Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 15:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 23-11-2005 @ 19:33 :
Ik zag bij alternate een moederbord met een AGP 8x EN een PCIe 16× slot.

Jammer van de chipset die erop zit maar op zich zou dat voor veel mensen (bijvoorbeeld voor mij) best een bruikbaar bordje zijn als je twijfelt tussen AGP en PCIe.
ASRock bordje zeker. Er is overigens niets mis met de SiS756/ULi chipsets die daarbij worden gebruikt. Check de benches maar op diverse sites. Er is weinig reden om voor nForce4 te gaan bijvoorbeeld. Vroeger had nForce Soundstorm audio, maar dat voordeel is door het single-chipdesign van nForce nu ook verdwenen.
Oud 24-11-2005, 16:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Toen ik dit postte wist ik nog niets over deze chipset, dus ik ging er van uit dat het niet geweldig was.

Maar ik las op het tweakers forum ook zeer veel positieve dingen over dit (inderdaad) Asrock 939DUAL-SATA2 moederbordje, dus die ga ik binnenkort samen met een 64bits CPU bestellen.
Oud 24-11-2005, 17:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Lijkt me prima moederbord hoor.
Oud 24-11-2005, 18:40
ExVaal
ExVaal is offline
Zodra ik het geld ervoor heb en de zin om het uit te geven aan een nieuwe laptop
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 23:37
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-11-2005 @ 16:30 :
ASRock bordje zeker. Er is overigens niets mis met de SiS756/ULi chipsets die daarbij worden gebruikt. Check de benches maar op diverse sites. Er is weinig reden om voor nForce4 te gaan bijvoorbeeld. Vroeger had nForce Soundstorm audio, maar dat voordeel is door het single-chipdesign van nForce nu ook verdwenen.
usb performance valt tegen, sli zit er niet in, crossfire ook niet
Oud 25-11-2005, 07:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Misschien wilt hij wel geen SLI/Crossfire. Ik zou het hem niet aanraden in elk geval.
Oud 25-11-2005, 08:28
Jolt
Jolt is offline
Ik zou sozieso niet een asrock aanraden.
Oud 25-11-2005, 10:51
M@rco
M@rco is offline
Zijn best goeie dingen hoor Oké, het zou ook niet echt mijn eerste keuze zijn voor mijn eigen computer, maar als je iets goedkoops zoekt is het iig stukken beter dan ECS/PC Chips
Oud 25-11-2005, 11:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
ASRock wordt in diverse reviews hoog geprezen. Qua performance geen verschil met borden die vele malen duurder zijn, alleen features niet al te rijk (geen gigabit ethernet bijvoorbeeld). Maar er zijn maar weinig mensen die die features daadwerkelijk gebruiken, dus zijn voor hen value-bordjes van ASRock een goede keus.

Vroeger hadden SiS/ULi chipsets nog als nadeel dat ze een lagere geheugenbandbreedte hadden doordat de geheugencontroller minder goed was dan VIA/nForce. De IDE controller in de Southbridge was echter wel weer beter. Maar nu de geheugencontroller in de processors zitten (althans bij AMD), worden alternatieve chipsets als SiS/ULi alleen maar interessanter. In benchmarks is het verschil tussen dure chipsets nihil of niet bestaand, enige was dan overblijft is de featureset.

Voor zover ik weet is ASRock de enige met een bord met zowel AGP als PCIe. Wat voor veel mensen die nog een mooie AGP kaart (6800LE) hebben toch een goede oplossing is.
Oud 25-11-2005, 15:53
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-11-2005 @ 09:28 :
Ik zou sozieso niet een asrock aanraden.
Waarom niet?
Ik heb vandaag en gisteren heel wat reviews gelezen en er was geen enkle negatieve review bij. SLI en gigabitlan hoef ik echt niet .
En over de Uli chipset was men ook zeer te spreken.

Citaat:
Enlightenment schreef op 25-11-2005 @ 12:56 :
Voor zover ik weet is ASRock de enige met een bord met zowel AGP als PCIe. Wat voor veel mensen die nog een mooie AGP kaart (6800LE) hebben toch een goede oplossing is.
Dat is ook mijn reden dat ik dit moederbord+AMD64 3200+ ga kopen, als ik dan weer geld heb haal ik een PCIe kaart en ben ik weer voor een hele tijd klaar . Ik vind het gewoon zonde om die AGP kaart nu (na een klein jaar) al weg te doen.
Oud 26-11-2005, 10:24
Jolt
Jolt is offline
enlight, msi heeft al heel lang zo een bord.
Oud 26-11-2005, 10:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 25-11-2005 @ 16:53 :
Waarom niet?
Ik heb vandaag en gisteren heel wat reviews gelezen en er was geen enkle negatieve review bij. SLI en gigabitlan hoef ik echt niet .
En over de Uli chipset was men ook zeer te spreken.

Dat is ook mijn reden dat ik dit moederbord+AMD64 3200+ ga kopen, als ik dan weer geld heb haal ik een PCIe kaart en ben ik weer voor een hele tijd klaar . Ik vind het gewoon zonde om die AGP kaart nu (na een klein jaar) al weg te doen.
ik zal het dinsdag of woensdag uitleggen, nu niet veel tijd en je moet zeker niet nu meer voor een Athlon 64 gaan maar ga voor een AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 156,63
Oud 26-11-2005, 11:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Jolt, welke MSI mobo dan precies? Iig zijn er niet veel.

En hebben die Socket 939 Opterons nu Cool'N'Quiet of niet? (de normale Opterons in elk geval niet, dat vind ik wel een nadeel, zeker voor desktop).
Oud 27-11-2005, 10:45
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 26-11-2005 @ 11:38 :
ik zal het dinsdag of woensdag uitleggen, nu niet veel tijd en je moet zeker niet nu meer voor een Athlon 64 gaan maar ga voor een AMD Opteron 146 (S939, 2,0GHz, 1MB, Boxed) € 156,63
Oké, dat hoor ik dan wel

Citaat:
Enlightenment schreef op 26-11-2005 @ 12:51 :
Jolt, welke MSI mobo dan precies? Iig zijn er niet veel.

En hebben die Socket 939 Opterons nu Cool'N'Quiet of niet? (de normale Opterons in elk geval niet, dat vind ik wel een nadeel, zeker voor desktop).
Dat ASrock bordje heeft geen Cool'N'Quiet volgens de ervaringen die ik op het tweakers forum heb gelezen .
Oud 27-11-2005, 11:15
M@rco
M@rco is offline
Als ik ASRock moet geloven wel. Misschien zijn het prutsende tweakers die iets fout doen?
Oud 27-11-2005, 23:40
Jolt
Jolt is offline
asrock kan veel hebben, toch vind ik het niks, layout staat me al niet aan en al helemaal de overlock functies niet, er zijn maar 2 of 3 mobo,s die 4 volt leveren, en dat heb ik nodig zondere enige poes pas
Oud 28-11-2005, 00:23
M@rco
M@rco is offline
Tja... Daar is het ook niet voor bedoeld, die hard overclockers kopen natuurlijk geen ASRock.
Oud 28-11-2005, 14:56
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-11-2005 @ 01:23 :
Tja... Daar is het ook niet voor bedoeld, die hard overclockers kopen natuurlijk geen ASRock.
Wat ik me nou eens afvraag he. Overclocken kan alleen fatsoenlijk op de duurdere spullen en bv. niet goed op "budget" merken als Asrock. Maar....Als je nou gewoon met het geld dat je bespaard op het mobo enzo al een stapje hoger gaat zitten met je CPU enz... krijg je dan niet dezelfde performence; ergo een PC kopen op overclock-mogelijkheden = niks meer dan een gimmick?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MaHo schreef op 28-11-2005 @ 15:56 :
Wat ik me nou eens afvraag he. Overclocken kan alleen fatsoenlijk op de duurdere spullen en bv. niet goed op "budget" merken als Asrock. Maar....Als je nou gewoon met het geld dat je bespaard op het mobo enzo al een stapje hoger gaat zitten met je CPU enz... krijg je dan niet dezelfde performence; ergo een PC kopen op overclock-mogelijkheden = niks meer dan een gimmick?
Mensen vinden het nou eenmaal leuk om voor weinig geld meer performance te persen. Het moederbord hoeft slechts 20 euro meer te kosten en je processor kan dan lopen op een snelheid waar je 60 euro meer voor betaalt, bijvoorbeeld. Toch ben ik geen overclocker. Ik koop mijn PC's namelijk op de groei. Ik koop verder ook niet zo vaak nutteloze dingen, mijn kast en koelsysteem zijn leuke investeringen waar ik jaren mee kan doen, mijn TFT is een prima ding dat nog jaren mee kan en de rest van mijn randapparatuur voldoet ook altijd aan mijn eisen. Meer hoef ik ook niet. Ik heb ook weinig aan een CPU die gigahertzen hoger loopt dan stock, ik heb nu al zelden een 100% load. Daarnaast heb ik gewoon 2 GB PC4000 geheugen dat dan ook op die snelheid loopt, want dat levert weldegelijk prestatiewinst op. Maar ik vind dat je daarbij niet van overclocken kunt spreken
Oud 28-11-2005, 21:56
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MaHo schreef op 28-11-2005 @ 15:56 :
Nou een 3000+ kost net 10 tientjes, een 3500+ rond de 300 euro, als je geluk hebt haal je dezelfde snelheid en eigenlijk sneller ivm hogere geheugen bus. Dus stukken goedkoper.

Maar een Asus bord of MSI of Gigabyte hebben ook overlock functies, alleen Sapphire, DFI en Epox gaan er meer op in, hogere voltage voor geheugen (4 volt of 3,1 bij de Epox), speciale functies, betere gekoelde mosfets e.d.

Je weet 200 euro is way to much voor een mobo, maar gekken hebben het ervoor over.
Oud 29-11-2005, 08:58
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-11-2005 @ 22:56 :
Nou een 3000+ kost net 10 tientjes, een 3500+ rond de 300 euro,
over welk socket heb je het dan?

edit:

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed) € 138,95
AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) € 212,90

AMD Athlon 64 3000+ (S754, 2,0GHz, 512KB) € 119,-
en voor de S754 bestaat toch geen 3500+ ?

Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:48
Jolt
Jolt is offline
S939 toen die net uit was
Oud 29-11-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 28-11-2005 @ 22:56 :
Je weet 200 euro is way to much voor een mobo, maar gekken hebben het ervoor over.
Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben om te laten zien dat je stoer genoeg bent om Fatal1ty's bitch te worden door zijn moederbord te kopen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 18:42
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-11-2005 @ 18:48 :
S939 toen die net uit was
is die dan in prijs gestegen?
Oud 29-11-2005, 19:04
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-11-2005 @ 19:12 :
Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben om te laten zien dat je stoer genoeg bent om Fatal1ty's bitch te worden door zijn moederbord te kopen.
Dat moederbord was dus echt nutteloos, alleen DFI was en goedkoper, en betere overlock functies en 4 volt op je Vdimms, fatalaty reeks is gewoon weg bagger ook de X800XL met 512 mb.

Citaat:
0oFZo0 schreef op 29-11-2005 @ 19:42 :
is die dan in prijs gestegen?
Toen hij net uit kwam had je als langzaamste proc een 3500+, marco zei dat Socket M2 onbetaalbaar zou worden, maar dat valt wel allemaal mee.
Oud 29-11-2005, 19:39
M@rco
M@rco is offline
Weet jij al prijzen dan? Natuurlijk is die zooi duur als het net uit is, dat is altijd zo.
Oud 29-11-2005, 20:31
Jolt
Jolt is offline
duur?niet veel duurder dan S939
Oud 08-12-2005, 13:12
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
deze post is gemaakt met mijn amd700, 512mb geheugen, 80gb hdd, geforce 2 64mb kaartje.... werkt perfect. kan alles wat deze jongen nodig heeft.
Oud 08-12-2005, 17:12
Orion16
Orion16 is offline
Om de 2/3 jaar. Ik werk nu met een Athlon 64 X2 4400+, 2 GB intern, 300 + 160 GB SATA en een ATI Radeon X1800XT 512 MB videokaart. Ik wou het een keertje goed doen
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 19:09
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 08-12-2005 @ 18:12 :
Om de 2/3 jaar. Ik werk nu met een Athlon 64 X2 4400+, 2 GB intern, 300 + 160 GB SATA en een ATI Radeon X1800XT 512 MB videokaart. Ik wou het een keertje goed doen
veel beter kan het niet
Oud 08-12-2005, 23:17
Jolt
Jolt is offline
jawel crossfire en een FX-59 of beter.
Oud 17-12-2005, 11:16
ikown
ikown is offline
ik koop elke maand nieuwe dingen voor de pc, dit komt omdat ik wel werk maar geen vrienden heb en ook geen vriendin

laatst heb ik een 109 cm lcd televisie van samsung gekocht
Oud 18-12-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Heikneuter schreef op 16-11-2005 @ 18:46 :
Ding gaat om de haverklap stuk, dus elk jaar
Overweeg dan eens wat boeken voor clue in plaats van steeds maar de gevolgen op te lossen
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 23:38
Verwijderd
Ik wissel stukje bij beetje van component. Steeds een zwakke schakel d'r uit halen (die je, along the way, onvermijdelijk krijgt, zoals videokaarten/processoren/geheugen). Koop zelden tot nooit een heel nieuw systeem, tenzij 't moederbord vervangen moet worden er er dus ook nieuw geheugen in moet etcetera.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:28
Verwijderd
Ik ga binnenkort een compleet nieuw systeem kopen. Momenteel werk ik met een vier á vijf jaar oude computer waar ik door de tijd alleen maar kapotte dingen aan vervangen heb (moederbord) en wat gratis, gevonden dingen bijgezet heb (extra RAM, videokaart en DVD-speler).

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 22:43
LB06
LB06 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-11-2005 @ 16:30 :
De MSI K8N Diamond heeft toch echt een of andere Creative Audigy DSP aan boord volgens mij. Maar goed, je zult wel het reference design bedoelen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 22:46
Jolt
Jolt is offline
Naja mijn DFI en mijn oude MSI K8N Neo 4 en de FI heeft geloof ik Realteak, Diamond heeft idd wat anders.
Reageren

Regels voor berichten