Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ooh ik sotn bij een stoplicht en er reed een man voorbij met twee kinderen en die man wees en begon te schaterlachen ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
http://fun.scholieren.com/chat/
||
![]() |
Citaat:
|
Ik heb het bij mij op het werk (Hema >> bleegh! gelukkig over 2 weken daar weg) nog niet meegemaakt. Maar er werken op dit moment ook niet echt 'alternatieve' meisjes bij de Hema bij ons. Dus eigenlijk niemand met dreads of piercings ofzo.
Één keer was er een meisje die daar werkte die haar haar roze geverfd had. Ze vonden het niet leuk ofzo, maar het mocht wel. Ik heb trouwens wel meegemaakt dat een vriend van mij zijn shirts (Dark Funeral e.d) niet meer aanmocht... Omdat dat te shokerend was. Okey, ze zien er meestal niet zo vrolijk uit ![]() |
![]() |
|
Op zich is het wel vreemd dat je er in een winkel niet "extreem" uit mag zien, in het dagelijks leven lopen er ook genoeg mensen zo bij.
Maar het is ook wel begrijpelijk voor de werkgever, omdat het misschien mensen afschrikt. Dan ligt het niet aan de werkgever, maar aan de instelling van de rest van de mensen (lijkt mij ![]() Ik werk zelf in een supermarkt en je mag daar ook geen piercings ed. Maar verder kan ik wel gewoon mn wijde broeken, al mn armbandjes en kettingen enzo aanhouden. Dus het valt nogal mee ![]() |
![]() |
|
In het dagelijks leven heb ik op mn werk met dit probleem te maken. Maar eerlijk is eerlijk, als ik 2 mensen op sollicitatiegesprek heb gehad, 1 zeer alternatief & verder positief en 1 'normaal' en positief kies ik toch nummer 2, gewoon vanwege zijn/haar uitstraling naar de gast toe.
|
![]() |
||
Citaat:
Toch zijn er ook wel banen waar het geen zak uitmaakt hoe je dr uitziet. Een vriend van me zit vol met piercings en had dreads ten tijde dat hij werd aangenomen door Amnesty om op straat mensen lid te maken. Amnesty had er absoluut geen problemen mee, zou ook wel lullig zijn gezien het uitgangspunt van de organisatie e.d., maar het is een leuk idee dat je in je dagelijkse kloffie je werk kan doen.
|
Lang leve de TPG en hun kleding
![]() Bedrijven kiezen voor hun klanten niet voor hun werknemers.. Lijkt me ook logisch. Maar als ze mij verplichten een broek te kopen van €100 dan gaan ze dat lekker vergoeden.. Ben niet helemaal gestoord he ![]()
|
Vorig jaar moest ik op school een solicitatieprojekt soliciteren.
Normaal gesproken zie ik er best apart uit. Ik heb eigelijk alleen maar lange zwarte rokken en ik heb m'n haar zwart geverfd en ik ben altijd heel zwart opgemaakt (net een opmaakpop) met van die kringeltjes naast m'n ogen. ik moest dus soliciteren voor intecedente. dus ik me die dag maar heel lichtjes opmaken. Een oude, maar bijna nooit gedragen broek achter uit m'n kast getrokken. Een net truitje erboven. En toch maar (omdat ik nooit broeken draag) een net rokje over m'n broek getrokken. Ik zag er al met al best netjes uit. Heb ik dat gesprek. Hoor ik later van mijn leraar Maatschappijleer dat die "baas" me zeker had aangenomen, mits ik iets aan m'n uiterlijk deed.....vooral m'n haar! Verdomme zeg, dat is toch belachelijk!!! Had ik me helemaal omgetoverd voor die solicitaie is het nog niet goed. Nu werk ik bij een India, hippie, gothic-winkel, waar juist alleen maar vreemde vogels werken, met apart uiterlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
hoewel ik de reactie van de werkgever ergens wel begrijp, vindt ik het belagelijk dat je je niet mag kleden zoals je bent.
Ik werk in de schouwburg en dan moet ik wel een raar pakje aan wat totaal niet lekker zit, maar dat snap ik wel en ik heb daar ook geen problemen mee. Maar als ik nou piercings zou dragen dan zou ik het erg vinden als ik hem uit zou moeten doen. Ik denk dat ik het uiteindelijk wel zou doen als ik het baantje echt leuk vindt, maar als ik dan klaar ben gaat ie er gewoon weer in. Ik denk wel dat er de komende paar jaar wel verandering in zal komen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
I Summon Panopticon! Verwijderd | 46 | 09-10-2018 20:32 | |
Psychologie |
Waaruit ontstaat discriminatie, vooroordelen en racisme? dystopia | 30 | 02-04-2002 18:31 |