Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2005, 09:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 11-11-2005 @ 14:55 :
Het ligt volgens mij ook aan de staat waar je in bent voordat je drinkt, ik word ook wel eens slaperig, maar meestal ben ik het dan el een beetje. Als ik drink ben ik meestal al vrolijk voordat ik begonnenben, dat gevoel word dan alleen maar versterkt.
Ja inderdaad. En als ik me al een beetje rot voelde, word ik zwaar depressief als ik alcohol op heb. Of als ik mijn vriend al niet zo lief vond, vind ik daarna helemaal niets meer leuk van hem. Soms drink ik ook om die redenen geen alcohol.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2005, 12:01
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik vind het dom en kortzichtig om drugs (ja, dus ook alcohol en tabak) maar de schuld te geven van allerlei problemen en onprettigheden. Het zijn de mensen die het gebruiken die niet met hun drugs overweg kunnen, niet de drugs die de mensen verneukt.

Het ligt nooit aan de drugs, maar altijd aan de gebruiker.
Oud 13-11-2005, 19:33
DP17
DP17 is offline
Het merendeel van de jongeren drinkt alcohol (bier, mixjes etc), maar je hebt altijd een deel dat niet drinkt. Ik ben ook heel lang de enige in men klas geweest die geen alcohol dronk. Mensen vroegen zich wel af waarom niet, maar als je toch niet drinkt drink je niet!!! Natuurlijk zijn er mensen die uit principe niet drinken (bijv. geloof ofzo), maar het is toch geen verplichting!!
Mij maakt het echt geen bal uit hoor, waarom iemand niet drinkt! Ik drink zo af en toe een glaasje wijn of een mixdrankje maar als ik niet drink als ik uitga ofzo heeft dat nog niet direct een reden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 15:43
missjackie
missjackie is offline
Ik drink ook nooit, gewoon omdat ik het smerig vind
Oud 22-11-2005, 19:23
Encrypted
Encrypted is offline
Een direct gevolg van het drinken van alcohol is dat er bepaalde remmingen worden weggenomen bij de mens. Deze remmingen hinderen soms de mogelijkheid om gewoon is een keer echte lol te hebben en de rest van de wereld even helemaal langs je heen laten gaan. Ik merk gewoon bij sommige mensen dat ze met een biertje op veel meer open, vrolijker en uitgaander worden (ikzelf ook overigens). En dat is voor mij echt gewoon genieten om eens niet te veel te denken voordat ik iets zeg. Zo kan het ook eens voorkomen dat je onder invloed hele dingen zegt, als je gesprekspartner ook onder invloed is zal deze daar nog leuker op inhaken, een nuchtere persoon kan deze rare uitspraak gaan analyseren en zo in één keer de lol weghalen.

Uiteraard geldt dit niet voor alle personen en ik zal ook nooit iemand minder aardig/raar gaan vinden als deze geen alcohol drinkt, is uiteraard een persoonlijke keuze. Maar het bovenstaande hier legt denk ik wel uit waarom mensen het soms liever hebben dat iedereen drinkt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 23:30
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-11-2005 @ 03:41 :
Maar toch kun je er niet omheen dat je gewoon meer leeft als je vaak zuipt.
Hoe bedoel je?
Oud 23-11-2005, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 23-11-2005 @ 00:30 :
Hoe bedoel je?
Drank is plezier, en het schijnt dat je meer leeft als je vaker plezier hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:15
Verwijderd
Waar ik nou een hekel aan heb: "Je bent veel leuker als je drinkt! Heel grappig!" Ja... dus... en? Ik drink ten eerste niet om bezopen te worden, ik drink alleen wat ik lekker vindt en probeer dat met mate te doen. Ten tweede drink ik zoals ik net al zei omdat ik iets lekker vind, ik ga ook geen bord witlof eten omdat mijn vriendin dat zo leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:32
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Nou, ik ken ook iemand die nooit drinkt en daar heb ik dan ook wel aan gevraagd van gut waarom? maar dat was gewoon interesse, meer niet. En wat ík heel irri vind is een voormalig vriendin van mij, die zei dan wel eens van jaa zullen we eens daarheen gaan en dan flink zuipen, dus dan zei ik van nou okee maar ik ga niet "flink zuipen" als je het niet erg vindt.. En dat ze dan boos wordt. Alsof het haar wat aangaat dat ik beslis of ik de volgende dag een kater wil
Oud 23-11-2005, 15:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
Monchoutaart schreef op 23-11-2005 @ 16:32 :
En wat ík heel irri vind is een voormalig vriendin van mij, die zei dan wel eens van jaa zullen we eens daarheen gaan en dan flink zuipen, dus dan zei ik van nou okee maar ik ga niet "flink zuipen" als je het niet erg vindt.. En dat ze dan boos wordt. Alsof het haar wat aangaat dat ik beslis of ik de volgende dag een kater wil
Ze wordt dus boos omdat jij niet flink wilt zuipen? bizar
Oud 24-11-2005, 16:35
blazin'
blazin' is offline
ik drink/rook/drugs zelf ook niet, vooral omdat ik er gewoon geen behoefte aan heb.
Ik zit al sinds baby ofzo in de kroeg, en mijn vader is vrij alcoholistisch en mijn zus was verslaafd aan van alles en bij mij heeft dat wel heel erg invloed gehad. Ik heb gezien of zie nog steeds hoe het een gezin of jezelf kapot kan maken.
Ik ben er niet principieel tegen nu ofzo, en andere mensen moeten vooral doen wat ze willen. Maar als dierbaren van me veel drinken voel ik me daar niet goed bij. Alcohol en shit vervagen bepaalde grenzen en ik wil zelf kunnen bepalen of ik die grenzen overschrijd, niet dat de alcohol dat voor me doet.
Wel grappig om te zien hoe mijn zus en ik heel verschillend reageerden; ik drink ed nu helemaal niet, en zij is echt het tegenovergestelde van dat.

oh en ik haat idd barmannen die grappig gaan doen als '1 spa blauw alsjeblieft' -huuuh we hebbe ook bier hoor!- Jaokdoei.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:04
dark princess
dark princess is offline
ik drink ook geen alcohol en bij mij reageren ze ook altijd zo.
Oud 24-11-2005, 19:20
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Als je in de Achterhoek woont, en dan heel weinig of helemaal niet drinkt, dan word je pas raar aangekeken.
Oud 24-11-2005, 20:15
Raven
Raven is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:37 :
Zijn er meer mensen die dit soort gesprekken herkennen:

"Jij ook een biertje?"
"Nee dank je, ik drink niet..."
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]
[Heel voorzchtig:]
"Uhhmmm.. is dat uit principe niet? of uhh... zijn daar andere redenen voor?"

Serieus, is het nou echt zo bizar dat er mensen zijn die geen alcohol drinken? Af en toe voel ik me net een freak ofzo die blijkbaar constant veranwoording af moet leggen. En het is ook een dinkie dat alleen met alcohol zo gaat..je zou nooit hoeren:

"Schepje suiker in je thee?"
"Nee dank je, ik drink het zonder...:
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]

Hoe komt het nou dat er zo veel mensen zijn die het schijnbaar raar vinden als iemand niet drink vraag ik me af? Al je zegt dat je niet rookt is er niets aan de hand.. sterker nog, de meeste rokers die ik ken hebben alle lof voor mensen die nooit begonnen zijn... "wees maar blij! het is zo moeilik er weer vanaf te komen!". Als iemand geen suiker in z'n koffie of thee wil is er ook niks aan de hand. Mensen die geen koolzuurgashoudende dranken willen worden ook geen bizarre vragen gesteld... wat maakt het nuttigen van alcoholische dranken dan zo anders?

Herkenning

trek het je niet aan joh ze weten niet beter
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 22:19
Akilina
Akilina is offline
Het valt me totaal niet op als mensen geen alcohol drinken, het is niet dat ik daar op let. Het valt me eerder op als mensen juist heel veel alcohol drinken. Als mensen echt dronken zijn dan ga ik me daar heel erg aan irriteren, vooral als het mannen zijn. Toen mijn ex-vriendje vroeger bijvoorbeeld wel eens een enkele keer heel aangeschoten of dronken was, dan kon ik 'm echt niet uitstaan en gingen de haren op m'n rug echt overeind staan. Terwijl als mensen helemaal wasted zijn door andere verdovende middelen, dan kan ik hier toch wel beter mee omgaan. Dit komt gewoon doordat mijn vader alcoholist was. Zelf ben ik niet principieel tegen het drinken van alcohol, het is eerder zo dat ik het niet onderschat zoals de meeste mensen waarschijnlijk wel doen. Alcohol is namelijk gewoon een harddrug, dat heel verslavend kan zijn en hele schadelijke gevolgen kan hebben voor iemands gezondheid, geest en omgeving.

Als iemand echt zou zeggen dat hij of zij bewust geen druppel alcohol drinkt, dan zou ik misschien wel vragen of daar een reden achter zit. Maar niet omdat ik het raar of ongezellig vind als die persoon geen alcohol wil drinken. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat mensen het gewoon niet lekker vinden, maar naar mijn ervaring is het vaak zo dat hier een dieperliggende reden achter zit, zoals het hebben van kennissen of familie met alcoholproblemen of dat iemand niet drinkt vanwege gezondheidsredenen of om helderder van geest te blijven. Maar daar kan ik alleen maar begrip voor opbrengen.
Oud 24-11-2005, 22:25
Estar
Estar is offline
Ik drink ook bijna nooit alcohol, omdat ik het niet lekkerder vind smaken dan een drankje zonder alcohol, ik drink het net zo snel leeg, en alcohol doet niks, dus ik zie het nut niet in van alcohol drinken.

Maar ik wil wel altijd alcohol en mixjes proberen als ik iets nieuws voorbij zie komen, maar dat is pure nieuwsgierigheid
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 23:06
Warsocket
Warsocket is offline
nja dat va n die alcohol kan ik me afvragen,
vindt ik gewoon intresaante om te weten
en bij mij valt er geen stilte van 5 sec maar eerder 5 ms

en dan in die thee daar ben ik niert eens benieuwd naaar

marr voral nieuwschiergiheid
Oud 24-11-2005, 23:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
Estar schreef op 24-11-2005 @ 23:25 :
Ik drink ook bijna nooit alcohol, omdat ik het niet lekkerder vind smaken dan een drankje zonder alcohol, ik drink het net zo snel leeg, en alcohol doet niks, dus ik zie het nut niet in van alcohol drinken.
En frisdrank is nog goedkoper ook.
Oud 24-11-2005, 23:57
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-11-2005 @ 00:41 :
hiero in en rond tilburg is bier even duur als frisdrank
Oud 25-11-2005, 10:16
Vice
Vice is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 25-11-2005 @ 00:57 :
hiero in en rond tilburg is bier even duur als frisdrank
Ik had het over mixdrankjes. Bier smaakt niet het zelfde als drank zonder alcohol.
Oud 25-11-2005, 14:16
hippiemeisje
hippiemeisje is offline
ik drink ook geen alcohol
en vaak kijken mensen daar raar van op
helemaal als ik zeg dat ik ook geen vlees eet en niet rook enz.
voelen ze zich aangevallen
onzin vind ik doe toch lekker wat je zelf wilt
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 14:28
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
lol
Oud 25-11-2005, 22:35
Estar
Estar is offline
Citaat:
Vice schreef op 25-11-2005 @ 00:41 :
Och ik heb het getroffen, meestal betalen andere mijn drinken
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 00:20
Fainne
Fainne is offline
Ik vraag het eigenlijk ook aan mensen die geen alcohol drinken waarom ze het niet doen daar moeten ze maar tegen kunnen zeker? Als ik zeg dat ik vegetariër ben vraagt men ook steeds of het uit pirncipe is enzo, dan antwoord ik ook gewoon?
dan zeggen ze: hmmm maar vlees is nog zo lekker, tjah en dat zeg ik ook van bier.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:56
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Estar schreef op 25-11-2005 @ 23:35 :
Och ik heb het getroffen, meestal betalen andere mijn drinken
Als ik ergens een hekel aan heb is het profiteurs zoals jij
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 16:44
Estar
Estar is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 26-11-2005 @ 14:56 :
Als ik ergens een hekel aan heb is het profiteurs zoals jij
Ik kan er echt niks aan doen, als ik een rondje wil geven mag t niet mannen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 18:57
ook hallo
ook hallo is offline
Sorry dat ik zo aanvallend deed

Ik kan alleen niet tegen van die mensen die zo veel mogelijk gratis willen krijgen ten koste van andere mensen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 16:34
Aphrodite 86
Aphrodite 86 is offline
Ik drink, rook, drugs niet. Dit gewoon omdat ik het allemaal vies vind.
Ik krijg ook vaak reacties zoals TS verteld. Maar ook wel eens complimenten. Ik hou van reggae muziek, en sommige mensen vinden het knap van mij dat ik dan niet blow
Naja, enkelen kunnen reggae en joint niet scheiden denk ik ofzo.
Oud 28-11-2005, 21:02
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik drink niet gewoon omdat ik het nooit doe, ik bedoel, zelfde reden als dat ik geen koffie drink. Maar ik vind het echt cool als mensen je vreemd aankijken omdat je iets om een bepaalde reden wel of niet doet Ik houd niet zo van dat kudde idee, en houd er wel van om anders te zijn.
Oud 29-11-2005, 02:47
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-11-2005 @ 15:37 :
Zijn er meer mensen die dit soort gesprekken herkennen:

"Jij ook een biertje?"
"Nee dank je, ik drink niet..."
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]

Serieus, is het nou echt zo bizar dat er mensen zijn die geen alcohol drinken? Af en toe voel ik me net een freak ofzo die blijkbaar constant veranwoording af moet leggen. En het is ook een dinkie dat alleen met alcohol zo gaat..je zou nooit hoeren:

"Schepje suiker in je thee?"
"Nee dank je, ik drink het zonder...:
"Oh! Sorry!"
[Stilte van 5 seconde]

Hoe komt het nou dat er zo veel mensen zijn die het schijnbaar raar vinden als iemand niet drink vraag ik me af? Al je zegt dat je niet rookt is er niets aan de hand.. sterker nog, de meeste rokers die ik ken hebben alle lof voor mensen die nooit begonnen zijn... "wees maar blij! het is zo moeilik er weer vanaf te komen!". Als iemand geen suiker in z'n koffie of thee wil is er ook niks aan de hand. Mensen die geen koolzuurgashoudende dranken willen worden ook geen bizarre vragen gesteld... wat maakt het nuttigen van alcoholische dranken dan zo anders?
Simpel...de meeste mensen drinken wel, en het is nou eenmaal gewoon(te), de standaard. En geef toe: de meeste mensen die niet drinken doen dat uit principe, en niet omdat ze het vies vinden.
(ik ben dan ook een uitzondering)
Oud 29-11-2005, 02:51
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-11-2005 @ 22:47 :
Ik denk dat men gewoon gewend is dat iemand alcohol drinkt. Ik had laatst dat ik me ziekig voelde en geen alcohol wilde, want ik was bang dat ik me dan nog zieker zou voelen. En er was zo'n jongen die in zo'n kroeg werkte en hij vroeg wat ik wilde drinken. Ik bestelde gewoon een cola. Hij keek me eerst even gek aan en daarna zei ie gewoon oké
Ik denk dat als jij er niet moeilijk over doet, anderen dat ook niet doen.

Het is denk ik zoals ik al zei gewoon gewenning dat de omgeving ook alcohol drinkt.
Of water. Moet je ze dan zien kijken.
Ook altijd als ik op bezoek ben bij mensen: "Wil je echt niets anders?"

(nou, kruidenthee of vers sapje zou lekker zijn, maar dat hebben niet zoveel mensen)
Oud 29-11-2005, 02:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 11-11-2005 @ 16:29 :
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen vragen waarom iemand niet drinkt, of aandringen met argumenten als 'doe niet zo ongezellig.'
Ja precies! Ik snap wel dat TS geen zin heeft om telkens opnieuw te antwoorden, maar dat hij zich neergezet voelt als een freak vind ik wat overdreven.
Niet dat mijn ervaringen geldend zijn, maar ik drink ook niet en dat wordt gewoon geaccepteerd. Een duidelijke 'nee' doet wonderen.
Mensen zijn gewoon nieuwsgierig, that's all.
Oud 30-11-2005, 11:17
Ninnoc
Ninnoc is offline
Ik drink niet en ken eigenlijk redelijk veel mensen die ook niet of nauwelijks drinken. Daar wordt volgens mij bij t uitgaan niet raar naar gekeken, wel wordt het vrij absurd gevonden dat ik dus ook geen wijn drink bij het eten. Ik krijg ook vaak de waarom? vraag te horen en antwoord daar eigenlijk altijd maar wat anders op, net wat de situatie is. Geen zin, kan er niet tegen, ik ben een straight edge debiel, strax wordt je nog aantrekkelijk etc. des te stommer het gevraagd wordt des te stommer ik antwoord. Ik voel me er prettiger nu ik niet drink/rook/blow en over het alcoholistische ouders ding, die gen heb ik dus duidelijk geerft. Ik ben nogal verslavingsgevoelig maar dat is eigenlijk niet de reden dat ik niet drink.
Oud 30-11-2005, 12:00
Verwijderd
Gisteren bestelde ik een spa blauw aan de bar. Die jongen achter de bar was helemaal verbijsterd...
Ik drink wel, alleen (rode) wijn eigenlijk, en ik vind het wel irritant als het 'moet' of verwacht wordt. Na twee glazen houd ik er gewoon mee op omdat ik anders niet meer zo fijn functioneer, ga me dan niet aan mn hoofd zeuren dat ik moet drinken, hellup!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 06:40
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-12-2005 @ 00:29 :
[B]Je kunt me niet wijsmaken dat je ook echt alle drankjes met alcohol vies vindt en ze daarom niet drinkt. Dat moet dus wel alleen om het feit gaan dat er alcohol in zit. B]
Hoezo zou dat niet kunnen? Ik vind gewoon alles waar alcohol in zit vies, om de 'smaak' van alcohol.
Oud 01-12-2005, 12:57
Vice
Vice is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-12-2005 @ 00:29 :
Ik zou ook niet weten waarom je je principieel gaat verzetten tegen alcohol. Je kunt me niet wijsmaken dat je ook echt alle drankjes met alcohol vies vindt en ze daarom niet drinkt. Dat moet dus wel alleen om het feit gaan dat er alcohol in zit. Of je bent gewoon übergezond bezig (voor een sport bijv, wedstrijden etc) of je hebt een ziekte, maar enkel uit principe? Dat snap ik niet.
Ten eerste, als je alcohol vies vindt, is het logisch dat je drankjes met alcohol ook vies vindt. Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen.
Oud 01-12-2005, 15:44
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-12-2005 @ 16:26 :
Hmm, jawel. Aangezien er ook van die drankjes zijn die gewoon net zo smaken als een glas met cassis.
Maar waarom moeite te gaan doen om een alcoholisch drankje te mixen(wat veel duurder is) als je gewoon cassis kan drinken
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 18:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-12-2005 @ 16:46 :
Het ging om de smaak, niet of het nu duurder is.
Maar als de smaak het zelfde is, kies ik toch voor de zonder alcohol versie. Is goedkoper en je wordt er niet dronken van.
Oud 01-12-2005, 19:46
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-12-2005 @ 19:20 :
Maar als de smaak het zelfde is, kies ik toch voor de zonder alcohol versie. Is goedkoper en je wordt er niet dronken van.
Maar ik denk dat er veel lui zijn die ook alcohol drinken om de alcohol en echt niet om de smaak. Anders kun je idd net zo goed cola of water drinken.
Oud 02-12-2005, 06:57
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-12-2005 @ 16:26 :
Hmm, jawel. Aangezien er ook van die drankjes zijn die gewoon net zo smaken als een glas met cassis.
Ik proef die alcohol altijd wel hoor...
En daarnaast lust ik ook niet van die frisdrankentroep dus het is uitgesloten dat ik frisdrankentroep met alcohol ga drinken.
Reageren

Regels voor berichten