Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2005, 08:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-11-2005 @ 01:31 :
Jep.. dat geeft al aan dat kinderen niet zo met dieren kunnen omgaan.
Hetzelfde als die kinderen die gebeten worden door honden, omdat ze een pen in het hoor steken van een hond. Ouders/opvoeders moeten snappen dat kinderen nog niet precies weten hoe ze moeten omgaan ermee. Juist daarom is zo een visprogramma verkeerd. Het geeft het verkeerde beeld. Het geeft aan dat mensen dieren pijn mogen doen als dat ontspanning geeft. Het geeft geen respect voor dieren aan.
En daarom (klinkt misschien suf) wil ik absoluut níet dat mijn (kleine) kinderen later huisdieren krijgen. Ik vind het best als er een hond of een konijn komt, maar dan is dat omdat ík dat wil en niet om de kindertjes een plezier mee te doen. Daarnaast vind ik het afschuwelijk als je ziet wat kinderen met dieren doen; bovenop de kat gaat staan omdat ze zelf hun dag niet hebben etc.

Ik weet van mezelf ook nog wel dat ik de cavia niet verschoonde vroeger 'omdat ik er geen zin in had', mijn moeder deed er niets aan en wachtte net zo lang totdat het erg ging stinken, fout fout fout...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2005, 10:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-11-2005 @ 09:30 :
Ah nee, die foto Waarom in vredesnaam die haak?!
Omdat ze toch ergens aan vast moeten maken? En de haaien die de honden eten moeten zich wel vast zitten aan die haken.. zonder haken blijven ze niet echt zitten.
Oud 17-11-2005, 12:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-11-2005 @ 11:52 :
Omdat ze toch ergens aan vast moeten maken? En de haaien die de honden eten moeten zich wel vast zitten aan die haken.. zonder haken blijven ze niet echt zitten.
Er bestaat toch een halsband, of niet. Je kunt zelfs een stuk touw gebruiken. Ik zie het nut er nog niet van in.

En worden haaien gevoerd met honden?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 14:23
Syzygy
Syzygy is offline
Vandaag in de krant: in Rotterdam waren er een paar zo lollig om een rotje aan een eend te voeren...d'r stond een foto bij echt zo zielig

Vroeger woonde er bij ons ook een jochie in de buurt die ook echt niet wist hoe hij met dieren om moest gaan...hij heeft eens de ogen uit een pad gebrand, een kat een touw omgeknoopt en is d'r mee gaan wandelen...en hij viste ook. Als zulke jochies gaan vissen dan gaan er inderdaad vissen dood ja.

Ik vis zelf ook wel eens en heb ook nog nooit een visje doodgemaakt, en ben er altijd heel voorzichtig mee. Het is gewoon mooi om die beesten van zo dichtbij te kunnen bekijken.
Oud 17-11-2005, 15:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 17-11-2005 @ 15:23 :
Het is gewoon mooi om die beesten van zo dichtbij te kunnen bekijken.
Vooral het vrijlaten
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 15:15
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-11-2005 @ 01:29 :
Nee, je doet nu alsof stress maar niets is voor een diertje.. terwijl vissen juist erg gevoellig zijn. Niet alleen voor kwaliteit van water.
Daarnaast... elke haak brengt schade toe aan het dier. En waarom moet men zo nodig vissen? Zoek een betere hobby.
Ik zeg niet dat het niets is voor zo'n beestje, ik zeg alleen dat -mits er goed mee omgegaan wordt- de vis het dan in ruim 95% van de gevallen overleeft.
Het wondje die ze oplopen van dat haakje geneest vrij snel. Als je een haak niet zou verwijderen uit een vis (omdat de haak te diep zit bijv.) en je gooit een vis terug is er alsnog een vrij goede kans dat hij het overleeft. Zo'n haakje gaat er uit zichzelf binnen 4 dagen uit.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 22:22
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-11-2005 @ 13:57 :
Er bestaat toch een halsband, of niet. Je kunt zelfs een stuk touw gebruiken. Ik zie het nut er nog niet van in.

En worden haaien gevoerd met honden?
Ja dat doen ze op het Franse eiland Reunion. Is echt verschrikkelijk iets.. was een tijdje terug in het nieuws.
Maar de haak is niet voor de hond vast te maken natuurlijk.. maar om die haai vast te krijgen.
Oud 17-11-2005, 22:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 17-11-2005 @ 15:23 :
Vroeger woonde er bij ons ook een jochie in de buurt die ook echt niet wist hoe hij met dieren om moest gaan...hij heeft eens de ogen uit een pad gebrand, een kat een touw omgeknoopt en is d'r mee gaan wandelen...en hij viste ook. Als zulke jochies gaan vissen dan gaan er inderdaad vissen dood ja.

Niet alleen zulke jochies... zulke jochies worden later seriemoordenaar...

Citaat:
Ik vis zelf ook wel eens en heb ook nog nooit een visje doodgemaakt, en ben er altijd heel voorzichtig mee. Het is gewoon mooi om die beesten van zo dichtbij te kunnen bekijken.
Ik weet zeker dat door jouw tedoen minstens de helft van wat je teruggezet hebt dood is gegaan door letsel en stress.
Oud 17-11-2005, 22:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-11-2005 @ 16:15 :
Ik zeg niet dat het niets is voor zo'n beestje, ik zeg alleen dat -mits er goed mee omgegaan wordt- de vis het dan in ruim 95% van de gevallen overleeft.

Nee, dat is het nou juist. Dat is alleen maar een aanname die je doet omdat het in die bladen 'Beet' enzo. ook zo staat. Mijn broer is ook zo een kutvisser en ook lid van dat blad.

Even gezocht.. en "Oklahoma Department of Wildlife Conservation found that as many as 43 percent of fish released after being caught died within six days. ".
En ik zou willen zeggen.. ga dat maar eens onderzoeken in een visvijver.. maar dat wil ik natuurlijk niet gaan steunen dus doe maar niet.

Citaat:
Het wondje die ze oplopen van dat haakje geneest vrij snel. Als je een haak niet zou verwijderen uit een vis (omdat de haak te diep zit bijv.) en je gooit een vis terug is er alsnog een vrij goede kans dat hij het overleeft. Zo'n haakje gaat er uit zichzelf binnen 4 dagen uit.
En dat heb je natuurlijk zelf onderzocht?

Nee, dit is gewoon wat sportvisserij steeds noemt. Maar die zeggen wel meer...
Oud 17-11-2005, 23:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-11-2005 @ 23:44 :
Nee, dat is het nou juist. Dat is alleen maar een aanname die je doet omdat het in die bladen 'Beet' enzo. ook zo staat. Mijn broer is ook zo een kutvisser en ook lid van dat blad.

Even gezocht.. en "Oklahoma Department of Wildlife Conservation found that as many as 43 percent of fish released after being caught died within six days. ".
En ik zou willen zeggen.. ga dat maar eens onderzoeken in een visvijver.. maar dat wil ik natuurlijk niet gaan steunen dus doe maar niet.

En dat heb je natuurlijk zelf onderzocht?

Nee, dit is gewoon wat sportvisserij steeds noemt. Maar die zeggen wel meer...
Als dat echt allemaal zo zou zijn zouden er geen grote karpers meer zwemmen in de sloot achter m'n huis..
Hoe kan het dan overigens dat vissen die "ge-taged" worden zovaak later nog eens gevangen worden en later nog eens en nog eens en nog steeds leven? (wat d.m.v een sensortje bijgehouden wordt)
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 00:32
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-11-2005 @ 00:06 :
Als dat echt allemaal zo zou zijn zouden er geen grote karpers meer zwemmen in de sloot achter m'n huis..

He.. die planten zich ook voor hoor... en als het een beetje goed water is enzo dan gaat dat nog goed ook.
De wateren hier bij mij zijn erg slecht gesteld. Hoewel.. dit jaar viel nog wel redelijk mee... maar jaren daarvoor was de water kwaliteit erg slecht.. .

Citaat:
Hoe kan het dan overigens dat vissen die "ge-taged" worden zovaak later nog eens gevangen worden en later nog eens en nog eens en nog steeds leven? (wat d.m.v een sensortje bijgehouden wordt)
Ik sluit niet uit dat vissen die 'ge-taged' zijn later nog eens gevangen worden en ook niet dat ze het totaal niet overleven. Maar ik wel dat een deel gewoon overlijd door verwondingen...

En vertel.. wie heeft die onderzoeken uitgevoerd? Oja.. de sportvisserij...

Naast dat dus de kans is dat ze doodgaan, lijden door pijn, stress ervaren enzo.. Zijn er nog wel punten die men in aandacht moet bregnen. Zoals vervuiling door visdraad, haken etc.. wat achter gelaten worden. En ook de dierenleed doordat haken enzo bij vogels terecht komen. De vervuiling door lokaas en brood wat in water word gegooid.. vooral in stilstaand water kan dat zorgen voor teveel voedingsstoffen in het water en/of giftigheidsvergroting.
Lood kan ook schadelijk zijn voor waterkwaliteit. Genoeg redenen meer.

Laatst gewijzigd op 18-11-2005 om 00:38.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 03:49
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
TechXP schreef op 18-11-2005 @ 01:32 :
He.. die planten zich ook voor hoor... en als het een beetje goed water is enzo dan gaat dat nog goed ook.
Dan zouden na een tijdje toch de grote vissen verdwijnen en alleen de kleintjes overblijven...
Wat niet het geval is overigens, er worden -in het seizoen- nog altijd dagelijks meerdere "joekels" uit gevist
Er is zelfs 1 bekende, die is herkenbaar doordat hij een stuk uit zijn rug mist (net of er een hap uit is genomen), die wordt regelmatig nog gevangen en leeft nog steeds
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 10:39
mar87
mar87 is offline
ach man, wat een gemiereneuk weer.

Voel jij je soms ook mishandeld als je een beetje last van stress hebt.....dacht 't toch niet, of je moet wel helemaal geschift zijn. Dus waarom is een vis mishandeld als die misschien wat last van stress heeft als die gevangen wordt. En een klein wondje is ook heus niet levensbedreigend. Bij een mens toch ook niet....nou bij een vis net zo goed niet.

en als 'n programma gewoon netjes zegt hoe het netjes moet dan is 't toch goed. Dat anderen d'r dan verkeerd mee omgaan is niet hun verantwoordelijkheid. Dan kun je eignelijk geen enkel programma meer uitzenden, want er zouden wel eens mensen kunnen zijn die het toch verkeerd doen.....
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 14:35
Verwijderd
zouden we hier ook plaatjes laten zien? belachelijk
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:56
Skilly
Skilly is offline
offtopic:
XP RULezzz btyw waar houi je die acties tegen circussen?

ontopic:
Op de manege is een meisje die een pony heeft gekocht een halflinger...ze is 2 jaar. Ze verzorgt dat beest niet. Als ik zaterdag alle paarden op de manege ga voeren. Waarbij ik altijd het kuilgras op de grond gooit. Kan ik dat niet doen bij die pony. Want dan zie ik geen hooi op de grond (van de stal natuurlijk) Nee ik hoor gewoon modder geluiden en zie zeker een laagje van 10 centimeter poep En moet ik dus het kruilgras in de bak zetten van het paard terwijl het nog zijn bix eet. Gene keus want ik ga dat kuil;gras echt niwet op de grond gooien tussen al die poep. Ze wil al op het paard rijden. En laat kleine meiden die geen verstand hebben het dier verzorgen. Ze heeft het niet gecastreert. Niet dat het gevaarlijk is. Maar ze heeft geen verstand van paarden., Ze zei zelf dat ze nooit paarden heeft verzoprgd en paard heeft gereden... WEn dan lijkt mij een hengst niet echt een goede keuze voor iemand die niet eens verstand heeft van paarden. Ze kunnen gevaarlijk zijn.

Ze ging een keer rijden op de manege toen ze nog geen paarden had en had een manege paard zo hard geslagen met de zweep dat er striemen op de kont lagen Toen we dat tegen de eigenaar van de manege gingen vertellen. Begon hij tegen ons te schelden en te schreeuwen. Ja logisch want dat meisje levert geld in het laadje en daar is de enige waar die man aan denkt

Door mijn gezeur loop me manege pony waar ik zielf veel van hou niet meer dan 2 uur achter me kaar zonder 1 uurtje pauze. Nu loop ze max maar 3 uurtjes op zaterdag en vrijdag. Anders wordt die ook helemaal uitgeput. Sommige paarden lopen soms 4 uur achter me kaar in de gevorderde groep. Dat is zielig vindt ik
Oud 23-11-2005, 16:03
Vice
Vice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 17-11-2005 @ 01:31 :
Jep.. dat geeft al aan dat kinderen niet zo met dieren kunnen omgaan.
Hetzelfde als die kinderen die gebeten worden door honden, omdat ze een pen in het hoor steken van een hond. Ouders/opvoeders moeten snappen dat kinderen nog niet precies weten hoe ze moeten omgaan ermee. Juist daarom is zo een visprogramma verkeerd. Het geeft het verkeerde beeld. Het geeft aan dat mensen dieren pijn mogen doen als dat ontspanning geeft. Het geeft geen respect voor dieren aan.
Kinderen en huisdieren is inderdaad een slechte combinatie.
Oud 23-11-2005, 16:32
TechXP
TechXP is offline
Zal later op die discussie over vissen reageren. Momenteel druk.

Citaat:
Skilly schreef op 22-11-2005 @ 19:56 :
offtopic:
XP RULezzz btyw waar houi je die acties tegen circussen?
Op diverse plekken, maar meestal toch wel gewoon voor de ingang van de circussen

December is de maand van de kerst/wintercircussen. Die zijn verspreid over het hele land. Ik ga sowieso in Den Haag (groot Russisch staatscircus), Rotterdam en Haarlem (Herman Renz) acties organiseren. Maar ik probeer ook te zorgen dat er in het oosten van het land actie komt. Maar ik zoek nog meer activisten die zich bereid voelen. Je kan niet overal tegelijkertijd zijn natuurlijk. En er moet toch wel minimaal 5 personen bij een circus staan. Ik wil de acties intensief houden.. zoveel mogelijk (flyer)acties in een korte tijd. De circussen moeten de druk goed kunnen voelen.
Reageren

Regels voor berichten