![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(2) Aanvullend op (1): ik heb nooit gehoord van occasioneel en gecontroleerd heroïnegebruik, en ik kan me niet inbeelden dat dat bestaat. Ik heb wel al gehoord van occasioneel cocaïne- of speedgebruik, maar in erg veel gevallen heeft dat geleid tot een ongecontroleerde verslaving. (3) Daar heb je waarschijnlijk heel hard gelijk in, maar dat zie ik vooral als een reden om iets aan het gevaar van alcohol, en aan alcoholmisbruik in het algemeen, iets te doen. En niet om daarom ineens maar alle gevaarlijke goedjes legaal te maken. (4) Sorry als ik onduidelijk was. Ik ben benieuwd om eens een vergelijking te zien met langs de ene kant het percentage mensen die met een alcoholverslaving zijn opgenomen (ten opzichte van het totale aan mensen die voor hun 21ste de eerste keer alcohol gebruikt hebben), en aan de andere kant het percentage mensen die met een (andere hard)drugsverslaving zijn opgenomen (ten opzichte van het totale aantal mensen die voor hun 21ste de eerste keer die specifieke harddrugs genomen hebben. Volgens mij is de kans veel groter dat je ooit met een verslaving opgenomen wordt, als je op jonge leeftijd met bijvoorbeeld coke/heroïne bent begonnen, dan dat je met een alcoholverslaving wordt opgenomen, als je voor je 21 de eerste keer een glas alcohol hebt gedronken. Ik denk dat het zo is, ik heb er nooit cijfers over gezien, maar ben wel benieuwd of iemand dat kan bevestigen of ontkrachten. (5) Het gigantische verschil, is dat je aan slechte hobby-wijn hooguit wat koppijn overhoudt, en dat slechte pillen je in het ziekenhuis laten belanden zonder dat iemand weet wat voor rotzooi je hebt genomen, en zonder dat iemand weet wat je eraan kan doen. Wijn wordt niet gemaakt om je er prettig van te laten voelen, maar omwille van de hele cultuur rond het wijnbouwen, om smaken op te bouwen enzovoort. Drugs worden volgens mij gemaakt om vreemde dingen met je hersenen te laten doen. (6) Hier ga ik niet verder op in. Ik begrijp wat je bedoelt, misschien begrijp jij ook wat ik bedoel (en anders wil ik het nog wel eens uitleggen). Verder ben je waarschijnlijk best een leuke knul, hebben we een compleet tegengestelde mening, en lukt het ons in geen honderd jaar om elkaar van mening te laten veranderen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
(2)Toevallig ken ik wel mensen die zo nu en dan hero gebruiken, en jij waarschijnlijk ook, maar je weet het niet (of je moet wel een verschrikkelijke kluizenaar zijn). Punt is; mensen die het doen vertellen dat liever niet zomaar aan anderen, omdat sommige mensen daar nog wel eens wat spastisch op willen reageren (zoals jij waarschijnlijk zou doen). Bovendien heb ik van meer gevallen van gecontroleerd alcoholgebruik dat verviel naar een ongecontroleerde verslaving dan dat ik heb gehoord van gecontroleerd harddrugs gebruik dat verviel naar een ongecontroleerde verslaving. (3) Eens ![]() (4) Lijkt me ook wel interessant inderdaad. (5) Juist daarom vind ik dat pillen door professionals gemaakt moeten worden en gecontroleerd moeten worden. Een goede pil is niet minder slecht of risicovol voor je dan een nachtje bier hijsen. (6) We hebben geen tegengestelde mening, ik ben het zelfs grotendeels met je eens, ik kan er alleen niet zo goed tegen als mensen met blinde domme kortzichtigheid tegen alle 'drugs' zijn, zonder dat ze een idee hebben waar ze tegen zijn. Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wil overigens niet ontkennen dat alcohol een drug is hoor, en waar je zeker ook wel kritisch naar moet blijven kijken. Maar de verslaving is meer psychisch dan lichamelijk (wat het daardoor misschien ook wel moeilijker maakt er van af te kicken) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Ik begrijp trouwens niet waarom je het opeens hebt over pilletjes, er is geen sprake van dat xtc e.d. gelegaliseerd gaan worden. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat het juist voordelen heeft als de overheid de productie overneemt. Want er zullen geen slechte drugs meer zijn, maar mensen aan kunnen overlijden. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Met de voorbeeldfunctie van de overheid bedoel je maar een ding: het buitenland zal not amused zijn. Nou.. het buitenland vind wel meer dingen niet leuk aan Nederland, en voor mijn part kan het buitenland gewoon de klere krijgen in deze zaak, we moeten het op de beste manier oplossen, en achter 'het buitenland' aan hobbelen met een verbod schiet niet op.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In het nieuws is er ook nooit sprake geweest van een legalisatie van harddrugs.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat mij betreft moet het ook over zijn met het gedogen van zelfmoord, 1200 doden per jaar! Een gevaar voor de volksgezondheid!
Waarom willen zoveel mensen in dit topic kunnen bepalen wat hun buurman/vrouw doet? Waarom mag hij/zij geen risico's nemen in het leven? En wie geeft jou het recht daar iets van te zeggen? Volgens mij berust dit op verkeerde veronderstellingen Daarbij is het ook nog heel onnozel ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Legalise it arPos | 143 | 11-11-2008 16:40 | |
Drugs & Alcohol |
examens en ritalin xray | 36 | 02-07-2007 12:27 | |
Drugs & Alcohol |
BNN laat verslaggevers zelf 'spuiten & slikken' Verwijderd | 419 | 11-03-2006 12:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat zijn JOUW politieke standpunten? Evito | 150 | 15-05-2003 20:46 | |
Drugs & Alcohol |
legalisering van drugs? helden | 1 | 31-10-2002 22:05 | |
Drugs & Alcohol |
Legalisatie van soft drugs forum.scholieren.com | 1 | 27-09-2002 23:35 |