Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2006, 17:48
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Je mag dunne mensen ook niet beledigen doos.

Het is wel gaaf dat dunne mensen vaker sexy worden genoemd dan dikke mensen.
Oud 21-01-2006, 18:07
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 21-01-2006 @ 18:48 :

Waarom is dat gaaf? Ik vind er niks gaafs aan. Als ik alle standaard winkels en bladen moet geloven ben ik een lelijke dikke zeug. Nee dat is echt gaaf hoor.

(ja ik ben vandaag wezen winkelen en dat was gvd kut. En ik ben KWAAD. Want blijkbaar ben ik te vet om ook maar gewone kleren te mogen kopen. Om er leuk bij te lopen. Ik moet maar rare wijde gewaden aan omdat ik geen maat 42 heb. Dan zou ik echt liever te dun zijn hoor. Alle kleren die ik zie hangen zijn namelijk in S en XS te vinden en niet groter. De hele wereld is vertiefd .)
Oud 21-01-2006, 18:57
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 21-01-2006 @ 18:48 :
Je mag dunne mensen ook niet beledigen doos.

Doos?
Ik bedoelde het toch niet letterlijk...
Oud 21-01-2006, 19:00
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 21-01-2006 @ 19:07 :
Waarom is dat gaaf? Ik vind er niks gaafs aan. Als ik alle standaard winkels en bladen moet geloven ben ik een lelijke dikke zeug. Nee dat is echt gaaf hoor.

(ja ik ben vandaag wezen winkelen en dat was gvd kut. En ik ben KWAAD. Want blijkbaar ben ik te vet om ook maar gewone kleren te mogen kopen. Om er leuk bij te lopen. Ik moet maar rare wijde gewaden aan omdat ik geen maat 42 heb. Dan zou ik echt liever te dun zijn hoor. Alle kleren die ik zie hangen zijn namelijk in S en XS te vinden en niet groter. De hele wereld is vertiefd .)
*Herkenning* Heb beide kanten meegemaakt, maar vond het aan de dunne kant toch wel wat prettiger. Ik ben door een ziekte en medicijnen ruim 30kg aangekomen. Van 45kg naar 75kg in nog geen zes maanden tijd. Vroeger zeiden mensen vaker gôh wat ben jij dun, ik vond dat eigenlijk nooit erg. Mensen hebben me nog nooit dik genoemd, maar ik weet dat ze het wel denken. Het idee dat er mensen zijn die er klakkeloos vanuit gaan dat ik me de hele dag volprop met troep vind ik verschrikkelijk; zeggen dat ik ziek ben doe ik echter nooit omdat ik bang ben dat ze denken dat ik een of ander excuus zoek voor mijn dikheid. Het is gewoon dom om iets dergelijks te zeggen, ten eerste weten mensen zelf wel dat ze dik/dun zijn. En ten tweede wat maakt het uit, het is maar een omhulsel.
Oud 21-01-2006, 21:43
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Dat heb ik ook, ik ben er een hele lange tijd depressief om geweest, het werd me gewoon te veel. Dat je het af en toe te horen krijgt oke, maar er was een tijd dat ik het zo vaak te horen kreeg dat ik het niet meer aankon.
* Je zou echt mooi worden als je iets dikker zou zijn.
* So jij bent dun, je zou haast denken dat je anorexia hebt.
* Eet jij wel genoeg?
* Ben je aan het lijnen.
* Ik wil wel een beetje afvallen maar zo dun als jij zou ik nooit willen worden.

Ik ben inmiddels wat harder geworden en trek er me niet zoveeeel meer van aan maar ben pas geleden begonnen met sporten (krachttraining) om aan te komen en spieren te kweken. Nou elke keer als ik in de sportschool en krijg ik alleen maar vieze blikken en er zijn zelfs mensen die op me komen afstappen om te vragen waarom ik eigenlijk kom trainen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 10:27
Syzygy
Syzygy is offline
Goeie opmerking TS

't is ook wel herkenbaar voor mij, want mensen maakten vroeger ook altijd opmerkingen over mijn gewicht, en vaak werd er ook gescholden met anorexia-patiënt e.d.

Nu is het wel minder geworden, maar het is nu weer zo dat mensen opmerkingen maken als ik snoep eet. "Oh ik wou dat ík dat kon eten allemaal en dat je dan nog zo dun blijft!" Echt super-irritant ik voel me bijna schuldig als ik een Mars eet,
moet ik straks rekening gaan houden met mensen die zich daar zielig door gaan voelen.
Oud 22-01-2006, 15:37
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Panini schreef op 22-01-2006 @ 14:04 :
ja ok

Maar het maakt me gewoon boos. Echt heel erg. Ik snap niet dat de showbizz en modewereld zich niet ontzettend schuldig voelen over dat ze medeplichtig zijn aan de eetstoornissen van duizenden meisjes. Ik kan me herinneren dan ik ook een quote van Liz Hurley las: "Als ik zo dik zou zijn als Marylin Monroe, zou ik mezelf van kant maken". Ik hoop dat dat blad dr woorden verdraaid heeft, maar zo niet dan mag ze gestenigd worden.

mee eens als je aan Marilyn komy kom je aan mij!!!!
(liz hurley, is btw wel wat dikker geweest als ons mooie Marilynetje, alleen niet ten alle tijden)

btw aanTS idd vette reactie, t is echt opvallend (triest ) dat mensen wel met ziektes kunnen gooien en dat normaal vinden en zelf niet tegen zoiets kunnen, en ik maak zelfs uit jou woorden op dat zij het heel kritisch zei, en jij soort van neutraal.
mensen kunnen er gewoon niet tegen om met de neus op de feiten gedrukt te worden, jij bent slank op n gezonde manier en dat zou zij waarschijnlijk ook wel willen.

dikkere mensen zijn naar mijn mening echt niet gelijk minder mooi ofzo maar op zown manier jaloers zijn opo iets wat ze zelf niet hebben, of dat nou natuurlijke aanleg is om veel te kunnen eten zonder aan te komen of een dicipline om niet te veel te snoepen en te bewegen maakt denk ik niet eens uit

het lijkt af en toe wel alsof je als slank persoon zijnde, gedwongen bent om alle vette/ongezonde tot je te nemen.
een koekje afslaan omdat je je slanke figuur ook wilt behouden (hoeft niet per se door t mode-beeld te komen feit blijft gewoon dat t niet gezond is om vet/zoet te eten) kan zowat niet.......
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:51
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Panini schreef op 22-01-2006 @ 14:04 :
ja ok

Maar het maakt me gewoon boos. Echt heel erg. Ik snap niet dat de showbizz en modewereld zich niet ontzettend schuldig voelen over dat ze medeplichtig zijn aan de eetstoornissen van duizenden meisjes. Ik kan me herinneren dan ik ook een quote van Liz Hurley las: "Als ik zo dik zou zijn als Marylin Monroe, zou ik mezelf van kant maken". Ik hoop dat dat blad dr woorden verdraaid heeft, maar zo niet dan mag ze gestenigd worden.
ook in landen waar de catwalk dames níet het modebeeld zijn, komt anorexia in evenveel gevallen voor (cuba bijvoorbeeld). en per jaar krijgt 'maar' een op de 5000 meisjes anorexia, dus ik denk dat anorexia en het modebeeld op zichzelf staan.
Oud 22-01-2006, 18:25
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 22-01-2006 @ 16:37 :
mee eens als je aan Marilyn komy kom je aan mij!!!!
(liz hurley, is btw wel wat dikker geweest als ons mooie Marilynetje, alleen niet ten alle tijden)

btw aanTS idd vette reactie, t is echt opvallend (triest ) dat mensen wel met ziektes kunnen gooien en dat normaal vinden en zelf niet tegen zoiets kunnen, en ik maak zelfs uit jou woorden op dat zij het heel kritisch zei, en jij soort van neutraal.
mensen kunnen er gewoon niet tegen om met de neus op de feiten gedrukt te worden, jij bent slank op n gezonde manier en dat zou zij waarschijnlijk ook wel willen.

dikkere mensen zijn naar mijn mening echt niet gelijk minder mooi ofzo maar op zown manier jaloers zijn opo iets wat ze zelf niet hebben, of dat nou natuurlijke aanleg is om veel te kunnen eten zonder aan te komen of een dicipline om niet te veel te snoepen en te bewegen maakt denk ik niet eens uit

het lijkt af en toe wel alsof je als slank persoon zijnde, gedwongen bent om alle vette/ongezonde tot je te nemen.
een koekje afslaan omdat je je slanke figuur ook wilt behouden (hoeft niet per se door t mode-beeld te komen feit blijft gewoon dat t niet gezond is om vet/zoet te eten) kan zowat niet.......
Klopt. Als ik ergens eens een chocolaatje afsla of gewoon niet zo veel eet denken mensen al vaak dat ik het doe omdat ik al wil vallen. Dat is echt niet zo. Het maakt me gewoon zo boos dat mensen gelijk denken dat iemand die dun is gelijk anorexia heeft. Sowieso: Waar bemoeien mensen zich mee? Waarom komen mensen met zulke opmerkingen?
Oud 22-01-2006, 19:21
Nyawa
Natuurlijk is dat net zo kwetsend. Er zijn alleen veel meer mensen met overgewicht dan ondergewicht, daar komt het vandaan. Mensen die altijd maar het lijnen zijn begrijpen soms gewoon niet hoe moeilijk het kan zijn om aan te komen als je met normaal eten op hetzelfde gewicht blijft.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 22:05
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Panini schreef op 22-01-2006 @ 19:10 :
Onder het kopje 'mode' valt niet alleen de catwalkskeletten maar ook al die bitches van 50 cent in zn videoclips, het figuur van Cameron Diaz in haar nieuwste film, het wasbordje van Gwen Stefani en ga zo maar door. Dat beeld is in hele grote delen van de wereld bekend. Ik zou het nooit compleet los van elkaar kunnen zien, enkele uitzonderingen daargelaten. Uiteraard heeft het vaak meer te maken met pesterijen, onstabiele thuissituaties en alles wat tot een minderwaardigheidcomplex kan leiden. De media vestigen extra aandacht op die punten waar veel meisjes al mee worstelen, zodat het beeld wat ze in hun hoofd hebben bevestigd wordt.
Daarom gebruikte ik ook het woord 'medeplichtig' en niet 'schuldig'

Heb je trouwens een bron van die cijfers?
Mijn tante heeft anorexia gehad en er een scriptie over geschreven.
Oud 22-01-2006, 22:58
Hulk
Hulk is offline
lees mn post nog is en dan met name het gedeelte:

"IK DENK"

voor het geval je niet probeerde sarcastisch te zijn: dat heeft ze niet bewezen
Oud 23-01-2006, 01:07
reno
reno is offline
Ja, dun zijn is een modebeeld, maar er zit natuurlijk een diepere gedachte achter.
Een dun iemand eet en snoept immers minder (vaak) dan een dik iemand. Dat getuigt van zelfbeheersing en redelijkheid, doorgaans positieve eigenschappen.
Oud 23-01-2006, 01:14
waves
waves is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-01-2006 @ 11:53 :
Ik denk serieus dat het voor een te dik persoon makkelijker is om af te vallen, dan voor een te dun persoon om aan te komen. (in het algemeen).
Dat is ook zo. Maar over het algemeen zijn er meer mensen die proberen af te vallen dan dat er mensen zijn die proberen aan te komen.
Slank is voor velen een ideaal. Ik denk dat wat dikkere mensen zich bedreigd voelen, omdat ze met het verschil geconfronteerd worden. Maar het slaat natuurlijk nergens op, vooral met dat anorexia...

Ikzelf heb het net omgekeerd gehad. Een heel slank meisje maakte de opmerking dat ik dik was. Je kunt wel raden wat ik ongeveer heb teruggezegd denk ik. Maar ik had het nooit gezegd als zij niets gezegd had...
Oud 23-01-2006, 01:40
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 22-01-2006 @ 16:51 :
ook in landen waar de catwalk dames níet het modebeeld zijn, komt anorexia in evenveel gevallen voor (cuba bijvoorbeeld). en per jaar krijgt 'maar' een op de 5000 meisjes anorexia, dus ik denk dat anorexia en het modebeeld op zichzelf staan.
Ik denk het niet. Er is namelijk ook eens onderzoek gedaan waarin groepen vrouwen in landen waar het schoonheidsideaal niet 'westers slank' (dwz. blond, grote tieten, wespentaille) was, geconfronteerd werden (op de lange termijn) met westerse beauty- en lifestyle-programma's. Het aantal gevallen van vrouwen die aangaven niet tevreden te zijn met zichzelf en - uiteindelijk - anorexia nam toe.

Dat wil dus niet direct zetten dat er een causaal verband zit tussen televisie, modebeeld en anorexia, maar een correlatie zit er wel degelijk. En als klap op de vuurpijl is het nog wel leuk om te vermelden dat de diverse sociale studies elkaar soms radicaal tegenspreken, dus zoveel zegt een enkel scriptietje ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 10:04
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
reno schreef op 23-01-2006 @ 02:07 :
Ja, dun zijn is een modebeeld, maar er zit natuurlijk een diepere gedachte achter.
Een dun iemand eet en snoept immers minder (vaak) dan een dik iemand. Dat getuigt van zelfbeheersing en redelijkheid, doorgaans positieve eigenschappen.
Maar dat hoeft niet persé. Er zijn genoeg dunne meisjes die wel veel snoepen en toch niet aankomen. Dat heeft er gewoon mee te maken hoe je gebouwd ben.

Misschien zou ik ook meer aan kunnen komen, maar ik sport best veel&eet niet zo veel snoep, maar dat heeft niks met afvallen te maken. Ik ga me er gewoon goed van voelen&ik wil gezond blijven. Ik zou misschien liever iets aankomen maar ik vind het het belangrijkt dat ik gezond ben, dus zou ik me ook nooit vol gaan proppen met eten om maar 'aan te komen'.
Oud 23-01-2006, 11:11
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Panini schreef op 23-01-2006 @ 01:19 :
Je plaatst toch cijfers uit de scriptie van je tante waarin staat dat het percentage van meisjes met anorexia in "landen als cuba" even hoog is als in de westerse landen waar iedereen toegang heeft tot media? Dan neem ik aan dat je tante een standpunt innam die ze hiermee probeerde te verdedigen dmv bewijsvoering waaruit jij een conclusie trok. Dus zo'n rare vraag is het niet.

Het gaat niet specifiek om de toegang tot de media. maar in cuba heerst een heel ander schoonheidsideaal. Daar worden dikkere vrouwen juist mooier gevonden.
Oud 23-01-2006, 11:29
blurred
blurred is offline
Dik zijn wordt over het algemeen als negatief gezien. Niet eens omdat het ongezond kan zijn, dat is met dun zijn net zo, maar vooral vanwege het aspect schoonheid. Iedereen wil dun zijn, niemand wil dik zijn. Als jij dun bent, gaat niemand er vanuit dat je dat als negatief kunt ervaren; dun is nou eenmaal mooi. Mensen zullen daarom niet snel begrijpen dat jij het als beledigend ervaart wanneer iemand een opmerking maakt, zelfs niet als die opmerking overduidelijk een negatieve bijklankt heeft (anorexia). Als jij daarentegen tegen iemand zegt dat diegene dik is, dan wordt dat meteen als iets negatiefs, en dus iets beledigends gezien. Mensen willen namelijk niet dik zijn, en als ze dat al zijn willen ze het al helemaal niet horen.
Oud 27-01-2006, 14:44
meisje833
meisje833 is offline
nou euuhm toch wel, mij hele familie is dun geweest tot een jaar op 30 en toen werden ze wat dikker.
IK ben nu 22 en heb nog steeds maatje 34, ik eet me eigen helemaal gek en eet meestal nog meer tijdens een maaltijd dan een gemiddeld mens in m'n omgeving . ik heb er gewoon totaal geen aanleg voor.
M'n vriendin heeft de pil gekregen gelijk met mij zij werd er dik van, ik heb zelfs een zwaardere pil nu en ben er nog steeds nie dik van geworden, ik heb gewoon totaal geen aanleg daarvoor, ik ben heel tengerm, het is gewoon m'n bouw...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 14:45
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 24-01-2006 @ 16:17 :
Niet helemaal waar. Genetische aanleg telt maar voor een heel laag percentage mee.

en waar moet het dan aan liggen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2006, 17:26
adon1s
adon1s is offline
Dat is omdat dikke mensen erger zijn dan dunne mensen, zij hebben meer zelfmedelijde etc.
Oud 28-01-2006, 18:28
bloempjuh20
bloempjuh20 is offline
hmm nou al die symtonen heb ik niet. ben niet druk, eet goed, volg een dieet, en nog kom ik niet aan. Maar ik weet van mezelf dat ik een zeer snelle stofwisseling heb en ben tenger gebouwd dus 'bij mij ist genetish bepaald
dan ben ik die paar procent
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 19:13
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
mm er zit ook nog iets tussen dik en dun he
dus als je dun bent snap ik dat je niet dik wil zijn, maar je hebt ook nog zoiets als slank
dat vind ik toch een wat vriendelijker woord en daarbij zie ik ook geen stokpoppetje voor me maar gewoon een man/ vrouw met vormen die op gewicht is...
Dus niet miepen ETEN
Oud 28-01-2006, 20:26
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:

Nou vandaag ging ik winkelen. Ik zie een leuk shirtje. Zijn ze alleen in maat L te vinden. Nou lekker dan
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 00:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 28-01-2006 @ 21:26 :
Nou vandaag ging ik winkelen. Ik zie een leuk shirtje. Zijn ze alleen in maat L te vinden. Nou lekker dan
Dat gebeurd mij echt zelden. Ik zie altijd alleen maar S'jes hangen. Of maatjes 34/36 enzo.
En als ik dan een L of XL vind dan past het meestal nog niet.
meh.
Oud 29-01-2006, 11:20
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 29-01-2006 @ 01:24 :
Dat gebeurd mij echt zelden. Ik zie altijd alleen maar S'jes hangen. Of maatjes 34/36 enzo.
meh.
dat zijn gewoon de keren dat je onthoudt, voor dat andere meisje hetzelfde...

Ik zie ook altijd maat 40-44 hangen, dat zijn de maten die in de uitverkoop blijven hangen...
Oud 29-01-2006, 13:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 29-01-2006 @ 01:24 :
meh.
Ik denk dat Gothic gelijk heeft en het maar net is waar je op let.

Hoewel.. Maat 40 en 42 zie ik écht vaak hangen, maar daaronder en boven misschien minder? Stom eigenlijk.

Ik word ook altijd chagrijnig van winkelen
Oud 29-01-2006, 13:49
Verwijderd
Gezien het feit dat in Nederland maat 42 het meest verkocht wordt neem ik toch aan dat een beetje verstandige winkel vooral veel 38-46 inslaat. In de uitverkoop blijven inderdaad de XS'jes en de XXL's over omdat die minder gekocht worden; als je op zoek bent naar een grote maat zie je dan steeds overal die kleine maatjes in de weg liggen en als je een kleine maat zoekt is het precies andersom.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-01-2006 @ 14:49 :
Gezien het feit dat in Nederland maat 42 het meest verkocht wordt neem ik toch aan dat een beetje verstandige winkel vooral veel 38-46 inslaat. In de uitverkoop blijven inderdaad de XS'jes en de XXL's over omdat die minder gekocht worden; als je op zoek bent naar een grote maat zie je dan steeds overal die kleine maatjes in de weg liggen en als je een kleine maat zoekt is het precies andersom.
Nee, volgens mij klopt dat toch niet. Ik weet er niet echt veel van hoor, maar als 38 tot en met 46 zoveel inslaan, zijn dat misschien ook juist degene die het vaakst nog blijven hangen, omdat ze die dan zoveel hebben.

Ik kan in ieder geval bekant nooit 34 vinden en 32 al helemaal niet (bestaat dat eigenlijk wel? Zo niet, dan zou dat moeten.)
Oud 29-01-2006, 14:03
Verwijderd
Mjah, dat zou ook kunnen, dat ze daarvan dan weer overhouden. Maar maat 34 en kleiner wordt door veel merken (waarmee ik niet per se dure merken bedoel, zeeman is ook een merk ) helemaal niet geproduceerd, dus dan kunnen de winkels het ook niet inkopen dat geldt ook voor maat 48 en groter trouwens.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 14:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-01-2006 @ 15:03 :
Mjah, dat zou ook kunnen, dat ze daarvan dan weer overhouden. Maar maat 34 en kleiner wordt door veel merken (waarmee ik niet per se dure merken bedoel, zeeman is ook een merk ) helemaal niet geproduceerd, dus dan kunnen de winkels het ook niet inkopen dat geldt ook voor maat 48 en groter trouwens.
Fraai is dat
Oud 29-01-2006, 23:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 29-01-2006 @ 15:12 :
Fraai is dat
Hufters zijn 't, die kleding fabrikanten.
Ik zou ze willen boycotten, maar de hele dag naakt rondlopen is niet echt een optie.

Maar ja, wat gothic zegt kan best wel kloppen. Ik onthoud het natuurlijk als ik strontchagrijnig thuiskom omdat ik niks heb kunnen vinden.

edit: Bij de H&M hebben ze volgens mij wel veel in maat 34. toch?
Oud 30-01-2006, 02:25
Vice
Vice is offline
Ze hebben daar zelfs maat 32.
Oud 30-01-2006, 09:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 30-01-2006 @ 00:55 :

edit: Bij de H&M hebben ze volgens mij wel veel in maat 34. toch?
Ja, en daar heb ik laatst ook wel veel gekocht...

Maar toen ging mijn moeder mijn mooie nieuwe trui wassen en nu is hij gekrompen. En ik ben wel dun, maar ook weer niet zó dun
Oud 31-01-2006, 19:07
Verwijderd
Overigens moet ik zeggen dat ik liever hoor dat ik slank ben, dan dat ik dun ben...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 19:41
Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:

ik deel die mening met je.

als je wat dikker bent, krijg je meteen van die tyfus kleren. het hangt gelijk, tis niet leuk ofzo. tword meteen anders.
tjek die hoeren h&m xxl afdeling. meteen van de ouwe prammen kleding, met glitters en hangtiett-shirts
opbokken met je teringzooi, koop wat leuks in stelletje honden

zo

Regels voor berichten