Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb het ook heel af en toe.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dreams of rape are common expressions of fears of violence, and of feelings of unwanted attention from members of the same or opposite sex. Rape can also represent feelings of violation; that one’s personal boundaries are not being respected. In the wake of an actual rape, recurring dreams of the trauma are common.Dreamdoctor. Whatever form it took in your dream, this act is a warning to avoid loose companions or careless behavior that could seriously damage your reputation by giving a false impression to those whose opinions are important to your welfare. DreamDiary. Hopelijk heb je hier wat aan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dankjewel. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Ik heb een hele tijd gehad dat ik zeg maar ging dromen voordat ik goed en wel in slaap was. Sommigen noemen het paranormale ervaringen en anderen houden het er gewoon op dat je nog niet helemaal slaapt. Tijdens deze dromen heb ik veel verschillende dingen meegemaakt: in mijn eerste droom zag ik allemaal elfjes en kaboutertjes in mijn kamer. De keer daarop dacht ik dat ik een feestje gaf en ging ik een bed opmaken in mijn slaapkamer. Later werden de dromen steeds erger. Er lagen insecten in mijn bed of slangen. Twee keer was er een man in een zwarte cape aan mijn bed, die mij de opdracht gaf op mijn dekbed los te maken. Een kennis van mijn ouders vertelde mij dat ik niet naar hem mocht luisteren, omdat het dan steeds erger zou worden. Ook kwamen er personen langs die ik gewoon kende uit het dagelijks leven en zelfs de duivel heeft een keer aan mijn voeteneinde gestaan. Op een gegeven moment werden het alleen maar nachtmerries, die ik dan echt zag. Gelukkig is dat nu vrijwel voorbij, ik heb het nog maar heel zelden. Hoe denken jullie hierover? Denk je dat het een paranormale ervaring is of dat je gewoon nog niet helemaal slaapt als je al gaat dromen (ik weet niet meer precies wat de officiele term is).
|
k heb vannacht gedroomd over een jonge die ik leuk vind en gister in een kroeg heb gezien en gesproke we stonde op precies dezelfde plaats als waar ik hem op t laatst sprak en toen zei ik tege hem: kheb een kutdag gehad wil je me ff vasthoude en dat deed ie en toen kreeg ik het echt superheet, net alsof ie energie aan me gaf fsow heel wasig allemaal
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk trouwens dat je die gevoelens voelt
van vallen bijv. doordat je een soort werkelijkheid maakt in je hoofd, en eigenlijk alles wat je doet wordt gestuurd hersenen (door wat je denkt).Je bepaald zelf dus wat er gebeurt ; of je het voelt of niet . zoiets denk ik
||
Citaat:
Meestal ervaar je dit als je net in slaap gevallen bent of als je als het ware tussen slaap en wakker zijn in zit. Ik heb hier 2 verklaringen over gehoord. Eén ervan is dat je geest met je lichaam verbonden is via een zogeheten 'zilveren koord' wat de verbinding in stand houdt tussen 'ziel' en lichaam als je slaapt. Je geest gaat dan eigenlijk uit je lichaam en blijft toch verbonden, waarbij er een zekere vorm van contact behouden blijft. En dit gevoel van vallen kun je dan hebben als je geest eigenlijk uit je lichaam is en een beetje boven je lichaam 'zweeft' en ineens weer terugkomt in je lichaam, wat dan eigenlijk te snel en onverwachts gaat, waardoor je dit gevoel van 'vallen' ervaart, eigenlijk vergelijkbaar met een verkeerde of te snelle landing van een vliegtuig. Een andere verklaring is wat wetenschappelijker. Dit gaat ervan uit dat bij het inslapen de drukkende huidsensatie niet (of minder bewust) wordt gevoeld. Als bijvoorbeeld een arm langs het lichaam neerdaalt of een ingetrokken knie bijvoorbeeld plotseling bewogen wordt, dan kan de drukkende huidsensatie weer bewust worden en daardoor kun je dan het gevoel krijgen in de droom of slaap neer te storten. |
![]() |
|
Yavanna
Ik denk dat jou droom precies betekend wat je beschreven hebt, je zit nu in iets een (onprettige/donkere)fase bijv. en daar kom je uit op een fijne manier. Ik droomde vannacht dat ik na het scheren van mijn benen weer allemaal haarplukken op mn benen had zitten, ik voelde aan de haarplukken en toen voelde ik ineens een veer die achterin mijn kuit zat gestoken. *echt een heel apart gevoel ![]()
|
![]() |
heey allemaal,
ik wil graag iets vertellen over mijn kindernachtmerrie die voor een klein deel is uitgekomen: toen ik zeven jaar was heb ik gedroomd dat ons huis in de fik vloog en dat ik gelijk mijn ouders uit bed heb getrommeld. ( gelukkig is ons huis niet in het echt afgebrand ) daarna stonden we opeens buiten. we hebben een grote tuin met grote perebomen. het was donker maar een heldere avond. de maan was duideljik te zien. samen met mijn familie en de hond stonden we buiten te kijken naar ons huis dat in vuur opging. mijn oudste broer ( waar het nu heel slecht mee gaat ) stond er btw niet bij!. maar nu komt het rare gedeelte. wij stonden dus buiten te kijken en ik zag dat een zware kist door de voordeur naar buiten werd gesleept. ik wist in mijn droom dat daar al onze foto's inzaten ( foto's die later pas zijn gekomen, ik wist ook welke fot's er in zaten !!). ik dacht nog bij mezelf: gelukkig hebben ze de foto's gered. de kist was lichtbruin van kleur en van riet gemaakt. het stomme is dat we die kist toen nog helemaal niet hadden. een paar jaar later ( in het echt dus ) heeft mijn moeder een kist gekocht. het was dezelfde als in mijn droom! en tot mijn grote verbazing deed mijn moeder onze fotoalbums in deze kist. dit vind ik dus erg vreemd en ik heb daarna nog een paar keer vaker een droom gehad ( niet iets engs maar bv een doodgewoon gesprek ) en die kwam dan de volgende dag uit! |
![]() |
|
Ik heb al jaren de meest vreselijke nachtmerries over lijken. Ze zijn een tijd weggebleven maar de laatste tijd heb ik ze weer en ik begin stilaan echt te flippen. Word steeds heel paniekerig wakker. Vaak moet ik echt overgeven als ik mij de droom herinner. De meesten zijn echt zo totaal fucked up dat ik me begin af te vragen wat er in godsnaam mis is met mij. Als iemand mij kan helpen met verklaringen zou ik echt heel dankbaar zijn...
Een aantal voorbeelden: Ik loop over het kerkhof en zak opeens door de grond. Ik kom terecht in een graf waar een half-ontbonden lijk ligt en ik kan er niet meer uit. Ik ben met een groep mensen aan het kamperen. Er is een peuter bij die sterft. Ik bind het kind aan mijn lichaam (zo ongeveer als in een draagzak op mijn buik) en wandel gewoon door. Als het kind begint te ontbinden blijf ik het nog steeds tegen mijn lichaam aan dragen. (oh my god ik kan het gewoon nog ruiken ![]() Ik kom binnen in een feestzaal en herken het als de plaats waar mijn grootouders hun gouden jubileum vierden. Er staat maar 1 feesttafel, helemaal achterin, waar mijn oma aan zit. Ik loop er naartoe en geef haar een knuffel, terwijl ik haar in mijn armen heb begint ze opeens heel snel te ontbinden en ik krijg haar niet van me afgeschud. Ik rijd met m'n fiets door een heuvelig landschap en zie in de verte een groot rechthoekig grijs gebouw. Ik rijd er naartoe en ga binnen. Binnen is een grote kamer met overal langs de muren van die doorzichtige ijskasten met dode kinderen erin. Zo kan ik dus nog een tijdje doorgaan. Alle suggesties zijn welkom, ik wil weer een beetje kunnen slapen. ![]()
|
Wat een nare dromen.
Ik denk dat er wel een betekenis achter zit, maar die kan ik je niet vertellen. Mijn advies: probeer of je je dromen kunt beivloeden, als het goed is moet dat mogelijk zijn (niet dat ik het kan) en probeer er zo min mogelijk bij stil te staan. Zet het van je af en probeer er niet meer bewust aan te denken. Ik denk dat die dromen dan vanzelf over gaan.
|
Verwijderd
|
Over die truc met het rondjes rennen of in je handen wrijven:
Dat komt doordat je eigenlijk van te voren bewust planned door te gaan. Als je net zo lief zou zeggen dat als je wou doordromen een boekenkast uit het raam zou moeten gooien in je droom zou het net zo werken. Omdat je bewust gewoon eigenlijk even controle overneemt, en zegt ga maar door, vindt 't wel lachen ofzo ^^ @SuperAn: Bij dromen die niet vervelend zijn, maar voor jou wel raar. Dat je bijvoorbeeld met die ene gast gaat stappen betekenen dat je dat eigenlijk niet wilt meestal. Maar jij hebt niet op een leuke manier, ik zou zo zeggen dat je ergens een trauma hebt aan overgehouden. Heb je toevallig bij een begrafenis eens in de kist gekeken, eigenlijk tegen je wil? Ik doe dat overigens nooit om dit soort dingen te voorkomen. Laatst gewijzigd op 29-06-2005 om 00:11. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volges mij een typisch geval van een voorspellende droom.... |
![]() |
|
![]() |
Hee, dank jullie wel voor een topic dat ik wel kan gebruiken op dit moment... Ik ben geen vaste gebruiker maar ik zou hier niet zijn zonder een reden... Als ik een geschiedenis hier heb bij Scholieren.com, dan moet ik me verontschuldigen als het een negatieve geschiedenis is.
Enfin. Ik had een droom die me eerder dan mijn wekker wakker maakte. Ik stond in een kamer waar ik wat blijkt medezeggenschap over had. Het leek sterk op de huiskamer van m'n moeders ex-vriend. Ik en een kennis, Kamiel, en Frank, een nieuwe kennis van me, stonden in de kamer, en dan komen er allemaal mensen door de kamer stuiven, van de achterdeur naar de voordeur, en gooien alles om, maar zodra de laatste verdwenen is, bleek alles gewoon weer op de plek te staan. Alsof er een aardbeving was die geen schade aanrichtte. Ik en Frank discussiëerde over hoe we dat gaan aanpakken, en dan komt zijn onnatuurlijke advies, 'We gaan ons concreter maken, zodat we de mensen kunnen aanraken en iets kunnen doen. Nou, de training was zo onbelangrijk dat dat dus overgeslagen werd in de droom, dan komt Kamiel binnen om te zeggen dat we ons kunnen voorbereiden. Maar dan komt een langere gozer binnen, die duidelijk de baas speelt. Kamiel en hij overleggen, en zodra ik mijn mening geef over het bepaalde onderwerp, trekt hij een pistool en schiet hij me door mijn voorhoofd. Dan gaat alles heel langzaam, en nadat de kogel door mijn voorhoofd ging, kwam de woede en wraakzucht op, en wilde ik met mijn rechterhand zijn keel dichtknijpen, maar dan door telekinese want de afstand tussen ons tweeën is te groot om hem te kunnen raken. Dan is mijn ziel gescheiden van mijn lichaam en zweef ik naar de jongen toe, en wil met beide handen zijn keel vastgrijpen. Maar het kan niet, want ik ben een ziel zonder lichaam, en immateriëel. Dan zegt Kamiel, rustig en op zijn coole manier, 'Waarom deed je dat nou?' en zegt de jongen kalm de reden die ik me niet meer interesseerde. Ik wilde er weg, op zoek naar Timo, één van de beste vrienden die ik heb. Ik zweef door een gang heen, vanuit de kamer. Wat blijkt is dat dit alles binnen een voor mij vreemde school afspeelt, maar wel mijn schoolnaam heeft (Het Vlier). Ik zweef een bibliotheek in, en zie een bronzen sculptuur van precies dezelfde scène waar de kogel door mijn voorhoofd ging. En dan zie ik Timo op de grond liggen, met een plas bloed onder hem. Alsof ook hij door de jongen is neergeschoten. Dan barsten in de ziel de emoties los, met de gedachte 'Dit had niet moeten gebeuren! Er zijn zoveel mensen afhankelijk van me, ik word teveel gemist...' Vooral Anne-Marie, mijn vriendin, raasde door de gedachte heen, hoeveel zij mij nodig heeft. Ik werd wakker, met de gedachte 'Dank God dat ik mijn leven zelf kan eindigen.' Will this do any good to you? De links zijn dat Timo de Griekse taak op school heeft, dat linkt met het bronzen sculptuur, Frank gaat voor de honkbalwedstrijd waar ik voor het vervoer moet regelen, voor mij rijden, en de 'medezeggenschap', dat is dat ik lid ben van een jongerenorganisatie en binnenkort iets organiseer. Ik kom dit later terugbezoeken... You can count on that one. Thanks in advance.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik ben geen professionele 'dromenvertaler' maar ik denk dat die aardbeving waar je het over had, ging over een plek of persoon die is veranderd, of gaat veranderen. dit lijkt slecht, maar dat zal niet zo zijn....(omdat die mensengeen schade aangericht bleken te hebben). Degene die de baas speelt en je door je hoofd schiet, is misschien een deel van jezelf of een anderdie je belemmert om je eigen mening over iets te geven. Omdat het je niet lukt hem aan te vallen heb je er in het echt misschien moeite mee om je mening tóch te geven. je vriend timo is ook neergeschoten, zei je. Worden jullie misschien allebei door iemand dwarsgezeten als je je mening wil geven? ik weet niet of er iets van klopt, want zoals ik al eerder zei, ik doe dit niet dagelijks ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik stond in een grote hal en opeens had ik een racket in mn handen..ik speelde wat over tegen een vriend van me..ik sloeg 1 keer hard op maar hij sloeg een nog betere slag terug..ik klapte..opeens werd ik door een meisje die ik ken aan de kraag gevat en ze zei: Maarten we moeten nu op het toneel! Zet die paarse hoge hoed op en niet krom lopen he! Zij had een muizenpak aan. Toen werd ik wakker.
![]() |
![]() |
|
Heej,
Ik heb afgelopen nacht echt ontzettend onrustige geslapen, mede omdat ik drie dromen achter elkaar heb gehad. Ik was nogal ontdaan toen ik vanochtend wakker werd, door die dromen. Misschien kan iemand ze een beetje verklaren of zo? Ik snap echt niet waarom ik zo van m'n stuk ben.. Eerst droomde ik dat ik bij een of ander spektakel aanwezig was, samen met een vriend van me. Daar waren allemaal quizzen, (over de Nederlandse taal etc.) en ik dacht dat ik alles fout zou hebben terwijl Nederlands mijn beste vak is.. Wij zaten ergens achteraan maar een paar docenten vroegen ons (tegen het einde al) dichterbij te komen omdat we zo goed waren. We hadden alle vragen goed en konden zelfs de vragenstellers terecht wijzen (zo van: je kunt de vraag beter zo stellen want dan raad je het minder snel etc). Toen was het ineens afgelopen en was iedereen naar boven, en ik wilde ook naar boven komen (mijn ouders gingen voor me) maar het lukte niet. Ik moest door een soort van poortjes door met gele spijlen en die gingen bubbelen als je erdoorheen was. En als je er niet doorheen ging maar erover heen ging er later op de 'baan' een alarm af. Maar er zaten een stuk of 7 kinderen voor die poortjes die me er niet doorlieten. Een beetje dikkig kindje zat ook de hele tijd scheten te laten. ![]() ![]() Daarna droomde ik dat ik was weggelopen van huis en in een opvanghuis terecht kwam bij allemaal vriendinnen, dat ik in het bed van een vriendin moest slapen omdat zij er niet was en pas de volgende ochtend een kamer mocht aanvragen. En als laatste droomde ik dat ik in een soort missverkiezing zat en dat we allemaal in bikini moesten dansen enz. Ik zat allemaal bij concurrenten van American Next Top Model ( ![]() ![]() Echt héél vreemd allemaal!! Kan iemand mij helpen? En sorry voor de lange verwoording ![]() Nijn*
|
ik heb in het verleden heel vaak gedroomt dat ik in een hele diepe put viel en dan schrok ik wakker en voelde ik nog dat ik viel en dan keek ik om me heen en lag ik gewoon in bed en verdween dat gevoel ook weer.
aan de ene kant vond ik het heel eng, maar aan de andere kant gaf het ook een soort kick ofzo. ik heb een keer gelezen dat je dat soort dromen kan krijgen door onzekerheid over jezelf. ik weet niet of het waar is (het stond wel ergens waar het serieus werd bedoeld), maar in mijn geval klopte het wel, want toen was ik best onzeker. nu ben ik heel wat zekerder en die dromen heb ik ook al lange tijd niet meer gehad. ik heb wel vaker dromen, maar ik onthoud de meesten niet, ik heb eens geprobeerd om mijn dromen op te schrijven, maar als ik het terug las was het zo chaotisch. in 1 droomde ik over bergen en ik zag zee enz. en later ging ik met school naar Italie en zag precies dat uitzicht, dat was wel raar, maar ook wel heel mooi.
|
Verwijderd
|
laatst droomde ik dat ik gym had op school. En er waren 3 meisjes die de hele tijd met mij willen omgaan enzo.. zodat ik eigenlijk mijn beste vriendin kwijtraak zeg maar
en in de kleedkamer zei mijn beste vriendin er wat van en dat ze bang was dat ik niet meer haar beste vriendin ben enzo en zij ging huilen.. en toen zei ik tegen die meisjes dat ik ze niet meer wil zien(om het zo te zeggen) paar dagen later droomde ik weer over die beste vriendin.. dit keer was het OOK op school.. zij deed mee aan een andere school project dan ik.. en dus hadden we geen tijd om bijvoorbeeld samen huiswerk te maken ofzo en ALWEER ging zij huilen om dezelfde reden. dit is zo'n beetje in grote lijnen verteld maar het 'rare' er van is dat ik 'die beste vriendin' 4 á 5 jaar niet heb gezien of gesproken... ik weet niet eens waar ze is en ik vind het heel vaag dat ik nu daarover droom.. ik zou echt niet weten wat dat betekent enzo zij was wel de 'beste' vriendin die ik tot nu toe heb gehad zeg maar... ook vind ik het wel een beetje raar dat ik 2 keer over hetzelfde droom en de dingen die er gebeuren zijn ongeveer hetzelfde ( zij huilt, het is op school enz.) ik heb wel eerder iets gedroomd dat een vervolg had( dus paar dagen later droom ik het vervolg van die droom zeg maar, en een keer had ik het vervolg 6 maanden later gedroomd ![]() ![]() |
![]() |
|
uhm... misschien mis je haar ergens onbewust?
Ik had een hele verwarrende droom. Ik droomde dat de cavia van mijn zusje overleden was (ik schijn opvallend vaak over die cavia te dromen ![]() Ik had geen zin nog langer daar te blijven, dus wilde ik van het dakterras af vliegen (dat kon, want ik was het bakje kwijt). Ik spreidde mijn armen, en wilde net springen, toen die man mij bij mijn armen beetpakte en zei dat ik dat niet mocht doen, 'want dan vereerde ik de duivel'. Dat was dus helemaal niet waar en ik rukte me los, om het opnieuw te proberen. Weer pakte de man mij beet, en zei hetzelfde. Toen werd ik kwaad en riep naar die man dat god en de duivel niet bestonden en waarom. Ik riep ook dat hij op moest rotten en me moest laten vliegen. Ik schreef het op een blad dat werd gekopieerd en ik gaf ze aan de mensen in de kring. Die lazen het en gingen weg (alsof ik gelijk had). de man ging zitten en liet mij dus los. Eindelijk kon ik wegvliegen... en ik werd wakker. Ik droom helemaal nooit over jezus en god en geloof daar ook niet in. Waarom droom ik dan zoiets? Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 16:11. |
![]() |
|
Heb je niet gewoon iets gehoord over Jezus/ god/ de duivel voordat je sliep. Dat je je gewoon van iets of iemand wilt losmaken omdat je weet dat je zelf 'verder' kunt, en dat je daar dingen in hebt verwikkeld die je gehoord hebt enzo?
|
![]() |
of het echt onder dromen valt weet ik niet... maargoed
ik heb soms als ik slaap het gevoel alsof ik redelijk hard naar beneden val, en dan schrik ik wakker en voelt het nog echt alsof ik net op me bed gevallen ben ![]() Het is echt heeeeel vreemd dit begon met 1x, maar de laatste tijd heb ik het steeds vaker.
||
Citaat:
![]() Hopelijk heb je iets aan de volgende verklaringen: Dromen dat u valt en bang bent voorspelt dat u een grote strijd zal moeten leveren waarbij u uiteindelijk als winnaar uit de bus komt. Als u zich tijdens de val verwondt krijgt u te maken met tegenslagen.Bron: Dromenweb. Common symbol for lack of emotional support uncertainty about the future: We don’t know “where we are going to land.” Bron: DreamDoctor. If you dream you are falling but you are not frightened or harmed shows that you will meet with adversity but overcome it with ease. If the fall greatly frightens you then will you under go a major struggle in life. If you are injured in the fall you will lose many friends.Bron: DreamDictionary. A very common dream action generally symbolic of some basic fear in the dreamer's life, such as fear of a moral lapse, job failure, sexual inadequacy, loss of status, etc.; however, the prophetic meaning of this dream is, strangely, very similar in that it indicates setbacks but modified by the details of its action. If, in your dream, you fell a long distance, you can expect the reverses to be general and fairly severe; however, if you landed without hurting yourself, they will be upsetting but quite temporary. If you hurt yourself, you should be prepared to endure some real hardships for a time. To fall from a medium height signifies a loss of prestige; to fall to the floor (as from a standing or sitting position) is a warning of danger from false friends. If your dream involved others falling, it indicates triumph over enemies; and if you fell but got up again, you will overcome the obstacles in your path. To fall into water means financial stress, but the water factor and condition must also be considered.Bron: Dreaming@Swoon.
|
![]() |
Ik had een keer twee vage dromen.
Ik was er niet bang voor maar kon daarna wel lachen De eerste was: Ik liep door het weiland, met een paar maten en ineens riep er eentje hey kijk daar een vliegende big. En de ander zei ja die trekken hier over het land heen in deze tijd van het jaar. Toen werd ik wakker ![]() De tweede was iets enger: Ik ging een mijn in omdat ik daar werkte? Daarna had ik iets laten vallen en de mijnwerkers werden ineens bloeddorstig en gingen achter me aanrennen met pikhouwelen en ander gereedschap, toen werd ik wakker wou ik opstaan had ik geen kracht in me benen en knalde tegen de muur aan (grote schaafwond) Iemand eenig idee?
||
Citaat:
dat klopt, dat doe ik ook niet... maar ik hou van vliegen ![]() daarom schold ik die man ook uit ![]() Ik zie de droom op zich meer symbolish ofzow, denk niet dat het écht iets met religie te maken heeft... |
|
|