Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 18:45
Reem
Reem is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 09-01-2006 @ 21:18 :
Je moet nog even doorlezen, want ten eerste ging dit niet over Nietzsche en ten tweede is dit niet zozeer wat hij bedoelde.

@ Reem: Net zoals ik mensen niet zomaar onzin laat uitkramen wanneer ze negatieve kritiek uiten, zo doe ik dat ook niet wanneer het positieve kritiek betreft.

Dat ik over dit gedicht heb nagedacht is een conclusie uit het ongerijmde en ik zal je zeggen dat ik binnen een minuut of twee - hooguit drie - dit gedicht op het virtuele papier had gezet.
Dat jij bepaalde woorden als een gewone opsomming vindt overkomen zegt mij verder niets, maar toch aardig dat je het me vertelt. Mona Lisa had ook een nogal gewone kleurencombinatie.

P.S. Dat ik een zekere intelligentie heb - althans in jouw ogen - had ik zelf ook al ontdekt.

Je vergeet dat ik helemaal niet gezegd heb dat ik je gedicht goed vind. De gedachte erachter vind ik bijzonder, maar ik geloof je onmiddellijk wanneer je zegt dat je het gedicht in twee tot drie minuten hebt geschreven. Ik zei toch ook dat je het idee beter had kunnen uitwerken en dat de woorden me nog te weinig zeggen? Dat betekent impliciet dat je over het gedicht niet goed genoeg hebt nagedacht.
Oud 10-01-2006, 19:46
Christiana
Christiana is offline
Ik vraag me overigens af, James Bond, waarom je hier nog gedichten plaatst. Je bent blijkbaar niet gediend van opbouwende kritiek en wilt altijd het laatste woord hebben. Als jij je gedichten toch zo goed vindt, heb je toch geen objectieve blik meer nodig
Oud 10-01-2006, 21:19
Verwijderd
Inderdaad, ik geloof niet van wij van een niveau zijn dat we James nog ergens op mogen wijzen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 23:18
Verwijderd
Reem, waar zie jij dan dat ik zeg dat ik denk dat jij mijn gedicht goed vindt?

@ geen dichter: hoezo, een vooruitgang? Ten opzichte van wat van? En welke richting op? Wat een bullshit. Vind je dit gedicht beter dan bijvoorbeeld SEKS?

Christiana: Misschien moet je je inderdaad eens afvragen waarom ik mijn gedichten hier plaats. Empathie. Probeer je eens af te vragen wat de reden is en stop niet met denken tot je het hebt gevonden.

@ Christiana: Daar zeg je me wat. Objectieve blik, zei je toch? Wilde je je zeggen dat jouw kritiek zich kenmerkt door objectiviteit?

@ NuncaMas: Ik ben van mening dat je altijd en van iedereen iets kan leren. Ik heb geen bepaalde mening over het niveau hier. En ik houd erg van opbouwende kritiek, ook van jullie kritiek, maar dat betekent toch niet dat ik er dan niet over in discussie mag gaan? Het zou zomaar kunnen dat de kritiek beter wordt naarmate het begrip van het gedicht groter wordt, bijvoorbeeld. En zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken. Om een of andere reden hebben jullie daar iets tegen. Tegen fantaseren in het algemeen. Althans, een beetje, dat mag, maar écht?

Tot slot: Willen jullie alsjeblieft allemaal de meest genante taalfouten uit jullie posts verwijderen. Het wordt steeds ernstiger. Dat 'geen dichter' mijn gedicht 'diepgaant' vindt vind ik niet geloofwaardig overkomen.
En wat bedoel je precies met de eerste 'strove' die niet geweldig is?
Christiana: 'Bedoeld' in de tegenwoordige tijd bestaat niet. Kap daar nou eens een keer mee. En er is niemand die lult als 'een brugman'. Wat is een brugman volgens jou?

Kijk trouwens ondertussen even hoe je met deze kritiek omgaat. En bedenk je daarbij dat het in je eigen voordeel is als je je moedertaal goed beheerst.
Misschien kan je mij ondertussen wijzen op een zin van jou in dit topic die objectief is. Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 23:26
vidaaa
vidaaa is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 11-01-2006 @ 00:18 :
Wilde je je zeggen dat jouw kritiek zich kenmerkt door objectiviteit?

------>

Tot slot: Willen jullie alsjeblieft allemaal de meest genante taalfouten uit jullie posts verwijderen. Het wordt steeds ernstiger.

Mister James Bond, als ik er zin in had zou ik meerdere gedichten van jou hier kunnen quoten met taalfouten erin.

Ik herinner mij opeens weer een gedicht over een pot en een ketel.
Oud 11-01-2006, 01:47
Porcelain
Porcelain is offline
Ik vind het toch wel wat zwak dat je mensen, als je je aangevallen voelt, pakt op hun persoonlijke zwaktes. Dat je Geen Dichter zijn goedbedoelde reactie afdoet als bullshit en hem op een gemene manier wijst op spelfouten, bijvoorbeeld. Hij weet zelf ook dat dat niet zijn sterkste kant is.

En zoals Vidaaa al zei, jij hebt zelf vaak zat spelfouten gemaakt, en dan zelfs in je gedichten.

Mag ik je vragen, wat is er mis met 'lullen als brugman'?

Je verwijt steeds anderen dat ze niet genoeg nadenken voor ze iets vaststellen, maar je bent zelf steeds bezig met je eigen waarheid en doet ondertussen de meest oneerlijke (vind ik, ja) uitspraken over anderen. Dat er in Christiana's hoofd ontelbare conclusies uit het ongerijmde zwermen. Dat Nuncamas een gebrek aan taalgevoel heeft. Dat Meadow Nietzche's bedoelingen niet goed begrijpt (nu weet ik daar niets van, maar goed). En dat is alleen al dit topic. Ik kan me er nog één over Lange Frans en Baas B herinneren dat met conclusies vol stond (dat ik me herinner omdat ik daar een heel relaas over had getypt dat ik niet meer kon plaatsen omdat Muut 'm sloot (terecht, maar toch jammer)).

En ik vraag me af waarom ik hier nog op reageer, want volgens mij weet je het allemaal best, is dit precies wat je wil bereiken en noem je het 'mensen laten nadenken' (misschien vergelijk je jezelf met Socrates?). En dat is geen conclusie, gewoon een gedachte, een mogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 08:24
Verwijderd
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 08-01-2006 @ 01:26 :
Exponentieel
(Wat een woord om een gedicht mee te beginnen)

Ontploffend
Imploderend
Exploderend
Maar vooral, exponentieel.

De chaos en het houden van
De dialoog en het intiem
Van tot en naar
Het oude en het nieuwe

Van woordeloos en sprakeloos
Tot goede zin en inspiratie
Allemaal dankzij jou
O, Muze. Mijn(?) Muze.
Het is inderdaad een simpel woordenspel.Ik vind de tweede strofe wel wat hebben, de bedoeling is duidelijk maar het komt er niet goed uit.

(vat dit trouwens niet persoonlijk op)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 09:23
Verwijderd
Makali, dankjewel voor je reactie. En wees niet bang dat ik het persoonlijk opvat, want dat doe ik niet.

@ Porcelain: er stond: 'lullen als EEN brugman'.
en het is: Nietzsche!

Verder zou ik het ook helemaal geen probleem vinden als jullie mijn taalfouten er ook uit halen. Dat gebeurt ook weleens. Lees maar eens terug hoe ik daarop reageer.

En wat was ook alweer de wijsheid inzake goede bedoelingen?
Is het misschien tijd voor een 'confronteer jezelf' II (in navolging van Submission II)?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten