Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 21:29
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-01-2006 @ 22:09 :
Enig idee hoe fucking duur het is om 1 agent bij iedere coffeeshop neer te zetten?
Dat gaan ze niet leuk vinden in Amsterdam. Daar lopen ze al te zeiken over dat ze meer agenten nodig hebben om de zogenaamde teroristendreiging in nederland te bestrijden. Als ze dan ook nog eens in iedere shop een agent neer moeten gaan zetten dan gaan ze daar toch een probleem krijgen.
Advertentie
Oud 04-01-2006, 18:52
De Dood
De Dood is offline
nee nee niet bij elke coffeeshop, alleen bij de kleinere, onbekende coffeeshops waar weinig toezicht op is, en bij de "probleem"shops om het zo maar even te noemen, waar bijvoorbeeld vaak vechtpartijen of ruzies zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 20:20
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
De Dood schreef op 04-01-2006 @ 19:52 :
nee nee niet bij elke coffeeshop, alleen bij de kleinere, onbekende coffeeshops waar weinig toezicht op is, en bij de "probleem"shops om het zo maar even te noemen, waar bijvoorbeeld vaak vechtpartijen of ruzies zijn geweest.
Toch vreemd dat ik echt nog nooit ook maar iets heb gehoord over vechtpartijen of ruzies in een coffeeshop.

Ik wil hier overigens niet mee zeggen dat het er niet is. Ik bedoel hiermee dat ik er als vrij regelmatig journaal kijker en krantlezer er zo goed als niets van verneem. Dan vind ik het toch wat vreemd dat er zo vaak geroepen wordt dat coffeeshops voor overlast zorgen...
Oud 04-01-2006, 20:31
zeehond23
zeehond23 is offline
Nou de overlast komt veelal door rondhangende jongeren. Spugen op straat, hangen in portiekjes, wildplassen etc.

@De Dood: Sorry, maar dat je politie agenten in coffeeshops zet lijkt me een erg overdreven en doelloze aanpak...
Oud 05-01-2006, 15:17
KiMZz
KiMZz is offline
Bij ons staat er wel altijd een bewaker in de shop maar ik heb nog nóóit mijn gegevens hoeven geven, hooguit af en toe mijn ID maar daar staat toch alleen je naam op en kijken niet eens naar je naam, alleen naar je geboortejaar
Oud 07-01-2006, 00:16
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 04-01-2006 @ 21:31 :
Nou de overlast komt veelal door rondhangende jongeren. Spugen op straat, hangen in portiekjes, wildplassen etc.

@De Dood: Sorry, maar dat je politie agenten in coffeeshops zet lijkt me een erg overdreven en doelloze aanpak...
Dan zouden ze in iedere kroeg die ik maar kan bedenken ook een agent neer moeten zetten. Voor zover ik erover kan oordelen veroorzaken mensen onder invloed van alcohol vele malen meer overlast dan mensen onder invloed van thc.

Denk hierbij aan onder andere: Geluidsoverlast, kotsen op straat en wildplassen. Ik denk dat er zo nog wel een tiental voorbeelden te bedenken is.

Ik bedoel hiermee te zeggen dat het hele idee werkelijk te zinloos voor woorden is. Je lost kleine criminaliteit niet op door overal maar een agent neer te zetten en mogelijk verdachte personen bij voorbaat te registreren. Bovendien heb je aan alleen een naam en een adres helemaal niets omdat je niet weet wat voor gezicht hierbij hoort.
Oud 07-01-2006, 20:11
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 26-12-2005 @ 23:37 :
In Almere wordt trouwens wel je naam overgeschreven van je identiteitskaart, en er wordt op het kaartje geschreven hoeveel er aan je verkocht is. Vond het al vreemd, maar ik geloof niet dat dit een soort nationaal complot jegens de blowende medemensch is. Lijkt me meer een kwestie van een paranoide gemeente
Gaat dat niet tegen de wet op privacy in?
Oud 08-01-2006, 02:32
Type
Type is offline
Het is hun policy, zij mogen algemeen geldende regels stellen (bijv. ook huisregels qua gedrag)

Als zij in hun 'general policy' hebben staan dat er slechts aan je verkocht wordt als er zo'n kaartje ingevuld wordt, en jij koopt daar en protesteert er niet tegen, dan ga je met die regel accoord, en dan heeft de privacy wetgeving er helemaal niets mee te maken.
En als je weigert mogen zij jou dienst weigeren, zoals elke winkel dienst mag weigeren aan iedereen, in principe.
Oud 08-01-2006, 15:19
Risce
Risce is offline
Jij studeert blijkbaar geen rechten. Want zo simpel als jij het stelt is het absoluut niet. Net zoals dat je geen contracten mag maken die tegen de wet zijn, of lonen uitbetalen die niet in overeenstemming zijn met de geldende CAO. Je kunt niet zomaar allerlei voorwaarden eraan stellen.
Dat dit kan heeft waarschijnlijk te maken met de Algemene Plaatselijke Verordening, dus vanuit de gemeenteraad, die weer ondergeschikt is aan de Staten-Generaal. En of dit dan echt mag, kun je toetsen door een proefproces te houden, dus voorwenden dat je je absoluut niet kan vinden in dit systeem en ze aanklagen bij de rechter.
Reageren

Regels voor berichten