Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2005, 15:03
Roosje
Roosje is offline
Ik heb ergens genoteerd welke muziek er gedraaid moet worden, maar volgens mij weet niemand dat ik dat gedaan heb. Dat hoeven ze ook niet te weten, eigenlijk. Dank je.
Oud 20-12-2005, 21:38
Floris_22
Floris_22 is offline
Niet bepaald een prettig onderwerp vandaar dat ik er niet over probeer na te denken. Heb wel een of andere uitvaartverzekering, maar dat heeft mijn ma een keer geregeld. Waarschijnlijk om haar geld uit te sparen mocht ik eerder de pijp uit gaan. Je mag het misschien niet zeggen maar ik denk het stiekem wel.
Maar ik weet alleen dat ik begraven wil worden en welke muziek ik gedraaid wil hebben. Maar heb het nog niet opgeschreven, ze weten wel zo´n beetje wat ik wil horen.
Maar dat kan weer anders zijn natuurlijk als ik pas over 75 jaar de pijp uitga.
Oud 20-12-2005, 22:06
Nona
Nona is offline
Ik denk niet dat het zin heeft dat op te gaan schrijven. Mijn smaak verandert, mijn ideeën veranderen en ik verander. Ik verwacht nu niet binnenkort te sterven en daar wil ik ook niet naar leven. En zelfs als dat gebeurt denk ik dat mijn familieleden en goede vrienden beter zullen weten wat ik op dat moment gewild had dan ikzelf, wellicht een jaar eerder. Want zo'n document werk je niet elke dag bij.
Oud 20-12-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 19-12-2005 @ 02:06 :
Dit topic heeft misschien niet zoveel te maken met psychologie, maar dit was in mijn ogen toch het meest geschikte subforum. Mocht hij fout staan, dan hoor ik het wel.

Wat ik mij zo afvroeg:

Heb jij al over jouw wensen nagedacht rondom je overlijden? Ik merk dat de reacties hierop nogal uiteen lopen. De ene persoon heeft zijn hele begravenis tot in de details al op papier staan, weer iemand anders vind het onzin om zich daarmee bezig te houden omdat ze nog niet van plan zijn dood te gaan, en weer anderen willen er niet over nadenken omdat ze het een akelig onderwerp vinden.
Nou was ik dus benieuwd in hoeverre jullie hier er al over nagedacht hebben.

* Heb jij hier al over nagedacht? Zo nee, waarom niet?
* Zo ja, heb je het hier wel eens over gehad met anderen? En heb je dit ook ergens op papier staan?
* Welke ideeën en/of wensen heb jij o.a.?
* Voor de mensen die hier niet over nagedacht hebben: Ga je dit nog doen of laat je dit over aan je nabestaanden? En wat vind je van mensen die hier al wel echt over nagedacht hebben?

Ik heb er nog niet over nagedacht. Nou ja, wel kort even. Ik hoef geen fancy begrafenis.
Oud 21-12-2005, 03:29
Estar
Estar is offline
Ja ik heb er over nagedacht en het op papier gezet.

Ik heb ook op papier gezet dat ze, mocht het nodig zijn, mijn toestemming hebben om euthanasie uit te voeren.

Ik ben orgaandonor dus ik hoop na mijn dood nog nuttig te kunnen zijn en misschien 1 iemands leven redden, of zorgen dat ze een betere leven kunnen leiden.

Mij maakt het niet uit of ik begraven of gecremeerd wordt, dat is de keus voor mijn omgeving, ik heb wel bij gezet dat als ik begraven wordt een zonnebloem bij mijn graf te willen, of als ik gecremeerd wordt (gedeeltelijk) uitgestrooid te worden over de zee.

Ik wil graag een afro amerikaanse uitvaart, waar ze vrolijke muziek maken enz.

Ik wil niet elk jaar herrinerd worden in een kerk, ik vind het zelf niet leuk in een kerk en om nou andere in een koude hal te laten zitten op een onconfortabele bank om mij te herrineren zie ik dan ook niet zitten.
Oud 30-07-2007, 12:43
Uitkinderliefde
Uitkinderliefde is offline
Mijn site www.uitkinderliefde.nl bevat een wensenlijst voor een uitvaart voor kinderen/jongeren. Velen weten bijv. niet dat je een uitvaartdienst niet perse in een kerk of aula hoeft te houden (mag ook in ruimte die te huur is; zaalhuur, of wellicht in de aula van school of in de sportkantine, na overleg natuurlijk,) dat je een kist kunt beschilderen, dat je zelf kaarten kunt ontwerpen enz. Maar ook dat er op grafstenen en urnengebied veel nieuwe dingen mogelijk zijn: grafmonumenten in RVS of glas bijvoorbeeld

Hier zijn ook een aantal algemene tips te vinden hoe ouders de uitvaart van een kind kunnen regelen.

Ik probeer zo volledig mogelijk te zijn, maar indien iemand nog suggesties/aanvullingen heeft hoor ik dat graag.

Groetjes van Claudia
www.uitkinderliefde.nl
Oud 30-07-2007, 14:33
Verwijderd
Voor reclame hoef je geen topic van bijna twee jaar oud te uppen.
(Niet dat ik het geen goede site vind oid.)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten