Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2002, 14:58
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Ik had in een onderzoek gelezen dat wiet zelfs je luchtwegen vrij maakt, maar als je het samen met tabak rookt merk je daar niks van omdat ze dan meteen weer dichtgaan door de tabak.
En het schijnt goed te zijn tegen kanker...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2002, 21:55
Hufter
Hufter is offline
Citaat:
bimba bella schreef:
drugs, wat heeft iedereen daar toch mee
waarom is het in hemels naam uit gevonden.
ik begrijp het in elk geval niet van mij mogen ze alles vernietigen!!
en waarom zou ik es uit leggen.

oke ook ik heb wel eens een jointje gerookt ik zou er niet om liegen maar ik ben nu heel erg tegen drugs omdat
vorige week helaas 1 van mijn vrienden is overleden aan een over dosis.

en nu weet ik dus heel goed wat drugs met je kan doen begrijp me niet verkeerd ik weet best dat het niet voor iedereen zo hoeft af te lopen maar ik wil jullie toch duidelijk proberen te maken dat niet alles aan drugs goed is en dat je er ook aan kunt overlijden als je bijv. een verkeerde drugs in neemt of als je een overdosis neemt dus mensen denk goed na voor je er aan begint.

groeten en xxxx marion
Deelnemen aan het verkeer is zeker 100x gevaarlijker en dodelijker dan drugs gebruiken.
De meeste soft-drugs gebruikers kunnen goed maat houden en zullen nooit veel verder gaan.
Dan is er toch niet zo'n probleem? het blijft immers ook je eigen keuze.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 21:56
Hufter
Hufter is offline
Citaat:
birthmark schreef:
k ben er nu definief met geesopt met druygs..... alleen nog maar (veel_ alcohol)

maark kamn nie ontekenen dat drugs leuk zijn??????da
Gestopt met drugs?
Alcohol = harddrug!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 20:03
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
Genoeg biertjes drinken en je ligt er net zo verrot bij als met 1 pilletje.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 17:49
bimba bella
bimba bella is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Kijk je zult je wel kut voelen, maar dat is dan nog geen reden om anderen geen plezier te gunnen. Er zijn ook mensen doodgegaan van alcohol, nou ga ik toch ook niet roepen dat alcohol verboden zou moeten worden.
ik zeg ook niet dat het verboden moet worden alleen van mijn part mogen ze het allemaal vernietigen.
ik weet ook wel dat het een domme fout van die vriend is geweest hij heeft immers de overdosis genomen maar als er nou alleen drugs werd gebruikt in de medische wereld dan was het nooit gebeurd dan was hij nooit aan die drugs begonnen.
maar goed ik weet dat er genoeg mensen zijn die drugs gebruiken maar mag ik nog 1 ding zeggen hou het dan alsjeblieft bij soft-drugs en ga niet over tot hard- drugs!
Oud 24-08-2002, 17:51
bimba bella
bimba bella is offline
Citaat:
snees schreef:

of burzum luisteren ofzo
BURZUM is coole muziek
Oud 25-08-2002, 00:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
Hufter schreef:

Gestopt met drugs?
Alcohol = harddrug!!!!!!!!!!!
Daarom heb ik ook een hekel aan mensen die drugs haten, maar wel elk weekend dronken thuis komen.
Oud 25-08-2002, 00:55
notbonefish
notbonefish is offline
technisch gezien is alchohol een oplosmiddel
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:13
Andretjuh
Andretjuh is offline
Ik heb er zelf ook een bloedhekel aan. Mijn vriendin heeft vorige week 3 dagen achter elkaar geblowd. Hebben er wel even een discussie over gehad. Maar ik kwam op de tweede plaats. Ik moest eerder weg omdat zij wou blowen met een jongen die ze nog maar net twee dagen kent. En dat terwijl wij die dagen samen zouden zijn. Ik heb vroeger heel wat meegemaakt met een ex van mij daarom heb ik er zo'n hekel aan.

Ik zelf heb het wel eens geprobeerd maar krijg het spul niet over mijn longen rook zelf ook niet dus dan is het extra moeilijk maar ja.

groetjes,

Andre
Oud 26-08-2002, 09:15
Andretjuh
Andretjuh is offline
Ooh ik moet nog wel even zeggen dat mijn vriendin de volgende dag heeft toegegeven dat ze fout zat en het nu alleen nog zou doen op speciale gelegen heden en met mensen die ze goed kent. Daar heb ik wel vrede mee.

grtz,

Andre
Oud 26-08-2002, 12:34
Droyd
Droyd is offline
Ik heb ooit nog geblowd, ik ben gestopt omdat ik medicatie moest nemen en deze 2 niet samengaan...ik vond het echt leuk om af en toe even je te laten slippen, maar met hard drugs zou ik dat toch niet wagen...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:21
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
bimba bella schreef:

ik zeg ook niet dat het verboden moet worden alleen...
doorgaans is drugs al verboden
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:25
danny_fuzzy
danny_fuzzy is offline
DE WERELD IS TOCH GEKKER DAN GEK DUSSS WAAROM AL DIE SHIT EN MOEITE LAAT GAAN EN DOE NIET MOEILIJK MAAR CHILL RELAXXXXXX
Oud 26-08-2002, 22:11
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
smileyinluv schreef:
als je iets 'lekkers' wilt, kun je ook koekjes eten inderdaad dan word je niet high, maar besef dat high zijn alleen maar negatief is.
Hahahaha.. ik lig liever elke avond stoned voor de tv dan dat ik koekjes gaan eten. M.a.w. liever stoned dan dik Sowieso bijna alles liever dan dik.. en wist je dat koekjes psychisch verslavend werken bij sommige mensen, net zoals wiet?

Welterusten trouwes
Oud 27-08-2002, 02:47
Snaak
Snaak is offline
heb geen zin om die hele topic te lezen....

maar als je "normaal" met je drux omgaat en helder nadenkt over weat de gevolgen kunnen zijn *die is dubbelzinnig die zin* dan kan der IMHO niet echt wat gebeuren dat ongewenst is....

dat die vriendin van je deraan is overleden is idd. kut, maar dat is nou eenmaal 't risico, 't maakt me geen zak uit wat/hoeveel ze gebruikt heeft, IK ken mijn grenzen, zij blijkbaar niet
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 20:58
hybrid_b
hybrid_b is offline
In elke plant die je verbrand zit teer (niet dat et iets uitmaakt want volgens mij zit der in wiet echt niet meer teer dan in tabak en al is dat wel zo je kan altijd nog beter elke dag blowen dan roken)
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 17:28
ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
smileyinluv schreef:
tuurlijk, de meesten die blowen houden er niets aan over.

maar er zijn ook heel slimme mensen die heel goed weten wat er kan gebeuren, het tog een x doen, steds meer willen, van alles gaan doen om aan geld te komen, zwaardere drugs gaan gebruiken etc en uiteindelijk draan ondergaan.
nogal naief om te zeggen dat als je weet wat de risico's zijn, je veiliger bent.
kheb 1x geblowd, en dat was 1x teveel.
als je iets 'lekkers' wilt, kun je ook koekjes eten inderdaad dan word je niet high, maar besef dat high zijn alleen maar negatief is.
en jij denkt dat je na een keer blowen al weet wat high zijn of stoned zijn helemaal inhoudt
Oud 01-12-2002, 11:41
Zappa
Zappa is offline
Citaat:
bimba bella schreef:
drugs, wat heeft iedereen daar toch mee
waarom is het in hemels naam uit gevonden.
ik begrijp het in elk geval niet van mij mogen ze alles vernietigen!!
en waarom zou ik es uit leggen.

oke ook ik heb wel eens een jointje gerookt ik zou er niet om liegen maar ik ben nu heel erg tegen drugs omdat
vorige week helaas 1 van mijn vrienden is overleden aan een over dosis.

en nu weet ik dus heel goed wat drugs met je kan doen begrijp me niet verkeerd ik weet best dat het niet voor iedereen zo hoeft af te lopen maar ik wil jullie toch duidelijk proberen te maken dat niet alles aan drugs goed is en dat je er ook aan kunt overlijden als je bijv. een verkeerde drugs in neemt of als je een overdosis neemt dus mensen denk goed na voor je er aan begint.

groeten en xxxx marion
drugs is niet "uitgevonden", het is er nou eenmaal. en sommige mensen hebben nou eenmaal een natuurlijke neiging naar een "other state of mind".
1 van je vrienden is overleden. dat is natuurlijk heel heel heel erg, en ik zal er ook niet om liegen, sommige hard drugs zijn gewoon ubergevaarlijk, kan je maar het beste nooit aan beginnen, maar nu om alle drugs op 1 hoop te gooien is een beetje ongenuanceerc.

en het is ook niet zo dat als je er eenmaal "aan begint" dat je dan automatisch alle drugs gaat uitproberen. Er zijn immers ongeveer 1000 zo veel blowers als spuiters.

groeten en sterkte verder.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:49
ZsaZsaZsu
ZsaZsaZsu is offline
ik love smoken
weet alles van de gevolgen en blabla-je-doet-t-alleen-om-erbij-te-horen, ben er zelf ook nog s tegen geweest ooit
maar idd, het boeit mij niet dat ik een paar jaar eerder dood ga of whatever, BLOWE IS GEWOON CHILL!!!
iedereen kiest ervoor OMDAT HET LEKKER IS en niet om erbij te horen ofzo.. tis een bewuste keuze
heeeeel bewust

en dat van je vriend.. das gewoon heel sucky..
maar hij had ook onder een auto kunnen komen of een ernstige ziekte kunnen krijgen, dat klinkt misschien lullig, maar ook aan dat soort dingen zitten risico's..
kan je beter een beetje van je leven genieten, toch!
Oud 11-12-2002, 10:22
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Puzzle schreef:
ik love smoken
weet alles van de gevolgen en blabla-je-doet-t-alleen-om-erbij-te-horen, ben er zelf ook nog s tegen geweest ooit
maar idd, het boeit mij niet dat ik een paar jaar eerder dood ga of whatever, BLOWE IS GEWOON CHILL!!!
iedereen kiest ervoor OMDAT HET LEKKER IS en niet om erbij te horen ofzo.. tis een bewuste keuze
heeeeel bewust
Dit is in mijn optiek een duidelijk geval van,
Citaat:
blabla-je-doet-t-alleen-om-erbij-te-horen
.
Oud 11-12-2002, 10:25
ZsaZsaZsu
ZsaZsaZsu is offline
hehe nice... was ook wel een open doel maarre.. neej.. zo zit t niet..
Oud 11-12-2002, 11:20
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Puzzle schreef:
hehe nice... was ook wel een open doel maarre.. neej.. zo zit t niet..
Leg ome Sam dan maar eens uit hoe het wel zit.
Oud 11-12-2002, 11:38
BlackMystery
BlackMystery is offline
je moet je grenzen kennen he
natuurlijk zijn er veel mensen te zwak om die te stellen
meeste mensen weten toch wat het gevolg van drugs kan zijn
het is een keuze die je zelf maakt
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:29
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Van WELKE drugs had je vriend dan een overdosis????
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 13:57
ZsaZsaZsu
ZsaZsaZsu is offline
nouw oom sam...
niet echt veel mensen weten het duz lijkt me logsich dat ik t niet doe om erbij te horen.. toch...
Oud 11-12-2002, 15:08
Griller
Griller is offline
Citaat:
Barelientje schreef:
Wiet is niet gemaakt het Is er al milleniums en er is nog nooit iemand aan dood gegaan...waar WEL mensen aan dood gaan zijn de drugs die WIJ zelf maken!
Wiet is wel "gemaakt" er wordt allemaal chemische shit opgespoten bij sommige coffee shops.. dat kan schadelijk zijn maar is het meesal niet er is nog nooit iemand aan dood gegaan maar het is vaak wel een beetje gemaakt
Oud 12-12-2002, 10:09
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Drugs is echt iets goeds, het laat je de wereld door een andere visie zien. Alleen je moet er verantwoordelijk mee omgaan. Anders ben je gewoon een stom bezig want het is dus geen spelletje. Je moet je wel bewust zijn van de gevolgen. Mijn beste vriend van ongeveer 6 jaar terug kan nooit meer normaal functioneren, zit in een psychiatrische kliniek en mag een keer per week naar huis toe. Gewoon omdat ie te veel pillen in zz'n gok had gesouwd. Stom, eigen schuld.

Ik zellf hou het liever bij een blow en dat doe ik dan ook erg vaak. Dit, omdat het vertrouwd is, je kan er niet gek van worden of dood aan gaan. En af en toe een stevige paddo, en die brenmgen de risico's. Kan je van flippen. Maar dan is het nog steeds mijn eigen schuld. En waarom neem ik ze. Omdat het geweldig is. Schroom niet voor een joint. het is echt niks. Betrek wat er met je vriend is gebeurd niet op jezelf. Hij is er uiteindelijk onverantwoordelijk mee omgegaan en hij kent de gevolgen.
Oud 11-01-2003, 18:38
bimba bella
bimba bella is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Van WELKE drugs had je vriend dan een overdosis????
hij was ongeveer 1,5 jaar terug begonnen met blowen zo heeft hij verkeerde "vrienden" leren kennen die hem ook andere drugs hebben laten proberen en doordat hij in een moeilijke tijd zat heeft hij die drugs ook aangenomen hij had uiteindelijk ook een "vriend" die heroine spoot en doorvoor methadon kreeg. de bewuste avond dat die vriend van mij is overleden was hij dus bij die "vriend" thuis en heeft samen met hem wat ik heb gehoord een "spelletje" gedaan wie het meest methadon kon hebben of dit waar is zal ik nooit komen te weten maar goed hij is dus overleden aan een overdosis methadon.
Oud 11-01-2003, 19:44
Isa
Isa is offline
Citaat:
bimba bella schreef:
hij was ongeveer 1,5 jaar terug begonnen met blowen zo heeft hij verkeerde "vrienden" leren kennen die hem ook andere drugs hebben laten proberen en doordat hij in een moeilijke tijd zat heeft hij die drugs ook aangenomen hij had uiteindelijk ook een "vriend" die heroine spoot en doorvoor methadon kreeg. de bewuste avond dat die vriend van mij is overleden was hij dus bij die "vriend" thuis en heeft samen met hem wat ik heb gehoord een "spelletje" gedaan wie het meest methadon kon hebben of dit waar is zal ik nooit komen te weten maar goed hij is dus overleden aan een overdosis methadon.
sjees wie doet dat dan ook. hij is niet gestorven door drugs maar door pure domheid. logisch dat je sterft als je dergelijke domme spelletjes gaat spelen, wie kan het meeste aan. ja hoe meet je of je teveel hebt in zo'n spel? zolang je niet dood bent kan je nog meer hebben. ik kan ook een spelletje spelen of ik 200 liter water kan drinken dan ga ik ook dood.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 18:01
BlackMystery
BlackMystery is offline
je zegt iets waar je redenen al allemaal met afgebroken worden
ik begrijp het niet
wel dat is het juist
hoe kan je over iets oordelen als je het niet kent
en het niet begrijpt hoe het is
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 23:19
LoNsDaLe2
LoNsDaLe2 is offline
hou toch je bek bella
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 01:06
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
bimba bella
kurt cobain lives 4-ever in our hearts
Hoeveel heroine denk je dat er samen met Kurt in je hart zit ?
vroeg ik me net af...

En als je een topic van 4 maanden oud naar boven haalt, zorg dan tenminste dat je iets nuttigs te zeggen hebt
Oud 16-05-2003, 11:30
Verwijderd
fuck drugs?
fuck you
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 13:03
lil_jj
lil_jj is offline
tuurlijk is drugs gevaarlijk maar tegenwoordig kan je overal dood aan gaan!ik heb veel vrienden die aan de drugs zitten snuiven etc. maar daar begin ik nou net niet aan ik blow wat enzo kan geen kwaad...vindt ik..
Oud 16-05-2003, 14:13
AtHell
AtHell is offline
Niet om lullig te doen maar naar alle waarschijnlijkheid gebruik jij ook dagelijks drugs.

En om even verder op de definitie van drugs in te gaan. Het zijn natuurlijke of chemische stoffen die een reactie opwekken in je lichaam. Het enige verschil tussen drugs en voedsel is dat ze deze reactie ipv bijvoorbeeld in je maag, in je hersenen opwekken.

Dus wat ijl je nou over drugs, ga lekker de margriet lezen jij.
Reageren

Regels voor berichten