Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 19:26
Verwijderd
Als ik terugdenk aan de lagere klassen bemerk ik vooral frustratie over de incompetentie van mijn docenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 19:35
Verwijderd
Het niveau is bedroevend laag, waardoor ik geen enkele uitdaging kreeg. Ook ergerde ik me aan de vele uiterst nutteloze opdrachten.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-12-2005 @ 20:35 :
Het niveau is bedroevend laag, waardoor ik geen enkele uitdaging kreeg. Ook ergerde ik me aan de vele uiterst nutteloze opdrachten.
Je was zeker ook een einzelgänger?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:24
Verwijderd
Ik praat liever met Einzelgängers dan types die 24/7 bezig zijn met hun vriendengroep.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:25
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 05-12-2005 @ 22:17 :
Uiteraard. Want iedereen die geen moeite heeft met de middelbare school is eng!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Daarvoor hoef je geen geen moeite met school te hebben.
Oud 05-12-2005, 23:37
Global
Global is offline
hehehe OMG toen kon ik nog toetsen halen zonder een boek open te slaan
wat is er mis met einzelganger? hoef je je tnminste geen zorgen te maken over anderen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 05-12-2005 @ 22:24 :
Ik praat liever met Einzelgängers dan types die 24/7 bezig zijn met hun vriendengroep.
Als je moet kiezen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 06:16
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 02-12-2005 @ 23:24 :
Op het moment zelf niet, was ik de 6 jaar zat en wilde ik echt iets anders gaan doen. Maar achteraf: absoluut. Ik zou er zo voor kiezen als ik nog een jaartje met m'n oude klas op m'n oude school mocht doorbrengen.
M'n middelbare school was idd echt iets waar ik met enorm veel lol op terug kijk. De uni is heel anders: zelfstandiger, killer, serieuzer.. Daar moet je het veel meer hebben van het leven buiten de uni om: het zogenaamde studentenleven.

Ik kijk trouwens ook met heel veel plezier terug op m'n examentijd. Dat hoor ik ook niet vaak mensen zeggen, maar dat is toch echt zo

Maar idd TS, geniet er nog maar even van
Dit herken ik heel erg! Al zit ik niet op de uni, maar op het HBO

En die examentijd was super. Lekker vrij, lekker lol, veel gezelligheid, stiekem koekjes onder je examenblaadje die de concierge daar had neergelegd etc etc..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 12:56
Aurora
Aurora is offline
Mijn middelbare schooltijd was de beste tijd van mijn leven tot nu toe. Echt, wow, ik mis het af en toe enorm.
Oud 06-12-2005, 13:28
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vond het vreselijk, en ik kijk er nu ook nog negatief op terug..
nouja de eerste jaren waren nog wel leuk, maar vrienden kregen andere vrienden enzo.. ik voelde me er gewoon niet thuis

nu op de uni heb ik het ontzettend naar mn zin, ook al zit ik niet in een studentenvereniging ofzo. Het klinkt misschien gek maar na dat redelijk kleinschalige van mijn middelbare school is de anonimiteit van de uni echt een verademing en ik ben juist blij dat nauwelijks iemand me kent. kan lekker mn eigen gang gaan en niemand let op je.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 13:28
.Pure
.Pure is offline
geweldige tijd
6 jaar op vwo, waarvan 2 verschillende scholen. Eerst 2 jaar in mn hometown, waar ik 't als brugger met mn klasje en zelfs met de leraren erg naar mn zin had. Fijne leraren, fijne school, weinig doen, veel lol en toch goede cijfers. toen moest ik weg omdat ik mn vwo daar niet af kon maken dus naar een andere school in een andere plaats, wat eerst wennen was natuurlijk. Miste wel mn oude school maar dat ging al gauw over. Ook super naar mn zin gehad, vooral de laatste 2 jaar. Makkelijke school, weinig regels en strengheid, veel vrijheid, weinig doen en toch slagen, vooral veel lachen en gezellig doen. 't Duurde ook helemaal niet te lang ofzo, maar waarschijnlijk omdat ik op 2 versch scholen heb gezeten. En ja, ik mis 't.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-12-2005 @ 01:18 :
Als je moet kiezen
Naturellement.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 20:26
lodemai
lodemai is offline
ik ben op allebei mijn middelbare scholen een aardige einzelganger geweest. nu nog steeds, op het HBO. maar ze doen nu minder moeilijk als je anders bent. leerlingen op middelbare scholen kunnen heel erg hard zijn, vooral als je school nogal dorps is.
Oud 06-12-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, samen met mijn vrienden.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 00:03
Supreme Dutch
Echt een toptijd! In de eerste 2 jaren al je onschuld kwijtraken en je weg proberen te vinden in een "harde" omgeving. Opkijken tegen die stoere Mavo 4 leerlingen en je afvragen waarom de Atheneum 6 leerlingen zichzelf toch zo bijzonder vonden.. Van de 25 mensen waarmee ik in groep 8 zat gingen er iets van 15 naar dezelfde school dus qua mensen veranderde er in de brugklas nog weinig, we zaten met zn 15en in dezelfde brugklas + nog wat tuig uit een naburig dorp. In de 2e werden we dan opgesplitst en kon je duidelijk zien dat iedereen meer met gelijksoortige leerlingen omging dan met leerlingen uit zijn eigen dorp.. hangtuig bij hangtuig, alto's bij alto's.. nerds bij nerds.. hockeyers bij hockeyers.. terwijl we ervoor toch meer 1 grote groep waren.. In de 2e ook meteen de kennismaking met het vrouwelijk schoon die we eigenlijk toch nog steeds als vrienden zagen.. maar van de vriendenclub werd er elke maand toch wel 1tje met bijzondere ogen bekeken.. In de 2e werd iedereen ook wat zelfbewuster en werden uiterlijk, imago en kleding toch een stuk belangrijker.. In de 3e altijd heerlijk lekker kloten op schoolreisjes enzo.. stiekem gemengd slapen en dan werden de ouders weer gebeld aan het eind van het reisje.. met de rest zal ik jullie maar niet vervelen.. heerlijke tijd..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:28
symon
symon is offline
Kzit nou in de eerste van het mts mar nu ik achteraf terug kijk heb ik het toch wel leuk gevonden
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 17:48
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Snees schreef op 05-12-2005 @ 22:24 :
Hoe praat je dan met een Einzelgänger
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:52
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Fatality schreef op 08-12-2005 @ 18:48 :
Hoe praat je dan met een Einzelgänger
Je opent je mond en hoopt dat er geluid uit komt?-_-
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 20:04
Miracle
Miracle is offline
Ontopic!
Oud 09-12-2005, 10:22
Mori
Mori is offline
Ik heb het er vanaf het begin niet naar mijn zin gehad en had er in de 6e helemaal geen zin meer in wat ook wel duidelijk aan mijn 'aanwezigheid' te merken was. Ik was enorm blij toen ik m'n examen op het nippertje haalde, want ik was niet van plan nog een jaar daar door te gaan brengen.
Maar ookal heb ik amper leuke herinneringen aan de middelbare zou ik het denk ik toch niet anders doen als het nog eens moest, want ik heb er wel van geleerd.
Oud 09-12-2005, 11:43
Konijn
Konijn is offline
Ik denk dat mijn middelbare schooltijd ondanks alles een best gelukkige tijd was.
Maar omdat het bij mij in de 6e mis ging, ik ziek werd en vervolgens nog 3 jaar op die school heb rondgehangen om al mn examens te halen etc, niemand meer kende, vaak geen begrip voor mn ziekte kreeg, les had met mensen 3 jaar jonger dan ik etc, kijk ik meestal niet zo leuk terug. Dat laatste eind was ook echt totaal niet leuk, ik was zó blij dat ik eindelijk klaar was.
Ik moet dus mn best doen om de leuke dingen terug te zien, maar als ik dat doe verlang ik soms best terug naar de 3e/4e/5e klas. Gewoon lekker met al je vrienden op school, leuke dingen doen, makkelijke lessen..
Maar misschien komt dat ook omdat mn vrienden nu door het hele land studeren en ik zelf een thuisstudie doe (absoluut niet te vergelijken met de middelbare school).
Oud 11-02-2012, 18:24
cinnetjuuh
cinnetjuuh is offline
Jaa ik mis de middelbare echt heel erg! Eerst was ik blij dat ik er vanaf was maar nu wil ik ect terug, ik baal er zelfs van dat ik niet kan doen alsof ik 12 ben en me gewoon ga aanmelden voor de brugklas ik wil echt zoo graag terug! Ik zit soms zelfs te janken, zo erg is het bij mij ik mis de vakken, sommige leraren waar ik een goede band mee had en eigenlijk alles, zelfs het leren.. het klinkt raar maar ik heb nooit echt goed geleerd op school en altijd mazzel gehad met 6jes.. Als ik het over zou mogen doen zou ik ook zeker veel meer leren, ik heb echt spijt dat ik niet goed had geleerd daarom mis ik dat ook..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2012, 23:17
Verwijderd
Ben er nu wel klaar mee na 5.5 jaar. Vind de mensen prima, na school altijd heel gezellig in de kroeg en in de pauzes op het voetbalveldje of het rokershonk. Maar alle vage kutregeltjes en het altijd overal maar moeten zijn; daar ben ik klaar mee en de meeste leraren kunnen wat mij betreft ook een nekschot krijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 12:50
Diamera
Diamera is offline
Het is mijn laatste jaar nu. Maar ik wil eigenlijk helemaal niet van school

Schooltijd is gewoon echt een leuke tijd! In de eerste was ik bij dat ik nog zes jaar mocht blijven, en in de derde dat ik pas op de helft zat, maar nu ben ik gewoon al bijna geslaagd. Wat natuurlijk ook superleuk is, maar goed.

Ik ga alles aan het schoolleven ontzettend missen denk ik, mijn klassen omdat die zo gezellig waren, de vakken, zelfs de leraren... Als ik de middelbare over mocht doen zou ik alleen niet zo teruggetrokken en verlegen proberen te zijn, want dat is nergens voor nodig. Maar volgens mij is studeren ook ontzettend leuk, alleen heel anders. Maar ik zie wel wat het wordt
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 15:56
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik ben blij als ik weg ben, in de brugklas en in de 2de continu gepest geweest, school deed er niets aan, aan het eind van de tweede liep het zo uit de hand dat de politie er bij een incident zelfs aan te pas kwam, in de derde weer ongelofelijk gepest, en nu doe ik mijn examenjaar grotendeels thuis vanwege het gepest. dus nee, niet echt iets om met een blij gezicht op terug te kijken.
maar zo denken er meer over en we zijn dan ook van plan om met een man of 6 niet naar het gala te gaan(we gaan geen feestvieren met mensen waar we 4 jaar lang ruzie mee hebben gehad) en dan gewoon met zn zessen een keer wat leuks te gaan doen.
en diplomauitreiking weet ik ook nog niet zo zeker, ze sturen op mijn school werkelijk alles met de post en een diploma past ook in een envelop.
Oud 12-02-2012, 20:41
Winstanley
Winstanley is offline
Ik heb dit jaar examen. Als ik er achteraf op terugkijk heb ik het over het algemeen leuk gehad. De eerste 2 jaar was ik een beetje angstig. Vanaf de 3e heb ik een superklas gehad. Ik heb het geluk dat ik hierna nog havo mag doen met 4 andere leerlingen uit mijn klas
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten