Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2005, 22:19
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
wammus schreef op 13-11-2005 @ 22:38 :
Of ik hier meer door ga verdienen of niet heeft hier helemaal niets mee te maken. Ik wou gewoon weten of ik gelijk had of niet en dat had ik dus wel . Het hoofdkantoor heeft niet echt 'tegengewerkt'. Ze hebben gezegd dat ik volgens procedure heb gehandeld en dus gewoon in mijn recht sta.
ja tuurlijk, maar alsnog heeft het moeite gekocht en moet jij je excuses aanbieden! Dan vind ik toch wel dat ze niet echt mee werken. Dus voortaan zou ik het laten ipv zoveel moeite doen.

zo jij weer het zelfde doen als je zoiets ziet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2005, 14:39
MB
MB is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 13-11-2005 @ 23:19 :
ja tuurlijk, maar alsnog heeft het moeite gekocht en moet jij je excuses aanbieden! Dan vind ik toch wel dat ze niet echt mee werken. Dus voortaan zou ik het laten ipv zoveel moeite doen.

Als hij zijn baan serieus neemt wel
Oud 14-11-2005, 16:29
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
MB schreef op 14-11-2005 @ 15:39 :
Als hij zijn baan serieus neemt wel
ja maar als je baas niet meewerkt zal het moeilijk gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 15:35
MB
MB is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 14-11-2005 @ 17:29 :
ja maar als je baas niet meewerkt zal het moeilijk gaan.
Ik denk dat het niet zo vaak voorkomt dat de moeder boos opbelt en er ook echt zo ver in gaat dat ze het hoofdkantoor wil gaan bellen, dus ik kan me niet vooorstellen dat hij voortaan in verdachte gevallen niet meer controleerd. Bovendien krijgt hij, neme ik aan, ook op zijn kop als uit de cijfers blijkt dat er veel gejat wordt tijdens zijn uren.
Oud 16-11-2005, 00:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 13-11-2005 @ 23:19 :

Of het wel of geen moeite heeft gekost doet ook niet terzake. Het is oa mijn taak om ervoor te zorgen dat het aantal gevallen van diefstal zo klein mogelijk blijft.

Dus om antwoord te geven op je vraag: ja ik zou precies hetzelfde handelen. Dit is gewoon mijn taak en hoort er dus bij.

Citaat:
MB schreef op 15-11-2005 @ 16:35 :
Ik denk dat het niet zo vaak voorkomt dat de moeder boos opbelt en er ook echt zo ver in gaat dat ze het hoofdkantoor wil gaan bellen, dus ik kan me niet vooorstellen dat hij voortaan in verdachte gevallen niet meer controleerd. Bovendien krijgt hij, neme ik aan, ook op zijn kop als uit de cijfers blijkt dat er veel gejat wordt tijdens zijn uren.
Er valt uit de cijfers die wij hebben niet direct af te leiden of er wel of niet veel gejat word. De cijfers die wij daar over krijgen gaan puur over de totale ongeregistreerde en geregistreerde derving binnen het filiaal.

Geregistreerde derving is dat wat er afgeschreven word door bijvoorbeeld schade aan artikelen of het overdatum raken ervan.

Ongeregistreerde derving is dat wat wel verdwijnt maar niet opgeschreven word. Een van de gevallen hiervan is diefstal maar er zijn er meer. Bijvoorbeeld een pak melk wat over de datum weggegooid word door (al dan niet onervaren) personeel en ook komt het soms voor dat een klant iets stuk maakt of vind wat echt niet goed is en het vervolgens zelf weg gooit.

Aan de hand van die cijfers word vervolgens in het filiaal gekeken naar wat de oorzaken zouden kunnen zijn van de derving. Daarna word er gekeken naar hoe het voorkomen zou kunnen worden.

Ik ben uiteindelijk wel verantwoordelijk maar het is niet zo dat ik meteen op m'n flikker krijg als de cijfertjes een keer te hoog zijn maar er moet dan natuurlijk wel wat gebeuren anders gaat het wel fout.

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 00:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten