Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2006, 15:40
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik wil volgend jaar ook VWO gaan doen, dat is eigenlijk altijd al het plan geweest. Havo is wel erg makkelijk moet ik zeggen en als ik naar het VWO wil, blijven mijn cijfers voor maatschappijleer, anw, ckv en gym gewoon staan. Een beetje stom dat ik voor maatschappijleer een 1 heb gehaalt, want anders had ik er nu nog een 9 of zelfs een 10 voor gestaan, maar ach ja. Ik weet eigenlijk niet echt of ik wel naar de universiteit wil, ik ga VWO gewoon doen "voor de heb". Vooral omdat ik van mezel nog niet weg hoef van deze school. Ik weet alleen totaal niet wat ik er van moet verwachten. Maar mócht ik het totaal niet zien zitten, dan heb ik gelukkig al mijn Havo-diploma en dat is ook het fijne. Ik heb altijd iets om op terug te vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2006, 14:13
Verwijderd
VWO doen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 18:40
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 14-01-2006 @ 23:26 :
Waaraam merk je dat voormalig hbo'ers het makkerlijker hebben dan voormalig vwo'ers?
Vwo'ers hebben meer moeite met het werken in projectgroepen, ook merk ik dat een aantal het lastig vinden om zelfstandig te gaan leren omdat je het een dag van te voren niet red. En de mensen die al een jaar hbo gehad hebben zijn er meer aan gewend dat je overal achteraan moet zitten en dat niet alles meer zomaar voor je geregeld wordt. Het is niet zo dat ze het niet redden, maar meer dat ze langer eerstejaars blijven ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 19:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Phie. schreef op 20-01-2006 @ 19:40 :
ook merk ik dat een aantal het lastig vinden om zelfstandig te gaan leren omdat je het een dag van te voren niet red.
Dat vind ik niet logisch. VWO'ers zouden juist goed zelfstandig moeten kunnen leren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 19:36
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-01-2006 @ 20:01 :
Dat vind ik niet logisch. VWO'ers zouden juist goed zelfstandig moeten kunnen leren.
Ik denk niet dat er zo'n groot verschil zit tussen de mate van zelfstandigheid op HAVO en VWO. Wat ik wel merk is dat VWO'ers over het algemeen gewoon wat slimmer zijn dan havisten, daardoor wordt de moeilijkheidsgraad en hoeveelheid van de stof vaak onderschat. Waardoor men te laat begint met leren en dan tegen problemen aanloopt. Ik kan me zo voorstellen dat als je al een jaar HBO achter de rug hebt, je dit allemaal wat beter kan inschatten door de opgedane ervaring.
Oud 21-01-2006, 10:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Daar zit wat in.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 22:30
Phie.
Phie. is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-01-2006 @ 11:46 :
Daar zit wat in.
Ja zo bedoelde ik het ook meer. Dat je gewoon al wat beter snapt hoe het op het hbo allemaal werkt. Niet een voorsprong qua kennis meer door ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten