Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2005, 18:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 08-12-2005 @ 19:34 :
Ik ben wel vaak op de chat.. nog steeds .

En ik zou het wel eens leuk vinden om lijstjes te lezen van wie er allemaal bij de harde kern horen .
Ja, maar antwoord op msn geef je niet, dus mja

Volgens mij is dat niet zo´n goed idee. Maar hé, jij staat erbij, hoor
Oud 08-12-2005, 18:43
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 08-12-2005 @ 19:36 :

Volgens mij is dat niet zo´n goed idee. Maar hé, jij staat erbij, hoor
Van een praeteritio gesproken
Oud 08-12-2005, 18:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 08-12-2005 @ 19:43 :
Van een praeteritio gesproken
Waarom gebruikt iedereen dat woord ineens, dan voel ik me zo dom.
Oud 08-12-2005, 18:52
gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 08-12-2005 @ 19:45 :
Waarom gebruikt iedereen dat woord ineens, dan voel ik me zo dom.
(ik heb gewoon morgen examen latijn, sorry het betekent: zeggen dat je iets niet gaat zeggen, maar ondertussen zeg je 't wel)
Oud 08-12-2005, 19:39
Verwijderd
Citaat:

En ik zou het wel eens leuk vinden om lijstjes te lezen van wie er allemaal bij de harde kern horen .
Zelf lijstjes maken kun je niet?

En ik heb het gevoel dat het nu alweer wat gezelliger is
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 19:58
Bird-one
Bird-one is offline
ik vind DoP eigenlijk het enige fijne stuk forum. want met sommige dingen heb ik nu eenmaal niets en bij sommige dingen (muziek, lifestyle) vind ik ze niet zo aardig tegen elkaar doen. maargoed.
Oud 08-12-2005, 20:38
Porcelain
Porcelain is offline
Nou, post uw lijstjes.
Aan de andere kant vind ik dat dan weer niet aardig omdat je mensen buitensluit, hoewel dat natuurlijk geheel niet de bedoeling is en zo en zo..
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 08-12-2005 @ 21:38 :
Nou, post uw lijstjes.
Aan de andere kant vind ik dat dan weer niet aardig omdat je mensen buitensluit, hoewel dat natuurlijk geheel niet de bedoeling is en zo en zo..
Jij bent soms echt veel te lief, hihi.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:50
Sketch
Sketch is offline
Oh, lijstjes! Gaaf.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:55
Porcelain
Porcelain is offline
Nou, laat zien dan, je lijstje, yannick?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 21:51
Sketch
Sketch is offline
Toen ik nog dopte, nog écht dopte, was de harde kern in mijn ogen:

Re3m
Ave,
Halogeen
DoD/konijnemans
Limaon
CSN
TF
VV
Scrooping Paper
Sjoerd
Zepp
Muut en xin
Anne

Oh en later kregen we Porce erbij. En =zwart wit= ( of is die er al veel langer dan ik me herinner?)
Oh, en Reynaert, maar die was er al heel lang voor mij geloof ik

Hmm, verder weet ik het niet meer.

Maar de zogenaamde harde kern is ondertussen afgebrokkeld, en de nieuwe harde kern is in ontwikkeling.

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 23:37
Astuanax
Astuanax is offline
Zo'n proces heeft zich min of meer ook op letteren ontwikkeld. een tijd geleden postte ik daar praktisch elke dag, was er een supergoede sfeer en las ik veel kwaliteit. Na een of andere vakantie was plots bijna de hele 'harde kern' weg, met als overblijfsel het uitvaagsel van fancy forums en andere puberzelfhulpgroepsites. De kwaliteit ging dramatisch achteruit en ik kwam er steeds minder tot ik zelfs maandenlang stopte. Toen ik terugkwam waren er heel andere mensen en was er terug kwaliteit, alleen was het niet meer zoals ervoor, ik was geen lid meer van 'het groepje' en postte er bijgevolg sporadischer dan in mijn oudere periode. Dit proces ontvouwt zich nu ook op Dop, een forum waar ik ook soms post.
Je kan er niet veel aan doen, het beste is volgens mij meegaan met de golven en niet radicaal stoppen.
Oud 09-12-2005, 10:09
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 09-12-2005 @ 00:37 :
Zo'n proces heeft zich min of meer ook op letteren ontwikkeld. een tijd geleden postte ik daar praktisch elke dag, was er een supergoede sfeer en las ik veel kwaliteit. Na een of andere vakantie was plots bijna de hele 'harde kern' weg, met als overblijfsel het uitvaagsel van fancy forums en andere puberzelfhulpgroepsites. De kwaliteit ging dramatisch achteruit en ik kwam er steeds minder tot ik zelfs maandenlang stopte. Toen ik terugkwam waren er heel andere mensen en was er terug kwaliteit, alleen was het niet meer zoals ervoor, ik was geen lid meer van 'het groepje' en postte er bijgevolg sporadischer dan in mijn oudere periode. Dit proces ontvouwt zich nu ook op Dop, een forum waar ik ook soms post.
Je kan er niet veel aan doen, het beste is volgens mij meegaan met de golven en niet radicaal stoppen.
no offence, maar de kwaliteit op letteren is nooit bijzonder hoog geweest hihihihi.

En ik ben er niet zo voor om passief af te wachten. Dat doe je ook niet in de economie (dat zijn toch die golven waar je op doelt?). In tijden van laag conjunctuur (en ook hoog conjunctuur als het goed) grijpt de overheid in.
Oud 09-12-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 09-12-2005 @ 11:09 :
no offence, maar de kwaliteit op letteren is nooit bijzonder hoog geweest hihihihi.

En ik ben er niet zo voor om passief af te wachten. Dat doe je ook niet in de economie (dat zijn toch die golven waar je op doelt?). In tijden van laag conjunctuur (en ook hoog conjunctuur als het goed) grijpt de overheid in.
En wat is de overheid dan allemaal van plan?

Wedstrijdtopics en eretopics zijn in ieder geval een goed initiatief
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:

Je zit hier dus gewoon mijn verhalen af te kraken, hè
Oud 09-12-2005, 13:57
CSN
CSN is offline
Citaat:

Communist .
Oud 09-12-2005, 17:21
Anoniem
ik wil nog tot de harde kern behoren, maar vanwege het overlijden van mijn oma en andere omstandigheden kom ik maar steeds niet toe aan het dichten. Waarschijnlijk zien jullie mij terug na de kerstvakantie ofzo..

Ik dop trouwens nog graag!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 09:49
Sketch
Sketch is offline
Ik vind het niveau nu trouwens helemaal niet zo laag. Er zitten natuurlijk gedichten tussen van gelegenheidsdichters, die wat minder zijn, maar dat heb je altijd. Ik denk dat Xia en Astuanax het goed beschrijven. Ik DoP bijna niet meer, omdat 'mijn' DoP amper meer post. Er komen nu weer allemaal nieuwe Doppers waar ik niets mee heb, en zoals ik al zei, het niveau is niet significant lager of hoger dan vroeger, maar de mensen die voor mij DoP maken, zijn er grotendeels niet meer.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 10:14
Reem
Reem is offline
Nou, Sketch, van dat lijstje dat jij maakte als harde kern zie ik het grootste gedeelte nog regelmatig op DoP verschijnen hoor.
Oud 10-12-2005, 10:38
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Reem schreef op 10-12-2005 @ 11:14 :
Nou, Sketch, van dat lijstje dat jij maakte als harde kern zie ik het grootste gedeelte nog regelmatig op DoP verschijnen hoor.
Ik niet.

Kunnen we trouwens niet een nieuw woord bedenken, harde kern klinkt zo voetbalsupporterig.

Laatst gewijzigd op 10-12-2005 om 10:43.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:47
Reem
Reem is offline
Citaat:
Sketch schreef op 10-12-2005 @ 10:49 :
Ik DoP bijna niet meer, omdat 'mijn' DoP amper meer post.
Maar dan klopt het niet wat je zegt.

En een andere naam? Vaste DoP-gangers of zo? Harde kern klinkt inderdaad niet zo DoPperig.
Oud 10-12-2005, 11:48
gezweetwel
gezweetwel is offline
Zo'n lijstjes zorgen natuurlijk nog meer voor een vastomlijndheid.
Oud 10-12-2005, 11:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 10-12-2005 @ 12:48 :
Zo'n lijstjes zorgen natuurlijk nog meer voor een vastomlijndheid.
Dat bedoelde ik dus
Oud 10-12-2005, 13:10
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Reem schreef op 10-12-2005 @ 12:47 :
Maar dan klopt het niet wat je zegt.
Met niet meer doppen bedoel ik niet meer posten. Ik kom er nog wel (bijna) elke dag.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:17
Reem
Reem is offline
Citaat:
Sketch schreef op 10-12-2005 @ 14:10 :
Met niet meer doppen bedoel ik niet meer posten. Ik kom er nog wel (bijna) elke dag.
Dat begrijp ik ook wel. Maar, als jij zegt dat je niet meer post omdat 'jouw' DoP niet meer post dan klopt dat niet, omdat een groot gedeelte van die DoPpers nog wel altijd post. Snap je?
Oud 10-12-2005, 13:47
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Reem schreef op 10-12-2005 @ 14:17 :
Dat begrijp ik ook wel. Maar, als jij zegt dat je niet meer post omdat 'jouw' DoP niet meer post dan klopt dat niet, omdat een groot gedeelte van die DoPpers nog wel altijd post. Snap je?
'Mijn' Dop post nog niet een kwart van hoeveel ze vroeger postte.

DoD is er zelfs helemaal mee gestopt, en van Sjoerd heb ik ook al een tijd niets meer gezien.

Maar ik vraag me af of het echt is zoals dit topic doet lijken. Is dop saaier dan vroeger? tot nu toe zijn vrijwel alle reacties in dit topic van mensen die hier al een langere tijd komen. Voor ons is het misschien wel minder interessant dan vroeger, maar wij idealiseren het dop van, zeg, een half jaar terug en eerder. (ik in ieder geval)
De relatief nieuwe doppers heb ik hier nog niet zien posten. Misschien zijn wij gewoon oude zeuren die naar vroegah verlangen en zo de sfeer verpesten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 13:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De laatste zin, volgens mij is het dat
Oud 10-12-2005, 14:18
Reem
Reem is offline
Eigenlijk zijn we een beetje conservatief, of zelfs reactionair. Maar ik snap nu wel wat je bedoelt, Sketch. En je hebt ook wel gelijk, want ook ik vind het 'saaier' dan een tijdje terug. Toch ben ik niet zomaar van plan om te stoppen met DoPpen!
Oud 10-12-2005, 14:40
Ydorfine
Ydorfine is offline
Nee, niet stoppen
met het DoPpen
want zelfs nu is het nog fijn
om een DoPper te zijn.

Gedichten laten zich niet ringeloren
door een stel oude luitjes, ongeschoren
met vettig haar achter de PC,
nieuw en oud doen allemaal mee.

Dus wie blijft schijven
zal hier blijven
tenzij je Reynaert heet
en je echte wortels vergeet.

Oud 10-12-2005, 15:33
xineof
xineof is offline
Citaat:
Pff, altijd als ik er ben is er niemand !

Ja mijn leven staat sowieso op zijn kop, dus veel zinnige analyses zullen er - uiteraard - niet uitkomen. Ik denk dat het wel duidelijk is wat de kern tot voor kort was, dat was op zich een leuke groep, maar ik denk niet dat die persé helemáál uit elkaar is gevallen of dat DoP niet meer te redden is oid. Integendeel; die dingen gaan inderdaad conjunctuurlijk ^^.

Ik heb heel veel ups en downs gezien op DoP, maar de rode draad als stijgende lijn zit er wel heel duidelijk in. Dus ik heb nog steeds vertrouwen - in jullie dan -.
Oud 27-12-2005, 22:53
Dreampoet
Dreampoet is offline
Sorry, als ik nu up... Ik haal gewoon maar nog eens een herinnering aan van 'mijn' Dop: de tijden van Secreet, Woodstock, Ratsja... en vele andere namen die ik ben vergeten, namen die hier al lang verdwenen zijn, zes jaar geleden... Ik miste hen als ze hier weg gingen, en uiteindelijk verdween ik ook zelf... ik vergat alles, hoe poëzie te schrijven, het interesseerde me zelfs niet meer echt... maar na mijn studies zes maand geleden verdwenen bepaalde drukkende elementen in mijn leven, en als bij wonder vind ik nu mijn pen terug, en waag ik terug mijn eerste stapjes...

Ik vroeg me nu af, zijn er hier nog andere doppers (Ratsja? Woodstock?), die misschien niet reageren, maar die wel nog herinneringen hebben aan die tijd... het was hier een bruisende bedoening, de gedichtenstroom was niet te houden. Geen clubjesgedoe, het hele forum was één club. Als ze er zijn, laat nog eens iets weten...

Voormalig oneindiger, Dreampoet
Oud 27-12-2005, 23:22
xineof
xineof is offline
Citaat:
Dreampoet schreef op 27-12-2005 @ 23:53 :
Sorry, als ik nu up... Ik haal gewoon maar nog eens een herinnering aan van 'mijn' Dop: de tijden van Secreet, Woodstock, Ratsja... en vele andere namen die ik ben vergeten, namen die hier al lang verdwenen zijn, zes jaar geleden... Ik miste hen als ze hier weg gingen, en uiteindelijk verdween ik ook zelf... ik vergat alles, hoe poëzie te schrijven, het interesseerde me zelfs niet meer echt... maar na mijn studies zes maand geleden verdwenen bepaalde drukkende elementen in mijn leven, en als bij wonder vind ik nu mijn pen terug, en waag ik terug mijn eerste stapjes...

Ik vroeg me nu af, zijn er hier nog andere doppers (Ratsja? Woodstock?), die misschien niet reageren, maar die wel nog herinneringen hebben aan die tijd... het was hier een bruisende bedoening, de gedichtenstroom was niet te houden. Geen clubjesgedoe, het hele forum was één club. Als ze er zijn, laat nog eens iets weten...

Mja, en Hannibal, en annee, en meer van dat... toen was ik er ook .
Oud 28-12-2005, 15:08
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Dreampoet schreef op 27-12-2005 @ 23:53 :

21-10-2001, toen kwam ik voor het eerst een kijkje nemen op Dop (eerst onder de naam iamre18, later Dreamerfly) Ratsja, secreet liggen mij ook nog goed in het geheugen. Wat je zegt,
die grote stroom van gedichten en er werd veel feedback gegeven aan elkaar. Ik ervaarde het toen als een leuke vaste club die heel actief bezig was op het forum. Wegens tijdgebrek ben ik steeds meer van het forum weg gebleven, maar heb er toch een tijd actief rond getoeft en met veel plezier. Door de fanatieke actieve posters toendertijd, ben ik echt plezier gaan krijgen in het gedichten schrijven en heb ik veel geleerd.

Ik moet zeggen dat ondanks dat het toen anders was als nu, ik af en toe nog wel geïnspireerd en onder de indruk raak van een aantal dop-dichters.

Ik zal "Ratsja" eens aanspreken op de msn en vragen te reageren hier.
Oud 28-12-2005, 19:05
Dreampoet
Dreampoet is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 28-12-2005 @ 16:08 :
21-10-2001, toen kwam ik voor het eerst een kijkje nemen op Dop (eerst onder de naam iamre18, later Dreamerfly) Ratsja, secreet liggen mij ook nog goed in het geheugen. Wat je zegt,
die grote stroom van gedichten en er werd veel feedback gegeven aan elkaar. Ik ervaarde het toen als een leuke vaste club die heel actief bezig was op het forum. Wegens tijdgebrek ben ik steeds meer van het forum weg gebleven, maar heb er toch een tijd actief rond getoeft en met veel plezier. Door de fanatieke actieve posters toendertijd, ben ik echt plezier gaan krijgen in het gedichten schrijven en heb ik veel geleerd.

Ik moet zeggen dat ondanks dat het toen anders was als nu, ik af en toe nog wel geïnspireerd en onder de indruk raak van een aantal dop-dichters.

Ik zal "Ratsja" eens aanspreken op de msn en vragen te reageren hier.
Oh, ben jij Iamre18? :-) wist ik niet :-) Ja, het was hier echt niet te doen, die regel die ik zelf een paar dagen geleden overtrad van het aantal gedichten per week en per dag werd toen ingevoerd, omdat ze jammergenoeg het enthousiasme moesten inperken, niemand kon het nog bijhouden en antwoorden op elkaars materiaal...
Ratsja is één van de weinige personen die ik nog eens af en toe ook on line zie op messenger...
Oud 30-12-2005, 10:10
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Dreampoet schreef op 28-12-2005 @ 20:05 :
Oh, ben jij Iamre18? :-) wist ik niet :-) Ja, het was hier echt niet te doen, die regel die ik zelf een paar dagen geleden overtrad van het aantal gedichten per week en per dag werd toen ingevoerd, omdat ze jammergenoeg het enthousiasme moesten inperken, niemand kon het nog bijhouden en antwoorden op elkaars materiaal...
Ratsja is één van de weinige personen die ik nog eens af en toe ook on line zie op messenger...
Jaja, in de goede oude tijd ;-), ik was die naam een béétje zat.

Het posten is veel minder frequent nu, maar dat zal ook door die regel komen. Op zich ook niet verkeerd om te voorkomen dat bepaald mensen ondergesneeuwd raken.

Wat ik wel heel jammer vind is dat het hier - in de tijd dat ik hier weer een beetje actief begin te worden nu- zo inactief lijkt soms. Ik probeer nu ik wat dichtwerk post ook regelmatig te reageren op andere gedichten. Maar ik mis de frequente reacties, feedback van anderen, zo krijg ik ook veel minder binding en zin in het Dop-forum. Hoe kijken anderen hier tegen aan?
Oud 30-12-2005, 10:30
Bird-one
Bird-one is offline
precies hetzelfde. ik krijg er door die reden ook minder zin in. maar dan is er nog iets wat me tegenhoudt en dat is gewoon het idee dat ik niet goed weet hoe commentaar te geven op sommige gedichten omdat sommige zoveel beter zijn dan ik ben/ooit zal zijn.
Oud 30-12-2005, 10:46
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 30-12-2005 @ 11:30 :
precies hetzelfde. ik krijg er door die reden ook minder zin in. maar dan is er nog iets wat me tegenhoudt en dat is gewoon het idee dat ik niet goed weet hoe commentaar te geven op sommige gedichten omdat sommige zoveel beter zijn dan ik ben/ooit zal zijn.
Laat je niet weerhouden om te reageren. Zo ziet de topicstarter juist de diversiteit in meningen, wat erg nuttig kan zijn. Door te doen, leer je het juist. Eventueel kan je je al lezend wat meer verdiepen in bepaalde aspecten van gedichten wat mee kan helpen in het geven van goede feedback.
Oud 30-12-2005, 10:54
Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 30-12-2005 @ 11:46 :
Laat je niet weerhouden om te reageren. Zo ziet de topicstarter juist de diversiteit in meningen, wat erg nuttig kan zijn. Door te doen, leer je het juist. Eventueel kan je je al lezend wat meer verdiepen in bepaalde aspecten van gedichten wat mee kan helpen in het geven van goede feedback.

natuurlijk. elk klein beetje zal de topicstarter helpen en als de topicstarter vind van niet dan doet diegene gewoon niets met het commentaar.
Oud 30-12-2005, 10:58
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 30-12-2005 @ 11:54 :
natuurlijk. elk klein beetje zal de topicstarter helpen en als de topicstarter vind van niet dan doet diegene gewoon niets met het commentaar.
Precies
Reageren

Regels voor berichten