrijwel onmogelijk is. |
![]() |
||
Citaat:
'maar de palestijnen hebben geen wapens' Die uitspraak klopt dus niet, want ze hebben wel degelijk wapens!
||
Citaat:
Ik geloof dat op zich niet.... maar een bewijs is deze foto ook niet.
||
Citaat:
ik heb de foto van een palestijnse nieuwssite en de foto is geschoten door een palestijn in een palestijnse stad |
![]() |
|
En wordt geloofd door Palestijnen en ontkent door Israëliërs.
Gaan we kijken op www.telaviv-courier.com dan zien we exact het tegenovergestelde…. Hiermee wil ik niet beweren dat de foto en de bijgevoegde tekst onwaarheden zijn, maar wel dat media vaak subjectief is. |
![]() |
|
www.nu.nl
Opnieuw doden bij zware aanslag in Jeruzalem Uitgegeven: 19-6-2002 18:56 JERUZALEM - Bij een bushalte in Jeruzalem heeft zich woensdagavond een zware ontploffing voorgedaan. Daarbij zijn doden en gewonden gevallen. Het hoofd van de politie in Jeruzalem zei dat zeker vier mensen bij de bomexplosie zijn omgekomen. Zo'n twintig personen zouden verwondingen hebben opgelopen. Enkelen van hen zijn er slecht aan toe. ![]() bdw CraigDavid, jou avatar is gewoon het plaatje van het Israel-dossier ops nu.nl zie ik ineens ![]()
|
trouwens: Hoezo de Palestijnen hebben geen wapens?
(ook van Nu.nl) Israëliërs omgekomen bij vuurgevecht Uitgegeven: 16-6-2002 8:25 Laatst gewijzigd: 16-6-2002 12:31 AMSTERDAM - Palestijnen hebben zaterdag in de Gazastrook twee Israëlische militairen gedood en vier anderen verwond. Dat heeft een woordvoerster van het Israëlische leger meegedeeld. Het vuurgevecht had plaats nabij de joodse nederzetting Dugit in het noorden van het Palestijnse gebied. Sommige Israëlische radio- en televisiestations meldden dat zeker één Palestijn is omgekomen. De Israëliërs werden beschoten toen zij op zoek waren naar Palestijnen die een autobom met meer dan 150 kilo explosieven hadden geplaatst. Mortieren Volgens een commandant van het Israëlische leger in de Gazastrook wilden de Palestijnen de Israëliërs in de val lokken door mortieren vanuit de auto af te schieten. Als de Israëliërs vervolgens het voertuig zouden onderzoeken, zouden de explosieven tot ontploffing worden gebracht. De militaire vleugel van de fundamentalistische Palestijnse beweging Hamas heeft meegedeeld dat zij de wagen met explosieven heeft beladen.
|
![]() |
ten eerste voor dat julllie alle maal dingen gaan concluderen over hoe geweldadig het joden dom wel niet zou zijn
IS de TAMOED een boek waar in de discussusies tussen rabijnen en hun opvatting over de tora (boek van de joden) in staat heel veel discussies zijn niet eens afgemaakt. dus wat die persoon zo leuk heeft opgeschreven kan net zo goed een enkeling geweest zijn die gewoon in discussie ging met iemand die daar anders over d8 dit is een eenzijdig argument !! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook is er een nog resenter voor beeld met die nep begravenis en die man die steeds van die brancard afviel en er weer op klom !! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ook nog vond de israelische bevolking dat de palestijnenen ook wapens mochten hebben en hebben ze gigantische ladingen ontvangen van israel en nog niet te spreken over allee illegale wapens die ze hebben ontvangen en gekocht nog ff daar buiten de palestijnen krijgen nog steeds geld van israel hoor!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het barst trouwens van de arabische / palestijnse dorp[en in israel ik ben er zelf geweest ga mij niet vertellen dat je als palestijn dood gesgoten word in israel!!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Kinderen leren atheisme. De Veroorzaker | 120 | 12-02-2009 15:47 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
evolutie of schepping Ace*Dusty | 286 | 29-10-2003 08:47 | |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Reactie op: jodendom.... het geloof van het geweld Sweet_Hadar | 5 | 20-06-2003 18:21 |