Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 19:04
Go
Go is offline
Als ik de niet-roker zou zijn zou ik roken binnenshuis niet toestaan, ook al ben ik er op dat moment niet bij. Die stank blijft dagenlang hangen, en daar zit ik absoluut niet op te wachten. Dat lijkt me helemaal niet onredelijk, ook gezien de communis opinio over het roken heerst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2005, 19:07
WolterB
WolterB is offline
Ik begin niet iets echt serieus met iemand waarvan ik weet dat ze niet voor mij zal stoppen met roken.
Het is of roken of mij, niet anders.

En ja, daar heb ik zo mn redenen voor
Oud 27-11-2005, 01:19
M@rco
M@rco is offline
Ik vind het een beetje onzin dat het of het één, of het ander moet zijn Je kunt toch ook rekening met elkaar houden? Bijvoorbeeld alleen in een bepaalde kamer roken, of inderdaad zo veel mogelijk buiten roken. Ik denk dat je een soort van compromis moet zien te vinden. Als twee mensen samen een huis hebben dan vind ik niet dat de één zomaar kan zeggen: "Ik rook hier, want het is ook mijn huis!", maar ik vind ook weer niet dat de ander kan zeggen "Hier wordt niet gerookt!", want die wist toch zeker van tevoren dat de ander rookte? Leven en laten leven, je kunt met een beetje overleg toch wel een goede oplossing bedenken?

Overigens vind ik huizen waarin wordt gerookt ontzettend goor, dus ik zou daar gewoon van tevoren duidelijke afspraken over maken.
Oud 27-11-2005, 15:44
LostInLimbo
LostInLimbo is offline
Heb er gewoon eens een rustig en serieus gesprek over.
Ik zou zelf niet met iemand willen samen wonen die binnen rookt (of iemand die sowieso al rookt) maar je kiest nu eenmaal niet op wie je wel of niet verliefd wordt.

Ik bedoel, dit is een mooie gelegenheid om te stoppen lijkt me. En, mocht dat ooit gebeuren, als jullie kinderen zouden willen, zou hij denk ik het fatsoen toch ook wel hebben om te stoppen? Dus waarom nu niet
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 16:13
strawberryangel
strawberryangel is offline
is roken eigenlijk ook slecht voor de gezondheid van dieren?

Maar je ziet wel dat de mensen er hier zeer verschillende meningen op na houden, maar ik ben het er wel mee eens dat een compromis de beste oplossing is (wat ik al zei) omdat je toch wat voor elkaar over moet hebben.... ook al is dat niet de leukste oplossing.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 16:34
Dexter_M
Dexter_M is offline
Als ik met iemand ga samen wonen, en hij wil niet dat ik binnenrook. dan heeft die pech, ik stop voor niemand
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 17:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 27-11-2005 @ 17:34 :
Als ik met iemand ga samen wonen, en hij wil niet dat ik binnenrook. dan heeft die pech, ik stop voor niemand
Vind je het niet lullig voor de gezondheid van je vriendin en evt. kinderen later? Dat jij je gezondheid wil verneuken is jouw keuze, maar ik vind niet dat je het recht hebt om dan ook maar te bepalen dat je hun gezondheid wil verneuken...

En wat nou als je straks een astmatische vriendin krijgt? Of familie van je vriendin die astmatisch zijn en daardoor niet meer langs kunnen komen? Ook pech voor hen?
Oud 27-11-2005, 17:31
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-11-2005 @ 18:09 :
Vind je het niet lullig voor de gezondheid van je vriendin en evt. kinderen later? Dat jij je gezondheid wil verneuken is jouw keuze, maar ik vind niet dat je het recht hebt om dan ook maar te bepalen dat je hun gezondheid wil verneuken...

En wat nou als je straks een astmatische vriendin krijgt? Of familie van je vriendin die astmatisch zijn en daardoor niet meer langs kunnen komen? Ook pech voor hen?
Inderdaad. Bovendien vraagt toch ook niemand je te stoppen? Alleen de afspraak dat er niet binnen in huis wordt gerookt, maar op het balkon of in de tuin.

Mijn vriend en ik hebben die afspaak ook, bij ons binnen wordt er door niemand gerookt. En iedereen houdt zich daar netjes aan en er is ook niemand die daar echt een probleem van maakt. Mijn vriend rookt zelf ook niet veel trouwens en ik helemaal niet, dus die afspraak was eigenlijk heel logisch.

Ik denk dat de niet-rokers er altijd meer last van hebben dan degenen die wel roken. Die moeten even buiten staan als ze willen roken, zoveel moeite is dat toch niet? De niet-rokers zitten anders met een vieze lucht in huis en in alle spullen waar het intrekt en worden voor een deel verplicht om mee te roken. Lijkt me toch een kleine moeite om dan als roker-zijnde even buiten te gaan staan, ook met dit koude weer ja.
Oud 27-11-2005, 17:41
juno
juno is offline
Je gaat voorbij aan het grenzeloze egoisme van de verslaafde roker. Voor hemzelf moet alles wijken vooor dat nicotineshot, dus hij (of zij) verwacht dat de partner daarin meegaat.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 17:50
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
juno schreef op 27-11-2005 @ 18:41 :
Je gaat voorbij aan het grenzeloze egoisme van de verslaafde roker. Voor hemzelf moet alles wijken vooor dat nicotineshot, dus hij (of zij) verwacht dat de partner daarin meegaat.
Ja, maar dat is dus inderdaad een onterechte en egoïstische keuze die dan gemaakt wordt. En die dus ook niet zomaar geaccepteerd hoeft te worden, want je woont immers sámen in dat huis. En als ik een partner zou hebben die zijn nicotineshot belangrijker vindt dan mij, dan is het heel snel afgelopen tussen ons gok ik.
Oud 27-11-2005, 18:31
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-11-2005 @ 18:09 :

zal nooit een vriendin en kinderen krijgen, ben homo.
Maar dan nog zal ik door blijven roken, hij weet van te voren dat ik rook dus dan moet die daar later niet over gaan zeuren.
Is mischien egoïstisch maar zo zie ik het.
Maar ken ook niemand van me vriendengroep en familie die niet rookt. dus heb er ook nog nooit mee te maken gehad.

Laatst gewijzigd op 27-11-2005 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 19:08
Vice
Vice is offline
Citaat:
juno schreef op 27-11-2005 @ 18:41 :
Maar als je een relatie met iemand aangaat die rookt, dan weet je toch ook wat de gevolgen zijn. Dat iemand opeens tijden het samenwonen begint met roken zou ik niet leuk vinden, maar als ik van te voren al weet dat ze rookt, zal ik het haar nooit verbieden. Daarvoor houd ik te veel van haar en ik weet hoe moeilijk het is om van een verslaving af te komen.
Oud 27-11-2005, 19:12
Qimm
Qimm is offline
Compromis lijkt me hier het juiste woord.
Oud 27-11-2005, 19:56
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Als ik opmezelf ga wonen, ga ik sowieso niet binnen roken, omdta dan je hele huis stinkt.

Of je ruimt een aparte rookruimte in?
Oud 27-11-2005, 20:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 27-11-2005 @ 20:56 :
Als ik opmezelf ga wonen, ga ik sowieso niet binnen roken, omdta dan je hele huis stinkt.

Of je ruimt een aparte rookruimte in?
Een aparte ruimte gaat echt niet werken hoor Als er een keer hier beneden wordt gerookt, ruikt het hele huis ernaar.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 26-11-2005 @ 19:51 :
Sterk opgemerkt weer...
Uhm? Volgens mij snap je het niet?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Saarah schreef op 26-11-2005 @ 18:43 :
Het is ook duidelijk dat jij degene bent die niet rookt (in je reactie erboven)
Weet je wat het is? Als jij niet rookt, heb je bijna geen keuze. Je rookt niet om een reden en mijn vriend zorgt er dan ook voor dat ik zo min mogelijk in zijn rook moet zitten. Ik kan tenslotte moeilijk steeds weglopen als hij gaat roken. En dat gaat al helemaal niet meer als je samenwoont.

Als mensen die wel roken zeggen dat hun vriend of vriendin het maar moeten accepteren, vind ik dat een beetje vreemd. Zij kunnen blijven roken, maar kunnen wel buiten gaan staan. Zo vind je een compromis. Dat mijn vriend rookt, okay. Maar alsjeblieft niet in ons huis.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:40
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-11-2005 @ 21:27 :
Weet je wat het is? Als jij niet rookt, heb je bijna geen keuze. Je rookt niet om een reden en mijn vriend zorgt er dan ook voor dat ik zo min mogelijk in zijn rook moet zitten. Ik kan tenslotte moeilijk steeds weglopen als hij gaat roken. En dat gaat al helemaal niet meer als je samenwoont.

Als mensen die wel roken zeggen dat hun vriend of vriendin het maar moeten accepteren, vind ik dat een beetje vreemd. Zij kunnen blijven roken, maar kunnen wel buiten gaan staan. Zo vind je een compromis. Dat mijn vriend rookt, okay. Maar alsjeblieft niet in ons huis.
Ja, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik zou opteren voor een compromis. Alleen roken in de keuken onder de dampkap ofzo, en als het buiten goed weer is, buiten gaan staan. Maar altijd buiten gaan staan zou ik niet doen, het zou tenslotte ook mijn huis zijn hé . Maar ik zou ook accepteren dat mijn vriend niet wilt dat er in het hele huis gerookt wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 27-11-2005 @ 21:23 :
Oh, sorry, was er blijkbaar niet erg met m'n gedachten bij

*edit* niet waar hoor, jij hebt ongelijk!

Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-11-2005 @ 21:24 :
Uhm? Volgens mij snap je het niet?
Ik zeg dat ik rook, jij merkt op dat het duidelijk is dat ik rook... en dan?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Saarah schreef op 27-11-2005 @ 21:40 :
Ja, ik snap wel wat je bedoelt, maar ik zou opteren voor een compromis. Alleen roken in de keuken onder de dampkap ofzo, en als het buiten goed weer is, buiten gaan staan. Maar altijd buiten gaan staan zou ik niet doen, het zou tenslotte ook mijn huis zijn hé . Maar ik zou ook accepteren dat mijn vriend niet wilt dat er in het hele huis gerookt wordt.
Mja, afzuigkap heb ik ook al genoemd ja voor als t buiten slecht weer is oid
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 27-11-2005 @ 21:56 :

Ik zeg dat ik rook, jij merkt op dat het duidelijk is dat ik rook... en dan?
Ik bedoelde natuurlijk dat jouw houding echt eentje is van iemand die rookt (en daarbij geen rekening houdt met andere mensen).
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 21:01
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-11-2005 @ 21:57 :
Mja, afzuigkap heb ik ook al genoemd ja voor als t buiten slecht weer is oid
Ah, ja dan valt er wel overeen te komen natuurlijk Maar ik zou het gewoon oneerlijk vinden als ik in weer en wind buiten zou moeten gaan roken.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 21:03
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 27-11-2005 @ 21:56 :

Oh sorry hoor, ben er écht niet met m'n gedachten bij vandaag ik had blijkbaar verkeerd gelezen want dacht dat je mij gequoted had op de vorige pagina... Mja, heb m'n reactie verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-11-2005 @ 21:58 :
Ik bedoelde natuurlijk dat jouw houding echt eentje is van iemand die rookt (en daarbij geen rekening houdt met andere mensen).
He shit, je hebt me door
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 21:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 27-11-2005 @ 22:05 :
He shit, je hebt me door
Moeilijk he, een normale reactie geven.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-11-2005 @ 22:15 :
Moeilijk he, een normale reactie geven.
Just going with the flow...

Ik heb nou eenmaal geen zin om moeilijk te doen, mijn punt heb ik namelijk allang duidelijk gemaakt. Namelijk dat het onzin is om te zeggen dat het belachelijk is een roker zich niet wil aanpassen, terwijl de niet-roker dit ook weigert. Nog een keer: koppigheid aan beide kanten werkt dan niet zo, en dus moet je gaan voor de compromis.

Vind het trouwens frappant dat jij denkt mij zo goed te kennen (blijkbaar kan ik geen rekening houden met mensen) en dat alleen opgemaakt uit het feit dat ik rook? Oif... niet zo snel oordelen, siert je niet
Dat mijn man daar nou toevallig geen problemen mee heeft, is alleen maar mooi voor mij. Maar als hij dat wel had, had ik uiteraard ook een compromis moeten sluiten.

Jeetje, toch weer moeilijk gedaan
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 09:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoe hou ik geen rekening met een roker dan? Zij staan gewoon naast mij te roken... Ik heb weinig te willen. Ik vind het al een compromis dat mijn vriend mag blijven roken mits hij dit niet in huis doet. Ik heb er namelijk last van. Als hij in huis zo roken, zou er geen compromis gesloten zijn.

Jij zou dit niet pikken geloof ik? Dan vind ik dat jij geen rekening houdt met anderen nee. Daar basseer ik het op, niet op het feit dat je rookt. Dat je rookt siert jou ook niet
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 09:27
miekmuis
miekmuis is offline
Ik zou niet samen willen wonen met iemand die zo verslaafd is aan die ranzige stokjes dat hij per sé mijn huis er mee moet vergiftigen. Al die mensen hier die maar zeggen "Ja, maar als een roker compromissen moet sluiten, moet een niet-roker dat ook". Ja klopt. Hij mag in de tuin wel roken. Iedereen lijkt even te vergeten dat het je gezondheid nogal schade kan toebrengen door constant in een rook omgeving te zitten. Als mijn vriend niet om mijn gezondheid wil denken, wil ik niet met hem samenwonen.
Oud 28-11-2005, 09:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 28-11-2005 @ 10:27 :
Al die mensen hier die maar zeggen "Ja, maar als een roker compromissen moet sluiten, moet een niet-roker dat ook". Ja klopt. Hij mag in de tuin wel roken. Iedereen lijkt even te vergeten dat het je gezondheid nogal schade kan toebrengen door constant in een rook omgeving te zitten.
Precies, dat bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 09:34
mcflem
mcflem is offline
Mag ik vragen waarom jullie hier nu al ruzie over maken terwijl jullie pas over een paar jaar gaan samenwonen?

Verder, zoals zo vaak gezegd, compromissen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
mcflem schreef op 28-11-2005 @ 10:34 :
Mag ik vragen waarom jullie hier nu al ruzie over maken terwijl jullie pas over een paar jaar gaan samenwonen?

Juist verstandig om nu ruzie te maken, dan kun je evt. nu al een andere beslissing nemen en op zoek gaan naar een ander. Zelfde met kinderen willen. Wil je vriend het niet en jij wel, wordt het erg lastig in de toekomst, beter dat je dat nu weet, dan op het punt dat je 30 bent en de klok begint te tikken...
Oud 28-11-2005, 15:30
strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
mcflem schreef op 28-11-2005 @ 10:34 :

Nee we hebben het hier kort eens een keer over gehad, maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie meningen. maar dat staat denk ik ook wel in mijn eerst bericht
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:33
Ninnoc
Ninnoc is offline
De roker moet inbinden ! Een compromis is in mijn ogen niet mogelijk als dat inhoud dat er ergens binnen gerookt wordt, het is namelijk uiterst smerig. Ik heb alle vormen meegemaakt met mijn vriend. We rookten allebei en t eerste huis werd binnen gerookt, wat dus heel vies is want alles stinkt en we hadden geen aparte slaapkamer dus s avonds ook geen frisse lucht. Daarna zijn we verhuist en hadden we aparte slaapkamer en zijn we beperkt binnen gaan roken. Toen zijn we weer verhuist en hebben we afgesproken alleen op t balkon te roken omdat ik ook t beperkte roken vies vond en hij t daar eigenlijk wel mee eens was. En nu wordt het winter en ben ik gestopt en rookt mijn vriend met jas aan op t balkon Ik snap niet dat een roker volhoud binnen te willen roken. Zelfs toen ik zelf nog rookte vond ik t ongelovelijk smerig. Bovendien sijpelt rooklucht overal doorheen, als ik zondags nog in bed lag met slaapkamerdeuren dicht en mijn vriend stak in de woonkamer zijn eerste sigaret op rook ik dat dus echt wel. Je wilt toch ook als roker een beetje frisse lucht in je huis.
Oud 28-11-2005, 16:39
KiMZz
KiMZz is offline
No problemo.. Mijn vriend en ik roken allebei.

Wanneer ik een vriend zou krijgen die niet rookt weet hij al meteen dat ik wel rook, en hij moet er dus mee leren omgaan vind ik. Als je iemand niet wilt omdat diegene rookt moet je er niks mee beginnen. Als je het geen probleem vindt moet je ook niet zeuren.
Oud 28-11-2005, 16:54
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 27-11-2005 @ 17:13 :
is roken eigenlijk ook slecht voor de gezondheid van dieren?
Ja.

Laatst gewijzigd op 10-03-2008 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-11-2005 @ 10:26 :
Hoe hou ik geen rekening met een roker dan? Zij staan gewoon naast mij te roken... Ik heb weinig te willen. Ik vind het al een compromis dat mijn vriend mag blijven roken mits hij dit niet in huis doet. Ik heb er namelijk last van. Als hij in huis zo roken, zou er geen compromis gesloten zijn.

Jij zou dit niet pikken geloof ik? Dan vind ik dat jij geen rekening houdt met anderen nee. Daar basseer ik het op, niet op het feit dat je rookt. Dat je rookt siert jou ook niet
Ik heb echt geen idee waar jij het vandaan haalt dat ik het niet zou pikken, mij niet wil aanpassen enz enz enz... Maar goed, ik kan zeggen wat ik wil, blijkbaar heb jij dat gewoon besloten en dat mag.

Ik ben voor een compromis rondom roken voor de stellen die hier problemen mee hebben, punt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 18:30
snoopy
snoopy is offline
pff... ben echt zo blij dat m'n vriend niet rookt!
Als hij wel zou roken... tsja... in de slaapkamer/huiskamer zeker niet! Liefst in het hele huis niet, maar ja... we hebben niet echt een afdakje en om m nou de regen in te sturen...
Oud 28-11-2005, 21:51
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
snoopy schreef op 28-11-2005 @ 18:30 :
pff... ben echt zo blij dat m'n vriend niet rookt!
ja best wel

Mar goed als hij wel zou roken.. tja. Ik vind dat echt zo'n grote afknapper en aangezien dit zo'n liefde-op-het-eerste-gezicht ding was had ik niks met hem gehad als hij zou roken Maar ik ben erg roken bestandig, ben er zelfs mee groot geworden (mijn moeder rookt ook veel, ook tijdens de zwangerschap wat dan weer verklaart waarom ik zo raar ben ) Ja er mag bij ons gerookt worden, maar we moedigen het niet aan,
Oud 28-11-2005, 21:59
Anaïs
Anaïs is offline
In mijn huis wordt later niet gerookt, ook niet door bezoek. Ze mogen altijd even gebruik maken van de tuin of het balkon (als het een appartementje is). Nu al op mijn studentekamer laat ik niet toe dat er gerookt wordt.

De roker moet inbinden, omdat hij de gezondheid van anderen schaadt. Zo simpel is het.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 28-11-2005 @ 17:39 :
No problemo.. Mijn vriend en ik roken allebei.

Wanneer ik een vriend zou krijgen die niet rookt weet hij al meteen dat ik wel rook, en hij moet er dus mee leren omgaan vind ik. Als je iemand niet wilt omdat diegene rookt moet je er niks mee beginnen. Als je het geen probleem vindt moet je ook niet zeuren.
Alsof je liefde in de hand hebt. Wat een onzin. Als iemand op jou verliefd wordt, moet ie je maar laten gaan omdat je rookt en jij nergens rekening mee wilt houden? Daarbij is de issue of iemand in huis mag roken of niet geen gezeur. Heel begrijpelijk juist. Het is gewoon iets waar afspraken over gemaakt moet worden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:39
jet
jet is offline
ik ben zwaar astmatisch, dus voor mijn vriend zou binnenroken geen optie zijn.. maar sowieso, ook als ik geen astma had, als iemand mijn gezondheid wil verneuken met zijn verslaving is het over

(al begrijp ik dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is)
Oud 28-11-2005, 22:49
Jolt
Jolt is offline
roken is sowieso not done
Oud 29-11-2005, 00:49
pinbalpaul
pinbalpaul is offline
ROKEN is goed voor je zeker voor mongooltjes adhd debielen of je geeft geen zak om je gezondheid zoals ik dus vind ik het fijn als anderen mijn rook inademen
Oud 29-11-2005, 00:52
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
pinbalpaul schreef op 29-11-2005 @ 01:49 :
ROKEN is goed voor je zeker voor mongooltjes adhd debielen of je geeft geen zak om je gezondheid zoals ik dus vind ik het fijn als anderen mijn rook inademen
Heb jij ooit gehoord van de volgende dingen:

-logisch redeneren
-zinsopbouw
-interpunctie
-structuur
-enige vorm van intelligentie
Oud 29-11-2005, 06:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 29-11-2005 @ 01:52 :

-enige vorm van intelligentie
Oud 29-11-2005, 06:35
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Qimm schreef op 28-11-2005 @ 22:51 :
ja best wel

Mar goed als hij wel zou roken.. tja. Ik vind dat echt zo'n grote afknapper en aangezien dit zo'n liefde-op-het-eerste-gezicht ding was had ik niks met hem gehad als hij zou roken

mja... ik val ook niet op jongens die roken, eigenlijk... Jeuj! Hoef ik dit hele dilemma niet op te lossen
Oud 29-11-2005, 07:26
Verwijderd
Mijn man rookt niet, ik ook niet. We zijn gelukkig allebei 'anti-roken'. Roken geldt voor mij net als voor Qimm behoorlijk als afknapper. Maar goed, liefde maakt blind, zeggen ze. Wie weet tast het ook je andere zintuigen dan wel aan. Stel dat ik verliefd zou worden op iemand die rookt en daarmee samen zou willen gaan wonen, dan moet hij maar buiten roken (of desnoods onder de afzuigkap als het buiten vriest of giet ofzo). Misschien lullig voor hem, omdat ie dan naar buiten moet, maar ik vind het nog lulliger voor mezelf als mijn gezondheid (en die van eventuele kinderen en huisdieren) ook naar de klote gaat omdat hij zo graag wil roken, dat heb ik er toch echt niet voor over. En ik neem aan dat als iemand echt om mij (en eventuele kinderen en huisdieren) geeft, hij dat ook wel in ziet. Zo niet, tja, dan vrees ik dat het samenwonen toch niet door zou zijn gegaan.

Maar goed, ik woon al jaren samen, ben al getrouwd, enz. En aangezien hij niet rookt, is het hele probleem er niet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 09:22
underthabridge
underthabridge is offline
Ik vrees voor mijn vriendin dat, mocht ze roken, ze zou moeten stoppen als we echt samen gingen wonen met als doel om daarna te gaan trouwen/kinderen te krijgen etc..

Ten eerste zou ik het niet fijn vinden dat zij haar gezonheid zo op het spel zou zetten voor iets dat eigenlijk helemaal niet belangrijk is. Natuurlijk is stoppen moeilijk, maar het is het wel waard, de mens is immers perfect in staat een gelukkig leven te leiden zonder een sigaret. Ik zit er niet op te wachten dat zij 10 jaar eerder dood gaat aan zoiets onzinnigs als het roken van haar dagelijkse pakje.
Ten tweede, als je gaat samenwonen omdat je de rest van je leven bij elkaar wil zijn, dan lijkt de optie: buiten gaan staan of in de keuken onder de afzuigkap mij ook niet bepaald zinnig. Op een of andere manier vind ik het altijd van beide partijen iets zieligs hebben. (Dan zie je de buurman buiten staan in de vrieskou omdat hij zonodig moet roken en de buurvrouw zonodig wil dat hij dat buiten/niet in huis doet). In mijn ogen is dit een permanente conclifthaard die enkel en alleen voor ellende en irritatie over en weer gaat zorgen. Daarnaast is het resultaat van de maatregelen dat je een groot gedeelte van de avond zonder elkaar zit en dat de roker zijn gezondheid verpest. (Nadelen voor zowel de roker als de niet-roker). Niet bepaald een gezellige situatie dus.
Ten derde, mochten er kinderen komen: die hebben er niet om gevraagd. Ik vind dat je als ouder verplicht bent om voor je kinderen te stoppen met roken. Roken is namelijk erg ongezond en als ouder gedraag je mijns inziens dan egoïstisch en onverantwoordelijk tov. van je kinderen als je jouw verslaving boven hun gezondheid laat gaan (Verder geef je ook nog eens het 'slechte' voorbeeld, zo ontstaat bij de kinderen een positieve bias tov. het roken: kinderen met rokende ouders hebben veel meer kans om later ook te gaan roken). Egoïsme en onverantwoordelijkheid horen niet in het profiel van een goede vader of moeder thuis, dus stoppen is onvermijdelijk als je eenmaal kinderen wil. En waarom zou je dan niet meteen stoppen als je gaat samen wonen, want die kinderen komen sowieso (een gezinnetje zou uiteindelijk toch het doel zijn van samenwonen).

Gelukkig vind ik rokende vrouwen de meest onaantrekkelijke schepsels op aarde en rookt mijn vriendin (waar mee ik op de lange duur wel plannen heb om te gaan samenwonen) niet.

Wat betreft de stank, vrienden, kennissen en familie die bij mij op bezoek komen zouden gewoon mogen roken in de woonkamer, mijn huis is om te leven en als je naar een café gaat dan zit je ook in de rook, dus op een gezellige avond maakt het mij dan ook niets uit (overigens hebben veel rokers altijd wel de neiging uit sociaal oogpunt om buiten te gaan staan, maar als de overige gasten het niet erg vinden dan mogen ze gerust een peuk opsteken in mijn huis).

Laatst gewijzigd op 29-11-2005 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 09:49
Naru
Naru is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 25-11-2005 @ 11:35 :
Ik wil sowieso niemand die rookt.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 15:55
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-11-2005 @ 23:31 :
Alsof je liefde in de hand hebt. Wat een onzin. Als iemand op jou verliefd wordt, moet ie je maar laten gaan omdat je rookt en jij nergens rekening mee wilt houden? Daarbij is de issue of iemand in huis mag roken of niet geen gezeur. Heel begrijpelijk juist. Het is gewoon iets waar afspraken over gemaakt moet worden.
Ik zou niet door heel t huis gaan roken ofzo maar in de woonkamer toch echt wel. Slaapkamer vind ik dan nog overkomelijk om niet te roken, hoewel een sigaretje na de seks ook wel lekker is
Waarom niet op die manier een compromis sluiten? Wel roken binnenshuis maar alleen in de woonkamer? Of misschien in je eigen werkkamer (als je een groot huis hebt en je eigen werkkamer zou hebben). Want als de niet-roker helemaal niet wil dat er wordt gerookt in huis is dat ook geen compromis!
Reageren

Regels voor berichten