Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2006, 12:57
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
catoolyntje schreef op 23-01-2006 @ 12:40 :
Ik was hartstikke blij toen mijn vriend het voor het eerst zei! Ik heb de hele week met een big smile rondgelopen!! Toen pas heb ik gezegd ook van hem te houden, ik was op dat moment te overdonderd.
En ik vind het elk moment weer super als hij het me zegt!
Heel mooi vind ik dat en ik ben oprecht blij voor je. Echter; dit doet niets af aan mijn mening.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2006, 13:50
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
'ik hou van je' is idd speciaal

wat dacht je van: 'tis fijn bij jou'
Oud 23-01-2006, 13:51
catootje
catootje is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 23-01-2006 @ 13:57 :
Heel mooi vind ik dat en ik ben oprecht blij voor je. Echter; dit doet niets af aan mijn mening.
Dankjewel hiervoor

Maar, dat is jouw mening. Dan moet je niet zeggen tegen alle jongens/mannen hier hoe ze het moeten doen, dat moeten ze zelf dan maar uitzoeken hoevaak en wanneer ze het zeggen
Oud 23-01-2006, 14:39
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 23-01-2006 @ 10:57 :
Klopt inderdaad wel, ik schrijf alleen wat mij het beste lijkt cupcake. Die hele 'je moet doen wat je prettig vind' aanpak zint mij niet zo. Soms kan wat iemand als prettig ervaart een verwoestende uitwerking hebben op een relatie. Je zou ook kunnen redeneren dat wat jij als prettig ervaart toevallig ook een goede aanpak is en dat je relatie daarom tot dusver succesvol is. Het is een misvatting om te denken dat als beide iets prettig vinden, dat dit dan ook zonder meer een langdurig positief effect op je relatie zal hebben. Ik heb het al eerder gezegt hier; maar hetgeen waar iemand emotioneel sterk op reageert kan iets heel anders zijn dan dat waar iemand zegt op te reageren
Allereerst, ik schrijf ook wat mij het beste lijkt en wat bovendien al een lange tijd zeer goed bij mij werkt. Ten tweede, als jou de 'doen wat je prettig vindt'-methode niet zint, wat wilde je dan aanraden: dingen doen die je niet prettig vindt?
Nu kan ik me vergissen, maar het lijkt mij verstandiger om in je relatie dingen te doen die je allebei prettig vindt dan om deze dingen te laten. En als je relatie goed is; dwz. je eerlijk tegen elkaar kan zijn (en dat dus ook bent), dan zal datgene wat je tegen elkaar zegt toch ook daadwerkelijk datgene zijn wat je voor elkaar voelt. Met andere woorden, als jij ervaringen hebt met meisjes die andere dingen zeiden dan ze meenden, dan zat er iets fout in jouw relatie en heeft dat niets te maken met wat je tegen elkaar zei. Bovendien, als mijn vriendin ergens emotioneel op reageert dan merk ik dat heus wel, huilen, lachen, omhelzen, bevestiging/beantwoording of soms alleen maar zo'n speciale blik van haar. En zullen we een wedje leggen of dat een positief effect heeft op de duur van mijn relatie..?

Citaat:
Je moet je vriendin niet altijd bevestiging geven en je hoeft niet altijd te doen wat zij op dat moment het liefst wil. Dat is wat jij niet snapt. Het gaat er niet om wat je op een bepaald moment graag wil of wat je vriendin graag wil, maar wat op de lange termijn de meest vruchtbare aanpak is. En zeg nou zelf: wanneer zal je vriendin 'ik hou van je' en al je andere zinnetjes meer waarderen.. als je ze dagelijks over haar uitstort, of als je ze spaarzaam gebruikt.
Mind you, stelde ik dat je altijd moet doen wat je vriendin het liefste wil? Volgens mij,.. lees het nog eens terug, staat er: 'als mijn vriendin zegt 'ik hou van jou' dan vindt zij het alleen maar fijn om daar soms in bevestigd te worden.

En dan even over het feit dat ik het niet zou snappen, volgens mij snap ik na 27 maanden lief en leed met mijn vriendin samen toch behoorlijk goed wat er in haar omgaat. Natuurlijk meld ik niet iedere 5 seconden hoe onvoorstelbaar gek ik toch op haar ben, maar ik meld haar dat wel als ik daar zin in heb of als ik denk (dat kan je namelijk aanvoelen) dat zij er behoefte aan heeft of soms als bevestiging van iets liefs dat zij voor mij doet/tegen mij zegt.

Volgens mij zit jij eerder fout. Wanneer zal jouw vriendin die zinnetjes het meest waarderen? Nou, als je ze het meest meent. Een 'ik hou van je, lekker slapen straks *kus*' is een heel ander zinnetje dan 'ik hou van je' tijdens een romantisch dinertje of een speciaal uitje. Simpele optelsommetjes van: jij zegt 10 keer per dag 'ik hou van je' tegen je vriendin, dus dat is te vaak, gaan helemaal niet op.
De omstandigheden waarin en de manier waarop zo'n zinnetje gebracht wordt bepalen het effect van dat zinnetje (als het goed is), veel meer dan de betekenis van de woorden alleen. Vandaar dat hele rare zinnetjes, opmerkingen of herrineringen net zo vol van betekenis kunnen zijn als algemene uitdrukkingen.
Het doel van 'ik hou van je' is voor mij ook helemaal geen geweldige ontlading van onze gevoelens en complete liefdesverklaringen. Maar met sommige 'minder beladen' uitdrukkingen is dat juist wel (hoewel ook niet letterlijk) het gezochte resultaat.
Zo durf ik wel te stellen dat ik tijdens een romantisch etentje/strandwandeling (oid.) met het woordje 'bééh' een vergelijkbare reactie teweeg kan brengen als met 'ik hou van je'.
Niet omdat 'bééh' nou zo'n romantisch woordje is, maar omdat dat iet tussen ons tweeën is. Vandaar dat ik ook schijt heb aan het heilig verklaren van 'ik hou van je'.
Natuurlijk is dat fijn om tegen iemand te zeggen, maar het uitdrukken van dat gevoel kan ik op nog wel honderd manieren. Dat is volgens mij veel beter voor je relatie dan alleen het doseren van 'ik hou van je'.
Oud 23-01-2006, 15:08
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik zou zeggen: Wij zijn echt de twee mooiste mensen van heel Nederland
Oud 23-01-2006, 16:21
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Allereerst, ik schrijf ook wat mij het beste lijkt en wat bovendien al een lange tijd zeer goed bij mij werkt. Ten tweede, als jou de 'doen wat je prettig vindt'-methode niet zint, wat wilde je dan aanraden: dingen doen die je niet prettig vindt?
Nu kan ik me vergissen, maar het lijkt mij verstandiger om in je relatie dingen te doen die je allebei prettig vindt dan om deze dingen te laten. En als je relatie goed is; dwz. je eerlijk tegen elkaar kan zijn (en dat dus ook bent), dan zal datgene wat je tegen elkaar zegt toch ook daadwerkelijk datgene zijn wat je voor elkaar voelt. Met andere woorden, als jij ervaringen hebt met meisjes die andere dingen zeiden dan ze meenden, dan zat er iets fout in jouw relatie en heeft dat niets te maken met wat je tegen elkaar zei. Bovendien, als mijn vriendin ergens emotioneel op reageert dan merk ik dat heus wel, huilen, lachen, omhelzen, bevestiging/beantwoording of soms alleen maar zo'n speciale blik van haar. En zullen we een wedje leggen of dat een positief effect heeft op de duur van mijn relatie..?
Ja, ik heb het hier niet direct over daadwerkelijk zichtbare emoties maar eerder over dingen die onderbewust plaatsvinden zonder dat je het uberhaupt doorhebt. Zo zal iemand die zijn vriendin in een relatie altijd haar zin geeft heel langzaam zijn aantrekkelijkheid verliezen(respect weg). En zo zal iemand die te vaak zegt dat hij van zijn vriendin houd langzaam de betekenis van deze woorden ondermijnen. Op den duur zullen zijn liefdesverklaringen dan weinig betekenis meer hebben.

Ik stel niet voor om te doen wat je niet prettig vind, ik stel voor om eens niet te doen wat je prettig vind. Ik stel enige (woordelijke) terughoudendheid voor. Maar ik zal het herformuleren wnat nu lijkt het alsof mensen niet moeten doen wat ze het beste/fijnste lijkt. Ik bedoel gewoon te zeggen dat men enige terughoudendheid moet toepassen in de liefdesverklaringen richting de vriendin. Hij moet superlieve dingen zeggen en zeggen dat hij van haar houd, maar met mate.

Citaat:
Mind you, stelde ik dat je altijd moet doen wat je vriendin het liefste wil? Volgens mij,.. lees het nog eens terug, staat er: 'als mijn vriendin zegt 'ik hou van jou' dan vindt zij het alleen maar fijn om daar soms in bevestigd te worden.
Excuses ik las over het woordje 'soms' heen. Desalniettemin zou men niet moeten zeggen: ik hou ook van jou. Simpelweg omdat het niet romantisch is.

Citaat:
En dan even over het feit dat ik het niet zou snappen, volgens mij snap ik na 27 maanden lief en leed met mijn vriendin samen toch behoorlijk goed wat er in haar omgaat. Natuurlijk meld ik niet iedere 5 seconden hoe onvoorstelbaar gek ik toch op haar ben, maar ik meld haar dat wel als ik daar zin in heb of als ik denk (dat kan je namelijk aanvoelen) dat zij er behoefte aan heeft of soms als bevestiging van iets liefs dat zij voor mij doet/tegen mij zegt.

Volgens mij zit jij eerder fout. Wanneer zal jouw vriendin die zinnetjes het meest waarderen? Nou, als je ze het meest meent. Een 'ik hou van je, lekker slapen straks *kus*' is een heel ander zinnetje dan 'ik hou van je' tijdens een romantisch dinertje of een speciaal uitje.
De omstandigheden waarin en de manier waarop zo'n zinnetje gebracht wordt bepalen het effect van dat zinnetje (als het goed is), veel meer dan de betekenis van de woorden alleen. Vandaar dat hele rare zinnetjes, opmerkingen of herrineringen net zo vol van betekenis kunnen zijn als algemene uitdrukkingen.
Het doel van 'ik hou van je' is voor mij ook helemaal geen geweldige ontlading van onze gevoelens en complete liefdesverklaringen. Maar met sommige 'minder beladen' uitdrukkingen is dat juist wel (hoewel ook niet letterlijk) het gezochte resultaat.
Zo durf ik wel te stellen dat ik tijdens een romantisch etentje/strandwandeling (oid.) met het woordje 'bééh' een vergelijkbare reactie teweeg kan brengen als met 'ik hou van je'.
Niet omdat 'bééh' nou zo'n romantisch woordje is, maar omdat dat iet tussen ons tweeën is. Vandaar dat ik ook schijt heb aan het heilig verklaren van 'ik hou van je'.
Natuurlijk is dat fijn om tegen iemand te zeggen, maar het uitdrukken van dat gevoel kan ik op nog wel honderd manieren. Dat is volgens mij veel beter voor je relatie dan alleen het doseren van 'ik hou van je'.
Ik ben eens met stelling dat de setting waarin je je lieve dingen zegt erg belangrijk is. Ik heb dat ook niet ontkent makker. En JUIST omdat ze het gevoel moet hebben dat je het meent moet je er spaarzaam mee zijn. Daarom ben ik er voorstander van om een goede setting + spaarzaamheid te betrachtten als het gaat om woordelijke liefdesverklaringen.

Citaat:
Simpele optelsommetjes van: jij zegt 10 keer per dag 'ik hou van je' tegen je vriendin, dus dat is te vaak, gaan helemaal niet op
Ik zei ook niet dat het zo simpel lag. Het ligt veel genuanceerder.

Laatst gewijzigd op 23-01-2006 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 16:41
Verwijderd
"Neuken?"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 16:46
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 23-01-2006 @ 17:21 :
Zo zal iemand die zijn vriendin in een relatie altijd haar zin geeft heel langzaam zijn aantrekkelijkheid verliezen(respect weg). En zo zal iemand die te vaak zegt dat hij van zijn vriendin houd langzaam de betekenis van deze woorden ondermijnen. Op den duur zullen zijn liefdesverklaringen dan weinig betekenis meer hebben.

Ik bedoel gewoon te zeggen dat men enige terughoudendheid moet toepassen in de liefdesverklaringen richting de vriendin. Hij moet superlieve dingen zeggen en zeggen dat hij van haar houd, maar met mate.
Die terughoudendheid snap ik ook wel een beetje; het heeft geen zin om het elkaar aan de lopende band te vertellen. Maar tussen 'lieve dingen zeggen' en 'elkaar de liefde verklaren' zitten wat mij betreft ongeveer 100 gradaties. 'Ik hou van je' kan hierin, afhankelijk van de context in ongeveer 99 van die 100 gradaties vallen. Als je iedere keer op je knieën gaat en haar een serenade brengt dan gaat de lol en betekenis er inderdaad snel vanaf.

Citaat:
Excuses ik las over het woordje 'soms' heen. Desalniettemin zou men niet moeten zeggen: ik hou ook van jou. Simpelweg omdat het niet romantisch is.
Hierover zijn dan de meningen verdeeld, want het kan zeker wel een zeer positieve reactie opleveren als je haar snel terugfluistert dat je ook zoveel van haar houdt. Nee, niet iedere keer, maar moet je dan zeggen dan het bij voorbaat slecht of onromantisch is? Lijkt me niet.

Citaat:
Ik ben eens met stelling dat de setting waarin je je lieve dingen zegt erg belangrijk is. Ik heb dat ook niet ontkent makker. En JUIST omdat ze het gevoel moet hebben dat je het meent moet je er spaarzaam mee zijn. Daarom ben ik er voorstander van om een goede setting + spaarzaamheid te betrachtten als het gaat om woordelijke liefdesverklaringen.
Zolang die woordelijke liefdesverklaringen niet alleen verschillen van samenstelling (er zijn talloze 'zinnetjes'), maar ook van lading dan is er nog steeds niets aan de hand. 'Ik hou van je' is in bewoording misschien dan wel een liefdesverklaring, maar dat wil niet zeggen dat hier altijd zwaar aan gewogen hoeft te worden (zie hierboven). Als je met zijn tweeën in staat bent om betekenis min of meer te scheiden van woordkeus (en dat is iig. in mijn relatie het geval) dan zal je relatie er echt geen schade aan ondervinden. Als dat wel zo is dan hang je echt veel te veel aan die 4 specifieke woordjes.
Oud 23-01-2006, 16:50
Gothic
Gothic is offline
"Jij bent lief / ik vind je lief"... ik denk dat dat het meeste bij mij in de buurt komt van "ik hou van je"... bij mij dan ...
Oud 23-01-2006, 17:34
Misti
Misti is offline
Ik zeg gewoon: ik zie je graag... Dat vind ik niet zo zwaar als 'ik hou van jou', maar het klinkt toch wel heel lief vind ik...
Oud 24-01-2006, 19:28
PardonMe
PardonMe is offline
ik zeg m zo nu en dan dat ik echt dol op mn ben, dat ik heerlijk verliefd op hem ben, dat ik m niet meer laat gaan, dat ik m leuk vind, dat ik m lief vind, dat ik m sexy vind, dat ik gek op hem ben en dat hij gek is
nou dat zijn zat alternatieven waar ik voorlopig wel mee vooruit kan..
Oud 25-01-2006, 09:59
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Bikinie-meisje schreef op 23-01-2006 @ 13:07 :
Elke verliefdheid voelt weer anders; en dan is ook iets anders van toepassing denk ik. Je moet gewoon zeggen wat je voelt. Trouwens; ik vind helemaal niet dat je persé iets moet zeggen. Het is meestal toch wel duidelijk aan hoe je kijkt, bloost, doet
Precies! Jij snapt 't
Reageren

Regels voor berichten