Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() God is onsterfelijk en niet te vergelijken met de mens. |
![]() |
||
Citaat:
want Jezus beweerde echter het tegenover gestelde ( dat hij niet gelijk was aan God, en God niet kan zijn ) Grappig dat een Christen het ene vers tegenover het ander zet zodat het heen het ander weerlegd. De Bijbel is toch jou heilige boek? Hiermee zeg je dus eigenlijk zelf al dat de Bijbel tegenstrijdig is, en daarmee niet perfect. God is perfect, en Zijn Woord is perfect. Jij als gelovige zou het met mij eens moeten zijn wat betreft dit punt. Een boek als de Bijbel kan dus ( in zijn totaliteit ) niet van God komen.
||
Citaat:
Is het rechtvaardig als een eventuele moordenaar van een van je naaste familileden wordt vrijgesproken omdat deze miljarden aan medisch onderzoek heeft geschonken, zodat miljoenen door hem bleven leven? Zou dan goede werken ons van de vloek van de zonde kunnen redden? Zouden wij dan ooit in genade door God aangenomen kunnen worden? Door God die rechtvaardig is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand laten boeten voor de zonden van een ander is sowieso verkeerd. Een misdadiger laten wegkomen met zijn zondes omdat hij in God en Jezus geloofde terwijl hij niet naar de tien geboden (is immers zoals God het wil, is het niet?) leefde is ook verkeerd. Maar goed. We hadden het over de drie-eenheid. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Excuses. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Of is het rechtvaardig als alle mensen naar de hel worden gestuurd omdat zij door hun daden daaraan worden overgeleverd? Overigens klopt het no matter what niet helemaal.
Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 14:28. |
![]() |
||
Citaat:
En na tig van dat soort terugtrekkingen begint dat zo'n farce te worden dat ik het niet kon laten de reactie sarcastisch te voorspellen. ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je bent vrij om het (Heilige Boek) al dan niet aan te nemen voor waar, maar begin niet te miepen dat je het niet wist op de Dag des Oordeels, wanneer je voor God staat. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij bent de dochter van je beide ouders, mag ik aannemen. Als je volwassen bent en al lang en breed getrouwd, en je bent een keer op visite, en (één van) je ouders vragen je om boodschappen voor hen te halen, doe je het dan of niet? Als volwassene ben je aan hen gelijkwaardig. Er is dus geen reden om op de vraag in te gaan. Ook ben je gast in het huis van je ouders en gasten laat je niet van hot naar her lopen. Zo kun je honderd en een redenen verzinnen waarom je het niet zou doen. Maar juist vanwege de band die jullie bindt zal je het (waarschijnlijk) doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ben ik toch vriendelijk! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je wilt namelijk helemaal niet snappen hoe christenen tot het beeld van de drie-eenheid komen, je wilt alleen lekker je eigen mening ventileren, ongeacht de antwoorden. Klinkt een beetje als iemand die iets vraagt over de werking van de quantummechanica en vervolgens na elke zin keihard 'nietus' roept en gedachte-experimenten van einstein gaat quoten. Als je wat wilt leren moet je objectief kunnen luisteren en niet wanhopig je eigen visie overal tussendoor gooien, dan leer je nooit wat. |
![]() |
||
Citaat:
"Mensen maken fouten en God is Barmhartig, maar wanneer de zonden, de goede daden op de weegschaal overtreffen is het rechtvaardig hen te straffen zoals vantevoren (Heilige Boeken) is aangegeven. Je bent vrij om het (Heilige Boek) al dan niet aan te nemen voor waar, maar begin niet te miepen dat je het niet wist op de Dag des Oordeels, wanneer je voor God staat. " Want dat houdt in dat als de goede daden de slechte overtreffenn het niet rechtvaardig is hen te straffen
Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 15:05. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als er nu een onderbouwing van dat eeuwige punt in zat, maar nee, weer dezelfde losse bewering. Wat moet ik daar mee aanvangen? Weet je wat, we laten het hierbij: de bewering dat welke god dan ook boven wat dan ook staat blijft een wilde gok die bij deze discussie offtopic is. Dat god te superieur is om te sterven voor de mensen dat is een puur islamitische aanname die zowel geen bewijs heeft, als niet thuis hoort in het topic.
Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 15:23. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God is liefdevol. Als God dat niet had gedaan waren we (de christenen) net als de rest reddeloos geweest terwijl er nu vergeving is door het bloed van de Heer Jezus. (Bij God is wel alles mogelijk, maar dat terzijde). |
![]() |
||
Citaat:
Verder moet je de bijbel niet letterlijk volgen want de bijbel is zo vaak aangepast en veranderd. Ik geloof wel wat er in de bijbel staat maar neem het niet zo letterlijk dat ik doelloos ga lopen pijnzen over hoe zit het nou ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Alsof 'serieus geloven' betekent dat je blind een boek moet volgen. Dat jullie de koran als onfeilbaar betitelen omdat hij door mohammed via een engel in een grot is geschreven (over 'niet te bevatten' gesproken) wil nog niet zeggen dat christenen ook van mening zijn dat je met 'alle regeltjes uit het boek opvolgen' een goed mens wordt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Supergirl: Ik ben Christen, en ik geloof dat de bijbel het woord van God is, maar ik laat heel veel van de regels achterwegen, ja joh dat vind God vast niet erg. Lekker serieus joh ![]()
||
Citaat:
En het we weten dat het God's woord is, maar we weten ook dat het weet ik veel hoeveel keer herschreven is. En daarom neem ik de bijbel niet letterlijk maar hou ik me wel aan de richtlijnen van de bijbel.
||
Citaat:
En hoe weet jij wat die richtlijnen zijn? Hoe weet jij dat die niet herschreven zijn, of erbij bedacht? Doordat de Bijbel zo vaak is herschreven. ( zelfs kerken verschillende Bijbels hebben, corrigeer me als ik het mis heb ) is de hele geloofwaardigheid van de Bijbel weg. Als je niet weet wat je wel of niet kan geloven, geloof je misschien wel het verkeerde, is dat wat je wilt? is dat wat je denkt dat God wil?
||
Citaat:
En ik houd me niet aan een bepaald deel maar ik ga ook geen regeltjes volgen die niet tot deze tijd behoren.
||
Citaat:
||
Citaat:
oh, ik weet toch niet wat God wil, dan laat ik het maar zitten is schijnheilig. De regels van God zijn van toepassing op alle tijden. Maargoed, ik praat dan ook over de Quran ipv de Bijbel. Maar ik vind dat jij als je jezelf serieus Christen noemt, je de regels van God niet kan verwaarlozen. Hoe weet jij dan bijvoorbeeld dat Jezus zich heeft laten dopen? of wat Jezus uberhaupt heeft gedaan? Als de Bijbel veranderd is, wat is dan de kans dat dat deel ook veranderd is? Natuurlijk acht jij die kans niet zo groot, maar je sluit dus ook niet uit dat hij er niet is.
||
Citaat:
Volgens mij hebben al vele christenen hier over nagedacht, en kwamen ze tot diverse discussie's. Neem nou marcus 14:36 " Hij zei: ‘Abba, Vader, voor u is alles mogelijk, neem deze beker van mij weg. Maar laat niet gebeuren wat ik wil, maar wat u wilt.’ " |
![]() |
||
Citaat:
Leuk voorbeeld hoor, maar het gaat helaas niet op wat ik probeerde te zeggen was: Als Jezus in een vers zegt dat zijn Vader groter is aan hem, insinueerd hij daar dus mee dat ze niet gelijk zijn. Dus Jezus KAN geen God zijn, want hoe kan God nu niet gelijk zijn aan God? God is toch immers één?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb geen probleem, ik wil Christenen alleen beter kunnen begrijpen? Ik heb zo ook mijn eigen argumenten hierbij, zoiets heet discussiëren supergirl. 2. Ik heb deze topic geopend om meer te weten te komen over de drie-eenheid, niet om het er mee eens te worden. 3. Ik snap nu wel dat je het niet letterlijk neemt, dat heb je al 10 keer gezegd, het heeft dan ook geen zin voor mij om mijn mening nog een keer duidelijk te maken. 4. Ik zet die stellingen, of eigenlijk meer vragen neer, als gevolg van jou redenatie. 5. ik noem jou niet schijnheilig, ik heb nooit jou naam genoemd. ik heb een stelling neergezet en ik vind die stelling schijnheilig. Maargoed, als je je dan toch zo aangesproken voelt. 6. Discussiëren heeft niets met schijnheil te maken. En als mijn vragen ook niet. Zoals ik al eerder had gemeld, ik wil er meer over weten, niet perse overtuigd worden.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maar als je hier werkelijk een goed antwoord op wilt hebben zou ik eens wat zoeken naar de tekstgedeelten waarin Jezus tot God bid in de tuin en zegt 'uw wil geschiede', dan krijg je wat theologische en ingewikkelde uitleg waar je het mee moet doen. Persoonlijk denk ik dat $upergirl prima bezig is door over zoiets gewoon niet teveel te willen twijfelen omdat ze weet dat het niets zal opleveren behalve een weerwoord tegen mensen als jij. Maar wat je daar aan hebt... |
![]() |
||
Citaat:
waarom? ik heb een standpunt en ik ben tot zo ver niet overtuigd van het andere.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als jij die redenatie hebt, vind ik je op dat punt inderdaad schijnheilig. Dat jij je als persoon gelijk aangevallen voelt, kan ik niets aan doen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik een auto uit elkaar haal en een wiel naar een andere locatie breng, en daar vervolgens tegen mensen zeg "zie hier een auto" dan zal niemand dat aannemen. Immers is een wiel niets meer dan een onderdeel van.. een auto. En een onderdeel van iets, is dus nooit het eindprodukt waar het deel van uitmaakt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders Verwijderd | 442 | 14-09-2009 06:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe precies is de drie-eenheid geloofwaardig? Verwijderd | 67 | 02-08-2008 17:03 | |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jongeren massaal in de schulden Denkie | 56 | 04-11-2005 16:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Een liefde in de Ardennen [een tamelijk absurde persiflage] Uice | 5 | 02-12-2004 18:31 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 |