|
|
||
|
Citaat:
|
||
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ben TEGEN het woordjes stampen......daar heb je woordenboeken voor.
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt een taal niet goed beheersen als je niet eerst een beginvocabulaire hebt. En dat leer je gewoon door te stampen. Niets meer en niets minder. Het is geen schande om te stampen ofzo, sommige dingen moeten gewoon in je hoofd voor je iets met vrucht kunt bestuderen. Maarja, maak dat maar eens wijs aan die 'nieuwe leerders'. |
|
|
|
||
|
Citaat:
en heb jij uberhaupt gesplitste talen ? Ik Frans 1,2 en Duits 1. Bij Frans 1 hebben we gewoon met onze mentorklas les. Daar doen we eingenlijk helemaal niks, we lezen 'samen' (de leraar leest meestal voor, want onze uitspraak is zo slecht ) een tekst en dat is het. Soms zijn de franse films nog wel enigzins goed voor onze opvoeding. Frans 2 is een heel ander verhaal, we hebben met een klein groepje les en leren alles: luisteren, spreken, schrijven, luisteren en we moeten ook gewoon woordjes en zinnen leren. Duits 1 is ongeveer hetzelfde als Frans 1, je leert er niks, alleen maar verspilde tijd
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Als er nu na was gedacht dan zouden de docenten en ontwikkelaars van boeken beseffen dat het zeker bij zo'n vak gaat over het opwekken van interesse, aangezien niemand cultuur gaat volgen die niet boeit. Zo heb ik best een leuke kunstfilm bekeken voor CKV, All or Nothing, die ik anders niet had bekeken. Dat was een zelfgekozen film, dit terwijl ik alle opdrachten niet boeiend en niet leerzaam vond. Ik heb kunstvormen en -stromingen in een paar lessen lezen even in m'n hoofd gestampt omdat ik dat nuttig vond, maar voor de rest...
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Kortom deeltalen vind ik echt nutteloos. Maar goed dat dat verandert. ANW vind ik ook niet zinnig: het is niet zo dat je er helemáál niets van leert, ook niet voor N-er's, maar de tijd die aan ANW besteedt wordt, zou zoveel nuttiger kunnen worden gebruikt. Maatschappijleer is dan wel weer iets nuttiger. Ik geloof dat dit vak ook blijft in 2007?
Laatst gewijzigd op 19-11-2005 om 18:43. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Je moet een slordige 15.000 minimum kennen om jezelf fatsoenlijk uit te kunnen drukken. Ik ben Napoleon als je van de 1e tot de 4e ook maar de helft daarvan krijgt.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |