![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar, dat is jouw mening. Dan moet je niet zeggen tegen alle jongens/mannen hier hoe ze het moeten doen, dat moeten ze zelf dan maar uitzoeken hoevaak en wanneer ze het zeggen ![]()
|||
Citaat:
Nu kan ik me vergissen, maar het lijkt mij verstandiger om in je relatie dingen te doen die je allebei prettig vindt dan om deze dingen te laten. En als je relatie goed is; dwz. je eerlijk tegen elkaar kan zijn (en dat dus ook bent), dan zal datgene wat je tegen elkaar zegt toch ook daadwerkelijk datgene zijn wat je voor elkaar voelt. Met andere woorden, als jij ervaringen hebt met meisjes die andere dingen zeiden dan ze meenden, dan zat er iets fout in jouw relatie en heeft dat niets te maken met wat je tegen elkaar zei. Bovendien, als mijn vriendin ergens emotioneel op reageert dan merk ik dat heus wel, huilen, lachen, omhelzen, bevestiging/beantwoording of soms alleen maar zo'n speciale blik van haar. En zullen we een wedje leggen of dat een positief effect heeft op de duur van mijn relatie..? Citaat:
En dan even over het feit dat ik het niet zou snappen, volgens mij snap ik na 27 maanden lief en leed met mijn vriendin samen toch behoorlijk goed wat er in haar omgaat. Natuurlijk meld ik niet iedere 5 seconden hoe onvoorstelbaar gek ik toch op haar ben, maar ik meld haar dat wel als ik daar zin in heb of als ik denk (dat kan je namelijk aanvoelen) dat zij er behoefte aan heeft of soms als bevestiging van iets liefs dat zij voor mij doet/tegen mij zegt. Volgens mij zit jij eerder fout. Wanneer zal jouw vriendin die zinnetjes het meest waarderen? Nou, als je ze het meest meent. Een 'ik hou van je, lekker slapen straks *kus*' is een heel ander zinnetje dan 'ik hou van je' tijdens een romantisch dinertje of een speciaal uitje. Simpele optelsommetjes van: jij zegt 10 keer per dag 'ik hou van je' tegen je vriendin, dus dat is te vaak, gaan helemaal niet op. De omstandigheden waarin en de manier waarop zo'n zinnetje gebracht wordt bepalen het effect van dat zinnetje (als het goed is), veel meer dan de betekenis van de woorden alleen. Vandaar dat hele rare zinnetjes, opmerkingen of herrineringen net zo vol van betekenis kunnen zijn als algemene uitdrukkingen. Het doel van 'ik hou van je' is voor mij ook helemaal geen geweldige ontlading van onze gevoelens en complete liefdesverklaringen. Maar met sommige 'minder beladen' uitdrukkingen is dat juist wel (hoewel ook niet letterlijk) het gezochte resultaat. Zo durf ik wel te stellen dat ik tijdens een romantisch etentje/strandwandeling (oid.) met het woordje 'bééh' een vergelijkbare reactie teweeg kan brengen als met 'ik hou van je'. Niet omdat 'bééh' nou zo'n romantisch woordje is, maar omdat dat iet tussen ons tweeën is. Vandaar dat ik ook schijt heb aan het heilig verklaren van 'ik hou van je'. Natuurlijk is dat fijn om tegen iemand te zeggen, maar het uitdrukken van dat gevoel kan ik op nog wel honderd manieren. Dat is volgens mij veel beter voor je relatie dan alleen het doseren van 'ik hou van je'.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
ik zeg m zo nu en dan dat ik echt dol op mn ben, dat ik heerlijk verliefd op hem ben, dat ik m niet meer laat gaan, dat ik m leuk vind, dat ik m lief vind, dat ik m sexy vind, dat ik gek op hem ben en dat hij gek is
![]() nou dat zijn zat alternatieven waar ik voorlopig wel mee vooruit kan..
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Als je ouders zeggen: Je bent diK! GVD** | 342 | 26-03-2018 08:31 | |
Liefde & Relatie |
Wat zeg je op een msn gesprek tegen een meisje dat je niet kent? Sjonsjaak | 16 | 08-01-2012 18:30 | |
De Kantine |
Wat als je door middel van een tijdreis jezelf opzocht van toen je klein was... Cherry Springs | 39 | 07-02-2008 00:05 | |
De Kantine |
Okee, maar wat zeg je nou als je afscheid neemt? Uice | 127 | 20-11-2004 00:37 | |
Liefde & Relatie |
Wat zeg je als je het uitmaakt? love is life | 35 | 25-04-2003 09:51 | |
De Kantine |
wat zeg je tegen de kapper? Maurice | 51 | 22-01-2003 19:10 |